Gå til innhold

Min dom over KG-brukerne


Gjest Blinkie

Anbefalte innlegg

Gjest Kristin_

Jeg har ikke vært her så veldig lenge (aktivt i hvertfall) og jeg legger egentlig ikke merke til noe særlig klikkdannelser. Så henger jeg kanskje i et lite klikkdannende forum stort sett da (kosthold og trening) og det er gjerne grenser for hvor store motsetninger det kan være. Vektløftergjengen vs. aerobicgjengen kanskje.

Selvfølgelig kan man oppdage spennende brukere som man bruker tid på å diskutere med, lese dagbøker etc. men sånn vil det jo alltid være. Riktignok har jeg vært særdeles lite aktiv i dagbøker og generell debatt og liknende, kanskje derfor jeg ikke har sett noe. Jeg ser heller ikke noe negativt i å skrive hyggelige ting om andre brukerne, det er nesten sånn at det ikke går an å være vennlige mot hverandre på et forum, fordi tonen vanligvis er veldig kvass. Det må være lov å være positive en gang i blandt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og det var som jeg trodde - en fast bruker som faktisk ikke turde å stå for hva h*n mente om andre brukere, men måtte logge ut og bruke et annet gjeste-nick når h*n startet tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blinkie
Og det var som jeg trodde - en fast bruker som faktisk ikke turde å stå for hva h*n mente om andre brukere, men måtte logge ut og bruke et annet gjeste-nick når h*n startet tråden.

Jeg kunne aldri i livet ha skrevet dette som pålogget. Da ville folk trodd at jeg smisket med dem, og det ville blitt umulig å diskutere på normalt vis i forumet. Noe av det som står der er ting jeg har hatt lyst til å si til enkelte brukere men som jeg ikke har villet si fordi det ville se ut som rumpesleiking. Derfor er jeg anonym.

Jeg kjeda meg i går da jeg laget denne lista, og jeg var litt skeptisk til om jeg skulle poste den, da jeg trodde at noen av de som ikke er med ville bli litt lei seg, samt at det er en små-idiotisk type tråd som det har vært maaaaaange av den siste tida. Men ettersom mange tydeligvis har satt pris på det jeg har sagt om dem er jeg glad for at jeg gjorde det allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

Det hyggelig å høre ros, enten det er fra gjester eller registrerte brukere. Jeg prøver å påpeke det hvis jeg liker et innlegg, og tar det heller ikke som smisking dersom noen sier noe pent om min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Tror nok mange flere vet hvem Wadjet er en du.

Trur du? Samme for meg i så fall, for eg har ikkje akkurat som mål å bli den mest kjente personen her på KG. :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blinkie
Det hyggelig å høre ros, enten det er fra gjester eller registrerte brukere. Jeg prøver å påpeke det hvis jeg liker et innlegg, og tar det heller ikke som smisking dersom noen sier noe pent om min mening.

Jeg pleier også å påpeke det hvis jeg liker et innlegg, og ser heller ikke på det som smisking. Det blir noe annet med en sånn oppramsing. Det kunne veldig lett sett ut som en smiske-tråd hvis jeg hadde vært pålogget. Og det var ikke intensjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Før var det klikker her inne men de fleste av dem har flyttet til Fakta Morgana. Deilig å bli kvitt dem

Faktisk enig. :kaffe:

Jeg merker også at det er mye bedre klima her etter at klikkene reiste. :hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg synes også at det ble mye bedre her etter at mange brukere flyttet over til Fakta Morgana. Så da er sikkert alle fornøyde, og alle hjerter gleder seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reven
Før var det klikker her inne men de fleste av dem har flyttet til Fakta Morgana. Deilig å bli kvitt dem

Er du sikker på at de er borte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble mitt første innlegg her på KG og det var et veldig hyggelig innlegg. Ser frem til å bli kjent med alle :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Er du sikker på at de er borte?

Det står de fleste av dem og noen er her men de klikker mer sammen der inne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reven
Det står de fleste av dem og noen er her men de klikker mer sammen der inne

Hehe... Du får stikke innom og ser hvor mye klikk-aktivitet det er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Så hvorfor har dere da ikke en lang liste med brukere dere ikke tåler synet på?

Brukere jeg hater på KG - og så er det jo bare å liste i vei.

Det er nå en hel haug med slike tråder "brukere jeg legger merke til" osv. Jeg skjønner overhodet ikke poenget med listene - og som Wadjet synes jeg dette minner litt for mye om klikkedannelse og sånt som vi drev med på barneskolen. Men KANSKJE man må ha stått utenfor en sånn klikk for å skjønne dette.

Og de som ikke blir nevnt - og det er MANGE som skriver både fornuftige og meningsfylte innlegg som ikke blir nevnt i disse trådene, er det fordi brukeren som skriver "klikkelisten" ikke er enig med dem? Kan dere ikke heller være ærlige og kalle det "brukere som jeg er nesten helt enig med 95% av tiden".

Min påstand er at listene deres viser at dere ikke er interessert i noe annet enn meningsfeller når dere skriver slike innlegg - og trådene deres om deres meningsfeller er et fattig forsøk på å hevde dere i gjengen.

<Tar på seg flammesikker dress og tusler ut av tråden>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men KANSKJE man må ha stått utenfor en sånn klikk for å skjønne dette.

Jeg vet veldig godt hvordan det er å stå utenfor en klikk, da jeg var et såkalt mobbeoffer gjennom hele grunnskolen. Jeg har ikke sett noen klikk her selv (men så er jeg kanskje blind også), og jeg er, som tidligere nevnt, definitivt ikke med i en sånn klikk om den skulle eksistere.

Ellers sa jo TS at de som var med var fordi de hovedsaklig hadde vanket i samme underforum som henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble mitt første innlegg her på KG og det var et veldig hyggelig innlegg. Ser frem til å bli kjent med alle :sol:

Hei på deg og velkommen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blinkie
Så hvorfor har dere da ikke en lang liste med brukere dere ikke tåler synet på?

Brukere jeg hater på KG - og så er det jo bare å liste i vei.

Det er nå en hel haug med slike tråder "brukere jeg legger merke til" osv. Jeg skjønner overhodet ikke poenget med listene - og som Wadjet synes jeg dette minner litt for mye om klikkedannelse og sånt som vi drev med på barneskolen. Men KANSKJE man må ha stått utenfor en sånn klikk for å skjønne dette.

Og de som ikke blir nevnt - og det er MANGE som skriver både fornuftige og meningsfylte innlegg som ikke blir nevnt i disse trådene, er det fordi brukeren som skriver "klikkelisten" ikke er enig med dem? Kan dere ikke heller være ærlige og kalle det "brukere som jeg er nesten helt enig med 95% av tiden".

Min påstand er at listene deres viser at dere ikke er interessert i noe annet enn meningsfeller når dere skriver slike innlegg - og trådene deres om deres meningsfeller er et fattig forsøk på å hevde dere i gjengen.

<Tar på seg flammesikker dress og tusler ut av tråden>

Jeg vet ikke om det er meg du sikter til her. Men som Tabris sier, og som jeg har gjentatt flere ganger, er ikke dette noen "popularitetsliste" eller en liste over medlemmer i en klikk, men derimot en liste over noen av de jeg har lagt merke til gjennom mange år på KG, og som hovedsakelig har postet i tråder jeg selv har skrevet i. Jeg "kjenner" ingen av de jeg omtaler her, og mange av dem er jeg veldig ofte uenig med. Det er dessuten ingen på KG som jeg ikke liker, selv om det er noen jeg unnlater å diskutere med da de etter min erfaring er påståelige og dårlige til å debattere.

Jeg hadde mine betenkeligheter når det gjaldt å poste denne tråden, da jeg tenkte at den kanskje kunne oppfattes slik som du beskriver. Men heldigvis er det også mange som tydeligvis ikke oppfatter den slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det er meg du sikter til her. Men som Tabris sier, og som jeg har gjentatt flere ganger, er ikke dette noen "popularitetsliste" eller en liste over medlemmer i en klikk, men derimot en liste over noen av de jeg har lagt merke til gjennom mange år på KG, og som hovedsakelig har postet i tråder jeg selv har skrevet i. Jeg "kjenner" ingen av de jeg omtaler her, og mange av dem er jeg veldig ofte uenig med. Det er dessuten ingen på KG som jeg ikke liker, selv om det er noen jeg unnlater å diskutere med da de etter min erfaring er påståelige og dårlige til å debattere.

Jeg hadde mine betenkeligheter når det gjaldt å poste denne tråden, da jeg tenkte at den kanskje kunne oppfattes slik som du beskriver. Men heldigvis er det også mange som tydeligvis ikke oppfatter den slik.

Samme hvor mange ganger du gjentar at det ikke er en popularitetsliste, så er det det det blir oppfattet av av de som aldri blir nevnt, og som alltid blir glemt.

Dersom du har vært her i mange år, burde du vite at den kom til å bli oppfattet på den måten, og latt være å poste den. Naturligvis kommr mange med positiv feedback - de er jo nevnt og ikke glemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blinkie
Samme hvor mange ganger du gjentar at det ikke er en popularitetsliste, så er det det det blir oppfattet av av de som aldri blir nevnt, og som alltid blir glemt.

Dersom du har vært her i mange år, burde du vite at den kom til å bli oppfattet på den måten, og latt være å poste den. Naturligvis kommr mange med positiv feedback - de er jo nevnt og ikke glemt.

Jeg skjønner absolutt hva du mener, og du har litt rett. Men frk.glemsom, som skrev det første innlegget sitt i denne tråden var i det minste ikke enig. :)

Jeg synes allikevel at det er fint med tråder hvor det skrives pene ting om KG-brukerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en annen tråd - om hvem man legger merke til - så gjør jo brukere det samme. De skriver hvem de har lagt merke til, og ofte hvorfor. Sist jeg så, så ble jeg nevnt en gang av en person i den tråden, og jeg tok meg ikke nær av alle de andre som ikke nevnte meg. (Såvidt jeg husker, så var du, Wadjet, også nevnt av noen der).

Det er det samme som blir gjort her. Peachbud lagde en lignende liste i denne tråden hvor jeg heller ikke ble nevnt, uten at jeg tok meg nær av det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...