Gjest Yihaa Skrevet 15. mars 2008 #221 Del Skrevet 15. mars 2008 Du får ha meg unnskyldt, men jeg vil helst slippe nevnte kroppsvæsker! Jeg stiller for så vidt når som helst og vi kan jo enkelt å greit bytte ved at du gjør noe du kan for meg og jeg noe jeg kan hos deg. Litt kryptisk må jeg vel som vanlig være, men du kan vel male mens jeg sliper? Jeg gjør hva som helst..... Antar jeg skjønner hva du mener, og må si at jeg tror du er flinkere til det enn jeg egentlig er, men siden jeg har liten mulighet til å bedrive "sånt" her jeg bor nå, stiller jeg gjerne opp, i alle fall. Håper forresten du fant påskehilsenen selv om "postbudet" mitt ikke fant postkassen din og derfor etterlot den gule greia på et litt merkelig sted så vidt jeg forsto... Den ble funnet av min svoger da gjestene (han var altså en av dem), som hadde spist middag her på kvelden, dro hjem. (Jeg hadde ikke lagt merke til den da jeg kom fra jobben.) Det var jammen ikke dårlig, altså; Sirlig ordnet og merket, i påskegul mappe! Tusen takk! Du er veldig snill!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 16. mars 2008 Forfatter #222 Del Skrevet 16. mars 2008 Jeg gjør hva som helst..... Antar jeg skjønner hva du mener, og må si at jeg tror du er flinkere til det enn jeg egentlig er, men siden jeg har liten mulighet til å bedrive "sånt" her jeg bor nå, stiller jeg gjerne opp, i alle fall. Jeg kan vel bli vel kryptisk noen ganger, men det jeg mente var i hvertfall at du kanskje kan male et bilde til meg hvis jeg pusser opp trappen din?! Den ble funnet av min svoger da gjestene (han var altså en av dem), som hadde spist middag her på kvelden, dro hjem. (Jeg hadde ikke lagt merke til den da jeg kom fra jobben.)! Nei, den var kanskje plassert litt rart, men jeg hadde ikke vært flink nok til å forklare hvor postkassen din er, så han hadde gjort så godt han kunne! Det var jammen ikke dårlig, altså; Sirlig ordnet og merket, i påskegul mappe! Jeg håper som sagt at jeg ikke har klønet det til underveis og at du ikke får noen ufrivillege avbrudd når du hører på den. Jeg er nemlig så utålmodig når jeg holder på med slike ting at jeg gjerne tar ut CD'er før de er ferdig og når jeg skal forsøke å holde orden på ca. 300 filer x 3, ser jeg ikke bort fra at noe kan ha skåret seg underveis... Tusen takk! Du er veldig snill!! . Det varierer veldig, men i dag har jeg følt meg ganske snill når jeg sto opp fra sengen for å lage helt autentisk bruschetta til min kjære. Jeg er nemlig så fullstendig nedsyltet i forkjølelse at å hakke fersk rødløk føles som helsebot! Det renser i hvert fall opp i slimhinnene! Takket være forkjølelsen (Og snevet av bihulebetennelse?...), får jeg i hvert fall sove! Sov fra kl. 11.00 til kl. 13.00 i dag og deretter fra kl. 16.00 til kl. 20.30. Får vel ikke sove i natt, men jeg føler meg i hvert fall sliten og da er det jo håp! Må forresten fortelle om noe morsomt katten gjorde i dag. Min kjære hadde handlet og, på min instruks , er det bare papirposer som gjelder. Den tomme posen sto på gulvet på kjøkkenet og katten spratt oppi! Halen ble igjen utenfor men han trodde jo at han var usynlig. Katten befant seg deretter i posen i flere timer... Og var da altså "usynlig" . Jeg aner ikke hvor mange ganger vi ble angrepet fra den posen, men både vi og Voffe klarte ikke å la være å gå forbi litt oftere enn strengt tatt nødvendig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yihaa Skrevet 16. mars 2008 #223 Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) Jeg kan vel bli vel kryptisk noen ganger, men det jeg mente var i hvertfall at du kanskje kan male et bilde til meg hvis jeg pusser opp trappen din?! Ja, da ble det vel kryptisk. Du skrev jo male, men da trodde jeg du mente trappa. Men det er kanskje vel upraktisk å pusse og male trappa samtidig, når jeg tenker meg om.... Jeg tenkte på hagearbeid, jeg... Maler gjerne bilde!! Endret 16. mars 2008 av Yihaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 16. mars 2008 #224 Del Skrevet 16. mars 2008 Jeg har altså tatt en del bilder av saker og ting, men jeg er bare så usannsynlig treg noen ganger ... Treg er ikke det jeg forbinner med deg. God påske! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 22. mars 2008 Forfatter #225 Del Skrevet 22. mars 2008 God påske! God påske til deg også, salsera! (Sent, men godt! ) Drømmen min om godværspåske med mulighet for å få unnagjort noe sliping utendørs, kan jeg visst bare glemme! Det blåser og snør og er kaldere enn det har vært i hele vinter! Det samme kan det egentlig være, for søvnproblemene mine har nådd nye høyder! Natt til onsdag sov jeg ikke i det hele tatt og tenkte at da får jeg i hvert fall sove onsdag kveld. Joda, jeg sovnet kl. 20.30. Kl. 01.00 våknet jeg imidlertid igjen og var lys våken. Sovnet igjen kl. 05.30 og ble vekket igjen kl. 08.00 i går. Prøvde innbitt å holde meg våken, men ved 12-tiden "besvimte" jeg og våknet ikke igjen før kl. 17.30. Sovnet selvfølgelig ikke før kl. 04.30 igjen i natt, men måtte tidlig opp siden vi fikk gjester til frokost kl. 08.00. Jeg trenger vel ikke si at jeg falt i tung søvn da det deretter ble stille i huset og våknet nok en gang kl. 17.30... Jeg sover jo egentlig ikke så lite, men det blir veldig oppstykket og urolig og foregår naturligvis til helt "spinnville" tider. Utrolig slitsomt og energinivået blir der etter! Jeg tror dyrene merker at jeg er sliten også, for de blir utrolig klengete og masete. Den eneste som ikke maser er hamsteret vi passer. Det sier ingenting, bortsett fra at det tydeligvis er glad for litt selskap. Det får det jo i hvertfall når jeg ikke sover, katten er ute og hunden har sovnet. (Tar det ut av gjesterommet og setter det på kjøkkenbordet mens jeg gjør noe annet). Noe nært og personlig forhold har vi vel ikke, men det blir i hvert fall veldig ivrig når jeg rasler med posen med hamstergodis! (Neida, Yihaa, det får ikke uante mengder, men det var tydeligvis veldig digg!) Ellers ser det ut til at det meste av det jeg kjøper inn kommer til nytte i garasjen! De fleste av de plastkassene jeg kjøpte for å bruke på vaskerommet, inneholder nå diverse bildeler og -rekvisita. Det samme gjør mesteparten av de boksene jeg pleier å fryse ned mat i. T.o.m. pelletsen som var ment å brukes i bunnen av buret til hamsteret fikk ben å gå på da det ved et uhell rant ut ganske mye kjølevæske på garasjegulvet... (Helt greit det altså! Glykol er svært giftig og katter elsker smaken av det, så det måtte selvfølgelig fjernes umiddelbart!) Noe får jeg da gjort og i dag har jeg vasket og omorganisert skapet under kjøkkenvasken. Jeg har også laget mat til i morgen. Vet ikke helt hvor mange vi blir og når det passer best å spise, så da blir det tapas. Har laget "røre" til bruschetta, kjøttboller i tomat-/chllisaus og noen slags poteter i olivenolje. Har i tillegg serranoskinke i fryseren og marinert hvitløk og oliven. Får se om jeg får tak i noe OK brød og røre sammen en aioli også, så få vel det holde tenker jeg... Nå er jeg trett som en strømpe, men får jeg sove hvis jeg legger meg? Nei... Får vel satse på å henge opp søplekassen på veggen på kjøkkenet slik jeg hadde planlagt. Den er ikke ferdig malt, men den siste finishen må gjøres med spraylakk og nå gidder jeg ikke være uten søplekasse mens jeg venter på godvær lenger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 22. mars 2008 Forfatter #226 Del Skrevet 22. mars 2008 (endret) Søplekassen er på plass! Måtte skru en list på veggen for å få den til å henge riktig og den må, som sagt, ha et malingsstrøk til, men den henger i hvert fall der! Uansett bedre enn å ha søpleposen hengende på en stolrygg el. lign. Det er faktisk enda mer "low life" enn å tørke klær i stuen. Denne videosnutten lo vi forresten godt av her i dag for dette kunne godt ha vært Voffe! Av og til hadde det vært fantastisk å ha en slik maskin! Lille Mjau kom også inn for litt siden og nå later det til at han har forstått at gjesterommet er lukket og låst (Vil gjerne ha det som gjesterom og ikke "katterom", så det er like greit at han venner seg til at det ikke er hans private