Gå til innhold

Hjemmelagede julegaver


Bokormen

Anbefalte innlegg

Gjest Frysepulver

Jeg må bare si at jeg får sånn julestemning av denne tråden!

Skulle gjerne bodd i nærheten av Bokormen kjenner jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må bare si at jeg får sånn julestemning av denne tråden!

Skulle gjerne bodd i nærheten av Bokormen kjenner jeg :ler:

Jeg har ALDRI holdt på sånn her før :fnise:

Før har jeg til nød strukket meg til et eller annet sjal jeg har strikket....

I år har det derimot tatt helt av... Har flyttet til en annen del av landet enn familien og mine nærmeste venner, og fikk plutselig mye mer fritid enn jeg var vant til :fnise:

Men jeg koser meg veldig med alle prosjektene mine da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerede hatt et juleverksted sammen med barna.. Begynte tidlig fordi vi skal kjøre til den kanten av landet mannen bor i november, og må ha med mesteparten av gavene.

Hittils har vi laget:

-Jente- og guttenisser av små terakottapotter.

Snues oppned og potten blir kroppen, lange ben, armer og hode laget av en rund av trekule som pyntes med hår eller filtlue.

-Armebånd, tre wire med perler i forskjellige størrelser og farger, festes med stopper og lås. (kjempefine)

-Likøren er satt, blir en blanding av blåbær, bjørnebær, rips og bringebær. Smakte sinnsykt godt allerede når jeg prøvesmakte første dagen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har begynt å lage julekort ennå??

Jeg har aldri lagd julekort før, det er ikke helt min greie, men skal ha juleverksted og lage det med noen venninner om ikke alt for lenge, og kunne trengt noen tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinduskarmen

Jeg har ikke begynt men jeg har noen tanker i hodet. Jeg fant tips inne på Artic Scrapbooking som er et scrappeforum. De legger ut enorme mengder bilder over ting de lager så ønsker man inspirasjon til kort er dette virkelig stedet å registrere seg :)

Vi har lurt på å ta utradisjonelle og morsomme bilder av oss selv som jeg skal scrappe fine kort med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke begynt men jeg har noen tanker i hodet. Jeg fant tips inne på Artic Scrapbooking som er et scrappeforum. De legger ut enorme mengder bilder over ting de lager så ønsker man inspirasjon til kort er dette virkelig stedet å registrere seg :)

Vi har lurt på å ta utradisjonelle og morsomme bilder av oss selv som jeg skal scrappe fine kort med.

Selv om jeg ikke er no særlig fan av scrapping, skal jeg jommen ta meg en titt :) (syns det blir kjempefint, men bare når andre gjør det... hehe)

Morsomme bilder bør absolutt stå på lista over muligheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinduskarmen

Det er kjempemasse flotte kort å titte på der inne, så det er et godt sted for inspirasjon :) Det ligger et eget forum som heter kort og stempel under *Layout* , og der har de en egen julekorttråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempemasse flotte kort å titte på der inne, så det er et godt sted for inspirasjon :) Det ligger et eget forum som heter kort og stempel under *Layout* , og der har de en egen julekorttråd.

Prøver å registrere meg der nå, men går veldig dårlig... når jeg har skrevet inn alt, og trykker OK kommer jeg bare tilbake til samme siden. Har fyllt inn alt jeg må, og har riktig valideringskode. Har opplevd dette før med forum av samme mal, så får prøve igjen senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg stekt de første julekulene jeg har dekorert med glassmaling, og de hvite kulene fikk et svaaakt gulskjær, så de tror jeg at jeg skal styre unna fremover :fnise:

Da fant jeg ut av det....

