Gå til innhold

Min dom over KG-brukerne

Fremhevede innlegg

Gjest Elastica
Skrevet

Nå er det for eksempel ingen som svarer på de nye emnene jeg har postet, betyr det at jeg ikke tilhører det gode selskap?

Videoannonse
Annonse
Gjest Marillia
Skrevet
Nå er det for eksempel ingen som svarer på de nye emnene jeg har postet, betyr det at jeg ikke tilhører det gode selskap?

*overser*

Skrevet
Du har nok misforstått litt. Jeg ser ikke på disse brukerne som "det gode selskap" hvis det finnes noe sånt på KG. Det er ingen KG-brukere jeg misliker. Blant de som tilfeldigvis var på lista mi er det mange jeg ofte er uenig med, og som jeg har diskutert heftig med i flere tråder. Jeg fastholder at lista er helt tilfeldig og består av brukerne jeg kom på i farta.

Din intensjon da du skrev lista er ikke så veldig interessant egentlig, det som er mer interessant er at vi har har en liste med "dom" over brukere.

Emo er et helt nøytralt ord slik jeg ser det. Hvis du er usikker på hva jeg mente med "manisk", kan jeg opplyse deg om at jeg brukte det som et synonym for "veldig energisk", og jeg oppfattet ikke at den brukeren så på det som negativt. Men du har rett i at det jeg skrev om fordommer hos en annen bruker ikke er helt pent.

Hyggelig at du opplyser om hva du mente med manisk. CapLex definerer det bl.a. som "sykelig tilbøyelighet til visse handlinger". Det er ikke noe stort problem å bruke ord med vidt tolkningsrom når man diskuterer biler eller sminke, men jeg opplever det som mer problematisk når man diskuterer andre medlemmer på forumet.

Siden du har litt tungt for å forstå skal jeg skrive dette ekstra sakte: Tror du at du klarer å se forbi ordet manisk og skimte konturene av et prinsipp her? At det er vanskeligere å diskutere personer enn saker, og at det det enkleste kanskje er å unngå persondiskusjoner? At dine intensjoner og ordvalg da du startet tråden i stor grad er irrelevante for spørsmålet om man i det hele tatt bør ha tråder som denne?

Skrevet
Er dette et teselskap eller er vi her for å diskutere? Forstår at man kan ha forskjellig motivasjon for å være her, og at et godt miljø kan fremme gode diskusjoner. Men vi trenger vel ikke å dulle hverandre i hjel heller?

(Mulig jeg bare har sovet for lite i natt, men nå ble jeg lei av denne diskusjonen.)

Det er jo noe tvangspreget over å både lese og poste i en diskusjon du er lei av, men det reflekterer kanskje din personlighet - kjør debatt. Duller vi med deg dersom vi ikke diskuterer deg? Kanskje vi skal opprette en egen tråd om deg dersom denne har blitt for mye teselskap?

Jeg trodde at en inkluderende atmosfære gjorde det enklere å få til gode diskusjoner, at folk kunne skrive hva de ville uten å måtte tenke på om de vil havne på noen slags vurderingsliste etterpå.

Gjest Blinkie
Skrevet
Siden du har litt tungt for å forstå skal jeg skrive dette ekstra sakte: Tror du at du klarer å se forbi ordet manisk og skimte konturene av et prinsipp her? At det er vanskeligere å diskutere personer enn saker, og at det det enkleste kanskje er å unngå persondiskusjoner? At dine intensjoner og ordvalg da du startet tråden i stor grad er irrelevante for spørsmålet om man i det hele tatt bør ha tråder som denne?

Jeg er ikke så tungnem som du tror, ;) og jeg ser at du og et par andre har forsøkt å vri diskusjonen over på temaet "er tråder som diskuterer enkelt-brukere akseptable på KG?" Det er et interessant tema, og du må gjerne starte en tråd som handler om det. Grunnen til at jeg har svart som jeg har er at du har en helt annen oppfatning av hva slike lister er og hva som er intensjonen bak dem enn det jeg har, og jeg ville oppklare hva som lå til grunn for lista jeg la ut. Jeg hadde bare gode hensikter og intensjoner, og mange brukere, også blant de som ikke var på den meget omtalte lista, syntes den var artig å lese.

Gjest Blinkie
Skrevet

PS. Hjelper det om jeg sier at jeg også har lagt merke til deg, og at du kunne vært på lista også? :)

Gjest Gjest
Skrevet
PS. Hjelper det om jeg sier at jeg også har lagt merke til deg, og at du kunne vært på lista også? :)

Der har vi det. Bhrsk ble fornærmet fordi hun ikke sto på noen liste :ler:

Skrevet
Jeg er ikke så tungnem som du tror, ;) og jeg ser at du og et par andre har forsøkt å vri diskusjonen over på temaet "er tråder som diskuterer enkelt-brukere akseptable på KG?" Det er et interessant tema, og du må gjerne starte en tråd som handler om det. Grunnen til at jeg har svart som jeg har er at du har en helt annen oppfatning av hva slike lister er og hva som er intensjonen bak dem enn det jeg har, og jeg ville oppklare hva som lå til grunn for lista jeg la ut. Jeg hadde bare gode hensikter og intensjoner, og mange brukere, også blant de som ikke var på den meget omtalte lista, syntes den var artig å lese.

Det er et godt poeng at det passer bedre i en separat tråd. :)

Jeg har ikke antatt at du har hatt onde hensikter med tråden, jeg ser bare på slike tråder som problematiske, og dette er det eneste forumet jeg har vært på som godtar det - både formelt med moderatorer og kulturelt med at det er få personer som reagerer.

Skrevet

Nei. :ler:

Jeg foretrekker å la mine innlegg tale for seg selv, og la hver enkelt gjøre seg opp en mening (noe alle instinktivt og umiddelbart gjør). Naturligvis er det lov å kommentere enkeltinnlegg, men jeg ønsker ikke noen slags vurdering eller diskusjon av meg på generelt grunnlag.

Gjest Gjest
Skrevet

Du har ihvertfall skrevet 30 inlegg i dag og gjort deg bemerket med det ;)

Gjest -- 0 534 18.92%

vimse 06.10.2005 29.512 55 1.95%

Daria 23.03.2004 19.500 52 1.84%

Elastica 27.02.2007 875 51 1.81%

jente89 28.03.2007 206 47 1.67%

=tentacle= 28.11.2006 2.452 47 1.67%

uri 08.02.2007 1.974 42 1.49%

TuttaCalcutta 08.12.2006 1.469 39 1.38%

Skravla 01.01.1970 2.290 39 1.38%

Annie 05.07.2002 17.544 39 1.38%

lillebøll 04.05.2007 519 34 1.20%

DyneTryne 26.02.2007 1.831 33 1.17%

MsRP 31.01.2007 860 30 1.06%

Kylling 22.08.2006 2.697 28 0.99%

Mirabella76 07.01.2007 1.264 26 0.92%

trulta_ 31.01.2007 416 26 0.92%

Tabris 07.09.2006 1.488 25 0.89%

Ce'Nedra 07.03.2007 236 24 0.85%

Ugla 02.06.2003 13.703 24 0.85%

Wadjet 09.04.2007 1.134 24 0.85%

og 9 av dem er i denne tråden ;)

Gjest Frk Åberg
Skrevet
Det er jo noe tvangspreget over å både lese og poste i en diskusjon du er lei av, men det reflekterer kanskje din personlighet - kjør debatt. Duller vi med deg dersom vi ikke diskuterer deg? Kanskje vi skal opprette en egen tråd om deg dersom denne har blitt for mye teselskap?

Jeg trodde at en inkluderende atmosfære gjorde det enklere å få til gode diskusjoner, at folk kunne skrive hva de ville uten å måtte tenke på om de vil havne på noen slags vurderingsliste etterpå.

