Gå til innhold

Mitt første barn!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Håpe, håpe at det har begynt å skje noe i natt :)

Videoannonse
Annonse
Gjest frama
Skrevet
39+5

Sov dårlig i natt, lå våken i timesvis. Er egentlig ganske trøtt ennå. Null føding på gang. Skikkelig drittdag.

Ikke at jeg ikke klarer å vente noen dager på ungen, men jeg føler meg bare så mislykka. Perfekte mødre føder til termin eller helst to uker før. Men nå har vel "føde-før-termin-sjangsene" blitt brukt opp. Alle i terminklubben som har født, har fått før termin, og noen lenge før også. Så vi andre må nok belage oss på max overtid.

Er redd for å gå så lenge over tida at ungen blir veldig stor og fødselen blir vanskelig, eller i verste fall at ungen bare dør der inne (skjer jo en del tilfeller av det når man går på overtid). Er lite lysten på å måtte bli satt i gang, men med min flaks er det vel det som kommer til å skje. En 15-16 dager over tida, med påfølgende jævlig fødsel som ender i hastekeisersnitt.

Jepp, kjempepositiv i dag.

Jeg har tittet litt i dagboken di av og til, for jeg syns det er så koselig å lese.

Trist å høre at du er deppa over å ikke føde før termin. Men du er i godt selskap, er det ikke 70% av førstegangsfødene som føder etter termindato? På slutten av mitt svangerskap hadde jeg det slik selv, og følte meg litt mislykket.

Babyen ville ikke komme ut av seg selv, og jeg ble stresset. Prøvde de fleste kjerringråd uten at det hjalp, og noen mer ga skade enn gagn (maserier).

Enkelte venner som spurte gav inntrykk av å være utålmodige, og som om jeg kunne "hjelpe for" at babyen ikke kom. Det var nok ikke ment sånn, men jeg var nok ekstra hårsår.

Men når babyen endelig kom, så var all ventetiden glemt. Følte meg ikke mislykket. I det store og hele spilte ikke den ekstra ventetiden noen rolle da, for da har man et lite vidunder å være opptatt av.

Jeg ble endatil satt i gang, og hadde en veldig fin fødsel og fødselsopplevelse. Så hvis det kommer til det hos deg, så går det også bra. Aller helst ville jeg hatt spontan start på fødsel, men jeg følte ikke at min fødsel ble mindre spesiell av at jeg måtte induseres.

MEN du har jo ikke kommet til termin ennå, så ennå kan babyen komme på termin. Og den har uansett gode sjanser for å komme før du går på overtid.

Så lykke til videre. Uansett om det går en dag eller 2 uker, så er du på målstreken :) Pass på å nyte å kunne disponere tiden din som du selv vil mens du venter.

Skrevet

Kjære, kjære imli :klemmer:

Det er da lov å deppe og være negativ. Sånn er det gjerne på slutten når man har "premien" man har ventet på lenge så nærme. Og verre blir det såklart når folk begynner å spørre "Skal du ikke føde snart?" eller "Du går her enda ja?" og sånne ting.

Du kommer helt sikkert til å bli verdens beste mamma for barnet ditt uavhengig av når du føder. Jeg fødte jo - ifølge sykehuset og UL termin - 3 uker før termin, men ifølge mine egne beregninger kom han 7 dager over termin. Men det er jo bare noe jeg tror og det er ulempen med usikker syklus :sur: Likevel håper jeg at jeg er en god mamma :fnise:

Og når du først ligger der da, kan du jo tenke på meg, som i verste fall må vente til 12. mai for å se knotten min. Det er lenge til det. Dessuten kan du jo føde før termin enda. Jeg heier på deg, snuppa, snart er du verdens lykkeligste og stolteste mamma, med verdens skjønneste gutt eller jente i armene dine :hjerte:

:klemmer:

Skrevet

Only one day to go Imli! Ikke lenge igjen om den så kommer på dagen, eller tar det med ro ett par dager, kanskje h*n bare koser seg sånn inne i mammaen sin at h*n tar det litt rolig! Håper du får en fin søndag! :klem:

Skrevet
Opp med hodet imli!! Det tar sikkert ikke lang tid før babyen kommer!!!!! Skjønner at du er lei nå.... men det er sikkert ikke lenge igjen!!! håper humøret er bedre :klemmer:

Litt bedre humør i dag... :klem:

Hei, hei, innom og oppdaterer meg litt :)

:vinke:

Håpe, håpe at det har begynt å skje noe i natt :)

Håper her også.

Håpa jeg også! Men, nei...

Skrevet (endret)

Sender deg en trøste :klem: jeg, og litt fødestøv!

*******************FØDESTØV*************************

Endret av jolie
Skrevet
Jeg har tittet litt i dagboken di av og til, for jeg syns det er så koselig å lese.

Trist å høre at du er deppa over å ikke føde før termin. Men du er i godt selskap, er det ikke 70% av førstegangsfødene som føder etter termindato? På slutten av mitt svangerskap hadde jeg det slik selv, og følte meg litt mislykket.

Babyen ville ikke komme ut av seg selv, og jeg ble stresset. Prøvde de fleste kjerringråd uten at det hjalp, og noen mer ga skade enn gagn (maserier).

Enkelte venner som spurte gav inntrykk av å være utålmodige, og som om jeg kunne "hjelpe for" at babyen ikke kom. Det var nok ikke ment sånn, men jeg var nok ekstra hårsår.

Men når babyen endelig kom, så var all ventetiden glemt. Følte meg ikke mislykket. I det store og hele spilte ikke den ekstra ventetiden noen rolle da, for da har man et lite vidunder å være opptatt av.

Jeg ble endatil satt i gang, og hadde en veldig fin fødsel og fødselsopplevelse. Så hvis det kommer til det hos deg, så går det også bra. Aller helst ville jeg hatt spontan start på fødsel, men jeg følte ikke at min fødsel ble mindre spesiell av at jeg måtte induseres.

MEN du har jo ikke kommet til termin ennå, så ennå kan babyen komme på termin. Og den har uansett gode sjanser for å komme før du går på overtid.

Så lykke til videre. Uansett om det går en dag eller 2 uker, så er du på målstreken :) Pass på å nyte å kunne disponere tiden din som du selv vil mens du venter.

Takk for koselig hilsen :klemmer:

Kun 30 % som får før termin ja. Så det er vel dumt å begynne å vente allerede to uker før. Men "alle" i terminklubben fødte både en og to og tre uker før termin, så da tenkte jeg at det ikke var så usannsynlig likevel. Men det skjer nok ikke her, til tross for at det er tre dager igjen. Har kynnere og "menssmerter" nå og da, men det har jeg hatt i ukesvis, så det betyr vel ikke noe. Dermed sitter jeg igjen med null symptomer. Tror ikke jeg har noe særlig tro på kjerringråda jeg heller. Ender vel bare opp med å slite meg ut...

Kan kjenne meg igjen i dette med folk som "maser" ja. Bare jeg ringer moren min, spør hun om det er noe på gang. Hun mener selvfølgelig ikke noe vondt med det, hun gleder seg jo bare, men hver gang føler jeg liksom at jeg skuffer henne fordi jeg ikke "klarer" å føde ennå. Selv om alle vet at det ikke er noe man selv kan kontrollere... Gruer meg til etterhvert sikkert daglige telefoner fra både mamma og andre, som spør om det ikke skjer noe snart.

Akkurat nå føles det som om jeg kommer til å føle meg mislykka om jeg går mye over tida. Men godt å lese at det ikke ble slik for deg, til tross for overtid og igangsetting. Men blir jo redd for at det skal skje med meg. Ikke minst dette med at barnet kan dø om jeg går for lenge over. Vet om flere tilfeller hvor dette har skjedd desverre. Hvor mødrene har vært på overtidskontroll 14 dager over tida, alt har sett bra ut og de blir sendt hjem. Så, to dager etter, er ungen død. :gråte: Det er helt forferdelig... Vet at noen sykehus praktiserer at det vurderes igangsetting allerede etter ti dager over termin, men det gjør de desverre ikke her.

Vet at jeg fortsatt ikke har passert termin, men alle håp om å få før eller til termin er borte her desverre. Vet jeg sikkert burde nyte denne siste tiden, men det klarer jeg rett og slett ikke...

Skrevet
Kjære, kjære imli :klemmer:

Det er da lov å deppe og være negativ. Sånn er det gjerne på slutten når man har "premien" man har ventet på lenge så nærme. Og verre blir det såklart når folk begynner å spørre "Skal du ikke føde snart?" eller "Du går her enda ja?" og sånne ting.

Du kommer helt sikkert til å bli verdens beste mamma for barnet ditt uavhengig av når du føder. Jeg fødte jo - ifølge sykehuset og UL termin - 3 uker før termin, men ifølge mine egne beregninger kom han 7 dager over termin. Men det er jo bare noe jeg tror og det er ulempen med usikker syklus :sur: Likevel håper jeg at jeg er en god mamma :fnise:

Og når du først ligger der da, kan du jo tenke på meg, som i verste fall må vente til 12. mai for å se knotten min. Det er lenge til det. Dessuten kan du jo føde før termin enda. Jeg heier på deg, snuppa, snart er du verdens lykkeligste og stolteste mamma, med verdens skjønneste gutt eller jente i armene dine :hjerte:

:klemmer:

Takk for oppmuntring :klemmer:

Tre uker før tida ja :) Men sånn kan det jo bli når menstermin og UL-termin ikke er helt venner ;) Her er UL-termin tre dager før menstermin. Så det er vel egentlig ingen forskjell i praksis.

