Bokormen Skrevet 2. september 2007 Forfatter #41 Del Skrevet 2. september 2007 Ja, tenkte litt på det også! Lager mye rørte bær som jeg fryser, men aldri laget marmelader, men det skal jeg jommen få til! Kanskje jeg tilogmed kan prøve meg på chutney Kikker litt etter kurver på nettet nå, bør jo helst ikke være så dyrt da... får se hva jeg finner, men tips mottas fortsatt med takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 2. september 2007 #42 Del Skrevet 2. september 2007 De har mange billige kurver på ikea. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokormen Skrevet 2. september 2007 Forfatter #43 Del Skrevet 2. september 2007 Ja, har kikka på de på nett, men finner liksom ikke den typen jeg vil ha... de der er ofte firkantede med høye kanter, jeg tenker mer på en litt "grunn" og rund/oval kurv... hehe nå var jeg veldig kravstor til kurv her! Jaja Får se hva jeg finner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampyra Skrevet 2. september 2007 #44 Del Skrevet 2. september 2007 Hvis man vil gjøre kurvene billigst mulig kan man bruke en pappeske man skjærer til og pynter med aluminiumsfolie eller gavepapir og bånd Det blir fort dyrt å kjøpe fine kurver dessverre... Det har jeg prøvd Skeidar og andre møbelkjeder har ofte sånne sett med kurver til 2-300 kr. Da får man 3-5 kurver i forskjellige størrelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 2. september 2007 #45 Del Skrevet 2. september 2007 Ja, har kikka på de på nett, men finner liksom ikke den typen jeg vil ha... de der er ofte firkantede med høye kanter, jeg tenker mer på en litt "grunn" og rund/oval kurv... hehe nå var jeg veldig kravstor til kurv her! Jaja Får se hva jeg finner Åh du er ute etter kurver av typen Rødhettet tar med seg mat til bestemor-kurv? Joda, jeg skjønner hva du mener, men det blir raskt dyrt. Jeg tror jeg kommer til å gå for denne. http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/10087738 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokormen Skrevet 2. september 2007 Forfatter #46 Del Skrevet 2. september 2007 Hvis man vil gjøre kurvene billigst mulig kan man bruke en pappeske man skjærer til og pynter med aluminiumsfolie eller gavepapir og bånd Det blir fort dyrt å kjøpe fine kurver dessverre... Det har jeg prøvd Skeidar og andre møbelkjeder har ofte sånne sett med kurver til 2-300 kr. Da får man 3-5 kurver i forskjellige størrelser. ja, er det jeg regner med også men jeg tenkte jeg kunne ta en runde på bruktbutikker og se hva jeg finner der, også evt sy i for i et "julete" stoff etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokormen Skrevet 2. september 2007 Forfatter #47 Del Skrevet 2. september 2007 Åh du er ute etter kurver av typen Rødhettet tar med seg mat til bestemor-kurv? Joda, jeg skjønner hva du mener, men det blir raskt dyrt. Jeg tror jeg kommer til å gå for denne. http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/10087738 Haha ja, faktisk, tenkte jeg på noe ala eventyrene ja :D For litt god gammeldags stemning! Men jeg får vel heller være moderne, og som jeg skrev over her, evt sy i mitt eget for Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 2. september 2007 #48 Del Skrevet 2. september 2007 Uansett, det er ganske koselig å lage presanger, planlegge, undersøke og slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokormen Skrevet 2. september 2007 Forfatter #49 Del Skrevet 2. september 2007 Ja, koser meg masse nå Fin ting å gjøre inne på en søndag, når regnet øser ned ute og man lengter etter snø og vinter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 2. september 2007 #50 Del Skrevet 2. september 2007 MAX hadde billige kurver i fjor (50,- stykk tror jeg) De var sånn rødhettekoselige Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ny her! Skrevet 3. september 2007 #51 Del Skrevet 3. september 2007 Etter å ha selv blitt inspirert av Pax (hjemmelaget likør til julegave!) tenkte jeg at det ville være artig å starte en tråd hvor folk kan legge inn sine beste tips til hjemmelagede julegaver. Selv planlegger jeg nå den store likør-produksjonen, og har tenkt å prøve-lage noen "porsjoner" først for å finne ut hvilke smaker jeg vil lage mer av og gi bort. Har tenkt å prøve med blåbær, tyttebær, molter og kirsebær iallefall, men vil gjerne ha tips til andre smaksvariasjoner! Ellers har jeg ofte pleid å strikke "flaskenisser" som jeg tover, men nå har vel alle jeg kjenner fått hver sin, så får vel finne på noe nytt i år Skal også innom noen hobbybutikker i helgen, og se om jeg finner en koselig julekalender jeg kan brodere, og gi i luke nr 1 til samboeren i år (vi lager alltid kalender til hverandre). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ny her! Skrevet 3. september 2007 #52 Del Skrevet 3. september 2007 Hvordan strikker du flaskenisser? Er det vanskelig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokormen Skrevet 3. september 2007 Forfatter #53 Del Skrevet 3. september 2007 Nei, de er ganske enkle Husker ikke oppskriften nøyaktig, men la opp endel masker med mørkegrått garn, mener jeg brukte pinner nr 5 ( legg opp nok masker til at det blir noe bredere enn en 1,5 l flaske, da den skal toves) på en rundpinne og strikket ca 20 cm tror jeg, så 5 runder med "hudfarge", før jeg byttet til rødt og strikket nisselua, hvor du feller av gradvis til den omtrent er like lang som det grå. Så strikker du en firkant i hudfarge, tror det var 10 masker, 10 omganger rettstrikk, og snurper den sammen til en rund kule som du syr fast i den hudfargede delen av nissen din, til en nese. Øyne broderes på. Så strikker du en lang bit, grå ytterst, hudfarget på midten, som blir til armer, ved at du syr den sammen til en pølse og knyter sammen midt i det hudfargene for å lage 2 hender. Delene toves, og sys sammen. Om man vil, kan man sy på hår og skjegg av hvitt garn. Skal lete etter oppskriften min imorgen, eller kanskje noen andre her har den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokormen Skrevet 4. september 2007 Forfatter #54 Del Skrevet 4. september 2007 Etter nok et tips fra Pax, har jeg funnet ut at jeg skal prøve å lage marmelade som skal gå i årets julekurv Fant en oppskrift på sitrusmarmelade her som jeg skal prøvelage til helgen Ellers går turen innom Panduro i løpet av uken for å kjøpe inn for å lage såper (sannsynligvis Oliven, noen som har lagd disse før??) og for å støpe kubbelys Har ingen planer til helgen som kommer, og med det været som er nå, kan det jo bli trivelig å starte med et alt for tidlig juleverksted Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 4. september 2007 #55 Del Skrevet 4. september 2007 Ellers går turen innom Panduro i løpet av uken for å kjøpe inn for å lage såper (sannsynligvis Oliven, noen som har lagd disse før??) og for å støpe kubbelys Det skal jeg også gjøre. Husk at du kan bruke gamle lysstumper (miljøvennlig også) og tomme juskartonger til støpekar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokormen Skrevet 4. september 2007 Forfatter #56 Del Skrevet 4. september 2007 Ble ikke Panduro idag (sovnet på sofaen... hehe), får ta det imorgen... Har desverre ingen lysstumper, flyttet i sommer og da ble alt kastet, og siden da har jeg ikke tent så veldig mye lys. Men juicekartonger er planlagt som støpekar allerede! Greit å slippe å kjøpe enda mer i plast enn det man bruker ellers... Hva kjøpte du på Panduro da, Pax? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 5. september 2007 #57 Del Skrevet 5. september 2007 Hva kjøpte du på Panduro da, Pax? Jeg kjøpte hjerteformedestøpeformer til såpe. Bruker juskartonger også, men hadde lyst til å lage noen søte noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 5. september 2007 #58 Del Skrevet 5. september 2007 (endret) Har desverre ingen lysstumper, flyttet i sommer og da ble alt kastet, og siden da har jeg ikke tent så veldig mye lys. Du kan tigge av venner og familie - det gjør jeg. Endret 5. september 2007 av Pax Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silje Andrea Skrevet 5. september 2007 #59 Del Skrevet 5. september 2007 Jeg tenkte å lage en del julekurver til besteforeldrene rundt omkring i år.. Hva man skal ha i er jo enkelt, men hvor får jeg kjøpt kurver..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 5. september 2007 #60 Del Skrevet 5. september 2007 (endret) Kommer ikke til å ha så god råd i år, så jeg skal gi bort diktkollasjer som jeg har skrevet og laget selv. Skal printe det ut på fotopapir og ramme det inn. 'Bestemor' skal få dette: Diktkollasj- Pathway Bestefar skal få dette: Diktkollasj - Stormnatt Mvh Yvonne Endret 5. september 2007 av yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå