Gå til innhold

Mitt første barn!

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Fisk73
Skrevet

Måtte bare innom og legge igjen et hei, og ser jo at du er "klekkeferdig" :) (I mangel av et bedre ord, du får beklage om jeg fornærmer deg, for det er ikke meningen!)

Krysser fingre for at du slipper å gå langt over tiden :)

Lykke til!!!

Skrevet

Uff, trist å lese tankene dine.

Får håpe du slipper så mye mer venting :klem:

Skrevet

Stikker innom deg med en god :klem:.Skal se babyen ikke er så stor som de sier og at den kommer hvert minutt nå i ekspressfart.

Skrevet

Nå skal jeg skrive noen trøstens ord :klem:

Kjære imli, nå vet ikke jeg hvorfor du får ekstra vektkontroller, men om det er fordi du og mannen var over fire kilo så kan jeg meddele at jeg var 4.8kg da jeg ble født for tjueåtte år siden.

Regnet med at jeg selv skulle få en liten en av størrelse og det fikk jeg jaggu. Storebror her var 4.7 kg da han kom til verden 5 1/2 timer over termin for 1 1/2 år siden.

Jeg hadde en kjempefin fødsel og endte opp med et par bittesmå rifter. Riene startet kl 22 på termin og han var ute 7 1/2 timer senere kun ved hjelp av lystgass.

Det er IKKE verdens undergang å få et "stort" barn. Husk også at det er en rimelig stor feilmargin på disse vekstmålingene.

Jeg var innom føden i går og fikk også sånn ctg greie. Snuppa lå på mellom 120-175 og JM sa det så fint ut ;)

Lykke til, terminen er om to dager :hoppe:

Skrevet

Har forresten hatt den enkleste fødselen av alle jeg kjenner og den største av deres barn var 3.7 ;)

Skrevet

Innom med en :klem: Håper det lysner for deg snart, imli.

Skrevet
Hodet er det som er størst og det som skal ut først. Min var 37 cm rundt hodet og jeg kjente han knapt, enda han var ganske stor. På UL uka før så det DIGERT ut da. Det er jo veldig sammentrykket når det kommer ut (stakkars små) og som regel går det bra. Kona til en av fetterne til mannen trykte ut en gutt som var 41 cm rundt hodet. Ikke å anbefale, men det gikk det og. Men det er veldig sjelden de er så store da.

Tenker at innen den overtidstimen din kommer så sitter du med verdens nydeligste lille bylt i armene dine ;)

Bare ungen ikke sitter fast, får det bare være vondt.

Håper også det har skjedd noe innen neste tirsdag!

Synes de andre sier mye fint. Jeg har ikke så mye fornuftig å komme med, men en :klemmer: kan du få

Takk, du kan få en :klemmer: av meg også.

En dag mindre til lillegullet kommer:)

:klemmer:

Ja, en dag mindre... *tenke positivt*

Måtte bare innom og legge igjen et hei, og ser jo at du er "klekkeferdig" :) (I mangel av et bedre ord, du får beklage om jeg fornærmer deg, for det er ikke meningen!)

Krysser fingre for at du slipper å gå langt over tiden :)

Lykke til!!!

:hallo:

Koselig med nye lesere

Klekkeferdig ja :jepp: Blir ikke fornærma av det, har venninner som stadig spør om jeg ikke snart skal "kælve", så jeg er ganske herda ;)

Uff, trist å lese tankene dine.

Får håpe du slipper så mye mer venting :klem:

Er litt trist nå ja. Men litt bedre enn i stad.

Stikker innom deg med en god :klem:.Skal se babyen ikke er så stor som de sier og at den kommer hvert minutt nå i ekspressfart.

Vi får håpe det da, er jo så mange koselige "snart kommer babyen" meldinger her at den må vel ta hintet snart?

Nå skal jeg skrive noen trøstens ord :klem:

Kjære imli, nå vet ikke jeg hvorfor du får ekstra vektkontroller, men om det er fordi du og mannen var over fire kilo så kan jeg meddele at jeg var 4.8kg da jeg ble født for tjueåtte år siden.

Regnet med at jeg selv skulle få en liten en av størrelse og det fikk jeg jaggu. Storebror her var 4.7 kg da han kom til verden 5 1/2 timer over termin for 1 1/2 år siden.

Jeg hadde en kjempefin fødsel og endte opp med et par bittesmå rifter. Riene startet kl 22 på termin og han var ute 7 1/2 timer senere kun ved hjelp av lystgass.

Det er IKKE verdens undergang å få et "stort" barn. Husk også at det er en rimelig stor feilmargin på disse vekstmålingene.

Jeg var innom føden i går og fikk også sånn ctg greie. Snuppa lå på mellom 120-175 og JM sa det så fint ut ;)

Lykke til, terminen er om to dager :hoppe:

Jeg får vekstkontroller, eller kontroller generelt, på sykehuset fordi jeg har en kronisk sykdom og må bruke medisiner. Dermed blir dette faktisk regnet som et "risikosvangerskap". Høres jo kjempeskummelt ut, men det er jo ikke det.

Uansett fint å lese om at du hadde en enkel fødsel til tross for stort barn! Mener å huske at du er ganske stor (altså høy) selv. Jeg er ca 1,75 m, så jeg er jo ganske høy, og har vel dermed gode forutsetninger for å klare å presse ut en stor unge ;) Naturen gir oss vel forhåpentligvis ikke større unger enn vi klarer å få ut.

Vet det ikke er verdens undergang akkurat. Men nå for tida virker det som om det er prestisje å få minst mulig unge omtrent, fordi da får man mindre vondt (tror de) samt at det er det ultimate beviset på at de har vært megasunne og ikke spist for mye sukker i svangerskapet... Det virker som om det er gjengs oppfatning at liten unge = sunn mor og lett fødsel, mens stor unge = godterispisende mor og jævlig fødsel. Vet jo at det ikke er sånn. Men føler at man liksom blir "stemplet" litt i denne sammenhengen... Man leser jo i alle bøker og infohefter for gravide om viktigheten av mors kosthold og "sukkerungene"...

Får håpe feilmarginen ikke slår andre veien i alle fall. Og at fødselen ikke blir for vanskelig...

Har forresten hatt den enkleste fødselen av alle jeg kjenner og den største av deres barn var 3.7 ;)

Godt å høre ;)

Innom med en :klem: Håper det lysner for deg snart, imli.

Håper jeg også. Litt bedre humør nå, men det kan like gjerne være på bånn om ti minutter... Forferdelig ustabil nå...

:klemmer: til alle!

Skrevet

Innom for å gi deg en :klemmer:

Lykke til! Håper ikke du trenger vente så mye lengre!

Skrevet

Husker jeg også var litt bekymret sist ettersom det var første gangen. Denne gangen tenker jeg ikke på det med str annet enn at jeg håper hun i hvertfall er 4 kg. Er så greit med en baby som "henger sammen". Trygt og godt :)

Jeg er 176 cm, så er vi er jevnhøye.

Du skal se at dette går så bra :blomst:

Skrevet
Innom for å gi deg en :klemmer:

Lykke til! Håper ikke du trenger vente så mye lengre!

Takk! :klemmer:

Husker jeg også var litt bekymret sist ettersom det var første gangen. Denne gangen tenker jeg ikke på det med str annet enn at jeg håper hun i hvertfall er 4 kg. Er så greit med en baby som "henger sammen". Trygt og godt :)

Jeg er 176 cm, så er vi er jevnhøye.

Du skal se at dette går så bra :blomst:

Ja, det er kanskje greit med en baby som ikke er altfor liten og skjør? Blir nok ikke noen fugleunger på noen av oss ;)

Skrevet

Alt vil nok ordne seg til det beste skal du se :) Alle har forskjellige barn og alle har forskjellige fødsler.

Kanskje det hjelper å finne på noe slik at du får andre ting å tenke på..? F. eks. se romantiske komedier eller ha besøk av ei venninne eller lignende... Sikkert ting du allerede har tenkt på fra før av, men vit hvertfall at vi er her for deg :klem:

Skrevet
Alt vil nok ordne seg til det beste skal du se :) Alle har forskjellige barn og alle har forskjellige fødsler.

