Gå til innhold

Marnas bryllupsdagbok


Marna

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Må legge ut listen min en gang til, kjekkt å ha den i nærheten :)

Her er min liste:

Ferdig/nesten klart:

*Brudekjole - I hus

*Strømper - I hus

*Strømpebånd - I hus

*Brudeslør - I hus

*Smykker - Tror jeg har alt

*Forlovere - Skal ha to forlovere hver, der er spurt og har takket ja alle sammen!

*Bryllupsnatten - Hjemme i vårt nye hus :hjerte:

*Fotograf - Har bestilt, fame

*Lokaler - Har bestilt

*Meny- Stort sett klar

*Gjesteliste - Nesten ferdig

*Kirke - Er bestilt

*Prest og organist - Lagt inn ønske om prest, håper han ikke har ferie

*Kaketopp - To stykk er i hus

*Toastmasterbjelle - I hus

*Innmarsj - Mendelssohn brudemarsj

*Utmarsj - Voluntary (Prince of Denmark's march) Håper de spiller den i vår kirke!

*Lang limegrønn løper langs bordene - Innkjøpt stoff. Må klippes og syes. Mamma ordner.

*Toastmaster - Naboen til mine foreldre har takket ja til oppgaven!! JIPPI!

*Gjestebok - En nydelig bok i hvitt med blomster og hvite silkebånd er kjøpt inn :)

*Sko- Kjøpte sko på Din Sko, i hus.

*Bordpynt - Grønne og hvite "perler" på bordet og i vann-glass-dekorasjonene. Kjøpte 6 pakker med hvite perler og 4 pakker med grønne perler. I hus

Ikke gjort/usikkert:

*Veske - Usikker på om jeg skal ha. Må evt ordnes.

*Sjal i silke - Mamma syr, må finne stoff. Må ordnes.

*Tiara- Må kjøpes

*Underskjørt - Må kjøpes

*Undertøy til å ha under kjolen - Må kjøpes

*Undertøy til bryllupsnatta - Må kjøpes

*Klær til brudgom - Svigermor skal sy bunad

*Sko til brudgom - Må kjøpes

*Musikk på festen - Vil ha et band som spiller koslig musikk gjestene kan danse masse til. Må bestilles.

*Brudebukett - Ikke klart og bestemme meg ennå, er jo så mange fine!! Har en ide om utseende. Søskenbarnet til forlovenden skal lage den. Må bestemme oss for hvordan den ska se ut og bekrefte at hun tar på seg jobben.

*Knapphullsblomster - En eller to blomster som er de samme som i brudebuketten

*Pynt i kirken - Tenker på å flette kranser selv for å ha rundt benkestolpene. Må lages

*Lage cd for å spille til mottakelsen mens vi tar bilder? - Må evt ordnes

*Oppsatser til festen - Har mange i nærmeste krets som kan ta seg av disse. Må bestemme oss for hva vi vil ha og spørre en om hun tar oppdraget

*Hårpynt - Usikker på om jeg skal ha det.. Neppe, siden jeg har slør

*Bryllupsreise - Må bestilles, usikkert hvor ennå... Maldivene, SIKLE

*Prøvetime på hår og sminke - Må bestilles

*Frisør/sminkør på bryllupsdagen - Må bestilles

*Sette på falske negler, hvis ikke et under er skjedd og jeg har sluttet å bite mine. Må evt bestilles til uka før

*Drikke - Må finne ut hvor mye og hva vi skal servere. Blir hvitvin til forrett, rødvin til hovedrett og sherry til dessert. Pluss all drikke utover kvelden. Må avgjøres og kjøpes

*Serveringshjelp - Tenker å spørre endel av mine venninner (de som ikke blir bedt), så kan de være med på festen etterpå. Må ordnes

*Kokker - Høre med min kokkebror om han kan ordne med to-tre kokker, må ordnes

*Pakkeåpner - Storebror og samboer? Må evt spørres

*Nummerlapper, teip til gavebordet og evt bok - Må kjøpes og ordnes

*Pynt til lokalet - Ønsker å ha masse glassboller med vann grønne "perler" og flytelys oppi - Må ordnes

