Gå til innhold

Marnas bryllupsdagbok


Marna

Anbefalte innlegg

:bryllup:

Hei hei alle sammen!

Da er det på høy tid å starte min egen bryllupsdagbok. Her skal jeg prøve og holde orden på planlegging og tanker i forhold til den stooooore dagen.

Bryllupet skal stå den 14 juni 2008, klokken 12. Kirka er bestilt :)

Ellers har vi bestilt lokale, fotograf, jeg har kjøpt med en nyyyydelig brudekjole. Er godt i gang med lagingen av bordkortene også, det tar tid!

Føler at vi har mye på plass allerede, og det er deilig! Men tiden går raskt, og plutselig er dagen her, det vedder jeg på! Særlig siden vi også skal bygge hus i mellomtiden.

Det var det jeg hadde på hjertet for denne gang :)

Ha en fin påske alle som titter innom!

Tenk, vi skal gifte oss neste sommer! Jeg gleeeeder meg stort! :-D

Endret av Marna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og velkommen hit til oss KG-jenter. :)

Her finner du masse tips og lister i fleng, lister er kjekt!!

God påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pia 30.08.08

Hihi... Ja, velkommen i gjengen! Og du må bare regne med å få prakka maaaassseee lister inn i dagboka di altså... Dem er helt utrolige... :velkommen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trivelig med velkomst :)

Hei og velkommen hit til oss KG-jenter.  :)

Her finner du masse tips og lister i fleng, lister er kjekt!!

God påske!

Takk for hilsen. Tror jeg kommer til å trives godt her blandt KG jentene! :)

Skal sette med litt mer inn i hvordan KG fungerer, så lese litt i andres bøker og bli med i gjengen! Ja, lister er veldig kjekt, elsker dem! :legrine:

God påske til deg også!

Hihi... Ja, velkommen i gjengen! Og du må  bare regne med å få prakka maaaassseee lister inn i dagboka di altså... Dem er helt utrolige... :velkommen:

Takk takk, tror jeg kommer til å trives i gjengen :legrine:

Bare bra å bli prakka på lister synes jeg. Blir så oversiktlig når jeg får skrevet ned ting og tang som må gjøres. Hjelper også å få lest andres lister, for å få masse inspirasjon! Og ikke minst ro i sjelen, i håp om å ikke glemme noe. :-D

Ha ei fin påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pia 30.08.08
Takk takk, tror jeg kommer til å trives i gjengen  :legrine:

Bare bra å bli prakka på lister synes jeg. Blir så oversiktlig når jeg får skrevet ned ting og tang som må gjøres. Hjelper også å få lest andres lister, for å få masse inspirasjon! Og ikke minst ro i sjelen, i håp om å ikke glemme noe.  :-D

Ha ei fin påske!

Tenker du sånn kommer du nok til å passe ypperlig inn i bryllupsdagbok-gjengen :) Vi er vel liste-fanatikere hele gjengen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit! Det er alltid moro å lese hva andre har slags planer og tanker om dagen som er under planlegging :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SkalBliKone
Tenker du sånn kommer du nok til å passe ypperlig inn i bryllupsdagbok-gjengen :) Vi er vel liste-fanatikere hele gjengen :ler:

Jeg er også stor fan av lister, hva skulle vi gjort uten de :)

Gratulerer med Bryllupsdagbok :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina
:velkommen: i dagbokgjengen og 2008-"klubben"!!!!!!!! Det er bare så gøy med nye 2008-bruder! :hoppe: Skal bli veldig gøy å følge dine planer :) ...og i tillegg til lister er vi veeeeeldig glad i bilder av alle ting dere sal ha til bryllupet :sjenert:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for varm velkomst jenter!

Pia 30.08.08: Ja, bra jeg er begristret for all slags lister :) Synes det er bra dere andre også er det, tihi. Får håpe jeg passer ypperlig inn blandt dere snille KG jenter!

Majabeth: Takk takk! Det er spennende å følge med på hva andre tenker og planlegger. :)

SkalBliKone: Takk for det! Ja, hva hadde verden vært uten lister :grine2:

Ballerina: Takk, det er en stor ære å være med i 2008 brudeklubben :) Blir vel bare flere og flere her inne som skal gifte seg neste sommer, det er i alle fall en spennende tid vi har i møte! Skal prøve og holde dere oppdatert med bilder utover, etterhvert som ting faller på plass. Må også finne ut litt om hvordan man legger til bilder her *Les: Samboer hjelper meg :) * Det blir, det blir :Nikke:

dberry: Takk for det! Oj, festlig at vi skal gifte oss samme dag! :klappe: Vi har akkurat like lang vente og planlegingstid :) Snedig at vi har fått ordnet mye av det samme! Veldig godt å få bestilt kirka og lokale i alle fall! Gleder meg til å følge deg videre i forberedelsene jeg også :hoppe:

Her kommer litt om meg:

Jeg er en 23 år gammel jente som bor i Trøndelag. Er utdannet innen helse, og jobber på et litt mindre sykehus i nærområdet der jeg bor. Jeg og min kjære ble sammen 1 året på videregående, i desember 1999. (I forrige årtusen :overrasket: ) Vi flyttet sammen i 2002 og bor nå i en gammel enebolig vi har tenkt å rive og bygge oss nytt hus før den store dagen neste år. Husbyggingen krever masse tid og ressurser, derfor håper jeg at jeg snart skal få litt mere tid til å konsentrere meg om bryllupsplanleggingen framover! Det er lov å håpe :sjarmor:

Ellers har vi ingen barn og ingen dyr. (Kun en kråke som forsøker å bygge reir i pipa vår for tiden! Også hybelkaniner da...)

