Gå til innhold

Lilles nedtegnelser


MissLille

Anbefalte innlegg

Hei Shatika - hyggelig med folk i boken altså, har sett deg rundt i andre dagbøker, men har du dagbok selv da? Uansett kjempekoselig med besøk :jepp:

Frulou - hadde det vært så vel at jeg var strukturert.. :sjenert: Jeg skal helst gjøre alt på en gang og hjemme nå er det bare et hav av bøker og notatblokker og ikke mye struktur..men, nå skal jeg jobbe mindre fremover, og konsentrere meg mer om studiene, så da blir det kanskje struktur på meg en gang før jul :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta-ta-taaaa *superdamesmiley*

Hvis supermann er så glup, hvorfor går han med underbuksa UTENPÅ buksa liksom? :klø:

..Skulle bare innom og si hei, jeg! :hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svimle: :hoho: er alt jeg har å si, og takk for hilsen :)

Jeg må også fortelle om fredagen min(som jeg ikke rakk å fortelle om i går): Hadde den flotteste dagen jeg har hatt på leeenge..først hadde jeg møte med veileder, hvor jeg fikk kjempegod tilbakemelding på oppgaven min - gikk derfra med fornyet selvtillit og skikkelig lyst til å gyve løs på skriving og lesing. Så gikk jeg ut i strålende sol og vakkert høstvær, på vei hjem innom en klesbutikk og fant to perfekte olabukser, en svart og en mørkeblå(søøøte svigerinnen som tipset meg) + litt småtteri, og deretter innom skobutikk og fikk med et par kuuule litt rocka ankelstøvletter. Så kom jeg hjem til sambo som var i strålende humør, vi gikk på butikken og handlet inn masse nam-mat for hele helgen(og nesten ikke noe godteri, hurra for oss som starter sunnere livvstil..hihi). Om kvelden lagde vi så kjempegod middag, og etter den koste vi oss med hvitvin, levende lys, film og noggo attåt :ler: Og nå må jeg virkelig løpe, har brukt for mye tid her inne, og skal ut og gå tur. Håper alle har en strååålende søndag :juhu:

Endret av MissLille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest puselabb

Måtte innom dagboken din og kikke litt også :rosasmil:

Ser ut som du har en del å gjøre med både studier og jobb og trening ja. Synes du "ser" veldig flink ut! Jeg har ikke vært så flink med noenting i det siste... Men nå har jeg studieuke, så da skal jeg bruke dagene til å bli ferdig med 2 oppgaver. Tenkte jeg skulle sette opp en arbeidsplan, da har jeg mye lettere for å komme igang og jobbe mer strukturert.

Håper du hadde en finfin helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Puselabb, jeg hadde en kjempefin helg jeg - passe aktiv og passe slapp, masse god mat og en goood samboer å tilbringe den med :) Starten på uken har vært fin også, studier i dag, vært litt slapp, men skal ta meg sammen i morgen og virkelig sette i gang med neste innlevering. Har fått vasket litt klær og ordnet litt her hjemme i dag, og det er viktig det også. Sitter nemlig mest hjemme og skriver oppgave, og om det er mye rot eller noe som bør gjøres lønner det virkelig å gjøre det på mandagen, ellers gjør man litt resten av uken, og ikke noe studier :ler: Er fantastisk deilig å ikke skulle ha så mye jobb lenger også, kjenner jeg er mye roligere og ikke så stresset nå som jeg vet jeg har bedre tid til oppgaven min. Nå koser jeg meg i sofakroken med tv'en på og laptop på fanget mens sambo serverer meg klassisk musikk på anlegget i reklamepausene - fiine mandagskvelden :love:

Håper dere andre har hatt en fin start på uken også :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lese: i dag også - men i morgen er det jobb, så da er det like greit å gjøre en litt ekstra innsats i dag, slik at jeg kan slappe litt av på kvelden i morgen. Også tror jeg at jeg skal hoppe i treningsklærne snart, leste inne hos Svimle at hun er så flink til å trene om dagen, så blir litt inspirert. Man trenger virkelig å røre på seg innimellom når man sitter mange timer på rumpa og leser og skriver om dagene :trene: Men etterpå skal jeg ut for å hente noe, deretter møte kjære(som skal til tannlegen, grøss..har litt tannlegeskrekk jeg, men han skal likevel spørre de om de har time til meg, trenger det, er over et år siden siste kontroll..iih, kjenner jeg gruer meg litt allerede..) og vi skal på posten og så handle middag..lurer på hva det blir i dag..får stikke innom senere og avlegge rapport på trening, studier og middag :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest puselabb

Bare innom for å ønske deg en fin kveld :klemmer: Så flink du er til å trene! Skulle gjerne vært det jeg og, men jeg lar min manglende viljestyrken ta overhånd :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leenge siden innlegg i boka mi nå - har hatt en fiiin helg, fått trent litt, og lagd og spist god mat og kost meg med sambo. Og nå - klokken ellve søndag kveld har jeg kake i ovnen :ler: Har hatt lyst til å bake siden i går, men hadde ikke ingredienser(trodde jeg), og orket ikke gå på søndagsåpen butikk i dag(makan til trang og stressende butikk skal man lete lenge etter..). Oppdaget så plutselig at jeg hadde egg i kjøleskapet, og ettersom de kan brukes som hevemiddel vispet jeg de sammen med 100gr sukker og et par spiseskjeer mykt smør, og blandet så i mel og kakao, så da ble det en liten sjokoladekake :fnise: Blir spennende å se om den blir noe bra uten bakepulver og vaniljesukker, det er allerede skrevet opp på handlelisten for i morgen..Skulle egentlig lage sjokoladekjeks, men så ble røren så flytende at da lagde vi en liten form av aluminiumsfolie og håper på det beste, hihi.

I morgen er det ny uke, og da skal jeg virkelig skjerpe meg med den oppgaven min altså, var altfor slapp i forrige uke..så da blir det tidlig opp og skrive, trene og skrive litt mer, og sikkert lese litt..pluss at jeg må på jobben mer enn jeg hadde tenkt meg, og det er en smule irriterende..men trenger mer fri til neste uke pga. en innlevering, så da får jeg heller jobbe mer denne..Nuh må jeg passe på sjokoladekake, men håper alle som titter innom får/har en fin start på uken :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ganske grei kake på søndagen, men nå har jeg kjøpt inn masse bakesaker og er klar til å finne ut av hva jeg skal lage til jentekveld neste uke..

Sitter med oppgave som vanlig, og har i dag satt meg et konkret mål etter tips fra sambo. Hittil har jeg egentlig bare gjort det jeg føler for, men er lett å gjøre andre ting og ta seg fri og slikt når man sitter hjemme og skriver - så i dag skal målet nås før jeg legger meg..Skal trene i dag også, vært litt sløv på det denne uken, så nå skal det skjerpings til på den kanten også :sjenert: Men først skal jeg skrive mer oppgave..til helgen skal jeg til foreldrene mine en tur også, så greit å ha god samvittighet med tanke på oppgaven. Ikke så gøy å dra hjem om jeg må sitte med nesa i bøkene hele tiden, vil heller ut på shopping med mamma og lage god mat og slikt :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest puselabb

Det er godt det ikke bare er meg som lar meg lett friste av å gjøre mindre fornuftige ting :fnise: Jeg har nesten ikke gjort noenting av det jeg satte meg som mål i begynnelsen av uka. Først idag begynner jeg med oppgaven som skal være ferdig til mandag... Men det skal nok gå, jeg har hele søndag til det også (bare jeg ikke blir for dårlig!)

