Gå til innhold

Mitt første barn!


Gjest imli

Anbefalte innlegg

Nå hiver jeg meg på dagbokgjengen jeg også!

Jeg venter mitt første barn i begynnelsen av april! :babysmokk:

Litt om meg og min historie (er jo ganske ny her): Jeg er 21 år og har verdens beste mann som jeg elsker masse. Vi hadde prøvd å få barn i 4 måneder da det klaffa.

Jeg testet positivt 28.07.07. Var hjemme aleine den helga. Mannen min var avgårde på tur og hadde med bilen. Jeg skulle hatt mensen torsdagen før, er vanligvis ikke forsinka, men trodde ikke det var noe siden jeg hadde kjent litt menssmerter.

På fredag la jeg meg imidlertid med en følelse av at noe kom til å skje, og fikk nesten ikke sove. Den natta drømte jeg at jeg var gravid (!) og da jeg våkna opp om morgenen visste jeg det bare. Men jeg måtte jo ha det bekrefta, så jeg måtte kjøpe graviditetstest. Problemet var jo bare at mannen hadde bilen, ogvi bor et godt stykke unna byen. Dermed måtte jeg sykle. Dro på apoteket etter en slitsom sykkeltur, kjøpte to graviditetstester og skulle dra hjem for å teste. Men så fant jeg ut at jeg ikke orka å vente! Og hva gjør man da? Jo, man sykler til jobben (like utenfor byen), låser seg inn og tar testen der!

Så jeg låste meg inn på jobben, rimlig skjelven, og gikk for å prøve å tisse på pinne. Det var lettere sagt enn gjort - jeg klarte det ikke! Fant ut at jeg mått ha en kopp å tisse i. Men det var ingen engangskopper igjen! Dermed måtte jeg bruke en vanlig kopp (huff, håper ingen finner ut det - drikk aldri kaffe av vanlige kopper på jobben mere folkens!) og tisse i den, og deretter dyppe testen nedi. Jeg sa til meg selv hele tida, den er sikkert negativ, den er sikkert negativ. Men jammen kom det ikke fram TO streker!

Dermed var det å sykle hjem, fremdeles uten å helt skjønne hva som hadde skjedd. Prøvde å oppføre meg normalt resten av dagen, dro på besøk til nabodama og lot som ingenting, mens jeg bare tenkte; jeg er gravid, jeg er gravid....

Morgenen etter tok jeg en ny test, for sikkerhets skyld. Den var like positiv. Jippi! Hadde lyst til å bare ringe mannen min med en gang å fortelle det, men fant ut jeg jeg heller ville si det ansikt til ansikt. Så da han kom hjem søndag ettermiddag, fikk han seg litt av en overraskelse!

Nå er jeg 8+1 på vei, og har foreløpig ikke så veldig sterke symptomer. Har vært en del trøtt, spesielt den siste uka (la meg kl 20.00 her om dagen), samt vært litt kvalm, men ikke kastet opp. Har imidlertid hatt ganske sterke "menssmerter" hele tida.

Var på innvendig ultralyd i dag, og fikk et bilde av den bitte lille babyen! 1,8 centimeter! Fikk til og med se det lille hjertet slå! (Grunnen til så tidlig ultralyd er at jeg må bruke medisiner som øker faren for ryggmargsbrokk, og jeg får derfor ultralyd hver måned de første tre-fire månedene for å sjekke at ryggraden lukker seg skikkelig. Så UL er ikke noe jeg tar for moro.)

Gleder meg så utrolig til å bli mamma, til å få se og holde det lille barnet mitt. Er selvfølgelig litt redd for å miste, men prøver å tenke positivt. Har ikke fortalt det til så mange, kun mannen min og de to beste veninnene mine. I uke 12 skal vi slippe jubelen løs og fortelle det til alle som gidder å høre!

Vel, det var litt om meg, skal prøve å være her ganske ofte og skrive litt. Håper det er mange som vil følge med på historien vår!

Endret av imli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk takk.

Er hjemme aleine i helga, får besøk av moren min i dag. Kanskje jeg skal fortelle henne om barnet? Eller vente? Vi får se....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så spennende da... Selv var jeg så sprekkeferdig av å fortelle nyheten at vi fortalte det til våre foreldre 5 dager etter vi selv fikk vite om det, da var vi 6 uker på vei. Kos deg med besøk av din mor i dag :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg sykemeldt ut uka...

Fikk en liten blødning i går kveld. Ringte legen i morges, som sa at alt sannsynligvis var bra, men jeg fikk en sykemelding for sikkerhets skyld, siden jobben min er ganske fysisk krevende.

Er selvfølgelig litt nervøs nå pga dette, men får stole på legen som sier at det sannsynligvis ikke er noe å bekymre seg for. Har time hos legen igjen på torsdag, så da får jeg forhåpentligvis en bekreftelse på at alt fortsatt er bra.

Litt deilig også å slippe å jobbe, er vannvittig trøtt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Håper alt er i orden, godt at du ble sykemeldt i allefall. Hadde selv blødninger i starten og her er alt gått fint. Slapp av og bli oppvartet litt, det var det rådet jeg fikk :klemmer:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sov 4 timer på dagen i går og 9 timer i natt, men nå er jeg jammen like trøtt igjen ;)

Tror det blir et par timer på ryggen for meg etterpå...

Helt utrolig hvor mye det faktisk er mulig å sove...

Har ikke blødd noe mer, så regner med at alt er bra, og at det kommer en liten baby til våren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+0 i dag!

Tenk at det har vært en liten baby inni meg i 7 uker allerede. Tida går fort på en måte, men på en annen måte er jeg utålmodig etter å komme over den magiske 12-ukersgrensa! Nå er det bare tre uker igjen, så får vi håpe den lille spira holder seg fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med graviditeten. :duskedame:

Det er bare godt å sove. Det er ikke den verste plagen man kan ha som gravid. :)

Jeg håper det går bra med deg og den lille i magen. Hvis blødninger har stoppet og du har det ikke vondt så tror jeg det vil gå bra.

Du får holde oss oppdatert hvordan det går hos legen i dag.

Dessuten så liker jeg veldig godt avataren din. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Så forferdelig spennende! Blir morsomt å følge deg her. Selv har jeg nettopp sluttet på p-pillene og skal se litt hva som skjer fremover ...

:popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Var hos legen i dag. Hun mente at alt var bra siden jeg ikke har blødd noe mer, og ikke har noen spesielle smerter (bortsett fra sånn "stikking" jeg har hatt hele tida). Legen prøvde t.o.m på å finne hjertelyden, men det var nok litt tidlig enda. Fikk høre "morkakelyden" da, ikke like spennende men :forvirret:

Alt virker i alle fall normalt, og så fikke jeg tatt blodprøver, urinprøve og ble veid. Hadde gått ned en kilo siden sist... :ler:

Hadde visst litt lav blodprosent, så nå blir det kanskje jerntabeletter for meg etterhvert.

Skal tilbake på jobb i morra, så får vi se hvordan det går. Tror nok alle lurer litt på hvorfor jeg plutselig ble sykemeldt... Med min flaks har vel alle skjønt det alt. Hadde nå tenkt å vente til 12 uker før jeg sa det på jobben i alle fall... Litt usikker på hva jeg skal gjøre her. Hvis noen spør, er det jo litt dumt å si nei og - de får jo (forhåpentlig) vite det snart allikevel. Og jeg som ikke har fortalt det til mamma en gang.

May Helen: Takk takk. Og avataren din er ikke så verst den heller ;) Katter er herlige!

