Gå til innhold

Min dom over KG-brukerne


Gjest Blinkie

Anbefalte innlegg

Det er jo også mest naturlig at man legger merke til folk som frekventerer de samme underfora som en gjør selv. Jeg har for eksempel ikke peiling på hvem eller hva som foregår på samliv, og seksualitet, økonomi, sminketing, familie, hus og hjem og de aller fleste av foraene faktisk fordi jeg stort sett holder meg i aktuelt, generelt, skråblikk og snikk snakk.... dette gir rom for at de aller fleste av brukerne går meg hus forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blinkie
Hvis du har skrevet noe og blir ignorert, og noen andre skriver det samme, og får respons. Da er det tydelig at det er personen som får responsen, ikke det som er skrevet. Og det kan være sårt.

Jeg tror bare du er hårsår. Jeg har flere ganger sett at svært profilerte brukere har stilt spørsmål uten å få svar, og at de har skrevet *dytte* for å gjøre folk oppmerksom på tråden. Jeg tror ikke noe på at brukere her inne blir boikottet. Forumet er alt for stort for det. Når man ikke får svar i tråder er det fordi temaet ikke engasjerer eller fordi ingen kan svare på spørsmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillebøll
Hvis du har skrevet noe og blir ignorert, og noen andre skriver det samme, og får respons. Da er det tydelig at det er personen som får responsen, ikke det som er skrevet. Og det kan være sårt.

Men er du/dere her inne for å få respons på dere selv som person? Ingen her inne vet hvordan person jeg er. Den dagen folk gir meg respons på min personlighet må jeg le, for den jeg er her inne og den jeg er her ute i min noe nedslitte sofa er to forskjellige sider av min person.

At det kan være sårt at enkelte får oversett sine innlegg hele tiden kan jeg til en grad forstå, men da må man kanskje se over hva man skriver og vurdere om det havner i kategorien "tusen har sagt det før deg".

I alle saueflokker vil man vel klappe for den mest kjente sauen. Ikke fordi man nødvendigvis liker den sauen så godt men fordi man er redd for å ikke være "med". Hva med å gi blanke i barnehagementaliteten og stå opp for hvem man er uten å tenke på omgivelsene? Er vel faktisk ofte da man blir lagt merke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For the record - jeg startet ikke kritikken overfor denne tråden fordi jeg følte meg oversett. Jeg er nevnt både her og flere andre steder, det har ikke med det å gjøre. Men jeg liker ikke denne type tråder!!! Det har med hvilken stemning man skaper på forumet. Og her på forumet har man faktisk en hel seksjon viet kosemosing, nemlig dagbok-seksjonen. Dermed er det ikke nødvendig med disse popularitetstrådene ellers. Liker man en bruker, kan man sende de en PM.

Kunne ikke sagt det bedre selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blinkie
Det er jo også mest naturlig at man legger merke til folk som frekventerer de samme underfora som en gjør selv. Jeg har for eksempel ikke peiling på hvem eller hva som foregår på samliv, og seksualitet, økonomi, sminketing, familie, hus og hjem og de aller fleste av foraene faktisk fordi jeg stort sett holder meg i aktuelt, generelt, skråblikk og snikk snakk.... dette gir rom for at de aller fleste av brukerne går meg hus forbi.

Og det er dette jeg har forsøkt å understreke gang på gang. Hvis alle de aktive KG-brukerne ble bedt om å skrive om alle de har lagt merke til ville man fått utrolig mange ulike lister. Jeg kjenner for eksempel veldig lite til de som skriver mest om graviditet, spedbarn og familie, pluss et par andre temaer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er du/dere her inne for å få respons på dere selv som person? Ingen her inne vet hvordan person jeg er. Den dagen folk gir meg respons på min personlighet må jeg le, for den jeg er her inne og den jeg er her ute i min noe nedslitte sofa er to forskjellige sider av min person.

At det kan være sårt at enkelte får oversett sine innlegg hele tiden kan jeg til en grad forstå, men da må man kanskje se over hva man skriver og vurdere om det havner i kategorien "tusen har sagt det før deg".

I alle saueflokker vil man vel klappe for den mest kjente sauen. Ikke fordi man nødvendigvis liker den sauen så godt men fordi man er redd for å ikke være "med". Hva med å gi blanke i barnehagementaliteten og stå opp for hvem man er uten å tenke på omgivelsene? Er vel faktisk ofte da man blir lagt merke til.

Og slike tråder bidrar til å styrke saueflokken ytterligere. Og jeg vedder på at minst en bruker har slettet seg i kjølvannet av startinnlegget, hvor h*n nok en gang ble oversett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men kjære vene - er man på diskusjonsfora for å få bekreftelse på sin person?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet flere brukere som har slettet seg fordi de aldri får respons på det de skriver. De har svart i en tråd, og får ingen respons. En kjent bruker svarer nøyaktig det samme litt senere i tråden, og får applaus, andre kjente brukere signerer det den kjente brukeren sier, mens den første som svarte fremdeles blir oversett. Eller de blir ignorert når de svarer som bruker, men hvis de gjentar det samme litt senere i tråden som gjest, får de ros eller pepper til tusen. Det er sårt!