domene... Han fikk det jo egentlig bare tildelt i begynnelsen da han var livredd Voffe) og hundesengen opptatt av den egentlige eieren på denne tiden av døgnet. Jeg er imidlertid litt imponert over hvor fort han tilpasser seg for det er bare andre gangen han finner sine ting i stuen når han kommer inn om natten, men likevel la han seg til å sove der etter å ha mjauet en gang eller to utenfor rommet hvor hundesengen er plassert. Av og til gjør de fremdeles rare ting. I går kveld lå Voffe, i kjent stil, og snorket på ryggen i sofaen. Voffe sov dypt og Lille Mjau øynet muligheten for å ta en nærmere titt. Han hoppet opp og slikket Voffe under potene på baklabbene. Når man kiler ham der, rykker Voffe til seg labben i søvne og det så det ut som Mjau syntes var morsomt, så han fortsatte en stund og vekslet mellom å gi potene et raskt slikk med den ru tungen sin. Lille Mjau valgte imidlertid å ta eksperimentet et hakk videre og plasserte så et par velrettede slikk på Voffes edlere deler. Da ble det fart i sakene! Voffe spratt opp og så dypt forurettet og fornærmet ut! (Det var sikkert ganske så ubehagelig...). Jeg syntes litt synd på Voffe og fjernet katten slik at han fikk lagt seg til rette igjen, men det så utrolig komisk ut! Endret 22. mars 2008 av Leo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #227 Del Skrevet 26. mars 2008 Siden våren ombestemte må en del utendørs prosjekter, bokstavelig talt, legges på is og derfor har jeg bestemt meg for å ta en kjapp(?) "facelift" i stuen. "Koreapanel" og ubehandlet furu "spiser" lys og er så deprimerende at jeg ikke orker å se på det lenger. Jeg har derfor revet ut panel og begynt å male den første veggen. Heldigvis var "koreapanelen" bare stiftet på sponplatene som i sin tur åpenbart var satt på og sparklet av profesjonelle, så det var enklere enn jeg fryktet. Jeg må riktignok sparkle noen hundre små hull, men det er jo ingenting i forhold til å fjerne monteringslim, liste om osv. I den andre enden av stuen er det lysegrønn, falmet tekstiltapet. Den skal jo fjernes med tid og stunder, men nå smører jeg den inn med litt av alle de malingsrestene jeg har stående (Slik tapet suger jo ofte minst en liter maling pr. kvadratmeter...) og maler toppstrøk i den fargen jeg har tenkt. Etterpå skal stuen bare få være slik i påvente av, også det bokstavelig talt, bedre tider På sikt er det jo meningen at stuen og kjøkkenet skal totalrenoveres, men det har jeg kostnadsberegnet til flere hundre tusen kroner og i dagens boligmarked er jeg ikke sikker på om det er den smarteste måten å plassere penger på ... Jeg ser også at det er en del prosjekter utendørs vi skal i gang med i sommer som krever både penger og, ikke minst, tid. Jeg kan bare ikke få sagt hvor glad jeg er for at jeg ikke falt for fristelsen og kjøpte et gammelt hus med "sjel" som trenger nytt tak, ny kledning, isolasjon, drenering osv. osv.! En ting er at det koster penger. Det kan man kalkulere med og å betale fakturaer i nettbanken er ikke spesielt anstrengende! Noe helt annet er hvor mye arbeid det er og hvor lang tid det tar! Selv om ting overlates til profesjonelle, må man innhente anbud, kontrollere at ting blir skikkelig gjort og forholde seg til mennesker "ut og inn" i lang tid samtidig som man selvfølgelig må leve i kaoset mens det pågår. Som vanlig må jeg være litt kryptisk , men yrkesmessig har jeg blitt presentert for en "nøtt" som jeg har fått i oppdrag å gnage på. Om det kaster noe av seg får tiden vise, men det omfatter i hvert fall en sammenstilling av jus og økonomi i to land. Knekker jeg nøtten, kan dette kanskje bli en hyggelig bigesjeft i fremtiden... Morsomt å bli vist tilliten er det i hvert fall! Dyrene, inkludert hamsteret, har det også helt fint. Lille Mjau har blitt ganske så frekk og her en kveld hørte jeg et slags stønn fra vaskerommet etter at Voffe hadde lagt seg. Jeg tok en titt, og ganske riktig, der tronet Lille Mjau i hundesengen mens Voffe var forvist til gulvet. Lille Mjau har jo sin egen seng, men det er åpenbart at han forsøker å