Du har kanskje rett. Mulig jeg er noe tvangspreget. Tror likevel ikke du forsto hva jeg mente. Jeg forsøkte å spørre hva man ønsker ut av dette forumet, snakket ikke om denne tråden. Jeg henger ikke på KG for å bli klappet på skulderen, men blant annet for å diskutere, utveksle tips. Ja, det er greit å ha et hyggelig miljø, men det var da voldsomt til fokus på det også.

Hvis du tror dette handlet om meg, er du kanskje ikke en like god menneskekjenner som du ser ut til å tro.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Hvis du er avhengig av å tenke på hvordan andre måtte vurdere deg før du poster noe, så kanskje det sier mer om deg.

Skrevet

Dette har jo tatt helt av utover alle proporsjoner! Èn person skriver en liste over hvilke brukere hun har lagt merke til, og hva hun synes om dem. Også trekker man sammenligninger med småjenter, barnehagementalitet, gymutrekning, isolering, klikker og utstøting. Det virker som om enkelte brukere kan være ganske hårsåre omkring dette temaet.

Flere brukere har jo gjentatte ganger sagt at man er ikke med i noen klikk, og vet knapt om at det eksisterer noen.. Er det ikke bedre å faktisk tro på oss som sier det og innse at dette bare er et nettforum, fremfor å fortsette med en slags misforstått offermentalitet som ikke hjelper en selv det spøtt.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg syns til tider det slenges en del ufine kommentarer rundt om i forumet. Dette var en liste med positive kommentarer. Jeg ser ikke problemet med det. Helst bør man altså holde seg så nøytral som over hode mulig? Er det realistisk å tro at det skal kunne gå an i et forum med så mange mennesker?

Jeg husker selv klikkdannelser fra skoletiden. Jeg kan også forstå at folk som har blitt holdt utenfor tidligere, kan syns at det er sårt å føle at noen verdsettes mer enn andre i en tråd. Men, skal vi virkelig alltid ta silkehanskene på i et forum som dette, fordi noen kan ha opplevd ting tidligere som kan gjøre at de blir lett såret? Er ikke det noe en i så fall burde ta ansvar for selv (selv om det selvfølgelig ikke er deres skyld at de f.eks. ble mobbet)? Man skal selvsagt utøve normal folkeskikk og ikke gå til personangrep, men dette er nå ganske så langt unna.

Gjest tomat Mina
Skrevet
Ærlig talt, dette var da bare ment som en morsom observering av enkelte her inne. Enkelte som trådstarter har lagt seg i merke av flere grunner. Vi har i alle år hatt lignende tråder uten at noen har tatt skade av det. Hvem forbinder du med hvem, hvem har tøffest avatar (i dette tilfelle meg, bare slik at jeg får skrevet det) hvem er morsomme, hvem er flinke osv.

Enig med deg, men det jeg har uthevet var bare morsomt :legrine:

Det som Behersk eller bersærk eller hva hun heter har tatt litt av :flekke: Trådstarters liste var ikke noe annet enn en observasjon av enkelte brukere her inne.

Gjest Marillia
Skrevet
Enig med deg, men det jeg har uthevet var bare morsomt :legrine:

:sjarmor:

Gjest Silmarill
Skrevet
Hvem forbinder du med hvem, hvem har tøffest avatar (i dette tilfelle meg, bare slik at jeg får skrevet det) hvem er morsomme, hvem er flinke osv.

:legrine:

Marilla: Morsom og veldig lur :tommel:

Gjest Marillia
Skrevet
:legrine:

Marilla: Morsom og veldig lur :tommel:

Endelig!

Gjest Gjest
Skrevet
Eugene Onegin: emo, opptatt av død og dystre ting, litt underlig skrue. Artig å lese innleggene hans

alle 3 er feil. tenkte jeg bare skulle si det. Hvordan jeg var her inne er ikke hvordan jeg er i virkeligheten.

farvel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...