Dette anar eg ingenting om! Eg svarar alltid på innlegg som eg føler for å svara på, uavhengig av kven det er som har skrive innlegga. Det er faktisk sjelden eg legg merke til kven som har skrive eit innlegg, fordi eg er mest interessert i innhaldet i innlegget! Så dersom nokon her inne opplever at ingen kommenterer innlegga deira, så trur eg rett og slett berre dei har hatt uflaks! For skriver ein person eit innlegg som eg synst det er verdt å kommentera, så svarar eg på det, uavhengig av kven det er som har skrive innlegget!

Dersom ein person har svært dårlig rettskriving, elendig formuleringsevne, ikkje brukar avsnitt, punktum, stor bokstav etter punktum o.l., så må ein dessverre rekna med at få personar giddar å lesa innlegga deira. Rett og slett fordi det blir for slitsomt og tungvint å lesa! Men dette har ikkje noko med brukaren som person å gjera, men med brukaren sin manglande skriftlege

framstillingsevne.

Og så har me jo enkelte brukarar her inne med jevne mellomrom, som kun er ute etter å skriva tull! Sannsynlegvis er dei nettroll. Slike personar får vanlegvis mykje kritikk i starten. Så går folk lei, og skjønnar at alt personen skriver er berre tull, og då blir denne personen sine innlegg gjerne ignorert. Og det er vel ikkje så rart?

Utenom dei tinga eg har nevnt her, anar eg ingenting om at enkeltpersonar her inne blir oversett bevisst!

Eg veit at det er ein del brukarar her inne som aldri giddar å lesa eit einaste av innlegga mine, fordi eg skriv på nynorsk. :overrasket: Heilt tåpelig spør du meg, men kvifor skulle eg gidda å irritera meg over det? Personar som er sterke motstandarar av nynorsk, klarar eg meg fint uten kommentarar frå. ;) Så velger enkelte her inne å ignorera meg av den grunn, eller av ein annan grunn, så bryr det meg midt i ræva! Det er mange nok brukarar her inne som les og kommenterer innlegga mine. :)

Kvifor er enkelte her inne så hårsåre at dei giddar å bruka tid og krefter på at ukjente brukarar på eit nettforum ikkje kommenterer innlegga dei skriv? Det skjønnar eg ikkje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillebøll
Og slike tråder bidrar til å styrke saueflokken ytterligere. Og jeg vedder på at minst en bruker har slettet seg i kjølvannet av startinnlegget, hvor h*n nok en gang ble oversett.

Er man så svak som person bør man nok ut i den virkelige verden å få ekte aksept på den personen man er. Ikke liksomaksept på en liksompersonlighet man skaper seg her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvifor er enkelte her inne så hårsåre at dei giddar å bruka tid og krefter på at ukjente brukarar på eit nettforum ikkje kommenterer innlegga dei skriv? Det skjønnar eg ikkje...

Sakset litt fra innlegget ditt, for det er dette jeg vil kommentere.

Husk det, Mirabella, at det sitter mange ensomme, venneløse mennesker bak dataskjermene her i landet. Som leter etter et fellesskap og som når de nok en gang blir oversett straks er tilbake i sin egen ensomhet. Og den ensomheten føles nok enda sterkere når man ikke når fram på nettet engang. Det handler ikke om å være hårsår. Det handler om at ingen liker å bli oversett. Og noen takler det dårligere enn andre.

For øvrig vil jeg tro at til og med kritikk blir bedre tatt imot enn taushet, som ofte spesielt nye brukere kan bli møtt med dersom man ikke stikker seg nok fram med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man så svak som person bør man nok ut i den virkelige verden å få ekte aksept på den personen man er. Ikke liksomaksept på en liksompersonlighet man skaper seg her inne.

heia Lillebøll :klappe:

Oooops.. klikket jeg med deg nå? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillebøll
heia Lillebøll :klappe:

Oooops.. klikket jeg med deg nå? :sjenert:

Ja men vi er stortsett alltid uenige så det får gå for denne gangen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin_

Jeg ser at det nevnes at enkelte aldri får respons med mindre det er kjente brukere. Jeg kjenner meg i hvertfall ikke igjen i den mentaliteten. Jeg svarer både gjester og brukere jeg ikke aner hvem er, det handler vel egentlig mer på om jeg har noe å svare på det de spør om eller ønsker å diskutere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husk det, Mirabella, at det sitter mange ensomme, venneløse mennesker bak dataskjermene her i landet. Som leter etter et fellesskap og som når de nok en gang blir oversett straks er tilbake i sin egen ensomhet. Og den ensomheten føles nok enda sterkere når man ikke når fram på nettet engang. Det handler ikke om å være hårsår. Det handler om at ingen liker å bli oversett. Og noen takler det dårligere enn andre.

