Gå til innhold

Lilles nedtegnelser


MissLille

Anbefalte innlegg

Hmm..går litt sakte i dag ja :sukk: sitter bare å henger over bøkene og drømmer om leilighet med uteplass og å lese i solen..vet det er flott vær ute, men jeg mååå bare få lest en del i dag, og det var da svært så vanskelig..men men, noen dager er bare sånn..treige..så kommer nok i gang igjen..bør det, for jeg har innleveringer i slutten av uken også.. :sjenert:

Endret av MissLille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jente 79 :klem:

Ja, det blir gjerne sånn nå om våren..og nå kikket vi masse på leiligheter i går også, så det hjalp litt på flyttelysten :fnise: Men blir nok ikke aktuelt uansett før jeg er ferdig med studiene, meeen..det er jo faktisk ikke så lenge til det heller..hoho, er skummelt og skikkelig spennende..

og - det løsnet i sted, så nå har jeg trent en god økt :hoppe: kun kondis i dag, ikke noe styrke, så da har man en treningsoppgave for i morgen eller onsdag..også har jeg lest litt mer da, og nå skal jeg lese enda litt til før jeg skal møte sambo og handle litt god middag, tenker det blir noe kyllingsalat eller lignende, det er godt nå som det er fint vær ute :)

----------

og forresten - det er helt utrolig hvordan en treningsøkt kan hjelpe, kjenner ingenting i nakken, og hodepinen er jammen forsvunnet den også..jippi :duskedame:

Endret av MissLille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå setter hardkjøret i gang, ikke mange ukene igjen til eksamen, så da får jeg ta meg litt sammen.

Planen i dag er derfor: lese så mye som mulig av en pensumbok, vaske en klesvask, en tur på posten, kanskje en liten tur innom en klesbutikk(den peneste jeansen min ble ødelagt i går..rev hull i den med beltespennen til sambo mens vi lekesloss..) og så lese litt mer helst.. :) pluss at jeg skal lage god middag til meg og sambo når han kommer hjem fra jobb. Han begynte jo i ny jobb for ikke så lenge siden, og det er jammen deilig med litt ordentlige rutiner i hverdagen..det å være studenter og jobbe så mye på egenhånd som vi begge gjorde er veldig deilig en kort stund, men det beste er å ha litt struktur på dagene, da får man gjort så mye mer :sjenert:

Nå skal jeg hoppe i dusjen, har spist frokost og kost meg litt med KG og aviser og slikt, så da er det på tide å komme skikkelig i gang med dagen :jepp:

Det høres skremmende likt ut som mitt liv for bare en liten måned siden :fnise:

Min sambo har jobbet en stund han også, og siden jeg har sittet hjemme og lest har jeg blitt litt husmor. Så vasker og ordner og lager middager i diverse lesepauser :fnise:

Som du skriver er det godt å komme i jobb å få litt rutiner på ting. Etter en mastergrad begynner vel de fleste å bli klare for litt mer struktur i hverdagen ;) Er godt å komme hjem 16 fra jobb og bare ha HELT fri! :)

Hmm..går litt sakte i dag ja :sukk: sitter bare å henger over bøkene og drømmer om leilighet med uteplass og å lese i solen..vet det er flott vær ute, men jeg mååå bare få lest en del i dag, og det var da svært så vanskelig..men men, noen dager er bare sånn..treige..så kommer nok i gang igjen..bør det, for jeg har innleveringer i slutten av uken også.. :sjenert:

Stakkars deg som ikke har balkong ellerno da... Det er det som reddet meg i eksamensperioden. Du får trøste deg med at eksamen snart er over (ville jeg tro iallfall), og da kan du kose deg masse ute i sommersolen :sol:

Jente 79 :klem:

Ja, det blir gjerne sånn nå om våren..og nå kikket vi masse på leiligheter i går også, så det hjalp litt på flyttelysten :fnise: Men blir nok ikke aktuelt uansett før jeg er ferdig med studiene, meeen..det er jo faktisk ikke så lenge til det heller..hoho, er skummelt og skikkelig spennende..

og - det løsnet i sted, så nå har jeg trent en god økt :hoppe: kun kondis i dag, ikke noe styrke, så da har man en treningsoppgave for i morgen eller onsdag..også har jeg lest litt mer da, og nå skal jeg lese enda litt til før jeg skal møte sambo og handle litt god middag, tenker det blir noe kyllingsalat eller lignende, det er godt nå som det er fint vær ute :)

----------

og forresten - det er helt utrolig hvordan en treningsøkt kan hjelpe, kjenner ingenting i nakken, og hodepinen er jammen forsvunnet den også..jippi :duskedame:

Høres ut som du har fått unnagjort mye fornuftig i dag! Imponerende! Jeg orket ikke stort mens jeg satt og jobbet med master og eksamen :ler:

Uansett, ville altså bare stikke innom, siden du hadde lagt igjen så hyggelig hilsen hos meg!

Ha en flott dag videre! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Melania, hyggelig å se deg innom :klem:

Nei, har ikke balkong, og det er skikkelig trist..var vant til fine uteplasser i alle fall der jeg bodde før, men her er det en felles takterasse da, og den egner seg rett og slett ikke til å sitte å lese - er ikke noe særlig møbler der eller noe, den er ikke så veldig velholdt..men så snart jeg er ferdig med den eksamenen jeg leser til nå kommer jeg nok til å ta meg en del turer i parken om det er fint vær ja..har ikke egentlig ferie før i juli, for skal jobbe med masteren, men kan jo i alle fall endre litt jobbevaner da og ta litt mer pauser eller jobbe om kvelden - akkurat nå har jeg litt for mye pensum til at jeg tør å gå i parken med bøkene.. :fnise: redd for å ikke få gjort noe..og jeg blir jo litt husmor her hjemme jeg også, men sambo har omtrent ikke vært hjemme i det siste så da er det han vel unt å slippe å vaske klær egentlig..bare det ikke blir sånn hele den siste tiden min her hjemme så, noe studier må jeg jo få gjort også :gjeiper:

I dag tror jeg ikke det er så mye husarbeid å gjør heller..vaske en klesvask kanskje (stakkars klesskapet mitt er sprengt fra før av.. :sjenert: men skittentøyskurvene blir aldri tomme..så vet ikke helt hvordan det skal ende.. :fnise: ), så da blir det nok litt intens lesing - så kan jeg ta meg skikkelig fri og bare kose meg med sambo når han kommer hjem fra jobb :rødme:

Så nå er det bare å starte :lese:

Endret av MissLille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uteplass er genialt når man leser på eksamen. Forbeholdt at man faktisk får være i ro der... Det er ikke alltid så enkelt.

Håper det går bra med lesinga :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Jente 79 :klem: det gikk veldig fint i går - i dag skal jeg både lese og skrive litt sammendrag, er veldig greit å ha notater, men enda bedre når man ordner det litt mer ryddig..dessuten er det ikke så veldig mange overraskende vendinger eksamenen min kan ta, så da er det ganske greit å forberede seg skriftlig med gode notater og slikt også :hoppe:

Nå skal jeg lese litt mer, spise lunsj, deretter skrive litt..og så blir det trening med sambo når han kommer hjem fra jobb, og etter det skal vi bare kose oss i kveld, kanskje vi bestiller en pizza også - italiensk - det passer bedre enn sånn vanlig med tykk bunn og mye fyll nå i sommervarmen :) hmm..også må jeg henge opp litt klær da, evig husmor for tiden synes jeg :ler: men har jo ikke så mye i mot det heller, er mer små kjærkomne avbrekk fra lesingen.. :fnise:

Endret av MissLille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Jente 79 :klem: det gikk veldig fint i går - i dag skal jeg både lese og skrive litt sammendrag, er veldig greit å ha notater, men enda bedre når man ordner det litt mer ryddig..dessuten er det ikke så veldig mange overraskende vendinger eksamenen min kan ta, så da er det ganske greit å forberede seg skriftlig med gode notater og slikt også :hoppe:

Nå skal jeg lese litt mer, spise lunsj, deretter skrive litt..og så blir det trening med sambo når han kommer hjem fra jobb, og etter det skal vi bare kose oss i kveld, kanskje vi bestiller en pizza også - italiensk - det passer bedre enn sånn vanlig med tykk bunn og mye fyll nå i sommervarmen :) hmm..også må jeg henge opp litt klær da, evig husmor for tiden synes jeg :ler: men har jo ikke så mye i mot det heller, er mer små kjærkomne avbrekk fra lesingen.. :fnise:

Jeg er og veldig glad i å ta gode notater - synes de fungerer veldig flott som puggehjelp/repetisjon rett før eksamen :)

Italiens pizza er bare sååå godt! Fikk lyst på det når jeg leste her jeg, enda klokken knapt har passert 10 :sjenert:

Ha en flott dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja..her sitter jeg og prøver å være flink..også titter jeg innom hos Jente 79 og der er det ting på gang :hoppe: - så da blir det nok noen turer innom KG i kveld ja..

Er rart det der..ingen av oss har lyst på barn enda, jeg har noen helskjønne tantebarn da, men de vekker ikke lyst på egne barn likevel..det vil si..om noen år kanskje..men akkurat nå passer det ikke. Likevel er det så utrolig spennende dette med graviditet, fødsel og tiden etterpå når man følger med hos noen her inne..har jo hilst på tantebarna mine når de var så små at det var skummelt å ta i de, og holde de og sånt, og tenk når man kanskje er så heldig å få sine egne..oioi.. :rødme: (vi har allerede begynt å diskutere navn og greier, så selv om det ligger langt frem i tid er det nok ikke mye tvil om at vi kommer til å prøve å få egne barn..puh, skummelt er det :ler: )

Nå får jeg vel prøve å gjøre noe fornuftig, lage meg en god lunsj og så skrive litt..forresten vi :trene: i går, var en fin økt, er morsomt å trene sammen, går mye fortere da enn om jeg f.eks. sykler alene..

Endret av MissLille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann..også akkurat i dag når det er fødsel på gang i ovennevnte bok - så tenkte jeg at jeg får nå gjøre en del nå da, før jeg titter innom igjen, og jammen løsnet det ikke litt med skrivingen..det er notater til eksamen og ikke masteroppgave, men siden man har fin mulighet til å velge ting som er litt i samme område som masteren når man går der jeg går, så er dette jeg jobber med nå veldig positivt for oppgaven min også :hoppe: deilig med sånne dager hvor det går litt av seg selv med skriving og slikt, har vært en stund siden sist nå.. :sjenert: så da er det bare å utnytte seg av dette her og ut av KG igjen med seg.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at ting løsnet litt. Gjelder å utnytte de periodene.

Skjønner godt det er lett å tenke i samme baner når en hører om andre. Vi var ikke så veldig klare, men begynte å tenke i de baner. Så ble vi tante og onkel og da var det gjort gitt :fnise:

Nå er vi jammen snart foreldre :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp: Tidlig oppe i dag(stod opp for over en time siden altså)..sov til halv ti i går, og det var forsåvidt deilig, men i dag er det innlevering på gang, så da får jeg utnytte dagen..Sambo skal ut med jobben også, så da får jeg kvelden for meg selv, får se om jeg blir ferdig med innleveringen til rundt fem-seks, også hadde jeg planer om å ta noe lettvint til middag og kanskje rekke en treningsøkt..Får se hva jeg rekker, blir nok sittende en stund med innleveringen, og om jeg tar den treningen i morgen gjør ikke så mye :sjenert: synes det viktigste er at jeg trener noen økter i uken og at jeg ikke slutter, så om det går en eller to dager mellom treningsøktene har ikke så mye å si. Endret av MissLille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uffda..ble laaang lunsj ute med en god kamerat før i dag..så nå venter enda et par timer før jeg kan ta helg :sukk:

Liker egentlig å være student, og de siste ukene har jeg gjort en god innsats, lest masse og fått skrevet en del, likevel hater jeg den lille klumpen som ligger i magen hele tiden før eksamen..blir utrolig deilig å ta helg snart i alle fall, lese litt når jeg har tid og ellers kose meg masse i det fine været sammen med sambo :rødme:

Endret av MissLille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: til gjest :ler: har vært noen gjester her inne den siste tiden, dere må bare være anonyme hvis dere vil, men er hyggelig med kommentarer og spor også :)

Nå har jeg i alle fall tatt helg, :hoppe: litt inne i dagboken til Jente 79 som ble mamma i kveld, og nå er jeg sliiiten og det er så varmt, så skal se om det går an å sovne..er avhengig av noe over meg for å sovne, liker ikke å ligge helt uten noe dekke, blir alltid kald på armene selv om det så er 25 grader ute..også har vi vinterdyne enda :skratte: men men, nå er jeg så trøtt så trøtt, så får skifte på sengen og bytte ut dynen i morgen i stedet :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk sove, har sovet veldig godt, men i dag tidlig ble det varmt gitt..så da har det blitt masse kos, og når skal jeg og sambo spise brunsj også ut og shoppe litt :) blir veldig deilig å ha han hjemme noen dager, han har jobbet så innmari mye i det siste :love: så nå skal jeg ut og nyte sol, varme og verdens herligste kjæreste og samboer :rødme:

:vinke: til gjestene igjen :fnise: håper alle har en kjempefin lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:vinke: til gjestene igjen :fnise: håper alle har en kjempefin lørdag!

Jeg kan godt utgi meg som gjest for anledningen og legge igjen spor om du ønsker? :fnise:

Hvordan ser du egentlig at det har vært mange gjester innom? :klø:

Kos deg ute i solen med sambo! Vi har alt vært en del ute, så inne og slapper av litt nå - er litt VEL varmt ute om man ikke er i nærheten av vann :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Melania, man ser hvem som leser i dagboken helt nederst, og før helgen var jeg innom maaange ganger i løpet av noen dager fordi jeg fulgte med i dagboken til Jente 79 som skulle føde, og da kikket jeg oftere innom min egen også, og oppdaget at det var mange gjester innom og kikket :)

Tidlig oppe i dag, har brukt litt tid på å våkne skikkelig, og har allerede en klesvask i gang, så i løpet av dagen skal jeg henge opp den, rydde på kjøkkenet og lese masse :husarbeid: og :lese: ,er litt vanskelig å få gjort så mye nå som det er så varmt ute også, så er greit å starte fra morgenen av :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Tidlig oppe i dag, har brukt litt tid på å våkne skikkelig, og har allerede en klesvask i gang, så i løpet av dagen skal jeg henge opp den, rydde på kjøkkenet og lese masse :husarbeid: og :lese: ,er litt vanskelig å få gjort så mye nå som det er så varmt ute også, så er greit å starte fra morgenen av :jepp:

Oi, dette høres imponerende ut! Vil du ta en tur hit og, er en del småtteri som skulle vært gjort...? :engel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hvis jeg skal rydde hos deg også Melania så tror jeg det ser stygt ut for lesingen her :ler: er ikke så veeeldig strukturert akkurat, så jeg gjør litt her hjemme innimellom lesing og skriving, men det er egentlig ikke store greiene da :sjenert: burde sikkert vært enda litt flinkere, men først er det en eksamen som må ut av veien om noen uker..kjenner jeg er litt stresset og nervøs.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...