*Tilbehør som lys - Vil ha masse telys og hvis det blir lange lys kommer disse til å være rillede lys i offwhite. Må kjøpes

*Tilbehør som servietter - Vil ha offwhite store papir servietter. Må bestemme oss og kjøpes

*Bryllupskake, 3 etg - Må bestilles fra bakeri, har funnet drømmekaken! Må høre på pris og bestilles

*Andre kaker - Må ordnes og avtales med slekt og venner

*Salmer - Kirka har sikkert klassiske salmer, men ønsker å ha med "å leva det er å elska" og "kjærlighet fra gud". Må avtales med kirka

*Solist - Må ordnes

*Musikk under middagen - Naboen til forlovenden på piano?, må spørre henne

*Ringer - Bruker de vi har, må pusses opp. Evt smelte om de vi har til nye ringer, min med diamant? Må bestemme oss og bestilles.

*Bryllupsbil fra kirke til festen og hjem igjen - Ønsker en sort fin veteran bil. Må ordnes på en eller annen måte...

*Invitasjoner - Under produksjon. Må lages ferdige

*Bordkort - Under utarbeiding. Del 1 av 3 er ferdig! Yuhu!

*Sanghefte - Bilder av oss på forsiden sammen med dato. Forsiden i samme papir som bordkortene og invitasjonen. Må ordnes

*Bordplan - Må ordnes

*Meny på bord - I samme papir som alt annet. Må ordnes

*Takkekort - Ordner sammen med fotograf etter bryllupet

*Program i kirken - Ønsker å ha monogramet vårt og noe til på framsida. Bilde av hendene våre med ringene? I samme papir som det andre. Må lages.

*Bilder av oss gjennom oppveksten for å ha i gangen - Må ordnes

*Gaver til hjelpere? - Må evt ordnes

*Solarium / Selvbruningskrem / spraybrun? - Må kjøpes eller bestilles

*Skjema av alle slag, laste ned? - Må ordnes maks 4 måneder før -> starten av mars er sikkert fint :)

*Overnatting for gjester - Må sjekkes ut og evt ordnes

*Engangskameraer til å ha på bordene - Må kjøpes

*Videofilming - Må spørre noen om de kan filme. Må ordnes

*Fotografering hele dagen: Ønsker at en flink en kan ha hovedansvaret for fotograferingen. Spørre vedkommende. Søskenbarnet til forloveden? Må spørres

*Rød rose til fotografering - Må kjøpes

*Ta med ringene til kirka - Må huskes! Håper å få hjelp av en av de fire forloverene, hihi

*Ønskeliste - Under utarbeiding. Sendes med invitasjonen???? Må ordnes

*Egen nettside for gjestene?? Må evt ordnes

*Fine champagne glass til velkomsten med gravert skrift på. Må bestemme oss for om vi skal ha navnene våre og dato ELLER "brud" og "brudgom" og dato. Må bestemme oss og levere inn til gravering

*Arrangere treff fredagen før og frokost på søndagen med gjestene? Må evt ordnes

*Ta bilder til fotograf i juletider til bilder vi kan bruke til invitasjon, sanghefte og kirkeprogram ++?? Må evt bestilles. Mulig vi kan spørre noen andre som er flink til å ta bilder av oss? Må bestemme oss for det, evt se på budsjettet...

Laaaaaaaaaange listen... Er jo lengre enn et vondt år! :ler: Trøster meg med at vi har god tid. Enn så lenge :bryllup:

Jeg oppdaterer listen etterhvert som ting kommer i orden eller endrer seg... Håper det blir mest av det første da :)

Endret av Marna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pesto

Heisann, ja her var det mye som var ordnet lenge i forveien. Vi andre bøyer oss i støvet og prøver å lære av det.. :bukke: Har også tenkt litt på dette med veske, er det ikke nok annet å holde på med den dagen liksom? Mye å tenke på i hvert fall, det er helt sikkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en kjempesuper liste du har. Den skal jeg jammen titte litt på når jeg skal planlegge. Når jeg ser hvor langt du har kommet føler jeg meg nesten stressa...uæææ.... :dåne:

Lykke til med videre planlegging! :5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så koselig det var og komme hjem fra jobb med så mange nye innlegg i boka mi!!!