Fortsatt lykke til med oppgaveskriving :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste innspurt før helgen nå..bare skrive noen sider til og lese litt - så kan jeg kose meg sammen med sambo noen timer før vi må legge oss - skal stå opp grytidlig i morgen, han skal på jobb og jeg hjem til foreldrene mine en tur :hoppe: Liker egentlig ikke å dra fra sambo, men nå skal jo han nesten bare jobbe hele helgen, så da kan jeg like godt dra hjem og bli dullet litt med istedet :fnise: Tror det blir litt shopping med mamma'n min og god mat og tv-kos, så det blir bra. Det jeg håper å finne er i alle fall en vinterjakke eller evt. kåpe + noen fine vinterstøvletter..har mange fine støvletter egentlig..er bare det at de ikke egner seg så godt for snø(og slaps sånn som det var myyyye av i fjor-vinter)..

Også var det så innmari fint i går kveld når sambo og jeg hadde lagt oss, for da ble vi liggende og snakke om hvordan vi vil ha en evt. leilighet. Tror vi har litt samme oppfattelse av hva vi ønsker, og dessuten er vi også fleksible - har ikke bestemt om vi skal satse på mindre og nytt, eller større og oppussings-prosjekt og slikt da, men vi får ta det når vi nærmer oss mer tid for å kjøpe tror jeg. Blir i alle fall kjempespennende og hyggelig å få sitt eget en gang om ikke så lenge :love:

Nei, nok babling, nå må jeg studere litt også :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem fra foreldrebesøk i går kveld, og denne uken blir det fullt kjør..har en stor innlevering på fredag og skal prøve å være ferdig onsdag kveld. Jobber torsdagen og fredag er det jentekveld, så om jeg klarer å være ferdig til onsdag sparer jeg meg selv mye stress tror jeg..Tenkte å skrive ca. 3-4 sider hver dag, i dag har jeg ikke skrevet noe enda, må jo lese litt også, men nå skal jeg trene og deretter sette meg og skrive, kun avbrutt av å handle inn mat + spise middag..sambo sløver etter jobbehelg enda(han er jo student han også, så vi pleier å skrive samtidig, og ta oss fri samtidig, men i dag skal han få ha så mye fri han vil..hihi), men det har han fortjent - så da er det rolig i huset og jeg får gjort det jeg må :)

Åltså: liste for i dag er

- trene

- skrive 3 sider på oppgaven (tar litt tid når man har en god del pensum å lese i tillegg..)

- dessuten støvsuge alle rom hvis jeg får tid(eller kanskje høre om sambo kan gjøre det :ler: )

Endret av MissLille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Da fikk jeg endelig surra meg inn i boka di, du har jo vært så flink å hilse i min i det siste :).

Ser at du skal skrive og være flink jente denne uka, så da vil jeg ønske deg lykke til med oppgaven! Jeg har ingen gode råd på å få satt seg ned iallefall, for jeg har alltid hatt veldig dårlig selvdisiplin. Jobber i grunn best under press :sjenert:

Koselig å lese om din og samboreren din sine framtidsplaner. Det er så koselig å prate sånn om framtida og det er jo så spennende når ting begynner å skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn, da har jeg oppdatert meg her inne. Jeg er altfor treg til å huske på boka di! Og den luuuure oppfinnelsen "mine innlegg" går liksom Svimle av en eller annen grunn utenom... :sjenert:

Herlig å lese om kosehelger og forelskelse. Jeg har hjerteklapp titt og ofte fremdeles - og vi har vært sammen i over 8 år! :hjerte:

Håper du kommer i mål med oppgaven på onsdag! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: Pusla og Svimle - hyggelig med besøk i boken min, men jeg er jo relativt ny her inne så ikke så rart dere glemmer bort boken min..jeg har ikke så mye selvdisiplin jeg heller ser det ut til, i alle fall ikke når det gjelder skriving..i går fikk jeg: støvsugd, vasket klær, klippet sambo(er et under at han ser bra ut på håret nå, jeg er ingen frisør..hehe, men det var i grunnen bare å stusse det over det hele da, så vanskelig å ødelegge noe særlig, heldigvis :ler: ), vasket klær og trent - jippi, jeg fikk endelig trent igjen, er en uke siden sist :sjenert: og nå skal jeg ta meg selv i nakkeskinnet og prøve å trene nesten hver dag. Merker veldig godt at kyssesyken for noen måneder siden har satt formen kraftig tilbake, og da er det litt vanskelig å komme i gang igjen..men det eneste som hjelper er jo å få faste rutiner, og jeg elsker trening, så når jeg først er i gang klarer jeg meg ikke uten :)

Så, i dag blir hovedjobben min å skrive masse, lese litt, og i det hele tatt prøve å konsentrere meg om oppgaven og ikke alt mulig annet av husarbeid og slikt..skal prøve å få til en treningsøkt også, men får se hvordan jeg ligger an med skrivingen om noen timer..også må jeg endre litt mål, for jeg skal jobbe i morgen, så da blir det å være mest mulig ferdig på torsdag - dessuten ble fristen utsatt en dag, så da kan jeg tillate meg å skrive litt mer på fredag om det trengs. Får se litt hvor mye jeg får gjort i dag, og hvor mye jeg orker etter jobb i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: Hallais!

Så flink du er til å motivere deg....jeg føler meg om den sofapoteten når jeg leser her inne. :sjenert:

Jeg har forresten også hatt kyssesyken, og det var helt jævlig, jeg var sjuk i over 1mnd og ble ikke friskmeldt før etter nesten ett år.Møkkasykdom! :kjefte:

Hvordan ble det med deg og den desserten, forresten?

Ha en super helg og kos deg masse! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:goodbye: Frulou og Pusla, hyggelig med besøk i boken min :)

Har hatt en strålende helg. Den startet med jentekveld på fredag - desserten ble sjokoladekjeks med nøtter og biter av mørk sjokolade inni - nyyydelig, og vi har hatt rester av de hele helgen å kose oss med :sikle:

I går var en skikkelig slapp dag, bortsett fra at jeg leverte innlevering - så i dag har jeg lagt fra meg oppgaven litt. Vi har hatt hyggelig besøk av svigerfar, og før det ryddet og vasket vi hele leiligheten - ble litt trim av det. Og i kveld har vi kost oss med god middag, sett litt på tv, og nå skriver sambo på oppgave, mens jeg kikker litt på film og tar en runde på KG. I morgen er det full fart med oppgaveskriving igjen, og forhåpentligvis får jeg trent litt mer denne uken, siden det blir litt roligere etter innleveringen på lørdag. Åh, også skal jeg rydde klesskapet mitt..igjen..hihi. Nå skal mer klær pakkes vekk, slik at jeg får plass til de nye høstklærne og tykkere gensere og cardiganer. Får gi meg selv et par dager, men det skal i alle fall være ryddig og pent før helgen igjen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, ser ut til at jeg er i ferd med å bli syk gitt..slapp, trøtt og har vondt i halsen, og det er faktisk ikke sårt en gang, men skikkelig vondt..stikker og slikt.. :tristbla: blæææh, passer ikke å bli syk før til sommeren igjen egentlig.. :kjefte: litt på forkjølelsen eller halsbetennelsen eller hva det nå er som har slått seg til i halsen min..ikke fått ryddet noe i klesskapet enda, og heller ikke fått lest eller skrevet særlig mye mer på oppgaven..sitter bare å henger på nett når jeg ikke sløver i sofaen, og prøver å glemme at det gjør vondt..Skal på jobb i morgen også, og skal egentlig til foreldrene mine en tur i helgen - men nå får jeg bare se om jeg blir verre eller ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gah - nå har jeg tilbrakt helgen i sofaen, med hals som krangler og skikkelig slapp..men begynner å bli lei av å være syk, så kanskje det betyr at jeg er i ferd med å blir frisk..nå skal jeg komme meg opp av sofaen i alle fall og få laget litt middag, og så vente på at sambo kommer seg hjem fra jobb :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...