Gå til innhold

Min dom over KG-brukerne


Gjest Blinkie

Anbefalte innlegg

Gjest Kristin_

Jeg er ikke tilhenger av å måtte utlevere masse detaljer om privatlivet mitt for å stikke meg frem, men jeg deltar i en del debatter og leser i ganske mange tråder. Jeg svarer der jeg føler jeg kan bidra, og de fleste kunne nok funnet et forum der de kunne dele erfaringene og kunnskapene sine, hva de nå enn måtte være.

Jeg skjønner veldig godt at det føles sårt å bli oversett, spesielt hvis man er ny bruker og ikke "kjenner" noen på forumet etc. Men det kommer jo over tid! Jeg tror alle har noe å bidra med, så det gjelder bare å finne ut hva det er først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lillebøll
Er vi? Jeg er så snøblind at jeg ser ofte ikke hvem jeg diskuterer med en gang... derfor skjer det jo stadig at feil person får hugg for ting h*n aldri har ment også.. ja, ja... ingen har slått meg ihjel ennå..

Og bra er det. Vi trenger damer med meningers mot her inne :slåss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde også at alle kjente hverandre fra før da jeg var ny her, og at ingen verken så meg eller hva jeg skrev... det gikk over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med de som sier at man må tenke sak og ikke person. Man er jo bare en "nick-persona" på nettet, og man velger jo selv hvilken profil man vil lage seg. Jeg har flere interesser enn dyr og miljø i virkeligheten, men det er de tingene jeg som oftest engasjerer meg i her.

Er også enig når Mirabella76 sier at man lett kan bli "oversett" hvis man hovedsaklig sier seg enig med andre i tråder, og ikke har standpunkt og meninger som "skiller seg ut" og som blir lagt merke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Men dersom enkelte her inne opplever det slik, kvifor lagar dei seg ikkje då ei dagbok? Der får dei garantert respons frå andre, om dei oppdaterer dagboka si jevnleg. (Og helst skriv om litt meir interessante tema enn at i dag åt eg frokost kl. 9, og så gjekk eg på butikken og handla).

Så indirekte sier du at de som ikke har dagbok ikke kan forvente seg så mye oppmerskomhet? De som ønsker å bevare en viss anonymitet som verken har facebook profil eller dagbok av denne grunn, de har "fortjent" sin ensomhet?

Jeg har selv valgt å ikke ha en dagbok både fordi jeg synes at det FAKTISK er en privat sak og fordi jeg ikke vil jeg danne meg en menighet utfra en dagbok heller - ut i fra at jeg forteller så mye om privatlivet og hvem jeg er at jeg lett kan bli gjenkjent. Jeg foretrekker å være forholdsvis anonym.

Ellers må man jo logge av og poste under gjestenick hvis man skal

a) velge kirke til bryllup, for ellers vet alle hvem en er

b) få undersøkt den leie kløen i underlivet hos gynekologen, men vil ha råd om reseptfri mirakelkur først

c) klage på mannen/ungene/barnehagen sin oppførsel

osv. :ler:

Er det virkelig profilen som skal bestemme om innholdet i et innlegg er interessant eller er det det som faktisk står i innlegget?

Jeg er nok selv en av de som vegrer meg for å lese innlegg som av ren latskap er skrevet på elendig norsk - og av ren fryd leser jeg nynorsk innlegg for de er som regel svært godt skrevet (mht språk). Det er imidlertid et klart skille mellom typiske ordblinde innlegg og folk som åpent innrømmer at de er for lat til å skrive rett. De siste skulle hatt i ræva med ... tja listen over de kjekkeste nickene på KG ...?

Så hvorfor reagerer jeg? Og hva mener vi som reagerer med denne klikkdannelsen? Dere tror vi mener en gigant konspirasjon som er laget for å utelate de som er glemt i listen. Det er ikke DET det handler om. Det handler om at de som skriver listene skriver dem for å få anerkjennelse og få klapp på skulderen innlegg fra de som er nevnt. Da er det selvsagt om å gjøre å nevne de nickene man tror blir smigret av dette.

Og så utelater man behendig, tilfeldig, eller av ren sløvhet eller glemsel - eller av ren ondskap de samme personene gang på gang. Fritt valg, er det ikke?

Ingen hadde heller reagert hvis det var en sånn liste hver 3. måned eller så - men de siste ukene har det vært flere slike lister hver uke. Men kanskje vi som mener disse listene er selvforherligende "kom-og-klapp-meg-på-skulderen-lister" heller skulle synes synd i de som ikke har noe annet å skrive om enn slike lister (eller hvorvidt det er greit om Vendela Kirsebom dater igjen eller ikke ... herregud ... jaja ... nevnte jeg virkelig den tråden, ja jeg gjorde ... okk). ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så utelater man behendig, tilfeldig, eller av ren sløvhet eller glemsel - eller av ren ondskap de samme personene gang på gang. Fritt valg, er det ikke?

Denne forsto jeg ikke. Så du mener det er de samme personene som skriver "gang på gang" om de samme nickene? Jeg har ikke sett noe slikt, må jeg innrømme.

Ellers er jeg enig i at det er innholdet i en post som er det viktigste, ikke hvem som har skrevet den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elastica
Så indirekte sier du at de som ikke har dagbok ikke kan forvente seg så mye oppmerskomhet? De som ønsker å bevare en viss anonymitet som verken har facebook profil eller dagbok av denne grunn, de har "fortjent" sin ensomhet?

Jeg har selv valgt å ikke ha en dagbok både fordi jeg synes at det FAKTISK er en privat sak og fordi jeg ikke vil jeg danne meg en menighet utfra en dagbok heller - ut i fra at jeg forteller så mye om privatlivet og hvem jeg er at jeg lett kan bli gjenkjent. Jeg foretrekker å være forholdsvis anonym.

Ellers må man jo logge av og poste under gjestenick hvis man skal

a) velge kirke til bryllup, for ellers vet alle hvem en er

b) få undersøkt den leie kløen i underlivet hos gynekologen, men vil ha råd om reseptfri mirakelkur først

c) klage på mannen/ungene/barnehagen sin oppførsel

osv. :ler:

Er det virkelig profilen som skal bestemme om innholdet i et innlegg er interessant eller er det det som faktisk står i innlegget?

Jeg er nok selv en av de som vegrer meg for å lese innlegg som av ren latskap er skrevet på elendig norsk - og av ren fryd leser jeg nynorsk innlegg for de er som regel svært godt skrevet (mht språk). Det er imidlertid et klart skille mellom typiske ordblinde innlegg og folk som åpent innrømmer at de er for lat til å skrive rett. De siste skulle hatt i ræva med ... tja listen over de kjekkeste nickene på KG ...?

Så hvorfor reagerer jeg? Og hva mener vi som reagerer med denne klikkdannelsen? Dere tror vi mener en gigant konspirasjon som er laget for å utelate de som er glemt i listen. Det er ikke DET det handler om. Det handler om at de som skriver listene skriver dem for å få anerkjennelse og få klapp på skulderen innlegg fra de som er nevnt. Da er det selvsagt om å gjøre å nevne de nickene man tror blir smigret av dette.

Og så utelater man behendig, tilfeldig, eller av ren sløvhet eller glemsel - eller av ren ondskap de samme personene gang på gang. Fritt valg, er det ikke?

Ingen hadde heller reagert hvis det var en sånn liste hver 3. måned eller så - men de siste ukene har det vært flere slike lister hver uke. Men kanskje vi som mener disse listene er selvforherligende "kom-og-klapp-meg-på-skulderen-lister" heller skulle synes synd i de som ikke har noe annet å skrive om enn slike lister (eller hvorvidt det er greit om Vendela Kirsebom dater igjen eller ikke ... herregud ... jaja ... nevnte jeg virkelig den tråden, ja jeg gjorde ... okk). ;)

Jeg siterer deg fullt ut, Blondie, og kommenterer noe av det;

Nei, jeg tror ikke dagbok er den eneste veien til herligheta.

Hvorfor poster ikke da Blinkie med sitt eget nick? Nå er det jo ingen som kan smiske tilbake? Og hun vil heller ikke få noe kred for å ha skrevet positivt om diverse brukere her inne.

Jeg har til stadighet blitt uteglemt i slike tråder, men jeg sier som Thomas Andre i Lille Lørdag; Ingen sure miner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Hvorfor poster ikke da Blinkie med sitt eget nick? Nå er det jo ingen som kan smiske tilbake? Og hun vil heller ikke få noe kred for å ha skrevet positivt om diverse brukere her inne.

Men hun får jo kred likevel, selv om hun ikke poster med eget nick? Dessuten gjelder mine innlegg i denne tråden generelt for denne typen tråder som har dukket opp i hopetall de siste ukene.

Hvis ikke hun opplever kred under sitt gjestenick så er det jo ingen som kan oppleve kred når poster her. "Oi nå var det noen som sa noe fint om Blondie65, men det er jo ikke det jeg heter så det er jo ikke til meg ..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica
Men hun får jo kred likevel, selv om hun ikke poster med eget nick? Dessuten gjelder mine innlegg i denne tråden generelt for denne typen tråder som har dukket opp i hopetall de siste ukene.

Hvis ikke hun opplever kred under sitt gjestenick så er det jo ingen som kan oppleve kred når poster her. "Oi nå var det noen som sa noe fint om Blondie65, men det er jo ikke det jeg heter så det er jo ikke til meg ..."

Poenget mitt var at så snart Blinkie poster med sitt vanlige nick er det ingen som kjenner henne igjen som "den store smiskeren", så teorien om at hun vil gjøre seg populær blant de populære, holder ikke, mener jeg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så indirekte sier du at de som ikke har dagbok ikke kan forvente seg så mye oppmerskomhet? De som ønsker å bevare en viss anonymitet som verken har facebook profil eller dagbok av denne grunn, de har "fortjent" sin ensomhet?

Jeg har selv valgt å ikke ha en dagbok både fordi jeg synes at det FAKTISK er en privat sak og fordi jeg ikke vil jeg danne meg en menighet utfra en dagbok heller - ut i fra at jeg forteller så mye om privatlivet og hvem jeg er at jeg lett kan bli gjenkjent. Jeg foretrekker å være forholdsvis anonym.

Ellers må man jo logge av og poste under gjestenick hvis man skal

a) velge kirke til bryllup, for ellers vet alle hvem en er

b) få undersøkt den leie kløen i underlivet hos gynekologen, men vil ha råd om reseptfri mirakelkur først

c) klage på mannen/ungene/barnehagen sin oppførsel

osv. :ler:

Er det virkelig profilen som skal bestemme om innholdet i et innlegg er interessant eller er det det som faktisk står i innlegget?

Jeg er nok selv en av de som vegrer meg for å lese innlegg som av ren latskap er skrevet på elendig norsk - og av ren fryd leser jeg nynorsk innlegg for de er som regel svært godt skrevet (mht språk). Det er imidlertid et klart skille mellom typiske ordblinde innlegg og folk som åpent innrømmer at de er for lat til å skrive rett. De siste skulle hatt i ræva med ... tja listen over de kjekkeste nickene på KG ...?

Så hvorfor reagerer jeg? Og hva mener vi som reagerer med denne klikkdannelsen? Dere tror vi mener en gigant konspirasjon som er laget for å utelate de som er glemt i listen. Det er ikke DET det handler om. Det handler om at de som skriver listene skriver dem for å få anerkjennelse og få klapp på skulderen innlegg fra de som er nevnt. Da er det selvsagt om å gjøre å nevne de nickene man tror blir smigret av dette.

Og så utelater man behendig, tilfeldig, eller av ren sløvhet eller glemsel - eller av ren ondskap de samme personene gang på gang. Fritt valg, er det ikke?

Ingen hadde heller reagert hvis det var en sånn liste hver 3. måned eller så - men de siste ukene har det vært flere slike lister hver uke. Men kanskje vi som mener disse listene er selvforherligende "kom-og-klapp-meg-på-skulderen-lister" heller skulle synes synd i de som ikke har noe annet å skrive om enn slike lister (eller hvorvidt det er greit om Vendela Kirsebom dater igjen eller ikke ... herregud ... jaja ... nevnte jeg virkelig den tråden, ja jeg gjorde ... okk). ;)

Nei, no misforstår du litt her altså!

Eg meinar såklart ikkje at ein ikkje kan forventa oppmerksomhet frå andre her inne, om ein ikkje lagar seg dagbok der ein brettar ut heile privatlivet sitt! For det første vel ein sjølv kor anonym ein vil vera i dagboka si. For det andre var berre poenget mitt at dersom ein føler at ein blir oversett her inne, kan det vera eit tips å laga seg dagbok - fordi sjansen då er svært stor for at andre skriv i dagboka!

Dersom ein ikkje vil ha dagbok her inne, er fortsatt tipset mitt å delta aktivt i diskusjonar og tøra å seia meiningane sine, dersom ein vil bli lagt merke til! Det er dessverre slik at jo meir anonym ein gjer seg sjølv (om ein alltid er enig med andre, og ikkje har eigne meiningar o.l.), så blir ein gjerne oversett! Det betyr ikkje det same som at ein klikk her inne har bestemt seg for å gå bevisst inn for å oversjå bestemte personar. Det er berre noko stort tull!

Me er iallfall enige om 2 ting:

* Nynorsk er bra. ;)

* Dei som er for late til å gidda å skriva rett, skulle hatt i ræva. :Hehe:

Ikkje verst berre det!

Eitt spørsmål til deg: Korleis i alle dagar skulle ein anonym person som Blinkie (TS), kunne få klapp på skuldera av andre brukarar her inne??? Det er jo ingen som anar kven ho er!

Dessuten er eg kjempeimponert over at Blinkie har klart å hugsa så mange nick! Eg tvilar sterkt på at ho har utelatt nokon av rein ondskap, som du så fint seier...

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Poenget mitt var at så snart Blinkie poster med sitt vanlige nick er det ingen som kjenner henne igjen som "den store smiskeren", så teorien om at hun vil gjøre seg populær blant de populære, holder ikke, mener jeg. ;)

Er det det jeg skriver da ...?

Men sannheten er at jeg overhodet ikke skjønner vitsen med tråder som "hvem liker du best på Kvinneguiden". For meg er det ufattelig meningsløst ... Kanskje jeg er for gammel ... :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Eitt spørsmål til deg: Korleis i alle dagar skulle ein anonym person som Blondie (TS), kunne få klapp på skuledra av andre brukarar her inne??? Det er jo ingen som anar kven ho er!

Dessuten er eg kjempeimponert over at Blondie har klart å hugsa så mange nick! Eg tvilar sterkt på at ho har utelatt nokon av rein ondskap, som du så fint seier...

Æh ... Blondie? Blinkie heter hun.

Blondie er meg ... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Poenget mitt var at så snart Blinkie poster med sitt vanlige nick er det ingen som kjenner henne igjen som "den store smiskeren", så teorien om at hun vil gjøre seg populær blant de populære, holder ikke, mener jeg. ;)

Nettopp. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æh ... Blondie? Blinkie heter hun.

Blondie er meg ... :)

Usj, du signerte meg visst før eg fekk fiksa feilen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har til stadighet blitt uteglemt i slike tråder, men jeg sier som Thomas Andre i Lille Lørdag; Ingen sure miner!

Ja han ble virkelig oversett:

Mora hans: "Tom Andreas, nå er middagen klar!"

Thomas Andre: "Men mamma, jeg heter ikke Tom Andreas, jeg heter Thomas Andre!"

Det kan jo ikke bli verre enn det! :ler:

Endret av Meaty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater alle "typen min er en tosk tråder", men jeg klarer heller ikke holde meg unna :ler:

Nei, jeg liker sånne tråder :Hehe:

Jeg blir enda mer glad for samboeren min når jeg leser om andre som sliter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppfatter heller ikke tråden som en populæritetsliste, men at ts har lagt spesiellt merke til enkelte brukere her.

Enkelte? Den lista var jo lang!

Jeg har også lagt merke til enkelte brukere her inne. Men jeg er aldri inne på dagbok sidene, så blir nok egentlig ikke "kjent" med noen av dere andre. Og det er helt greit.

De jeg legger mest merke til, er dem jeg krangler med. Og i så måte er det en mannlig bruker som skiller seg kraftig ut :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...