Gå til innhold

Mitt første barn!

Gjest imli

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Guri, du har en fin mage altså. Men nå må den lille komme, så :hoppe: for det. :-D

Takk :-D

Kanskje jeg skal :hoppe: litt jeg også, i virkeligheten altså...

Innom med et :hallo:

Har "sett" deg en del her inne, og har lagt merke til tickeren som sakte men sikkert nærmer seg termin, men har ikke vært innom dagboka di før. Får nok ikke lest alt :), men har kikket litt på de 3-4 siste sidene.

Jeg ble mamma for 14 mnd siden til verdens vakreste prinsesse. Jeg kjenner meg litt igjen i noen av bekymringene dine. At jeg ikke kunne bli noen god mor, at kroppen min ikke kom til å klare å føde (det var bare noe alle andre kunne klare...).

Jeg klarte jammen fødselen (selv om prinsessen måtte ha litt hjelp til å komme ut), og jeg har jammen klart å bli en god mor også, synes jeg selv. Jeg er overveldet over hvor stort det er å bli mamma!! Jeg hadde aldri i livet forventet at det skulle være SÅNN! :rødme:. Håper det blir en god opplevelse for deg også :).

Ønsker deg lykke til i resten av ventetiden og med fødselen - håper du får en akkurat passe lang og akkurat passe tøff eller grei fødsel (alt ettersom), sånn at det blir en fin opplevelse.

Stor :klem: fra lille katt :katt:, som gleder seg veldig til å begynne å prøve på nr. 2....

Alltid gøy med nye lesere! Skjønner at du ikke har lest igjennom alt, det begynner å bli en heltidsjobb nå, men over 100 sider...

Det er sikkert normalt å tenke litt sånn som jeg gjør... Det er liksom bare alle andre som klarer å føde, som klarer å amme, som klarer å ta seg av en baby. Tror ikke jeg har tatt på en baby siden den siste gangen jeg ble storesøster, og det begynner å bli 18 år siden...

Nå håper jeg på en fin fødsel og frisk baby. I alle fall det siste, det er jo tross alt det viktigste :)

Lykke til med nr. 2 :)

:klemmer:

Jeg venter bare på å lese om energikick nå...

Ikke noe energikick her?

Hei Imli!

Guri her nærmer det seg!! FFIIIIIIIIIINEEEEE magen!!!!!

Må bare spørre deg om en ting, selv om jeg vet du har svart før ett sted.... :sjenert:

Når kom magen din? Ser du har en sånn nett og flott mage! Så du var kanskje ikke den største du heller?

Jeg er nå i min 20ende uke og nesten ingen kan se noen ting.... Er redd for at alt er som det skal være jeg da... Vet det kommer seint med noen, bærer langt inne og sånn...

Men spørr deg igjen jeg? Når kom magan din??

Jeg merket ganske tidlig selv at magen bli litt større. Men det begynte ikke å synes for omverdenen før rundt uke 25 kanskje? Men skikkelig synlig gravid var jeg ikke før jeg var ca 6 måneder på vei. Hvis du klikker på vedlegga til dagboka mi (før du går inn her, den bindersen), finner du tidlige magebilder. Det første er fra uke 19, og så er det hver 3. uke etter det. Jeg synes det syntes skikkelig på det uke 19 bildet :fnise: Men ser jo i ettertid at det kun var en liten bulk der ;)

Ja, det er du ikke alene om.

Men når jeg ser enkelte av mine spinkle små venninner som har klart å presse ut en unge på 4 kg så skal nok jeg klare det også....

får håpe du ikke må vente for lenge, jeg har tippet torsdag ser jeg :-D

:klem:

Ja, det er jammen rart det er mulig. Men vi klarer det nok vi også :jepp:

Føder gjerne i morra jeg... Blir spennende å se om noen av dere har rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sov godt imli! :klem:

Takk :)

Ble lite søvn i natt, men, tar det igjen etterpå ;)

Er så kjekt å følge disse dagbøkene nå. Snart fødsel på deg og monja som er i gang nå :)

Ja, det er action i dagbøkene her nå ;)

2.april i dag :hoppe:

Jammen er det ikke det :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin i dag

Men har mine tvil om at det skjer noe.

