Gå til innhold

Livet med lillegutt

MellonCollie

Anbefalte innlegg

Det hørtes ut som en koselig tur :) Det er så deilig når de er rolige og oppfører seg eksemplarisk! Da er mammahjertet rolig også :Nikke:

Så lillegutt kan kommunisere med dyrene på babygymmen? Hehe.. Så herlig å høre på da :sjenert:

Ha en flott mandag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Monica85: Ja, det var en veldig koselig tur :nigo:

Simpleminded: Han prater utrolig mye om dagen - jeg ler meg ihjel! Kan ligge oppi der i laaang tid og koseprate. Men jeg er ikke så god på å skille lydene, det er kort mellom himmel og helvete for å si det sånn :ler: Plutselig er det ikke noe gøy lenger, og da bør man være der og løfte opp fort, for ellers blir man ekstremt sint! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke rakk å skrive om Trondheimsturen, var at jeg hadde "fri" hele fredagen. Var på jobb fra 8-16, så møtte mannen og lillegutt meg og vi var sammen hele kvelden. Spiste middag hos noen venner. Og deretter fikk jeg en liten tur ut på byen sammen med venninnene. Drakk ikke, men bare å være ute var utrolig koselig :nigo: Lillegutt koste seg med pappaen sin, og tok flaske uten problemer. Var også herlig å jobbe noen timer, uten å tenke på og snakke om hverken gulp eller bæsj :ler: Fikk vist ham fra på jobben i lunsjen da, og har var storsjarmør ;)

I går hadde vi en magevondt-dag igjen, men han sovnet rundt 20.00. Og da sov han til 04.00 i natt, spiste og sov videre, og våknet 07.30 :tommel: Han har hatt 3 slike netter nå, hvor han har drøyet nattamming 1 senere. Så nå håper jeg vi holder oss her - 1 nattamming holder lenge for min del ;) Fikk tatt meg et bad i går kveld, deilig å slappe av oppi der med en bok.

Og dagen i dag har vært fantastisk! Han har pratet, smilt og LEDD for første gang! Utrolig blid gutt, som stadig prøver ut stemmen sin på nye måter - den er visst ikke bare til å skrike høyt med :fnise:

Var på helsestasjonen, møtte barselgruppa for første gang. Vi var 5 stk, og jeg fikk veldig god kontakt med 2 av de andre. Og lillegutt var den største av babyene - han veier nå 6210 gram! Og jeg som har slitt så mye på helsestasjonen, hadde nå den babyen som var mest blid og våken. Dere aner ikke hvor mye sånt betyr, etter å ha hatt de skriketoktene vi har hatt der oppe :sjenert: Litt protester når vi skulle kle på oss lue og gå, men ingenting ellers.

Jeg trives så godt med hverdagen vår nå. Jeg har en fantastisk baby, og en fantastisk kjæreste :strix: En liten negativ ting, og det er at leddgikta er på full fart tilbake - jeg har ingen medisiner og ingen time hos revmatolog før i slutten av november. Men det ordner seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går alt strålende skjønner jeg ;) Godt å høre at dere koser dere om dagen. Og så utrolig herlig og høre de små le ;) Gled deg til det blir dagligdags :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å lese her.

Tydelig at du koser deg, deilig å være litt alene også ja.

Bra at lillegutt har blitt bedre. Moro med "prating" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: MellonCollie

Høres ut som dere koser dere masse og at Lillegutt trives. Håper han slipper magevondt snart stakkar liten.

Ikke bra det du skriver med svak skrift nederst i innlegget ditt :troest: Håper det ordner seg og at det blir bedre.

Ha en fin dag MellonCollie :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt dere koser dere sånn, og at du har det så bra!

Godt å lese om positive sider ved det å få barn også, at det ikke bare blir svartmalt med forferdelige våkennetter, sutring, krangling, osv.. :sjenert::hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så bra du har det så bra for tiden! :biggrin:

:hoppe: for at han har begynt å le! :strix: Det er jo bare helt herlig å høre på! :biggrin:

Håper du får en fin helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at dere synes det er koselig å lese her - er glad jeg klarer å formidle litt av hvor bra vi har det om dagen. Og godt for min del å ha noe hyggelig å se tilbake på når jeg sikkert leser dette igjen om noen år :)

Nå er en god biffmiddag inntatt - det er MellonCollieMannen sin jobb å tilbrede, og han lykkes gang på gang! Han har satt seg litt ved PCen og spiller litt for å koble av, mens jeg har på "Skal vi danse" i bakgrunn. Merker jeg heier litt på Lene Alexandra faktisk. Flink til å danse, og mye mer sympatisk enn hva jeg trodde på forhånd ;) Også så mye søtere hun er blitt når hun er hakket mer naturlig.. :sjenert:

I morgen kommer bestekompisen til mannen hit, og blir over til søndag. Jeg gleder meg også :) OG! Lillegutt skal ha barnevakt for første gang! Han skal en tur til sin mormor og morfar, noe vi alle er spente på. Jeg og mannen skal på hockeykamp, så vi er ikke langt unna og tilgjengelige. Men jeg er sikker på at det går bra.

Mormoren skal ut og synge med koret, så hun er bare der den første timen. Med andre ord skal min pappa ha lillegutt alene i 2-3 timer, og skal dermed også gi mat fra flaske. Han har ikke gjort det før, og heller ikke skiftet "papirbleie". (Sist bleie var på meg for over 20 år siden :fnise: ) Men han ville veldig gjerne prøve, og jeg synes det er viktig også at lillegutt kan føle seg trygg sammen med de alene. Så vi prøver! Jeg ble nesten litt rørt på hvor ivrig pappa var på at han kunne gjøre dette. Han har jo uansett mer barneerfaring enn hva jeg hadde når lillegutt kom til verden ;) Og jeg gleder meg til kjærestetid :hoppe:

Vi har forresten hatt mer latter i dag! Det kommer ikke så ofte enda, men i sta kom det plutselig skikkelig igjen, det er jo så gøy med mamma som lager dyrelyder! Han virker veldig forundra over den lyden latteren lager, men synes også at det er gøy. For når han først ler litt, så ler han enda mer av seg selv :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende med barnevakt i morgen da! Moro å se foreldrene sine helt ville etter barnebarnet. Er han første barnebarnet for foreldrene dine? Det er utrolig koselig å se foreldrene mine sammen med lillebebis, synes jeg. Og mamma sier at hun er like glad i ham som i alle barna sine :hjerte: Sånt er herlig å høre. Blir spennende å se hvordan "guttekvelden" til morfar og lillegutt blir da! Pappaen din klarer seg nok helt fint ;)

Ha en fin kveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir koselig med litt kjærestetid ja :) Og det blir sikkert fint for lillegutt og morfaren også :)

Ler han allerede? Så herlig :rødme: Nå synes jeg H kan begynne å le snart også, D er jo en del uker yngre, er han ikke det? (Ikke utålmodig jeg nei :fnise:).

Ha en fortsatt fin helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pysepus

Så herlig med alenetid da :hoppe: Jeg er sikker på at morfaren takler det helt alene :) Som du sier; han hadde mer erfaring enn deg da lillegutt ble født ;)

Og jeg merker også at jeg innerst inne heier litt på Lene Alexandra... hm... hva skjer med oss? :fnise:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sett Lene Alexandra fra en annen side enn forventet under "Skal Vi Danse", og merker at jeg har fått mer sympati for henne og heier litt på henne... :sjenert: Haha, huff a mejen! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som dere koser dere skikkelig :) Så gøy at lillegutt har begynt å le! Går nok bra at morfar skal passe :) Gleder meg skikkelig til å se foreldrene våre med våre barn om noen år :) Pappa er veldig flink med små barn, løper rundt og tøyser og tuller...

Fortsatt god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en koselig helg, godt med litt alenetid, og lillegutt og bestefar storkoste seg sikkert sammen :)

Gleder meg sånn til vår lille krabat kommer ut, er så koselig å høre om hverdagene deres at jeg kjenner jeg blir mer og mer spent! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...