Jeg synes dette blir å dra startinnlegget og dets konsekvenser ut over alle proporsjoner. Hvis man er så langt nede så kan alt eller ingenting være utløsende eller tolkes negativt. Jeg synes ikke at en person som roser enkeltindivider på et forum kan ta over seg konsekvensene det kan få for dypt deprimerte personer som ikke blir nevnt i rosen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
For øvrig vil jeg tro at til og med kritikk blir bedre tatt imot enn taushet, som ofte spesielt nye brukere kan bli møtt med dersom man ikke stikker seg nok fram med en gang.

Veldig enig. :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig. :klappe:

Det synes jeg var trist å høre. Som jeg har skrevet i en lignende tråd tidligere, og som Mirabella76 (?) og Kristin skriver, er det innholdet i innlegget jeg forholder meg til når jeg vurderer om jeg skal svare, og slett ikke brukernavnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sakset litt fra innlegget ditt, for det er dette jeg vil kommentere.

Husk det, Mirabella, at det sitter mange ensomme, venneløse mennesker bak dataskjermene her i landet. Som leter etter et fellesskap og som når de nok en gang blir oversett straks er tilbake i sin egen ensomhet. Og den ensomheten føles nok enda sterkere når man ikke når fram på nettet engang. Det handler ikke om å være hårsår. Det handler om at ingen liker å bli oversett. Og noen takler det dårligere enn andre.

For øvrig vil jeg tro at til og med kritikk blir bedre tatt imot enn taushet, som ofte spesielt nye brukere kan bli møtt med dersom man ikke stikker seg nok fram med en gang.

Klart eg skjønnar at det er kjedeleg å aldri få kommentarar på innlegga sine! Det er jo ikkje mykje vits å delta aktivt på eit nettforum, viss ein ikkje får nokon som helst respons frå andre på det ein skriv.

Men dersom enkelte her inne opplever det slik, kvifor lagar dei seg ikkje då ei dagbok? Der får dei garantert respons frå andre, om dei oppdaterer dagboka si jevnleg. (Og helst skriv om litt meir interessante tema enn at i dag åt eg frokost kl. 9, og så gjekk eg på butikken og handla).

Dessuten er poenget mitt at det er ingen personar som bevisst blir utestengt av alle andre brukarar her inne! Det er jo berre pisspreik. Då må dei isåfall ha sagt noko heilt idiotisk, og leika nettroll - slik at ingen tek det dei skriv seriøst.

Eg trur at hovudgrunnen til at enkelte føler seg oversett her inne, er at dei er for lite aktive og for anonyme! Dei deltek gjerne sjelden i debattar, og når dei gjer det, så er dei berre enige med det andre brukarar meinar. Slike brukarar blir ikkje ignorert bevisst - men dei blir nok lett gløymt, fordi det ikkje er noko spesielt med dei som vekker andre sin oppmerksomhet! Så eg trur nok desse personane må gå i seg sjølv, og finna ut kva dei kan gjera for å bli lagt merke til av andre! Eit godt tips er å engasjera seg og delta aktivt i debattar her inne, og ikkje minst å tøra å seia sine meiningar, og stå for dei!

Eg trur hovudgrunnen til at eg har blitt lagt merke til av enkelte her inne, er at eg har sterke meiningar om ting, og tør å stå for meiningane mine. Eg er ikkje redd for kritikk, og engasjerer meg sterkt i debattar eg synst er interessante. Dessuten har eg dagbøker, der eg skriv åpent og personleg. Kanskje dette kan vera nokre tips til dei som føler seg oversett, for å bli meir lagt merke til?

Dersom nokon her inne er med i ein bestemt klikk, så er iallfall eg utanfor den. BUHU. :grine:

:ler:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innser jo nå at dette er den del av kulturen på forumet, og man kan kanskje ikke vente noe annet når det heter "Kvinneguiden".

Fra andre fora er jeg vant med at man diskuterer sak og ikke person. I dette tilfellet er hele saken personkarakteristikker av et antall personer, noe jeg ikke ville forventet at var ok ut fra erfaringer med andre fora. Om man velger å unngå persondiskusjoner må man holde seg til det prinsippet, ellers må man vurdere hva som er positiv og negativ omtale og det er garantert forskjellige syn på alt imellom.

Videre kan det oppleves som sårt av enkelte om de ikke kommer på slike lister, særlig om man har hatt opplevelse av å bli utestengt i det virkelige liv. Det er enkelt å si at man ikke bør bry seg om hva som skjer på et forum, men burde det ikke være enda enklere å kunne inkludere alle på et forum der man i utgangspunktet har gode muligheter for å unngå en del av problematikken man har i det virkelige livet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men vi er stortsett alltid uenige så det får gå for denne gangen ;)

Er vi? Jeg er så snøblind at jeg ser ofte ikke hvem jeg diskuterer med en gang... derfor skjer det jo stadig at feil person får hugg for ting h*n aldri har ment også.. ja, ja... ingen har slått meg ihjel ennå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marillia
Før var det klikker her inne men de fleste av dem har flyttet til Fakta Morgana. Deilig å bli kvitt dem

Du tar faktisk veldig feil, de var ikke i samme klikk/klikker ;)

Dessuten savner både jeg og mange andre med meg disse!

Endret av Marillia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...