Kanskje det hjelper å finne på noe slik at du får andre ting å tenke på..? F. eks. se romantiske komedier eller ha besøk av ei venninne eller lignende... Sikkert ting du allerede har tenkt på fra før av, men vit hvertfall at vi er her for deg :klem:

Skal prøve å tenke på noe annet ja. Det må jeg nesten, hvis jeg skal holde ut de neste dagene/ukene...

Stor :klem:

Skrevet

Stor :klem: til deg, Imli! Drysser litt mer fødestøv her inne:

*

Skrevet

Vil bare gi deg en stooor god :klemmer:

Skrevet

:fnise: Mannen bruker også ordet "kalve". Skjønner ikke helt det der, jeg er da ikke noen ku heller! :ler: Tror det er et uttrykk fra der han kommer fra, aldri hørt det uttrykket før jeg.

Høres ut som en god plan å finne på noe for å distrahere seg selv. Ellers så er det flere kjerringråd du kan prøve for å få igang fødselen ;)

****************************sender mer fødestøv**********************

Skrevet
Stor :klem: til deg, Imli! Drysser litt mer fødestøv her inne:

*

Takk!

Vil bare gi deg en stooor god :klemmer:

:klem: tilbake!

:fnise: Mannen bruker også ordet "kalve". Skjønner ikke helt det der, jeg er da ikke noen ku heller! :ler: Tror det er et uttrykk fra der han kommer fra, aldri hørt det uttrykket før jeg.

Høres ut som en god plan å finne på noe for å distrahere seg selv. Ellers så er det flere kjerringråd du kan prøve for å få igang fødselen ;)

****************************sender mer fødestøv**********************

Ja, her driver folk også å bruker ordet "kalve" :ler: Litt av et uttrykk egentlig... Har lite lyst til å presse ut en hel kalv altså!

Masse kjerringråd ja, men tviler på at de fungerer. Jeg er jo en del i aktivitet, de siste par dagene har jeg feks både gått tur, støvsuga og annet husarbeid, gått masse i trapper, hatt sex osv. Men ikke noe baby på gang....

Men takk for fødestøv, må vel hjelpe nå som så mange sender det?

:klem:

Skrevet

Innom med en morgen- :klem: denne tirsdagen

Skrevet

40+1

Termin i morra... Eller strengt tatt i dag, om man skal regne med skuddårsdagen. Og ingenting på gang. Hadde egentlig håpa å få baby i dag, synes 1. april er så fin dato nemlig... I hele natt har jeg drømt at fødselen var i gang, for så å våkne like skuffa x antall ganger. Hver gang jeg sovna igjen, drømte jeg det samme.

Hadde litt lyst til å kjøre en aprilsnarr i dagboka da, sånn "nå drar jeg på føden" og så masse mellomrom og så "aprilsnarr!" :ler: Men så slem er jeg ikke ;) Egentlig har jeg ikke lyst til å spøke med det heller, er ikke så spøkefull for tida...

Lurer fortsatt på om jeg ikke holder meg selv fra å føde, sånn mentalt sett. At jeg ikke er så klar som jeg tror... At jeg liksom skyver det fra meg, liksom "vil ha fødsel snart, men ikke akkurat nå, jeg er så trøtt/sulten/må rekke en KG-runde/har lyst til å slappe av i morgen" osv... Sikkert bare teit å tenke sånn. Men jeg kan liksom ikke slutte å tenke at jeg kanskje har en sånn psykologisk sperre som gjør at jeg ikke kommer til å føde av meg selv... :gråte: Har ikke lyst til å måtte bli satt i gang... Men nå føles det som om det er det som blir utgangen.

Stod opp halv 7 i dag. Skal prøve å gjøre masse husarbeid bare sånn for å prøve. Selv om jeg egentlig tror mer på dem som sier at alle disse kjerringråda ikke fungerer, at de bare gjør en utslitt til fødselen begynner. Men heller utslitt og fødsel på gang enn å aldri føde... :sukk: Er trøtt allerede da, så det blir nok litt soving om ikke altfor lenge har jeg en følelse av...

Skrevet
Innom med en morgen- :klem: denne tirsdagen

Så koselig da :)

:klemmer: til deg også

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...