Gå til innhold

Lilles nedtegnelser


MissLille

Anbefalte innlegg

Gjest puselabb

Så deilig å få ryddet i klesskapet! Det burde absolutt jeg gjort også, det er bare det å somle seg til det. Halvparten av det jeg har bruker jeg jo ikke. Men jeg er sånn at jeg ikke tør å kaste/gi bort heller, for kanskje jeg kommer til å få bruk for det en gang... :eeeh:

Spennende med masteroppgave, men skjønner at du ikke alltid er like motivert, veldig vanskelig med selvdisplin noen ganger. Det er jo så mye annet som frister..! Jeg begynner med eksamen neste uke, vi har en rolig uke før presset kommer. Så det er deilig. Nå har jeg langhelg og skal bare slappe av. Skal dere noe spennende i helga da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm, var kanskje ikke så superenergisk som jeg trodde likevel..hihi, for en slapp helg..vel, nå er jeg i alle fall i gang med ny uke, skriving på oppgave, og i kveld står vasking av leiligheten og trening på planen..håper vi får gjort det, er jobbedag for meg på torsdag, og da er det like greit å få gjort unna vasking i god tid før helgen. Dessuten skal jeg prøve å få dratt med sambo på julegaveshopping før helgen også, så da er det sikkert lurt å ha gjort unna alt han ser på som unnskyldninger for å ikke dra :fnise: Jeg kjenner jeg begynner å bli litt småstresset, pleier som regel å ha kjøpt en del julegaver i slutten av november, men nå har jeg ikke kjøpt noen..men men, har nå en liste klar, så vet sånn ca. hva jeg skal kjøpe til alle. Bortsett fra sambo i grunnen, han er det alltid vanskelig å kjøpe gave til - får tenke hardt i noen dager, og ta noen runder i byen, så går nok det i orden også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: Sikkert lurt å ta gaveshoppingen til helgen ja, det blir iallefall ikke bedre framover nå! Og disse mannfolka er ikke akkurat så lette å ta med på sånt, nei - vi hadde en effektiv time på mandag ettermiddag og da ba tilslutt samboeren min om å få lov til å gå til bilen :fnise: Men vi er i rute da, mangler bare noen smågaver som jeg må ta etter lønna har kommet.

Håper dere har kost dere med husarbeid i dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: Svimle og Pusla

Er visst ikke så mye her inne om dagen jeg, innom å leser litt her og der, men har mye å gjøre med skole og andre ting, så da blir det lite KG-tid. Har siste innlevering før jul på fredag, og etter det blir det mye familieting og litt jobbing før jul..håper jeg får tatt meg juleferie fra den 20. som er siste jobbedag da. Prøver å gjøre så mye som mulig på oppgaven min nå før jul, slik at jeg kan ta meg en skikkelig ferie uten dårlig samvittighet, så får jeg bare starte opp igjen med skrivingen tidlig i januar, og se å bli ferdig med utdanningen min :hoppe: er både skummelt og deilig at det nærmer seg slutten på mange års studier :jepp:

Nå skal jeg se om jeg ikke får skrevet litt oppgave, og vekt syvsover-sambo. Vi ble liggende å skravle i mange timer i natt etter at vi hadde lagt oss, og selv om jeg blir trøtt dagen etter er det så innmari deilig å ligge der å diskutere alt mulig, og kose litt innimellom da, fiiine samboeren min altså :rødme: om jeg bare får han opp snart så vi får gjort unna Ikea-turen i dag(som vi så fint har utsatt leeenge nå :sjenert: )

Endret av MissLille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest puselabb

Du kan nok trygt ta deg en ferie uten dårlig samvittighet, det virker jo som du er veldig flink til å holde på med oppgaven din. Jula er tid for å slappe av og kose seg :nisse:

Jeg er godt igang med eksamen nå, går egentlig veldig greit. Gleder meg til å bli ferdig og ta en velfortjent juleferie jeg også :sjenert:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, en stund siden jeg har skrevet her igjen..tiden flyr av gårde og neste uke er det juleferie..jobber siste dag den 20. - så nå er det siste innspurt med oppgave, skole, jobb, julegaver og diverse julearrangementer og familiesammenkomster..dagene blir bare borte i en svisj..var hos frisøren i dag da, det var deilig, har ikke klipt håret siden september tror jeg. Det er ganske langt, og nå klippet frisøren det opp en del og dermed er det ganske enkelt å f å frem fall og krøller og rufse det til, og det passer jo fint til julens fester og selskap :nissekonekyss:

Jeg pleier jo å skrive inn hva som er plan for dagene, denne uken er planen noe sånt som dette: skrive på oppgave, kjøpe julegaver + en annen gave til et barn i familien, skal på skolen i morgen og onsdag, og jobber torsdag..puh - fredagen må i alle fall brukes til å handle gaver..skal feire jul med svigerfamilen, så da må alle gavene til familien på hjemplassen ordnes før helgen..heldigvis slipper jeg å sende noe med posten, og kan sende det med foreldrene mine som kommer på besøk. Er første julen med svigerfamilien, så det blir spennende, men jeg bare gleder meg - de er så hyggelige alle sammen - og det blir veldig spesielt å feire med samboeren :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom KG en snartur seeent på natt..i dag gjorde jeg ferdig alle julegavene unntatt gave til sambo, det får jeg gjøre i neste uke, han vet ikke helt hva han ønsker seg, så da venter jeg og ser om han kommer på noe..er jo ferdig med alle de andre, så da er det ikke noe stort problem å få unna gaven til ham i løpet av uken. I morgen er det en familietilstelning, og så skal jeg jobbe mandag, og deretter blir det forhåpentligvis noen rolige og hyggelige dager, med baking og pynting av pepperkakehus og pepperkaker og litt småturer til byen regner jeg med, sambo er nemlig ikke ferdig med julegaver :fnise: blir greit å bare henge på, og ikke måtte stresse med gaver selv :lur: er hyggelig med alle selskaper og familiebesøk og slikt før jul, selv om jeg må innrømme at jeg gleder meg masse til å bare slappe av med sambo på fredag og lørdag neste uke - før vi reiser til svigers lille julaften. For første gang på flere år gleder jeg meg så mye til julefeiringen at det nesten kiler i magen - har mye å si at jeg ikke har eksamener og styr i år altså :) Nå skal jeg bare gjøre klart gaver som skal sendes med familie i morgen, og så er det rett i seng og tidlig opp i morgen for å gjøre seg i stand og dra av gårde.. :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For første gang på flere år gleder jeg meg så mye til julefeiringen at det nesten kiler i magen - har mye å si at jeg ikke har eksamener og styr i år altså :)

:nisse: Så koselig!! Jeg gleder meg jeg og, første året jeg skal ha julaften i mitt hjem og i nytt, eget hus og alt!! Kribler litt i magen her og, ja ;)

Godt at du snart er ferdig med julegavene da :gave: Det er jo rimelig kaos rundt i butikkene nå, så godt å slippe unna det.

Kos deg da med førjulsdagene som ligger foran oss nå :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tilbake! :goodbye: Endelig er jeg tilbake, har så vidt hatt mulighet til å titte innom og lese litt i noen bøker, men har rett og slett vært så mye som har skjedd og dessuten en romjul nesten helt uten nett, så da har jeg ikke fått skrevet her inne i det hele tatt..må virkelig ta en oppdateringsrunde, og så søte dere som har vært innom med hilsener har vært, hyggelig at noen har vært innom boken selv om jeg har vært helt borte en stund :klemmer:

så, 2008 altså, jeg tror dette kommer til å bli et utroolig spennende år for meg og sambo - vi kommer til å begynne i "ordentlig" jobb begge to(jeg avslutter studiene mine en gang til sommeren, han ble ferdig til jul), kanskje vi flytter til høsten om vi får ånden over oss(men trives godt i denne leiligheten begge to da, så har ikke dårlig tid) og andre føringer for livet vårt sammen kommer jo til å formes etter hva slags jobber vi får og hvor vi flytter og slikt, gleder meg masse jeg :hoppe:

I dag har jeg i grunnen vært ganske effektiv, vasket flere vaskemaskiner med spesialtøy(slikt som vaskes på håndvask-program og skal dulles med i alle retninger, hihi), fått ryddet på kjøkkenet og ordnet diverse studentsaker, så tror jeg skal tillate meg å slappe av sammen med sambo resten av kvelden, og i morgen starter jeg opp for alvor med studentlivet igjen..da blir det tidlig opp og skrive..skal være streng med meg selv, skrive og lese og jobbe med oppgave ca. 7-8 timer hver dag hver enste ukedag frem til jeg skal levere - så får jeg se om jeg klarer å holde meg til det i praksis :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, som forventet ble det litt hardt å stå opp tidlig å starte med oppgaven i dag, men vi hadde noen småting som måtte gjøres, hente noe på posten og slikt, så nå er det i boks og jeg er klar for litt mer strukturert jobbing i morgen..Er ganske godt å være tilbake til hevrdagen også, men jeg må innrømme at vi ikke helt har kastet ut julen her i huset :fnise: Har en kjegle med lys i som vi fremdeles bruker, og har litt småtteri som jeg skal ta ned i løpet av uken. Men jeg synes det er hyggelig med litt ekstra lys fremdeles jeg - er jo tidlig mørkt ute en stund enda..Men i dag var det faktisk lyst helt til kvart på fire-fire, og det er deilig altså, merker at jeg begynner å glede meg til våren og :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det hjelper litt psykisk bare å vite at det blir lysere jeg... Merker jo ikke så mye til det enda, men deilig å vite det går rette veien...

Lykke til med studiene :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:klemmer: Jente79 og Svimle, hyggelig med besøk i boken!

Bare kort innom, sent oppe om dagene og det skal definitivt endres på..i kveld blir det tidlig i seng slik at jeg får gjort en god del i morgen, tenkte å ta en tur på biblioteket, også har jeg noen små ærend å gjøre unna på vei hjem, så tenker jeg slår to ting i en smekk og går hjem slik at jeg får litt trim også :) Har på treningsfronten et ganske lett mål denne uken - å trene to ganger innen søndag, og fordi jeg skal bort på fredag blir det nok i morgen og lørdag som blir treningsdagene, får se litt hva som skjer..

Resten av kvelden kommer nok til å gå med til oppgaveskriving, jobber ofte best om kvelden jeg, så det er greit nok. Dessuten hadde det jo vært fint å få rørt seg litt også, i tillegg til resten av treningen jeg har planlagt i dag. Får se hva jeg finner på, kanskje det blir litt pilates etter hvert :trene: også litt :husarbeid: da, men det kan forsåvidt sambo ta også :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frulou

Hallais! :goodbye:

Her kommer jeg for å sparke deg igang, men det ser det jammen ut som det ikke er mye behov for....eller sitter du og ser "Hotel Cæsar" på dvd i dette øyeblikk? :lur:

Kjenner igjen det behovet for litt ekstra lys nå midt på vinteren, men likevel har jeg pakka vekk alt av julelys her i heimen-jeg syns det er litt vemodig når jula er over, så da er det litt godt å få det vekk, skikkelig kaste seg uti januar og bare holde ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ikke noe Hotel Cæsar her i huset nei..vi ser ganske lite på tv egentlig, ser masse film istedet :ler: og nå går det jo for det meste i oppgave for meg, selv om jeg har en litt treg start..får bare bruke denne uken på å komme i gang, og så satse på at ting går litt mer på skinner fra neste uke..så nå skal jeg ta en økt :lese: før det blir :trene: (ble nemlig ikke noe av det i går..) og sen middag..kjenner jeg har veldig ensformige dager om dagen, så da blir det deilig i morgen, da skal vi på besøk til det yngste tantebarnet mitt :danse:

Fikk gjort litt husarbeid i går da, så pakker bort resten av julen i dag. Det eneste vi skal ha stående igjen er litt kubbelys og slikt, det er jo ikke egentlig julete annet enn i julen, og fargene passer fint inn her de. Er i alle fall deilig med ryddig og koselig leilighet når man tilbringer så mye tid her :)

Endret av MissLille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, klær er vasket, jul ryddet bort, oppgave jobbet med, men ble det noe trening i dag? Nei..det må jeg gjøre noe med..har som mål å trene to ganger før søndag, så da må jeg få gjort noe litt fort :sjenert: Får se hva jeg klarer i morgen, men spørs om det ikke blir litt kort tid til både besøk, noen ærend, oppgavejobbing og trening..i så fall blir det skikkelig innsats i helgen i alle fall :jepp: Liker ikke dytte trening foran meg, men nå vil og orker jeg jo faktisk trene også, og vi har ingen planer for helgen, så da må jeg jo få til noe..Nå blir det en sen matbit, og litt lesing eller lignende før sengen kaller :søvn:

Endret av MissLille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...