Gå til innhold

Lilles nedtegnelser


MissLille

Anbefalte innlegg

:juhu: :hoppe::skaal:

Jeg er herved ett steg nærmere ferdig mastergrad. Åh så deilig det føles :danser: Nå skal jeg lage meg litt mat, slappe av og bare kooose meg frem til sambo kommer hjem, og da blir det vel enda mer kooos.. :sjarmor: og taco til middag tror jeg, tar ikke så lang tid å lage, og er lenge siden vi har hatt det, så det passer fint som sånn hverdags-feiring av ferdig eksamen.

I morgen skal jeg rydde og vaske hele leiligheten, men det er i morgen og ikke i dag :ler:

Endret av MissLille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Puh..I går vasket jeg kjøkken, stue og bad, og i dag har vi ryddet på soverommet..man samler jammen meg opp fryktelig mye i løpet av kort tid..til uken skal jeg prøve å rydde i klærne mine, kaste ut det jeg ikke bruker og som er for smått og slikt..men det blir til uken..og plutselig nå etetr jeg ble ferdig med eksamen dukket det opp familie som vil komme på besøk, og en helgetur neste helg som jeg ikke visste om :fnise: jaja, nå har man jo faktisk mulighet, må bare få ryddet i klesskapet og skrive litt på oppgaven igjen..også er det nesten bare to uker til vi skal på sommerens første ferietur :hoppe:

Nå skal jeg bare nyyyte lørdagskvelden, og kikke litt på fotball sammen med sambo :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Jente79 :klemmer: Det er utrolig deilig og nesten litt uvirkelig at jeg har nesten-ferie. Bare å skrive litt innimellom så jeg når målene mine som jeg vil være ferdig med når vi kommer hjem fra turen i august, men ellers er livet herlig om dagen :jepp:

Vi kom hjem fra hyttetur i går, hadde noen herlige helgedager på landet, og fikk solt oss og badet litt, og det var veldig godt å komme seg litt ut av byen. I dag og i morgen skal jeg stå på med oppgaven, så blir det å planlegge pakking og slikt til byferie i neste uke :hoppe: Nå skal jeg ta meg en liten dagbokrunde før jeg skriver litt mer oppgave.. :fnise:

Endret av MissLille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaah, nyter litt late dager for tiden..kjenner at jeg trenger litt pause fra studier, blir bare sittende og surre når jeg setter meg ned for å skrive..så får ta det som det kommer med skriving og sånt før vi drar på ferie, også får jeg heller prøve å sette inn litt turbo når vi har kommet hjem igjen - da har jeg nesten en mnd før neste ferietur så det må da gå bra :jepp:

Hmm..skulle jo egentlig rydde klesskapet mitt..lurer på om jeg tenker ut litt ting å ha med på ferien, og så rydder litt i morgen eller i helgen, da kan jeg begynne så smått å pakke også :hoppe: Liker å pakke til ferie, det er liksom med på å bygge opp forventningene, også skal vi være borte en uke, så da trenger jeg ikke overfylle kofferten heller, så er det plass til å ha med litt hjem :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Oooog, der dro vi oss selv opp fra side 3 :ler:

Har hatt en fin sommer hittil - litt mye jobbing på sambo, men vi koser oss masse på kveldene og i helgene, så det går fint. Jeg har begynt på oppgaven igjen nå da, etter å ha latt den ligge ganske lenge, og det tror jeg var lurt..er så lett å se seg blind på sitt eget arbeid..Så nå er det påan igjen denne uken, og så litt neste uke, så blir det litt familiebesøk, og deretter oppgavejobbing igjen, og pakking til "syden"tur - hvor jeg og sambo bare skal kooose oss sammen, sole oss, bade, dra på små utflukter, litt shopping og være skikkelige kjærester en stund - er deilig med en sånn tur på sensommeren, da får vi samlet litt ekstra krefter før høsten setter inn :hoppe:

Gleder meg veldig til det - får håpe vi får fint vær, men gjerne under 30 grader, etter de siste dagers tropehete..Er jo litt annerledes når man er på ferie da, og kan bade og avkjøle seg når som helst, i stedenfor å sitte inne og jobbe hele dagen..

