Gå til innhold

Mitt første barn!


Gjest imli

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer med 13 uker i morgen! :)

Da er du godt over på den "trygge siden" :)

Takk takk. Begynner å føle meg ganske trygg nå ja.

:duskedame: Heia for 13 uker :duskedame:

Jeg også fortalte det først til sjefen. Og kollegane fikk det vite etter hvert som jeg pratet med de.

Ja, jeg tror de andre bare får spørre hvis de lurer eller jeg forteller det hvis det passer seg sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 uker i dag!

Var hos legen til morgen i dag. Ble målt, og livmoren er 12 cm over skambeinet. Det var visst innenfor normalen. Legen prøvde å lytte etter hjertelyden, men fant den ikke... Hun sa det ikke var vanlig å høre den før uke 13-14 med det apparatet hun hadde, pluss at morkaken kunne ligge over, men likevel. Skulle heller ønske hun hadde latt vær å prøve, når sånt skjer lurer jeg på om det i det hele tatt er noe hjerte som slår der... Men det er vel litt vel seint for en MA eller noe sånt nå, så jo hjertet slo i forrige uke, så jeg får bare prøve å la vær å tenke på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13+3.

Har bare slappa av i helga. Jeg og mannen tok en liten bytur på lørdag (så på mammaklær - veldig dårlig utvalg!), ellers har vi bare vært hjemme, sett på film og kosa oss. Vært dårlig vær.

Rart å tenke på at jeg faktisk har gått omtrent en tredjedel av tiden allerede. På en måte virker det som om det var i går jeg fikk positiv test. Samtidig har tida gått sakte på mange måter. I dag er det en måned til jeg skal på ordinær ultralyd. Da er jeg nesten 18 uker. Da får jeg sikkert justert terminen også, selv om jeg ikke tror den vil bli flytta så mye, siden jeg alltid har hatt regelmessig mens. Det skal uansett bli fint å se den lille igjen - om en måned har h*n nok vokst mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13+4

Merker en del forandringer i kroppen. Har fått sånn veldig blank hud i ansiktet, rare greier. Har også mer uren hud enn før. Kjenner livmoren veldig godt nå, den er nesten helt oppe ved navlen. Kjenner en tydelig kant, liksom. Og at nedre del av magen (under navlen) er hardere enn før. Graviditeten synes ikke ennå, er bare jeg som kan se litt forandring når jeg ikke har klær på. Og så begynner jeg å få sånn "gravid-navle"! :ler:

Det er mange spennende forandringer, og det føles litt rart og litt fint. Skal prøve så godt jeg kan å nyte forandringene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende at du merker at kroppen forandrer seg...

Og 13+4 ja... Tida går fort - selv om det kanskje ikke virker sånn for deg, som sikkert venter på mage, og UL :)

Koselig å høre om graviditeten din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende med forandringer i kroppen. Gratulerer med å være over 13 uker på vei. Det må være en deilig følelse.

Jeg har fått meg ny dagbok. Link i signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er gravid navle?

Min navle ser ut akkurat som den har alltid gjort. Jeg trodde at navlen kanskje kommer mer ut når magen blir stort.

Men det er bra at du merker forandringer. Snart er det ikke lenge til du kan høre hjertelyden. Jeg hørte hjertelyd i uke 14 tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende at du merker at kroppen forandrer seg...

Og 13+4 ja... Tida går fort - selv om det kanskje ikke virker sånn for deg, som sikkert venter på mage, og UL :)

Koselig å høre om graviditeten din :)

Jeg synes på en måte tida går både fort og sakte på en gang... Rare greier :)

Spennende med forandringer i kroppen. Gratulerer med å være over 13 uker på vei. Det må være en deilig følelse.

Jeg har fått meg ny dagbok. Link i signaturen min.

Det er deilig ja, og jeg tar det ikke som en selvfølge. Skal stikke innom den nye dagboka di, jeg.

:klem:

Hva er gravid navle?

Min navle ser ut akkurat som den har alltid gjort. Jeg trodde at navlen kanskje kommer mer ut når magen blir stort.