Belle: :klem:

Lilith: Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg tilbake på jobb. Det gikk greit, men var ganske sliten da jeg kom hjem, og sov i to timer etterpå. Nå tror jeg jeg skal legge meg snart... Er veldig trøtt om dagen! Er jo ikke den verste plagen man kan ha, jeg har (foreløpig) sluppet ganske billig unna ellers; har bare vært litt kvalm + mensmurringer. Er for det meste trøtt, og så veldig tissetrengt da! Spesielt om natta... Det er herlig når man sover i annen etasje og badet er i kjelleren... Har hendt at jeg har vært oppe fem ganger...

Ellers så tror jeg jeg begynner å få et kick på appelsinjuice! Vil ha det hele tida... Er jo heldigvis ikke det verste man kan drikke det da ;) Merker at jeg har mest lyst på litt frisk mat; frukt, juice, grønnsaker (tomater!) osv. Og så litt søtt da. Jordbærsyltetøy på brødskiva. Det tror jeg nesten ikke jeg har spist siden jeg var liten. Nå er det godt! Salte ting holder jeg meg unna. Merker jeg blir smålvalm bare jeg tenker på potetgull og den slags. Nå sitter jeg her og spiser bjørnebær som vi har vært ute å plukka - nam!

I morgen er det heldigvis lørdag. Da kan jeg slappe av... Skjønt, huset ser ikke akkurat så ryddig ut som vanlig; mannfolket er ikke like flink til å rydde og vaske som jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg vært på apoteket å kjøpt jerntabeletter. Hadde blodprosent på 10,2, og det var visst ganske lite. Tror kanskje jeg hadde litt jernmangel fra før av og. Men nå skal vi få en årning på det!

Vært kvalm både i natt og til morgen i dag. Men den slags går vel snart over. 9+2 i dag! Bare ca 7 måneder igjen til jeg har fått babyen min!

:babysmokk::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg.

Koselig med enda en snart-aprilmamma her på kg. Ligger litt bak deg i løypa, men noen får jo før termin og noen får jo etter, så det blir spennende når vi nærmer oss april.

Håper du har en fin lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei :) Gratulerer så mye :)

10,2 er lav blodprosent ja.... "normalen" er vel 11,5 til 15,5. C-vitamin øker opptaket av jern, mens te, kaffe og melk senker opptaket... Så vet du det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei på deg.

Koselig med enda en snart-aprilmamma her på kg. Ligger litt bak deg i løypa, men noen får jo før termin og noen får jo etter, så det blir spennende når vi nærmer oss april.

Håper du har en fin lørdag!

Takk for hilsen :)

Vi har en spennende tid foran oss ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei :) Gratulerer så mye :)

10,2 er lav blodprosent ja.... "normalen" er vel 11,5 til 15,5. C-vitamin øker opptaket av jern, mens te, kaffe og melk senker opptaket... Så vet du det ;)

Takk takk ;)

Jeg drikker ganske mye appelsinjuice for tida da, og spiser appelsiner. Så får jeg prøve å kutte litt ned på min elskede te :ler:

Endret av imli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme alene noen timer. Bare meg og kattene her. Sov dårlig i natt, var masse oppe for å tisse... Kjenner jeg begynner å bli lei akkurat det ja. Så nå er jeg ganske trøtt, får se om jeg sover et par timer etterpå. Må lage middag først bare.

I dag er det akkurat sju måneder til (foreløpig) termin. Tenk at det har gått to måneder. Helt utrolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk ;)

Jeg drikker ganske mye appelsinjuice for tida da, og spiser appelsiner. Så får jeg prøve å kutte litt ned på min elskede te :ler:

Hei igjen! Ville bare si at dette med nedsatt opptak gjelder vel hvis du tar jerntabletten og drikker te/kaffe samtidig... Slik at det brytes ned/fordøyes på samme tid. Så bare drikk te med god samvittighet du, bare ikke sammen med jerntabletten! Var ikke meningen å frarøve deg den kosen nei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...