Så utrolig mye du har i orden! :hoppe:

Kjempefin liste - as always! :klem::klem:

ooog

:kose:

Takker massevis for listeskryt! Må :kose: masse tilbake på deg jeg!

oioioi! Her er jammen meg mye gjort! :tommel:

Takk Ballerina, synes jeg bars skriver og finner på nye tilng å gjøre til bryllupet, men føler ikke at jeg får gjort noe bryllupsting for tiden... Så godt å høre at du synes mye er gjort. Masse igjen ennå da, men det meste er tenkt i gjennom :):klem:

Ute på en :klem: -erunde :)

Åh, du vet at jeg er sååååå svak for :klem: 'er!! Tihi, her kommer en :klem1: tilbake til snille og gode Pia 30.08.08!

Heisann, ja her var det mye som var ordnet lenge i forveien. Vi andre bøyer oss i støvet og prøver å lære av det.. :bukke: Har også tenkt litt på dette med veske, er det ikke nok annet å holde på med den dagen liksom? Mye å tenke på i hvert fall, det er helt sikkert!

Åh, blir stolt og rørt på en gang jeg når du skriver så fint! Nei, det er ikke så enkelt å bestemme seg for alt som skal avgjøres... Men tenker at muligens forloveren kan ha litt av mine mest nødvendige ting i sin veske så jeg slipper å drasse på en veske hele dagen? Har vel hendene fulle med å holde opp prinsessekjolen, danse ol. Som du sier, mye å tenke på ja! Det er så sant så sant! Sender en god :klem: til deg også jeg! I det humøret i kveld :ler:

For en kjempesuper liste du har. Den skal jeg jammen titte litt på når jeg skal planlegge. Når jeg ser hvor langt du har kommet føler jeg meg nesten stressa...uæææ.... :dåne:

Lykke til med videre planlegging! :5:

Takk takk, det er så koslig å høre at det man skriver og gjør blir verdsatt og bra at listen min kan være til hjelp for dere andre flotte bryllupsjenter her inne! Ikke bli stressa nei, ikke noe vits i det, vi har jo fortsatt goooood tid! Over et år. Selv om det sikkert flyger av gårde! Går litt i rykk og napp over ting jeg får gjort, så det er godt å starte tidlig. Også er jeg superoverhysterisk stressa dersom jeg har ideer i hodet jeg ikke får skrevet ned, så ALT jeg tenker ifht bryllupet står på listen. I frykt for å glemme noe! Eeeeeelsker lister! Lykke til med den videre planleggingen dere også, vi snakkes nok maaaange ganger her inne fremover. Morro og følge med hverandre :) Stor natta :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Tassie for helge :klem: Har vært opptatt i dag, så jeg sender en god natt og en helge :klem: til deg nå! :)

Har koset meg med familien i kveld. Kom hjem for ca en halvtime siden, så måååå jeg innom her da vet dere for å sjekke om det har skjedd noe nytt hos dere! Skal til Trondheim i morgen, så må vel legge meg rimelig snart! Skal se etter bryllupssko, sko til forloveden på den store dagen, skal innom IKEA, panduro for å se etter ark til inbydelser og bordkort++ og så skal vi plukke oss ut dyr service i middag og kaffe som vi kan ønske oss! Så skal vi kjøpe grønne perler til bordpynt også! :hoppe: :hoppe: Blir en koslig dag i morgen på bytur med forloveden med bryllup i sentrum kan man si, knis! :hjerte:

Ha ei suuuuuper helg alle sammen, skal på middag til mine foreldre (sammen med brødre, kommende svigerinne, søskenbarn med mann og mormor) i morgen kveld, derfor rekker jeg trolig ikke å oppdatere før søndag.

:kose: , :klem: og :kyss: til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra liste du har laget. Mens jeg leste gjennom den fant jeg ut at vi egentlig har huska på det meste. Kommer ikke på noe som er glemt, men fint å lese andres lister, for det er da jeg kan huske på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majabeth: Godt å høre at du likte listen og at du ikke har glemt noe selv :) Det er kjekt å dobbeltsjekke med andres lister ja! :tommel:

Vi hadde en effektiv dag i dag på bryllupshandel i storbyen. Fant både "perler" i grønt og hvitt som vi skal pynte brodet med og for å ha i glassfat med vann og lys oppi :) Og så fant jeg meg hvite sko med rimelig lav hæl, til 240 kroner på Din sko. Her er dem: http://www.dinsko.no/Dam/Faerger/Vit.aspx?...18523&cnt=8

Ellers handlet vi masse stæsj på panduro, feks små kleskliper vi skal ha på glassene for å feste et hjerte med. Og så kjøpte jeg hjerter i hvitt for å tre på nederst på silkebåndet vi skal ha på invitasjonen. Og 4 søte bryllupsmotiver vi kan feks bruke frempå album eller lignende i etterkant av bryllupet. Også kjøpte vi skjærebrett og skalpell for å kutte ut firkanten i bordkortene. Så nå er det bare å kjøpe inn ark og starte skjæringen. Det kommer til å ta tid, men er sikker på at det blir så bra så :)

Var så trivelig å ha ha god tid sammen med forloveden og plukke ut ting til bryllupet! Selv om det selvfølgelig var MASSE folk i butikkene, og da blir jeg sprø!! Så runden tok bare 2,5 timer... Er ikke antall timer som avgjør :ler: Var innom IKEA også for å se om de serviettene de har som heter "arv bröllup" var fine, men de ble nedstemt av oss begge da vi oppdaget at de var hvite med sølv motiv på. Vi vil ha de helt hvite.

Etterpå tok vi en snarvisitt innom bestevenninna mi og besøkte henne, samboeren og datteren deres. Er så koslig å stikke innom, selv om tiden blir litt knapp av og til. Har vært på middag til mine foreldre i kveld, blir endel bryllupssnakk da også! Vanskelig å unngå med søsken, kommende svigerinne, tante og søskanbarn på besøk :legrine:

Jeje, på tide og lalle snart kjenner jeg! Kjennes ut som dagen her har vart for ever! :kose: Natti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg glemte helt å si at vi plukket oss ut servise vi skal ønske oss idag!!! :juhu: :juhu: :juhu: Fant et fiiiiint (og dyrt!!) middagsservise, men vi fant bare sære kaffeserviser...

Tenk at vi ble enige om middagsservise på første runde! Imponert altså :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh det hørtes ut som en sååå utrolig koselig dag!

Også at dere fant så mye også da! ..og skoene.. de skulle jeg oooog ha, men hadde ikke i min størrelse :sur: Men kjempefint at du fikk deg! :klem: kanskje jeg får surre meg opp til Trondheim en tur? :ler:

Også middagsservise også ja, helt imponert jeg og! Det var voldsomt så mye dere fikk ut av den dagen! ..og jeg som bare lå på sofan og så på tv.... :sjenert::ler:

Jeg gleder meg såååå til å se invitasjonene og alt ferdig!!! Det høres ut som mye å gjøre da... jeg hadde alldri klart det, syns det er nok med de jeg skal lage jeg og det er jo ingenting nesten å gjøre på de.. ok, det jeg prøver å si: du er kjempeflink!!!! :klappe:

:klem: :klem: :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Septima

Dere har kommet langt! Synes det var stort at vi har bestitl kirka allerede jeg, men skjønner at vi henger etter ha :ler:

Var også i byen i går, men synes faktisk det var overraskende lite folk til å være en lørdag. Men jeg og kjære fant ut hvor folk hadde gjemt seg. På obs! For der var det masse folk der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åååh det hørtes ut som en sååå utrolig koselig dag!