Sånn, en liten oppdatering..så får jeg vel sette i gang da..kanskje lage meg en liten plan også..Forresten - så i forrige innlegg at jeg sa jeg skulle rydde klesskapet, og det er ryddet - pluss at vi har begynt en ny treningsperiode, det er deilig med litt ekstra energi og overskudd, og det kjenner jeg at jeg får fra treningen - og særlig viktig er det fordi jeg kommer til å sitte på rumpa og skrive hele høsten :fnise:

Endret av MissLille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med en pause fra all jobbing noen ganger. Tror det er fornuftig å se på oppgaven med "friske" øyne igjen. Blir lett blind når man holder på sånn.

Kose deg på turer. Deilig å komme seg litt bort :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er fantastisk deilig å ta noen turer i løpet av sommeren..har jo vært studenter begge to siden vi ble sammen, så ikke så mye råd eller mulighet til å reise andre tider av året pga. obligatoriske forelesninger og sånn - så er bra når sommeren kommer og man har det litt mer fritt. Nå har vi trent igjen da - deeeilig å føle seg litt sprek :fnise: Har ikke holdt på så lenge, men håper å opprettholde det nå da - ikke slutte etter en uke sånn vi pleier.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiaiai..Klokken er alt for mange i forhold til det jeg hadde planlagt å gjøre i dag..hmm, så utsetter jeg jammen husvasken(hus og hus..hihi) til i morgen, når det er meldt gråvær og regn :fnise: Har allerede gått en tur og tatt bilder av lyset under solformørkelsen, men det var ikke rare greiene..kan huske en mye bedre formørkelse for en del år siden..men det ble da en fin liten gåtur på formiddagen :trene: så selv om vi har hviledag i treningen er det godt å få rørt seg litt, for nå blir jeg vel sittende noen timer og skrive tenker jeg, til sambo kommer hjem fra jobb :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: På tide med en tur innom igjen; har vært mye på farten nå i ferien. Det er deilig å komme seg vekk litt og jeg misunner dere litt med den Sydenturen - det er godt å reise til varme og bare være to og kose seg sammen.

Ønsker deg en fin helg og god skriving framover :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Pusla :klem:

Sånn..der dro jeg meg selv opp fra side 3 igjen...hihi. Men nå lar jeg boken ligge et par uker, og er tilbake i september, klar for siste innspurt som student :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Sånn, på tide å børste støvet av dagboken igjen kjenner jeg - sitter her og skal gjøre litt studier tenkte jeg...klokken halv tolv en lørdags kveld :gjeiper: men, men - dagen har bare gått unna i en fei med andre ting, blant annet litt vasking av leilighet, så da får jeg bare gjøre litt nå, så jeg får slappet av litt før sengetid, og dessuten kan jeg ta meg helt fri i morgen uten dårlig samvittighet :jepp: Sånn, nå skal jeg logge ut, så får jeg ta en dagbokrunde i morgen - som får bli en god fridag, med oppladning til en hektisk uke på studiefronten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: Koselig at du er tilbake :)

Jeg har også blitt student nå, deltid nettstudier da, så ikke helt det samme såklart. Men jeg merker at det krever selvdisiplin å skulle sette seg ned på kvelder eller helger, det er uvant synes jeg. Mister jo litt når man studerer på nett også, men jeg synes det er greit å ikke binde seg opp til forelesninger når man jobber. Jeg er heldig og får dekka hele studieavgifta av jobben + at jeg får fem leserdager og fri på eksamensdagen. Tror det kan bli interessant :)

Ha en deilig søndag :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Hei jenter! Er koselig å være tilbake også, når man får hyggelige hilsener i boken sin :klem:

Fikk ikke gjort riktig alt i går, men har likvel tatt livet helt med ro i dag, deeeilig - lagde god lunsj til sambo og meg, og litt senere skal vi lage wok til middag, med masse grønnsaker, kylling og scampi - nam nam :sikle: Men før det skal jeg ut og lufte meg litt, bare tusle en liten søndagstur, så jeg får litt frisk luft, deretter gjøre bittelitt studier som jeg ikke fikk gjort i går, og så har vi planer i kveld, så er en ganske perfekt søndag dette :rødme:

I morgen er planen å komme seg opp samtidig med sambo da, og sette i gang med oppgaven med en gang, og holde på til han kommer hjem. Hittil har jeg tatt meg good tid om morgenen, lest aviser, surfet på nett osv. men skal stramme inn på det nå..men om jeg står opp klokken halv åtte om morgenen så får jeg jo gjort ganske mye uansett i løpet av dagen da - så får tilpasse meg litt etter hver utover høsten, må jo litt innom her og sånt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God morgen! :goodbye:

Studiene går ganske bra de Jente79 :) Føler jeg har fått litt ny energi og giv etter ferien - det er så deilig å ikke ha noen vanlige eksamener igjen og sånn, bare kjøre på og skrive masse, og ikke minst blir det morsomt å begynne å finpusse..husker den første eksamenen min på Universitetet - jeg leste gjennom det jeg hadde skrevet i ettertid, og var liksom så stolt over å ha skrevet noe så saklig og dessuten ganske formelt og akademisk formet :fnise: Så håper jeg kan få den følelsen når jeg står med den ferdige oppgaven i hendene også :gjeiper:

:Gjesp: Våknet i halv åtte tiden i dag da, men kom meg ikke ut av sengen før nærmere halv ni :sjenert: men har ikke sovet mer enn kanskje en tre-fire timer i natt, så det tok litt tid å våkne. Ble liggende å høre på regnet etter at vi la oss litt sent, og tenke på at jeg snart skal begynne å jobbe, og hvor morsomt og spennende det er å se hvordan sambo og jeg sakte men sikkert etablerer oss, og selv om vi ikke er gift er vi da jammen en fin liten familie :rødme: Har det veldig bra sammen om dagen, og det er et godt utgangspunkt på hjemmebane for høsten :klemmer:

Men nå - nå skal jeg skrive litt, får se om jeg får tid til en grundig dagbokrunde i ettermiddag, men må gjøre litt fornuftig først..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble liggende å høre på regnet etter at vi la oss litt sent, og tenke på at jeg snart skal begynne å jobbe, og hvor morsomt og spennende det er å se hvordan sambo og jeg sakte men sikkert etablerer oss, og selv om vi ikke er gift er vi da jammen en fin liten familie :rødme: Har det veldig bra sammen om dagen, og det er et godt utgangspunkt på hjemmebane for høsten :klemmer:

Så koselig :hjerte: Det er godt å tenke sånn; sette pris på det man har selvom det er flest hverdager. Vi er en fin liten familie vi også; skjønnemannen, vofs og jeg. Jammen blir man ikke etablert ettehvert ja, også jeg som sverget på at jeg aldri skulle leve et sånn A4-liv :fnise:

Må være en god følelse for deg å bare ha igjen oppgaven din. Håper du får den godfølelsen når du skal lese den når du er ferdig også, det går nok kjempefint.

Jeg har lagt min elsk på denne nye smileyen jeg: :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusla :hug: Ja, det er veldig koselig å føle seg som en liten familie, merker jo at vi blir mer og mer enstemmige skulle jeg til å si - før var vi liksom mer kjærester og to, selvfølgelig er vi det enda, men litt mer samstemte da, hmm..liksom enda mer samboere. Og jeg føler at vi utfyller hverandre så godt, også i hverdagene. Blir jo spennende å se hvordan ting blir når jeg begynner å jobbe, tror nok det meste blir som før, bare at vi må sikkert gjøre med husarbeid i helgene :fnise: Nå kan jeg gjøre litt småtteri innimellom om dagen når jeg trenger en pause fra bøker og pc :)

Greit i rute med studiene i dag, henger litt etter planen, men skal alltids klare å hente meg inn i løpet av dagen før sambo kommer hjem fra jobb. Så skal ta en kjapp pause-dagbokrunde, også skrive videre. Hmm, kanskje jeg skulle lage meg en kopp te etterpå også :hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...