Men det er bra at du merker forandringer. Snart er det ikke lenge til du kan høre hjertelyden. Jeg hørte hjertelyd i uke 14 tror jeg.

Åh, vanskelig å forklare! Etterhvert begynner jo navlen komme mer ut. Den har ikke kommet helt ut på meg, men jeg ser at huden inni navlen har forandret seg på en måte... Det ser ut som en sånn navle som står ut, bortsett fra at den ikke står helt ut ennå... Hvis dette gav deg en forklaring... :ler:

Håper å få høre hjertelyden neste gang jeg er hos lege i alle fall! Er ikke så lenge til, må innom for å ta blodprøver allikevel, så da får jeg undersøkelse også.

I disse dager er det seks måneder til jeg blir mamma :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14+4

Hatt en ganske avslappet helg. Jeg og mannen var i bursdag på lørdag, jeg var trøtt og gikk hjem kl 10... :sjenert: Det var også skikkelig røykfullt der, sånn ca alle røyka, og jeg merker at jeg reagerer veldig på røyklukt nå, noe jeg ikke gjorde før i det hele tatt. Føler jeg ikke får puste ordentlig og blir kvalm. Hjemme hos oss er det i alle fall røykeforbud. Orker ikke den lukta, og den lufta det blir av det.

I går slappa vi av, gikk en tur og var på midddag hos svigers. Var veldig trøtt i går. Lurer på når denne trøttheten gir seg? Merker at jeg blir mer sliten enn før.

Synes jeg begynner å få en sånn bitteliten mage også nå :) Ikke noe som synes med klær, men littegranne uten. Kjenner også endel stikkinger og "strekking" i magen. Begge deler er vel tegn på at babyen vokser. Den skal vel være ca 10 cm i full lengde denne uken. Skal til legen på torsdag for sjekk, da er jeg 15 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røykelukt er ikke noe særlig nei, spesielt ikke når en er gravid. Jeg sliter også med denne trøttheten, vet ikke når det vil gi seg...

Kjekt med mage som begynner å tre frem litt da :) Gleder meg sånn til je får skikkelig stor mage, men blir sikkert veldig lei av den på slutten da :fnise:

Ha en fin kveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror trøttheten kan sitt i lenge... Men det er vel på bedringens vei her. Tror jeg var mest trøtt fra omtrent uke 7 til uke 10.

Blir litt fint å bli synlig gravid etterhvert, men litt rart også. Som om jeg ikke har kontroll på kroppen min liksom! Også så rart at min kropp kan bære fram et barn, det er det liksom bare andres kropper som kan! Tror nok dette er en periode i livet hvor man blir kjent med selv selv på en ny måte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er også utrolig fasinert at vi kvinner kan bære frem barn. Vår kropp er en underverk.

Men jeg får også litt panikk over å miste kontroll over mitt ege kropp, men det forsvinner fort når jeg tenker at jeg har valgt dette selv og det er bare for en kort periode. Men premien er fantastisk.

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsner, jenter :)

Er hjemme fra jobb i dag. Er så utrolig trøtt og sliten. Hadde et anfall av bekymring i går kveld, plutselig synes jeg ikke jeg hadde vokst noe de siste to ukene... Ble målt til 12 cm (fra skambeinet til øvre kant av livmoren) sist jeg var hos legen, og plutselig synes jeg ikke avstanden var blitt noe større... Tror det har litt å gjøre med at legen ikke klarte å finne hjertelyden sist, og jeg ble litt bekymra for det. Har prøvd å ikke tenke noe særlig på det, men nå skal jeg til legen i morgen, og er veldig nervøs. Da vil jeg være 15 uker, og finner ikke legen hjertelyden da, er det noe galt... Og i går kunne jeg liksom ikke tenke på annet og gruer meg vanvittig til å gå til legen i morgen. Min kjære beordret meg til å være hjemme i dag og slappe av... Det var deilig å sove lenge i alle fall. Prøver å la vær å tenke på alt som kan være galt, og håper det går bra i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok så bra skal du se :klemmer:

Ha en fin hjemmedag!

Takk... Får håpe det går bra. Er forhåpentlig bare jeg som er overnervøs. Og jeg som har vært helt rolig og avslappa i flere uker nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...