Også at dere fant så mye også da! ..og skoene.. de skulle jeg oooog ha, men hadde ikke i min størrelse :sur: Men kjempefint at du fikk deg! :klem: kanskje jeg får surre meg opp til Trondheim en tur? :ler:

Også middagsservise også ja, helt imponert jeg og! Det var voldsomt så mye dere fikk ut av den dagen! ..og jeg som bare lå på sofan og så på tv.... :sjenert::ler:

Jeg gleder meg såååå til å se invitasjonene og alt ferdig!!! Det høres ut som mye å gjøre da... jeg hadde alldri klart det, syns det er nok med de jeg skal lage jeg og det er jo ingenting nesten å gjøre på de.. ok, det jeg prøver å si: du er kjempeflink!!!! :klappe:

:klem: :klem: :klem:

Ja, det var en superfin dag! :hjerte: Godt å få gjort det som sto på listen. Ble så fornøyd med skoene, utrolig teit at de ikke hadde din størrelse der du bor! Må komme til Trondheim ja, da skulle jeg ha surret meg dit også :)

Idag har vi skrevet ut et foreløbig utkast til invitasjon, skal legge det ut litt senere i kveld. Har litt dårlig tid akkurat nå, skal en tur til svigers. Travelt med pinse altså :ler: Og ang invitasjonene er det ikke noe jobb, når vi har fått det ferdig er det bare printeren som får stå for resten :) Så jeg kommer tilbake senere i kveld.

Dere har kommet langt! Synes det var stort at vi har bestitl kirka allerede jeg, men skjønner at vi henger etter ha :ler:

Var også i byen i går, men synes faktisk det var overraskende lite folk til å være en lørdag. Men jeg og kjære fant ut hvor folk hadde gjemt seg. På obs! For der var det masse folk der!

Ja, vi har kommet ganske så langt, synes vi også. Hadde søskenbarnet mitt på besøk i går, de fant ut at de skulle gifte seg 2 månder før de gjorde det. Så hun var sjokkert over at jeg hadde bestilt og startet planleggingene over et år i forveien! Vi er så forskjellige, så dere har god tid på dere. Bare vi som er ute i godtiden for en gangs skyld. Har jo husbygging framover nå, så godt å få unna en god del. Skal se vi får det travelt om et års tid...

Oj, godt vi holdt oss unna obs da, hvis du synes det var lite folk i byen! Var jo stappfult på nordre når vi var der i allefall i 13 tiden. Blir litt lammet av oppgitthet når det blir for mye folk som går rett fram samme hva de støter på... :ler:

Kommer som sagt innom og legger ut bilder av utkast til invitasjon og bordkort senere i kveld. God :klem: til dere alle til da! :)

Endret av Marna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oioioi da må jeg titte innom ikveld ja!!! :hoppe: :hoppe:

og det med å være tidlig ute er jeg også veldig glad for! min søster satte igang bryllupet på et par mnd og det ble jo fantastisk fint likevel altså! ...men det hadde aldri jeg klart.. som du sier, du har husbygging å tenke på i kommende tid i tillegg... (og jeg har mine ting, må få ferdig mesteparten av bryllupet før høsten jeg..)

åååh som jeg gleder meg til ikveld!!!! :hoppe:

håper du har det fint hos svigers! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer endelig linker til vår bryllupsinbydelse og bordkort. Har ikke brodert inn navenen ennå, det blir etterhvert som folk sier om de kommer... :)

Invitasjon og bordkort:

*Poff*

Invitasjon inni:

*Poff*

:klem: og :kose:

Endret av Marna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååhh duuuu det var bare helt utrolig kjempenydelig! Blir nesten helt stum jeg (og det er sjelden! :ler: )

Ja virkelig fantastisk fint syntes jeg altså!

:klem: på Marna-jenta og forloveden som er såååå flinke! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...