Er litt deppa og negativ nå ja. Mannen er helt oppgitt over meg... Men jeg kommer meg liksom ikke "opp" igjen nå. Håper ikke jeg må gå lenge over, da tror jeg jeg kommer til å ligge i senga og grine mesteparten av tida. For hovedproblemet er liksom ikke at jeg er lei - har jo vært så heldig å være i god form på slutten - men at jeg føler meg mislykka og føler at dette ikke kommer til å gå... Føles så usannsynlig at min kropp kan føde, det er det bare andres kropper som kan. Og ikke vet jeg om jeg vil bli en god mamma heller (men takk for at du har trua! ;) ) og nå gruer jeg meg egentlig bare til nattevåk og ammeproblemer og grining og lite søvn og sikkert krangling med mannen fordi vi blir så slitne... Og det er jo ikke sånn man skal føle seg! Jeg skulle jo gledet meg... Og da føler jeg meg i hvertfall mislykka!

Skrevet (endret)
Only one day to go Imli! Ikke lenge igjen om den så kommer på dagen, eller tar det med ro ett par dager, kanskje h*n bare koser seg sånn inne i mammaen sin at h*n tar det litt rolig! Håper du får en fin søndag! :klem:

Strengt tatt 3 dager igjen da - tickerne er stilt inn etter amerikansk regning av svangerskapslengde. I morra kommer det vel til å stå at jeg er "due"... Huff. Men ikke lenge igjen. Håper jeg.

Ha en fin søndag du også :klemmer:

Sender deg en trøste :klem: jeg, og litt fødestøv!

*******************FØDESTØV***********************

Takk :)

Endret av jolie
Skrevet

:klemmer: Kjære deg! Kjenner meg godt igjen i følelsene dine. Ikke lett, og det er ikke bare bare å snu og bli glad og optimistisk igjen :klem: Men jeg kan trøste deg med at alt er glemt når du endelig sitter der med mirakelet i armene uansett om det er akkurat på termin, noen dager over, eller som hos meg 19 dager over ;)

Og om du skulle gå langt over termin, så stå på kravene, ikke godta alt! Jeg ville aldri igjen godta å gå nitten dager over!!! Syns også du kan ta opp bekymringene dine ang. overtid med jordmor på neste kontroll, eller evnt ringe for en ekstra samtale! Ikke godt for hverken deg eller babyen om du er veldig bekymret :klem:

Når det gjelder barseltiden så er det slitsomt, men veldig givende for begge parter ;) Jeg blir som regel et skikkelig troll når jeg er sliten, men det ble faktisk helt annerledes den første tiden hjemme med liten baby! Selv om vi begge var slitne, var det utrolig koselig og en flott tid for parforholdet :Nikke: Man blir på en måte helt rusa på babyen!

Hvis du syns det blir slitsomt med "mas" fra venner og familie så er det fullstendig lov til å gi beskjed om at du ikke ønsker den type oppmerksomhet, og at dere gir beskjed når det skjer noe/når fødselen er over! Det gjorde vi, jeg sendte melding til mine og mannen til sine, for selv om det sikkert ikke er ment annet enn godt så blir man veldig nærtagende i en slik situasjoen.

Lykke lykke til!!! Håper babyen din snart har lyst til å komme å hilse på mamman og pappan sin :tommelopp:

Gjest Revenka
Skrevet

Hold ut, ikke lenge til du har lillebaby i armene dine :klem:

Skrevet

Krysser fingre for at lillebaby vil ut snart :klemmer:

Skrevet

Lille bebis kommer nok snart skal du se :klemmer:

Ha en fin søndag!

Skrevet

:klemmer::klemmer::klemmer::klemmer::klemmer:

imli da.... Lillenurket kommer nok snart skal du se. Tenk nå er du og mannen inne i de siste dagene sammen alene. Resten av livet kommer dere til å være foreldre! HURRA!

Håper det går bra med deg. Jeg tenker på deg og sender

***fødestøv***

:klem:

Skrevet
:troest::klem: og sender massevis av fødestøv! :-D
Skrevet

:kose: Håper det skjer noe i løpet av de første dagene :klem:

Skrevet

Sender på masse FØDESTØV jeg også! :klemmer:

Skrevet

Å, Imli ... :troest: Håper det går bedre med deg nå! Skjønner godt du er litt engstelig, men det går helt sikkert bra :) Og ikke føl deg mislykka, for det er du ikke! Ungen kommer når den kommer, og det er lov å være frustrert i ventetida, og det er lov å grine og deppe litt. Husk, nå går det bare en vei! Babyen kommer, og det er bare et spørsmål om tid når du blir mamma. Håper du ikke trenger å vente veldig mye lenger nå!

Stor :klem: fra meg :)

Skrevet

Innom med en stooooor :klem:

Tror nok ikke de tankene du har er noe annerledes enn andre førstegangsfødende. Godt du har en god og trøstende sambo da :)

Ha en fortsatt flott mandag!

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...