Gå til innhold

Hjemmelagede julegaver


Bokormen

Anbefalte innlegg

Gjest Begonia
Noen som vet hvor jeg kan få tak i store ruller med hvitt papir jeg kan pakke inn gaver med? Har en rull fra IKEA, som er brun på baksiden, men det papiret er nok for tykt... Har de kanskje tynnere ark der også?

Hvis du ikke får tak i gavepapir, går det fint å bruke ruller med hvite papirduker. Det får du jo rimelig på f eks nille og europris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke får tak i gavepapir, går det fint å bruke ruller med hvite papirduker. Det får du jo rimelig på f eks nille og europris.

Det skjønte jeg ikke.. Er ute etter vanlig, litt tykt tegnepapir. De har ikke noe jeg kan bruke i stedet for hos Nille i alle fall... Vel, jeg drar til uken og ser:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Begonia
Det skjønte jeg ikke.. Er ute etter vanlig, litt tykt tegnepapir. De har ikke noe jeg kan bruke i stedet for hos Nille i alle fall... Vel, jeg drar til uken og ser:)

Ok. Da misforstod jeg nok litt. Jeg trodde du var ute etter ensfarget hvitt papir som egner seg fint til å pakke inn gaver i. Og da kan papirduker være et fint alternativ.

Men hvis du er ute etter hvitt tegnepapir, blir det jo litt annerledes. De papirdukene er nok ikke særlig egnet til å tegne på nei. Hvor du får tak i sånne ruller med tegnepapir vet jeg ikke. Mulig panduro eller bokhandelen kan ha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg superinspirert her, har laget meg liste oer alt som skal lages før jul, og det er jammen bra at det er en stund igjen enda, for jeg fikk maaaaange ideer nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg superinspirert her, har laget meg liste oer alt som skal lages før jul, og det er jammen bra at det er en stund igjen enda, for jeg fikk maaaaange ideer nå! :)

Så bra :)

Og enda bedre blir det om du slenger inn dine ideer også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra :)

Og enda bedre blir det om du slenger inn dine ideer også!!

Sant nok! Jeg skal sy tøfler og votter av ullfilt, har aldri vært den store strikkeren, men sy, det kan jeg. Fant oppskrift i et julehefte så i kveld skal det syes her!

Og så blir det nok noen kurver med velværeprodukter, og noen med litt luksusmat til de som har alt.

Morsomme hjemmesydde klær til noen småbarn i familien.

Tidligere har jeg gitt bort hjemmelagde lys, fakler, såper, sminkepodukter, dekorerte speil og rammer, julestrømper, fotografier på lerret og kalendere. Sikkert mere også, men jeg kommer ikke på noe nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok! Jeg skal sy tøfler og votter av ullfilt, har aldri vært den store strikkeren, men sy, det kan jeg. Fant oppskrift i et julehefte så i kveld skal det syes her!

Et lite tips bare, hvis det er snakk om de fra KK's julehefte? De er utroooolig små i størrelsene! Tøflene fikk verken jeg eller noen andre som har prøvd på, og vottene var gørrtrange, så jeg anbefaler det å forstørre malene litt!

Jeg har forresten brukt et fleecepledd til vottene, og laget dem med for, og det ble kjempebra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips bare, hvis det er snakk om de fra KK's julehefte? De er utroooolig små i størrelsene! Tøflene fikk verken jeg eller noen andre som har prøvd på, og vottene var gørrtrange, så jeg anbefaler det å forstørre malene litt!

Jeg har forresten brukt et fleecepledd til vottene, og laget dem med for, og det ble kjempebra! :)

Tusen takk for tips! Det var KKs hefte jeg så dem i ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, masse gode tips :)

jeg ønsker meg symaskin til jul jeg da, så kanskje jeg kan sy noen gaver til neste år....

Har funnet ut at jeg vil lage mer likør da, i små glass, og gi de bort MED bærene i glasset, med lapp på at den er best om den lagres litt lenger enn til jul, så må innom Polet idag.

Ellers tror jeg også jeg skal lage en sånn "julekalender" på CD som jeg skal sende til mamma&pappa + søstra mi, med en sang til hver dag i jula... om jeg kommer så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin tråd dette. Jeg har også laget meg liste.. hihi

Jeg har veldig mye julemusikk, og ett år laget jeg en jule-CD. Alle mulige ting. Introen fra Skomakergata, Elvis som synger julesanger, Alf Prøysen osv. Den ble SUKSESS. Hvert år får jeg høre at den plata er noe alle hører på til jul, og har gått inn som en tradisjon. Det er veldig hyggelig. Plata ble veldig bra. Jeg brukte den som julekort, og limte inn bilde av familien vår i den lille "boken" i cd-coveret. Overraskende kreativt til å være meg.. :fnise:

Kjenner jeg gleder meg litt til jul, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...