utfordre Voffes plass som "sjefskjæledyr"! Nå er det imidlertid slik at Voffe er "sjefskjæledyret", så katten måtte pent finne seg i å løftet pent ut og plassert på dertil egnet plass... I dag tok jeg sjansen på å reise ut å handle med Voffe og Lille Mjau alene hjemme og da hadde de tydeligvis vært sammen om å gå gjennom den søplesekken jeg har stående i forbindelse med oppussingen. Det var ingen matrester i den sekken, men det vet man naturligvis ikke før man har sjekket det grundig! :katt: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 26. mars 2008 #228 Del Skrevet 26. mars 2008 Jeg er imponert over den energien du har på oppussingsprosjekter. Jeg er både lei og sliten, og jeg har holdt på i noen få uker! Og dyrehistoriene dine er som vanlig fantastiske! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #229 Del Skrevet 26. mars 2008 Jeg er imponert over den energien du har på oppussingsprosjekter. Jeg er både lei og sliten, og jeg har holdt på i noen få uker! Vi har nok et ganske så forskjellig utgangspunkt akkurat nå og jeg vil tro at jeg har en del mer å gå på! Ikke sammenlign deg selv med meg på den fronten nå er du snill!! Katten vet ikke at hamsteret bor her, men hunden slikket bare litt og gikk sin vei under "presentasjonen". Når jeg sitter her tusler derfor hamsteret rundt meg og det hater tydeligvis når jeg forsøker å putte det tilbake i buret. Det lar seg imidlertid enkelt kommandere tilbake "på plass" når jeg rasler med "godisposen"! (Da det tuslet inn under ett møbel da jeg slapp det løs første gang, trodde jeg det var tapt, men det var det altså ikke... ). Nå har hun imidlertid funnet ut at håret mitt er et fint sted å være og at det vanker godsaker når jeg tar henne i hånden, så vi er vel egentlig svært så enige! Stakkars Yihaa kommer til å få tilbake et stk. superbortskjemt, feit hamster som maser om å få sove i sengen! Det siste har jeg riktignok ikke prøvd, men jeg og broder'n fikk i sin tid fasankyllinger til å mase om å sove i senger, så hvorfor ikke hamstre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 27. mars 2008 #230 Del Skrevet 27. mars 2008 For en genial "hometrainer" for hunder! Jeg håper jobbnøtten din går i orden! Jeg er imponert over den energien du har på oppussingsprosjekter. Jeg er både lei og sliten, og jeg har holdt på i noen få uker! Og dyrehistoriene dine er som vanlig fantastiske! Undertegner. Jeg lider visst av skrivevegring for tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yihaa Skrevet 1. april 2008 #231 Del Skrevet 1. april 2008 Jeg klipper fra egen dagbok: Leo; jeg ringer deg senere i dag. Kan jeg hente dyret i morgen? I kveld har jeg forelesning. Jeg skulle faktisk - etter avtalen - ha hentet det for en uke siden. Nå vet jeg du sier at det ikke gjør noe, men likevel ... Det er litt sløvt! Som vanlig må jeg være litt kryptisk , men yrkesmessig har jeg blitt presentert for en "nøtt" som jeg har fått i oppdrag å gnage på. Om det kaster noe av seg får tiden vise, men det omfatter i hvert fall en sammenstilling av jus og økonomi i to land. Knekker jeg nøtten, kan dette kanskje bli en hyggelig bigesjeft i fremtiden... Morsomt å bli vist tilliten er det i hvert fall! Å!? Nysgjerrig! Håper det går den veien du vil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 1. april 2008 Forfatter #232 Del Skrevet 1. april 2008 Jeg klipper fra egen dagbok: Leo; jeg ringer deg senere i dag. Kan jeg hente dyret i morgen? I kveld har jeg forelesning. Jeg skulle faktisk - etter avtalen - ha hentet det for en uke siden. Nå vet jeg du sier at det ikke gjør noe, men likevel ... Det er litt sløvt! Det gjør faktisk ingenting! Hadde det gjort det, så ville dyret allerede ha vært levert hos deg! Nå skal jeg den veien både på torsdag og sannsynligvis på fredag, så det er ikke noe problem for meg å "sette det av" på veien. Å!? Nysgjerrig! Håper det går den veien du vil! Det er plutselig mye som går min vei, så jeg "bor" i telefonen i dag og det kan se ut som om det blir "armer og bein" fremover . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 10. april 2008 Forfatter #233 Del Skrevet 10. april 2008 (endret) Puh! De rolige dagene er defintivt forbi og her går det unna! "Prosjektet" mitt gikk endelig i havn og jeg tror jeg har fått "sydd sammen" en jobb som er akkurat slik jeg vil ha den. D.v.s. med faglige utfordringer, men ikke alt for omfattende arbeidstid. Jeg kommer riktignok ikke til å tjene så mye, men jeg slipper å stå opp 03.30 for å rekke flyet til Stockholm eller København for å kunne stille i et møte der kl. 09.00. Ikke trenger jeg å bekymre meg for om drakten min er strøket heller, for jeg kan stille på jobb i jeans og joggesko! Ut over det så er jeg faktisk skrekkelig stolt av meg selv (Og min kjære!). Jeg pleier jo å være litt kryptisk, men det er vel ingen stor hemmelighet at han hadde store gjeldsproblemer da jeg traff ham. For å gjøre en lang historie kort, så ble jeg presentert for to søplesekker(!) med uåpnet post for tre år siden og fant nærmere en million, altså 1.000.000, i ubetalte fordringer. Jeg har gjennomgått alt på kryss og tvers, forhandlet og reforhandlet og i dag har jeg fått bekreftet at han i juni/juli er uten betalingsanmerkninger og har mindre gjeld enn de fleste av oss! Jeg har selvfølgelig aldri betalt en krone av gjelden hans, men jeg har jobbet med den (Det har jo for så vidt han også, siden det er han som har betalt avdragene...) og det er uhyre morsomt å lykkes! (Til informasjon for spesielt interesserte lesere, så kom etter hvert den såkalte "Hundsbedt-dommen" til anvendelse når noen fikk tenkt seg om ). Egentlig er jeg nok ikke så veldig opptatt av musikk, men, inspirert av Kosemose og Yihaa må jeg nesten få lov til å legge ut min ultimate "feelgood-låt". (Og de snakker om sær musikksmak ...). Det må ha vært i '92 eller '93 jeg første gang hørte denne, i en gammel Chrysler(?) Princess på vei fra Stovner til noe annet i natten mens vi, altså sjåføren og jeg, spekulerte på hvor vi skulle få de neste hundre kronene fra (Vi var studenter...); http://www.youtube.com/watch?v=nCImrmR63JE. CD'en låten befant seg på var medbrakt fra Canada og jeg sørget selvfølgelig for å få tilsendt mitt eget eksemplar! I den motsatte enden har jeg nok fra tid til annen gjort grusveiene mellom Norge og Sverige utrygge meddenne i øret... (Valgte videoen med hunden. Det får være grenser for hvor mye depresjon man skal formidle ). De som da tror jeg har glemt dyrene, tar feil. Hamsteret er tilbakelevert og Voffe er på ferie hos "faren" sin. (Voffe har vært "skilsmissebarn" i nesten elleve år...). Lille Mjau er nå det eneste kjæledyret i huset og nyter nok det til fulle! Endret 10. april 2008 av Leo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 10. april 2008 #234 Del Skrevet 10. april 2008 Et innlegg til å bli glad av! Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 10. april 2008 #235 Del Skrevet 10. april 2008 Så bra at det hemmelighetsfulle prosjektet ditt kommer i havn! Og for en innsats dere har gjort for å få samboeren din økonomisk på fote igjen. Jeg beundrer virkelig energien og tiltakslysten din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lassie Skrevet 10. april 2008 #236 Del Skrevet 10. april 2008 Så herlig å lese et så optimistisk innlegg!! Både samboeren din og du kan virkelig være stolte nå ja!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Isobutane Skrevet 11. april 2008 #237 Del Skrevet 11. april 2008 ..for å si at jeg er innom og følger med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yihaa Skrevet 11. april 2008 #238 Del Skrevet 11. april 2008 Så bra og så velfortjent! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 22. april 2008 #239 Del Skrevet 22. april 2008 Hvordan går det med deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 25. april 2008 Forfatter #240 Del Skrevet 25. april 2008 Dro hjemmefra 06.15 i dag tidlig og kom hjem nå, så overskuddet til å skrive er ikke overveldende... Jeg tror jeg har havnet på en arbeidsplass som passer meg perfekt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå