Gå til innhold

Min dom over KG-brukerne


Gjest Blinkie

Anbefalte innlegg

Skal si denne tråden har tatt av! :-D Siden så mange har lest den og gitt svar så er det jo tydeligvis noe som opptar folk dette her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner absolutt hva du mener, og du har litt rett. Men frk.glemsom, som skrev det første innlegget sitt i denne tråden var i det minste ikke enig. :)

Jeg synes allikevel at det er fint med tråder hvor det skrives pene ting om KG-brukerne.

Koselig førstetråd å komme til, naturligvis, da hun heller ikke hadde noen forhåpninger om å finne eget nick. Og slike tråder er naturligvis veldig koselige - for de som nevnes. Også kosemoser man litt, da. "Vi populære i mellom, liksom!"

I en annen tråd - om hvem man legger merke til - så gjør jo brukere det samme. De skriver hvem de har lagt merke til, og ofte hvorfor. Sist jeg så, så ble jeg nevnt en gang av en person i den tråden, og jeg tok meg ikke nær av alle de andre som ikke nevnte meg. (Såvidt jeg husker, så var du, Wadjet, også nevnt av noen der).

Det er det samme som blir gjort her. Peachbud lagde en lignende liste i denne tråden hvor jeg heller ikke ble nevnt, uten at jeg tok meg nær av det heller.

Men du ble nevnt. Og det er sårt å føle at man aldri blir sett eller tatt på alvor. Jeg vet brukere her inne som føler seg fryst ut. De blir aldri sitert, og sjelden noen svarer på deres innlegg. Hvor reelt det egentlig er, er jeg ikke sikker på. Men de føler det, og de føler det enda sterkere hver gang slik tråder kommer opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme hvor mange ganger du gjentar at det ikke er en popularitetsliste, så er det det det blir oppfattet av av de som aldri blir nevnt, og som alltid blir glemt.

Dersom du har vært her i mange år, burde du vite at den kom til å bli oppfattet på den måten, og latt være å poste den. Naturligvis kommr mange med positiv feedback - de er jo nevnt og ikke glemt.

Nå er ikke jeg nevnt i denne tråden, men jeg er ikke såra og vonbroten av den grunn.

Jeg oppfatter heller ikke tråden som en populæritetsliste, men at ts har lagt spesiellt merke til enkelte brukere her.

Synes det er hyggelig med litt positivitet innimellom istedenfor at ting alltid skal være negativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig førstetråd å komme til, naturligvis, da hun heller ikke hadde noen forhåpninger om å finne eget nick. Og slike tråder er naturligvis veldig koselige - for de som nevnes. Også kosemoser man litt, da. "Vi populære i mellom, liksom!"

Men du ble nevnt. Og det er sårt å føle at man aldri blir sett eller tatt på alvor. Jeg vet brukere her inne som føler seg fryst ut. De blir aldri sitert, og sjelden noen svarer på deres innlegg. Hvor reelt det egentlig er, er jeg ikke sikker på. Men de føler det, og de føler det enda sterkere hver gang slik tråder kommer opp.

Du ble også nevnt, i den andre tråden. Jeg hadde heller ikke reagert negativt om jeg ikke hadde blitt nevnt i denne tråden. Kanskje en halvironisk "søren også, da!" til meg selv, men så hadde jeg flirt det bort og glemt det.

Det høres rart ut om noen skulle føle seg "fryst ut". Det er veldig mange brukere her, og det er urealistisk, på grensen til paranoia, å tro at det skulle være noen slags "kampanje" mot en eller flere brukere fra samtlige andre brukere.

Hvis man aldri blir sitert eller opplever at folk sjelden svarer på ens tråder, så tror jeg det er mer konstruktivt å se på ens egen skrivestil og innhold enn å tro at det er en utfrysningskampanje mot en bruker.

Jeg tviler f.eks ikke et øyeblikk på at det er noen som anser meg som "ekstrem" innenfor dyre- og miljøvern. Men når jeg legger hodet på blokka, så må jeg nesten forvente å få det kappet av også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy
Chrizzy: Empatisk. Aldri et vondt ord til noen. Fordomsfri.

Hey! Takk skal du ha :) Så koselig! Jeg fikk sånn berg og dalbane følelse når jeg leste mitt "navn" her plutselig. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For the record - jeg startet ikke kritikken overfor denne tråden fordi jeg følte meg oversett. Jeg er nevnt både her og flere andre steder, det har ikke med det å gjøre. Men jeg liker ikke denne type tråder!!! Det har med hvilken stemning man skaper på forumet. Og her på forumet har man faktisk en hel seksjon viet kosemosing, nemlig dagbok-seksjonen. Dermed er det ikke nødvendig med disse popularitetstrådene ellers. Liker man en bruker, kan man sende de en PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
For the record - jeg startet ikke kritikken overfor denne tråden fordi jeg følte meg oversett. Jeg er nevnt både her og flere andre steder, det har ikke med det å gjøre. Men jeg liker ikke denne type tråder!!! Det har med hvilken stemning man skaper på forumet. Og her på forumet har man faktisk en hel seksjon viet kosemosing, nemlig dagbok-seksjonen. Dermed er det ikke nødvendig med disse popularitetstrådene ellers. Liker man en bruker, kan man sende de en PM.

Til å ikke like slike tråder, er du utrolig nok en av de som har svart mest her. Trodde du "holdt deg langt unna slike popularitetstråder"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til å ikke like slike tråder, er du utrolig nok en av de som har svart mest her. Trodde du "holdt deg langt unna slike popularitetstråder"

Nope, jeg forsvarer de upopulære! :sjarmor:

Slike tråder trenger å diskuteres, derfor er jeg her. Og i de fleste andre "hvem brukere savner du?"-, "har du lagt merke til meg?"- etc. tråder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillebøll

Jeg hater alle "typen min er en tosk tråder", men jeg klarer heller ikke holde meg unna :ler:

Skal lage en egen popularitet-tråd til deg jeg Wadjet ;)

(eventuelt så ender du opp som meg, folk husker deg fordi de sitter igjen med negativt inntrykk :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det høres rart ut om noen skulle føle seg "fryst ut". Det er veldig mange brukere her, og det er urealistisk, på grensen til paranoia, å tro at det skulle være noen slags "kampanje" mot en eller flere brukere fra samtlige andre brukere.

Hvis man aldri blir sitert eller opplever at folk sjelden svarer på ens tråder, så tror jeg det er mer konstruktivt å se på ens egen skrivestil og innhold enn å tro at det er en utfrysningskampanje mot en bruker.

Jeg vet flere brukere som har slettet seg fordi de aldri får respons på det de skriver. De har svart i en tråd, og får ingen respons. En kjent bruker svarer nøyaktig det samme litt senere i tråden, og får applaus, andre kjente brukere signerer det den kjente brukeren sier, mens den første som svarte fremdeles blir oversett. Eller de blir ignorert når de svarer som bruker, men hvis de gjentar det samme litt senere i tråden som gjest, får de ros eller pepper til tusen. Det er sårt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet flere brukere som har slettet seg fordi de aldri får respons på det de skriver. De har svart i en tråd, og får ingen respons. En kjent bruker svarer nøyaktig det samme litt senere i tråden, og får applaus, andre kjente brukere signerer det den kjente brukeren sier, mens den første som svarte fremdeles blir oversett. Eller de blir ignorert når de svarer som bruker, men hvis de gjentar det samme litt senere i tråden som gjest, får de ros eller pepper til tusen. Det er sårt!

Jeg skal ikke påstå at dette ikke skjer/har skjedd, men som jeg nevnte ovenfor så er jeg rimelig blind når det gjelder den type ting. Sikkert derfor jeg heller ikke har fått med meg disse klikkene som skal være her. ;)

Men jeg mener likevel at det ikke er snakk om noen samlet konspirasjon mot en eller flere brukere. Man kan få mob-mentalitet i enkelttråder, det har jeg selv sett. Men ikke en samlet ignorering av enkeltbrukere, det har jeg ingen tro på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet flere brukere som har slettet seg fordi de aldri får respons på det de skriver. De har svart i en tråd, og får ingen respons. En kjent bruker svarer nøyaktig det samme litt senere i tråden, og får applaus, andre kjente brukere signerer det den kjente brukeren sier, mens den første som svarte fremdeles blir oversett. Eller de blir ignorert når de svarer som bruker, men hvis de gjentar det samme litt senere i tråden som gjest, får de ros eller pepper til tusen. Det er sårt!

I know, og da hjelper det ikke med denne type tråder. Slike tråder skaper mer splid enn samhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillebøll
Det er sårt!

Er det? Hvorfor det?

Jeg lurer faktisk, for er man her inne for oppmerksomhetens skyld? Burde man ikke da heller lage dagbok og henge med kosemosegjengene der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillebøll
I know, og da hjelper det ikke med denne type tråder. Slike tråder skaper mer splid enn samhold.

Men hvorfor trenger vi dette samholdet? Er vi her inne for å diskutere eller for å være enige i ett og alt?

Vi har dagbøkene og snikk-snakk til fjasing, burde det da ikke være greit å kunne drite i samhold ellers i forumet, er vi virkelig ikke mer voksne enn at vi blir såra av å ikke få være med å leke med de kule?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet veldig godt hvordan det er å stå utenfor en klikk, da jeg var et såkalt mobbeoffer gjennom hele grunnskolen. Jeg har ikke sett noen klikk her selv (men så er jeg kanskje blind også), og jeg er, som tidligere nevnt, definitivt ikke med i en sånn klikk om den skulle eksistere.

