Gå til innhold

Mitt første barn!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Slenger meg på her!! Spennende!! noe er sikkert på gang siden hun ikke svarer :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:popcorn:

Dette virker veldig mystisk altså. Ingen som har sett Imli i hele dag?

Skrevet

I følge medlemslista så har hun ikke vært online siden i går 13:44 ;)

Skrevet

Hm...skjer det noe kanskje? :-D

Skrevet

Hei jenter - må desverre skuffe dere. Ingenting på gang...

Skrevet

Der var du ja :) Godt å se deg her og at alt er bra! Hatt en fin mandag så langt?

:klemmer:

Skrevet
:klemmer: Kjære deg! Kjenner meg godt igjen i følelsene dine. Ikke lett, og det er ikke bare bare å snu og bli glad og optimistisk igjen :klem: Men jeg kan trøste deg med at alt er glemt når du endelig sitter der med mirakelet i armene uansett om det er akkurat på termin, noen dager over, eller som hos meg 19 dager over

Og om du skulle gå langt over termin, så stå på kravene, ikke godta alt! Jeg ville aldri igjen godta å gå nitten dager over!!! Syns også du kan ta opp bekymringene dine ang. overtid med jordmor på neste kontroll, eller evnt ringe for en ekstra samtale! Ikke godt for hverken deg eller babyen om du er veldig bekymret :klem:

Når det gjelder barseltiden så er det slitsomt, men veldig givende for begge parter ;) Jeg blir som regel et skikkelig troll når jeg er sliten, men det ble faktisk helt annerledes den første tiden hjemme med liten baby! Selv om vi begge var slitne, var det utrolig koselig og en flott tid for parforholdet :Nikke: Man blir på en måte helt rusa på babyen!

Hvis du syns det blir slitsomt med "mas" fra venner og familie så er det fullstendig lov til å gi beskjed om at du ikke ønsker den type oppmerksomhet, og at dere gir beskjed når det skjer noe/når fødselen er over! Det gjorde vi, jeg sendte melding til mine og mannen til sine, for selv om det sikkert ikke er ment annet enn godt så blir man veldig nærtagende i en slik situasjoen.

Lykke lykke til!!! Håper babyen din snart har lyst til å komme å hilse på mamman og pappan sin :tommelopp:

Huff, 19 dager over... Jeg har jo ingenting å klage over ennå.

Jeg gruer meg så til alt slitet... Jeg merker at jeg fungerer dårlig når jeg er trøtt og sliten, men kanskje det blir annerledes med baby for meg også? Håper det...

Hold ut, ikke lenge til du har lillebaby i armene dine :klem:

Krysser fingre for at lillebaby vil ut snart :klemmer:

Lille bebis kommer nok snart skal du se :klemmer:

Ha en fin søndag!

Ja, vi får håpe det, men null tegn til noe ennå...

imli da.... Lillenurket kommer nok snart skal du se. Tenk nå er du og mannen inne i de siste dagene sammen alene. Resten av livet kommer dere til å være foreldre! HURRA!

Håper det går bra med deg. Jeg tenker på deg og sender

***fødestøv***

:troest: og sender massevis av fødestøv!

:kose: Håper det skjer noe i løpet av de første dagene

Sender på masse FØDESTØV jeg også! :klemmer:

Å, Imli ... :troest: Håper det går bedre med deg nå! Skjønner godt du er litt engstelig, men det går helt sikkert bra :) Og ikke føl deg mislykka, for det er du ikke! Ungen kommer når den kommer, og det er lov å være frustrert i ventetida, og det er lov å grine og deppe litt. Husk, nå går det bare en vei! Babyen kommer, og det er bare et spørsmål om tid når du blir mamma. Håper du ikke trenger å vente veldig mye lenger nå!

Stor :klem: fra meg :)

Takk for oppmuntringer og fødestøv, alle sammen :)

Humøret er ikke veldig mye bedre. Men det er godt å ha dere, takk for masse oppmuntringer! :klemmer:

*smiley-begrensing - måtte ta vekk noen...

Skrevet
Innom med en stooooor :klem:

Tror nok ikke de tankene du har er noe annerledes enn andre førstegangsfødende. Godt du har en god og trøstende sambo da :)

Ha en fortsatt flott mandag!

:klem:

Vet ikke jeg, synes "alle" bare gleder seg og alt er flott. Godt jeg ikke er alene om dette nei, da hadde jeg blitt gæren...

:hoppe: 40 uker!!! :hoppe:

Får satse på at det skjer noe en av de første dagene.

40 uker ja... Bør skje noe snart.

Jeg ville heller sett det på den positive siden; hvordan kan du være "mislykka" når lillebabyen da tydeligvis trives godt inne i magen din? Den har det jo bra, og du har skapt et godt hjem for den i flere uker. Så den ser da ingen vits i å stresse seg ut derfra!

Etterhvert er det nok ingen bønn, og den tiden kommer når lillebaby føler seg klar :klem:

Takk, det var en fin måte å se det på :klem:

Du har nok verdens beste mage å vokse i.

Håper ikke det er for behagelig inni der da ;)

Skrevet
Spent på om noe skjer :) Har fulgt med dagboken din en stund. Skikkelig koselig å fin dagbok! Ønsker deg lykke til!! :)

:vinke:

Koselig med nye lesere som "står fram"! Huggelig at du liker å lese her da, selv om det kanskje ikke har vært så koselig lesning i det siste... :sjenert:

Takk for lykkeønskninger :klem:

Spennende :hoppe:

Uansett om du er i gang eller ikke, får vi satse på at det skjer noe snart :kose:

Håper det! Du har jo termin bare noen dager etter meg. Merker du noe?

Der var du ja :) Godt å se deg her og at alt er bra! Hatt en fin mandag så langt?

Her var jeg :)

Forteller mer i eget innlegg.

Skrevet

Da var vi i uke 40....

Ser at jeg iflg tickeren min er "overdue" - det er vel strengt tatt litt feil. Skulle jo være "due" i dag iflg den da, måtte jo stille den inn på to dager før for at den skulle telle riktig. Uansett er terminen til onsdag.

Aller først - takk for masse oppmuntringer i boka mi. Det setter jeg kjempepris på! :klemmer:

Beklager at jeg lot dere vente på svar i dag ;) Ser det ble mye popcorn-spising til ingen nytte...

Har vært på kontroll på gyn.pol i dag. Får jo disse vekstkontrollene. Den timen i dag hadde jeg jo håpa at jeg ikke fikk bruk for da. Men uansett - det fikk jeg. Hadde time halv ti, så jeg avtalte med mannen at han skulle hente meg hjemme kvart på ni. Satte vekkeklokka på halv 8 sånn for å ha god tid. Desverre er vekkerklokka på telefonen min (eller hele telefonen min egentlig) ganske ustabil. Det hender den bare gir fra seg et pip istedetfor vekke-lyd eller ringelyd. Det skjedde selvfølgelig i dag - klokka hadde bare gitt fra seg pip og "slumret" videre for seg selv helt til kl halv ni da den fant ut at den kunne gi fra seg skikkelig lyd. Dårlig start på dagen med andre ord, rakk så vidt å hive på meg klær og smøre et knekkebrød før mannen kom og henta meg.

Så kom vi inn på sykehuset og fikk UL hos en hyggelig jordmor. Det var vanskelig å få skikkelige mål nå som svangerskapet er kommet så langt. Babyens hode lå så langt ned i bekkenet at hun nesten ikke fikk målt det. Dermed sa hun i fra at hun kunne ha målt litt feil (det kan jo slå begge veier) men iflg hennes målinger var babyen stor - ca 4,5 kilo... Hadde jo regna med å få en på rundt 4 kg siden jeg veide 4 kg selv, men 4,5 var vel litt vel drøyt... Og da kom selvfølgelig alle tankene om hva jeg hadde gjort "feil"... Det er jo en sånn generell oppfatning at store unger blir store fordi mødrene deres sitter på ræva og spiser godteri hele svangerskapet... Jeg vet jo at det ikke er sånn, har jo absolutt hatt et normalt sunt kosthold samt vært i aktivitet selv, men likevel. Blir jo redd også, for at ungen skal være så stor at jeg ikke klarer å føde den. Og jeg vil jo gjerne ha flere barn også, og ofte blir de jo større og større for hver unge... Hjelp! Så dette hjalp ikke akkurat på følelsen av å være mislykka...

Fikk sånn sparketest - CTG eller hva det nå heter etter UL'en. Fikk sånne bånd rundt magen med noe greier på som skulle registrere bevegelser og hjerteslag hos babyen. Alt så bra ut der. Den beveget seg en god del ganger faktisk, og hjerteslaga så bra ut. Lå for det meste på mellom 140 og 150 når h*n lå stille, men når h*n beveget seg, kom de opp i rundt 160, og et par ganger opp i over 170! Tydeligvis slitsomt å røre på seg der inne nå.

Så snakka jordmoren med en lege der inne, og de ble enige om at jeg skulle få en "overtidskontoll" neste uke, istedet for om to uker som er vanlig. Jordmoren forklarte at det meste av veksten er ferdig nå, men de ville vel passe på. Det hender jo også at babyen går ned i vekt når man går mye på overtid, så det er jo umulig å si... Men fikk i alle fall time til neste tirsdag - 8. april. Jordmoren bad meg ha med bagen sånn i tilfelle de ville sette i gang noe, men sannsynligvis ville de ikke det. Så nå får vi se.

Da jeg kom hjem, var jeg bare trøtt og lei meg, og sov i nesten tre timer... Merker det tar på dette her. Ikke akkurat det om å gå over termin - det er greit nok det, bortsett fra at jeg kommer til å bli utålmodig. Nei, det som tar på, er at jeg liksom ikke gleder meg lenger. Tenker bare på slitet som kommer. Er redd jeg ikke skal bli glad i babyen. Føler meg egentlig som verdens verste mor nå, at jeg ikke fortjener å få noen baby...

Skrevet

Åh Imli! Babyen din kommer snart!! Du kommer ikke til å bli verdens verste mor, tvert om, verdens beste for det lille nurket ditt! Og du, april er ikke så værst å bli født i altså! Jeg sender med litt føde-støv og bli-glad-imli-støv jeg :) ~~~~~STØV~~~~~ :)

Skrevet

Jeg merker ikke noe spesielt, bare litt vondter her og der innimellom..

Jeg ble også forespeilet en baby på 3,5-4 kg når jeg gikk med Victoria og hun veide 3kg akkurat. Så jeg vet ikke helt hvor mye man kan stole på det.

Jeg skjønner tankene dine veldig godt. Man føler at det er så mange forventninger rundt det å bli mamma og kanskje du ikke føler det sånn som mange mener du bør føle akkurat nå. Det er ikke noe galt med deg for det. Det er helt normalt å føle at man ikke alltid klarer å leve opp til at alt er så fint og flott. Jeg tror jeg kommer til å bli anderledes denne gangen enn første, nettopp fordi at nå vet jeg hva jeg går til og jeg vet hva jeg vil gjøre anderledes. Men som førstegangsmor vet man ikke alt og det er heller ikke å forlange. Gjør det du synes passer for best deg, baby`n og mannen og blås en lang masj i alle besserwisserene rundt deg(jeg hadde min svigermor, hun visste alt siden hun hadde oppdratt tre barn). Kos deg og nyt dagene når baby`n kommer, for de flyr så altfor fort. Gjør det du orker og ikke hva du tror folk forventer av deg. Det kommer til å gå så bra skal du se! :kose:

Skrevet

Jeg er enig i det April skriver jeg. Smurfen ble og estimert til å bli stor, men de bommet med nesten en kilo på han. Jeg ville ikke engsta meg så mye, men det er jo flott at de vil ha deg inn om en uke istedet for om to uker.

Prøv å nyt de siste dagene med lillebarnet på innsiden :klemmer:

Skrevet
Åh Imli! Babyen din kommer snart!! Du kommer ikke til å bli verdens verste mor, tvert om, verdens beste for det lille nurket ditt! Og du, april er ikke så værst å bli født i altså! Jeg sender med litt føde-støv og bli-glad-imli-støv jeg :) ~~~~~STØV~~~~~ :)

Takk! :klemmer:

Blir nok april-baby, ja, med mindre det blir ekspressfart-baby i kveld... Og det er vel heller tvilsomt.

Jeg merker ikke noe spesielt, bare litt vondter her og der innimellom..

Jeg ble også forespeilet en baby på 3,5-4 kg når jeg gikk med Victoria og hun veide 3kg akkurat. Så jeg vet ikke helt hvor mye man kan stole på det.

Jeg skjønner tankene dine veldig godt. Man føler at det er så mange forventninger rundt det å bli mamma og kanskje du ikke føler det sånn som mange mener du bør føle akkurat nå. Det er ikke noe galt med deg for det. Det er helt normalt å føle at man ikke alltid klarer å leve opp til at alt er så fint og flott. Jeg tror jeg kommer til å bli anderledes denne gangen enn første, nettopp fordi at nå vet jeg hva jeg går til og jeg vet hva jeg vil gjøre anderledes. Men som førstegangsmor vet man ikke alt og det er heller ikke å forlange. Gjør det du synes passer for best deg, baby`n og mannen og blås en lang masj i alle besserwisserene rundt deg(jeg hadde min svigermor, hun visste alt siden hun hadde oppdratt tre barn). Kos deg og nyt dagene når baby`n kommer, for de flyr så altfor fort. Gjør det du orker og ikke hva du tror folk forventer av deg. Det kommer til å gå så bra skal du se! :kose:

Ja, det hender jo de tar feil på sånne vekstestimeringer. Men det jeg ikke likte på målingene, var at mage- og lårbeins-mål var innenfor normalen, men hodet var over normalen. Og hodet er vel som kjent det verste å få ut... :sjenert: Blir liksom redd h*n skal sette seg fast eller noe... Min verste skrekk er hastekeisersnitt, det vil jeg IKKE, da tar jeg heller lang og vond fødsel med revning fra foran til bak...

Det er akkurat som du skriver, at man føler man "må" leve opp til et sånt ideal... Jeg vet det er dumt, men så tenker jeg sånn likevel. Føler at alle har forventinger til meg som jeg ikke greier å innfri. Og ikke minst har jeg forventinger og krav til meg selv, som jeg er redd jeg ikke kan leve opp til. Og da må jeg liksom revurdere hele min oppfatning av meg selv som person. Føler alt bare rakner i kantene her...

Det ordner seg nok Imli! :klemmer:

Håper det! :klem: tilbake :)

Skrevet

Jeg er enig i det April skriver jeg. Smurfen ble og estimert til å bli stor, men de bommet med nesten en kilo på han. Jeg ville ikke engsta meg så mye, men det er jo flott at de vil ha deg inn om en uke istedet for om to uker.

Prøv å nyt de siste dagene med lillebarnet på innsiden :klemmer:

Jada, har hørt mye om folk som har fått beskjed om enorme unger, og ut kommer en liten tre-kilos ;) Men tror nok det er usannsynlig at det er en liten unge... Det er på en måte kjempefint at de vil ha meg inn om en uke. På mange ville det sikkert virka beroligende. Men jeg er jo litt rar da, så jeg synes det tvert i mot er mer skummelt, for siden de avviker fra "reglene" føler jeg liksom at det er noe å bekymre seg for...

Skal prøve å nyte de siste dagene, men det blir nok vanskelig... Alt er liksom bare trist og leit nå.

Skrevet

Hodet er det som er størst og det som skal ut først. Min var 37 cm rundt hodet og jeg kjente han knapt, enda han var ganske stor. På UL uka før så det DIGERT ut da. Det er jo veldig sammentrykket når det kommer ut (stakkars små) og som regel går det bra. Kona til en av fetterne til mannen trykte ut en gutt som var 41 cm rundt hodet. Ikke å anbefale, men det gikk det og. Men det er veldig sjelden de er så store da.

Tenker at innen den overtidstimen din kommer så sitter du med verdens nydeligste lille bylt i armene dine ;)

Skrevet

Synes de andre sier mye fint. Jeg har ikke så mye fornuftig å komme med, men en :klemmer: kan du få :)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...