For dere som lurer: Dette er de hvite julekulene fra Panduro som kommer i 6pack!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har printet ut et utkast til kalender. Bare noen små justeringer så er den i boks tror jeg. Skal ringe litt rundt å høre om noen binder den i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke begynt men jeg har noen tanker i hodet. Jeg fant tips inne på Artic Scrapbooking som er et scrappeforum. De legger ut enorme mengder bilder over ting de lager så ønsker man inspirasjon til kort er dette virkelig stedet å registrere seg :)

Åh, dette hørtes ut som et morsomt forum, men er det bare jeg som ikke får registrert meg? Får opp en feil melding når jeg har fylt inn alt og trykker neste, men når jeg prøvde å fylle innd et samme en gang til - fikk jeg beskjed om at epostadressen og nicket var tatt.. Så, jeg prøvde å logge meg på, men har ikke fått noen bekreftelsesmail, så det gikk heller ikke..

Andre som har problemer med det samme?

Selv har jeg gått inn for å lage én hjemmelagd julegave, men den skal til gjengjeld gis til mange. Det er kokebok. I tillegg har jeg lagd scrapbook til min kjære som han skal få i bursdag (neste mandag). Den er så og si ferdig - må bare pynte den litt, med klistremerker o.l.

Noen som vet hvor jeg kan få tak i store ruller med hvitt papir jeg kan pakke inn gaver med? Har en rull fra IKEA, som er brun på baksiden, men det papiret er nok for tykt... Har de kanskje tynnere ark der også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, dette hørtes ut som et morsomt forum, men er det bare jeg som ikke får registrert meg? Får opp en feil melding når jeg har fylt inn alt og trykker neste, men når jeg prøvde å fylle innd et samme en gang til - fikk jeg beskjed om at epostadressen og nicket var tatt.. Så, jeg prøvde å logge meg på, men har ikke fått noen bekreftelsesmail, så det gikk heller ikke..

Andre som har problemer med det samme?

Jepp, akkurat det samme problemet.

Har sendt mail til en av adminene der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Si i fra om du får svar da:)

Det skal jeg, men tipper du må gi beskjed du og om din bruker, som tydeligvis er registrert men som ikke fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, dette hørtes ut som et morsomt forum, men er det bare jeg som ikke får registrert meg? Får opp en feil melding når jeg har fylt inn alt og trykker neste, men når jeg prøvde å fylle innd et samme en gang til - fikk jeg beskjed om at epostadressen og nicket var tatt.. Så, jeg prøvde å logge meg på, men har ikke fått noen bekreftelsesmail, så det gikk heller ikke..

Andre som har problemer med det samme?

Jeg fikk også lyst til å registrere meg der, men får akkurat samme problem som deg. Venter spent om du får noe svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Vinduskarmen

Da jeg registerte meg måtte jeg vente litt for å få en registreringsmail. Det tok kanskje en time? Hmm og siden det er søndag kan det jo hende det tar lengre tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.. kjempe bra tråd.. gleder meg til julen nå altså!!! :nisseblunk:

I år tror jeg jeg skal lage blomsteroppsatser og gavekurver.

men hvordan er det dere lager kubbelys og såper??? har ikke helt bestemt meg hva jeg skal ha oppi kurvene ennå men mange gode ideer her.. vanskelig og velge...

Endret av usikker_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.. kjempe bra tråd.. gleder meg til julen nå altså!!! :nisseblunk:

I år tror jeg jeg skal lage blomsteroppsatser og gavekurver.

men hvordan er det dere lager kubbelys og såper??? har ikke helt bestemt meg hva jeg skal ha oppi kurvene ennå men mange gode ideer her.. vanskelig og velge...

Om du går inn på www.panduro.no, ser du at det står Veiledninger (pdf) i menyen til venstre. Der finner du veiledninger til å lage lys, såper og masse annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du går inn på www.panduro.no, ser du at det står Veiledninger (pdf) i menyen til venstre. Der finner du veiledninger til å lage lys, såper og masse annet :)

og hvordan maling kan man bruke på terrakottakrukker..?? hehe.. virker som dere er flinke med sånn:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...