Ellers sa jo TS at de som var med var fordi de hovedsaklig hadde vanket i samme underforum som henne.

Eg anar heller ingenting om nokon klikk her inne på KG! Så det at mitt navn har blitt nevnt i denne tråden, har iallfall ingenting som helst å gjera med nokon klikk.

For meg virkar det som om TS har ramsa opp alle personane ho har sett her på KG, som ho hugsar i farten. Og ser ein godt etter, så er det absolutt ikkje berre positive egenskapar TS nevner, når ho skriv noko om dei ulike personane. Så den der klikken, er eg heilt enig med Tabris i at ikkje eksisterer -i allfall ikkje som eg veit om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Nope, jeg forsvarer de upopulære! :sjarmor:

Slike tråder trenger å diskuteres, derfor er jeg her. Og i de fleste andre "hvem brukere savner du?"-, "har du lagt merke til meg?"- etc. tråder.

Du er egentlig litt søt. Likte deg plutselig bedre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nope, jeg forsvarer de upopulære! :sjarmor:

Slike tråder trenger å diskuteres, derfor er jeg her. Og i de fleste andre "hvem brukere savner du?"-, "har du lagt merke til meg?"- etc. tråder.

"HVILKE brukere savner du", meinte du vel? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det var som jeg trodde - en fast bruker som faktisk ikke turde å stå for hva h*n mente om andre brukere, men måtte logge ut og bruke et annet gjeste-nick når h*n startet tråden.

Ganske lur tanke spør du meg. Nå kan jo ingen overøse henne med "jeg liker deg også"-svar - ingen vet jo hvem hun er.

Er du sikker på at de er borte?

Jeg er her!! Og vi er vel fler. Tipper de aller fleste er her fremdeles jeg... om enn med nye nick, og som gjester.

Ikke var vi vel noen klikk her inne før "sjefen" startet det andre forumet heller. Han og jeg har i hvert fall stadig vært i tottene på hverandre pga ulikt syn på myyyyye.. og er det ennå, men vi krangle så busta fyker i tråder og allikevel besøke dagbøkene til hverandre. Synes ikke det er så teit jeg...

Koselig førstetråd å komme til, naturligvis, da hun heller ikke hadde noen forhåpninger om å finne eget nick. Og slike tråder er naturligvis veldig koselige - for de som nevnes. Også kosemoser man litt, da. "Vi populære i mellom, liksom!"

Men du ble nevnt. Og det er sårt å føle at man aldri blir sett eller tatt på alvor. Jeg vet brukere her inne som føler seg fryst ut. De blir aldri sitert, og sjelden noen svarer på deres innlegg. Hvor reelt det egentlig er, er jeg ikke sikker på. Men de føler det, og de føler det enda sterkere hver gang slik tråder kommer opp.

Du er ofte innom denne tråden tatt i betraktning at du hater den.

Jeg har lagt masse merke til deg i diverse tråder og er veldig ofte uenig med deg i ting. Du har ikke gått usynlig rundt omkring i forumet nei. Sikkert en hyggelig fyr allikevel.

Ellers synes eg det var hyggelig å lese at jeg har blitt oppfattet som fornuftig, åpen og snill eller hva det nå var... selv føler jeg meg rimelig bitchy med de svarene jeg gir folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Er det? Hvorfor det?

Jeg lurer faktisk, for er man her inne for oppmerksomhetens skyld? Burde man ikke da heller lage dagbok og henge med kosemosegjengene der?

Hvis du har skrevet noe og blir ignorert, og noen andre skriver det samme, og får respons. Da er det tydelig at det er personen som får responsen, ikke det som er skrevet. Og det kan være sårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss. det var da veldig som dette opprørte folk da. :klø:

Jeg har skrevet ganske mange innlegg her, men det er ikke mange som kosemoser med meg (og jeg gjør det svært lite selv), men jeg føler meg da ikke utenfor av den grunn. I hele min tid her inne har jeg blitt nevnt i slike tråder veldig få ganger (kanskje fire?), og det er kanskje nettopp derfor jeg synes det er hyggelig når det skjer.

Jeg sier gjerne til andre at jeg liker dem eller at de har skrevet gode innlegg, selv om jeg gjerne tar det på PM, men å si at man føler seg utenfor fordi man ikke nevnes på et forum med så mange brukere er kanskje litt vel hårsårt.

Hvorfor er det negativt at noen skriver noe hyggelig? Og hvorfor er det så fælt å få kritikk? Av og til er jeg krass i innlegg, eller jeg blir oppfattet som det uten at det er meningen fra min side. Da må jeg også tåle krasse svar tilbake. Dette er internett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...