I natt hadde jeg litt mensmurringer/vondt i ryggen samt litt nedpress. Ikke spesielt vondt, men spennende nok til at jeg ikke fikk sove. Og da det slutta fikk jeg ikke sove da heller... Så jeg har vært våken siden rundt halv fem i dag... Stod opp halv seks, da var jeg sulten og orka ikke ligge å glane lenger. Så da fikk jeg vært sammen med min kjære på morgenkvisten :)

Kjente litt mer mensmurringer i stad, og har også hatt et par veldig kraftige kynnere. Men det blir liksom ikke til noe. Ja, ja, det er vel modning på gang da, om ikke annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er iallefall NOE på gang da!! Kanskje det nærmer seg "stygt"?? (i mangel av et bedre ord :fnise: )

Håper det skjer i dag!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, nå får vi se da... Er skikkelig trøtt nå, bare. Tror jeg skal legge meg snart. Litt kjedelig hvis det skjer noe nå, og jeg har sovet fem timer i natt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten enda en i mars/april-klubben som har født... De får jo før termin alle mann. Ikke at jeg ikke unner dem det altså. Men det er jammen urettferdig, i grunn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten enda en i mars/april-klubben som har født... De får jo før termin alle mann. Ikke at jeg ikke unner dem det altså. Men det er jammen urettferdig, i grunn...

Kjenner meg så godt igjen :klem: Min søster hadde termin 3 uker etter meg og fødte 3 dager før meg, da jeg var 16 dager på overtid. Akkurat den dagen var jeg ikke akkurat tilsnakkendes :fnise: Mannen lusket seg forsiktig i dørene...

Mensmurringer og nedpress :hoppe: Høres jo veldig ut som modning :Nikke:

Ha en avslappende og fin termindag, du skal se plutselig så skjer det :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg så godt igjen :klem: Min søster hadde termin 3 uker etter meg og fødte 3 dager før meg, da jeg var 16 dager på overtid. Akkurat den dagen var jeg ikke akkurat tilsnakkendes :fnise: Mannen lusket seg forsiktig i dørene...

Mensmurringer og nedpress :hoppe: Høres jo veldig ut som modning :Nikke:

Ha en avslappende og fin termindag, du skal se plutselig så skjer det :klemmer:

Huff, det kan jeg tenke meg var kjedelig ja! Da tror jeg ikke jeg hadde vært helt tilsnakkendes heller, gitt.

Ja, det er vel modning, om ikke annet. Har jo hatt litt murringer nå og da i flere uker da. Men ikke så mye som i natt, for det var liksom kombinert med at det presset nedover. Og kynnerne på morgenkvisten liksom "vred opp" hele magen. Så litt mer action enn vanlig, men desverre lite action i et fødeperspektiv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men ikke mye... *klage*

Skal prøve å ikke gjøre dette til en sytebok sånn på slutten. Er jo tross alt bare på termindatoen, og kunne vel ikke forvente noe føding før dette. Neste gang skal jeg i alle fall ikke begynne å vente på at det skal skje noe ved 38-39 uker... Men "alle" drev jo å fikk før termin, så da tenkte jeg liksom at det ikke var så usannsynlig likevel. Men aldri mer! Neste gang skal jeg ikke begynne å vente før etter termin.

:klemmer: til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at det må være kjedelig å gå rundt og vente på å føde, så du er unnskyld :) Kan klagge så mye du vil, men snart, snart er babyen her :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem: Men en positiv ting med modning, selv om det ikke akkurat kan kalles action i et fødselsperspektiv... Er jo at kroppen har mindre igjen å "fikse" når det endelig starter ;) Jeg hadde ikke modning i det hele tatt før jeg ble satt igang med jørgen :roll: Livmorhalsen var lang, fast og viste ikke tegn til noe som helst da jeg kom på sykehuset. Og da det endelig begynnte med skikkelige rier så tok det en hel evighet før ting begynte å skje. Så må innrømme jeg syns det er veldig kos å høre at du har modningsverk :Nikke:

Skjemm deg selv skikkelig bort idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modning er bra, da forbereder jo kroppen din seg på fødsel :) Vanskelig å vite når den tenker å sette i gang da, men det må jo skje en gang :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en :klem:

:vinke: Tålmodighet er tingen - noe jeg ikke er så veldig god på... :sjenert:

Spennende med litt action i natt da :-D Og så flink du er til å bake! Da blir din kjære glad vettu ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Høres iallfall ut som det er modning eller noe på gang nå da... Du får prøve å hoppe, løpe trapper og :humpe::sengekos::lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...