Min utkårede er også 23 år, vi blir 24 på senhøsten vi. Vi har valgt å gifte oss den 14.06.08 mye fordi da er det nøyaktig 10 år siden vi gikk til kirken og ble konfirmert. Vi ble konfirmert samme dag i samme kirke (ingen av oss kjente hverandre på den tiden, det gikk 1,5 år fra konfirmasjonen til vi ble sammen)

Må vel skrive noen ord om "frieriet". Vi hadde gått og snakket om at kanskje det var på tide å forlove seg etter at vi hadde vært sammen i 3 års tid. Vi kjøpte gullringer til oss begge som vi også kan bruke som gifteringer, synes det er så praktisk. Samtidig fint at mannen også kan ha en ring mens man er forlovet. (det var min mening.. :)) Nyttårsaften 2002/2003 dro vi på en privat "fest", der han tok meg med for seg selv og spurte om jeg ville forlove meg med han. Det svarte jeg ja til, og under masse fyrverkerier sto to lykkelige nyforlovede! :hjerte: Venter fortsatt på selve friereiet da, han har lovet at han skal gå ned på kne og virkelig spørre meg om jeg vil gifte meg med han en gang før vi gifter oss.. Selv om han virkelig VET svaret :) Lurer virkelig på hva han kommer til å finne på...

Det var det for denne gang jenter, skal se om jeg får ta meg en dagbok runde og få oppdatert meg i løpet av dagene framover!

Ha en heidundrende fin påske så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkalBliKone

Innom for å ønske deg God Påske :klem:

Så koselig med dato for konfirmasjon og vielse på samme dag 10 år etter :bryllup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh så koselig! Med at dere konfirmerte dere sånn og at det blir sånn dag og sånn symbolsk, det er så søtt og koselig!!  :)  Jeg er glad i symbolske ting... må liksom lage noe symbolsk over alt jeg gjør omtrent..hehe...  jammen det er jo sååå koselig da!!! gleder meg kjempemye til å følge med videre!

Kjempeherlig å få lokale og kirke på plass ja, samtidig som at da er det liksom så virkelig at alt skjer  :)  Det er da man blir helt bryllupshekta har jeg skjønt  :ler:

Håper du får en god ferie (hvis du har ferie da?) og en kjempeherlig påske med din forlovede! Stooor påske  :klem:  fra mej!  :)

:enig_anim: Er også glad i symbolske ting og datoer! Tar en liten påskeferie nå, kommer sterkere tilbake etter helga :) Gooood påske til deg og din kjære! Stoooor :klem: kommer i din retning!

Innom for å ønske deg God Påske  :klem:

Så koselig med dato for konfirmasjon og vielse på samme dag 10 år etter :bryllup:

Er veldig fornøyd med at datoen med 10 år etter konfirmasjonen ble på en lørdag :) Synes det er en fin dato, spesielt siden vi begge konformerte oss samme dag (jeg en time før samboer, hah :)) og i samme kirke!

Da drar jeg til fjells jeg, dere får ha en fiiiiin påske alle sammen som måtte titte innom! Stor :kose: fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er påskeferien over for min del, skal på senvakt i morgen. Har hatt det fint på fjellet på hytta til mamma og pappa sammen med min forlovede. Skal bli godt at påska er over, slik at vi kan komme oss litt videre i husbyggingsplanleggingen! Er svært stresset for dette i dag kjenner jeg! :sjokkert::sur:

Har sittet i flere timer nå og skrevet huskeliste til ting å gjøre i forbindelse med bryllupet vårt. Skriver denne nå før jeg har lest så mye her inne, så blir det spennende og se hvor mye jeg har glemt og hvor mange nye ideer som kommer etter hvert som jeg ser her inne :ler:

Her er min liste:

I orden:

*Brudekjole - I hus :hjerte:

*Strømper - I hus

*Strømpebånd - I hus

*Brudeslør - I hus

*Smykker - I hus

*Forlovere - Skal ha to forlovere hver, de er spurt og har takket ja!

*Musikk på festen - Bestilt Nordans.

*Bryllupsnatten - Har bestilt på hotell

*Fotograf - Har bestilt, Studio-G

*Lokaler - Har bestilt lokalet for fredag, lørdag og søndag. Ca 3500 kr.

*Meny- I orden

*Gjesteliste - Klar

*Kirke - Er bestilt til lørdag 14 juni 2008 kl 12

*Prest - Vi fikk presten jeg ønsket

*Organist - Har snakket med han, og han spiller alt jeg ønsket meg

*Kaketopp - To stk i hus

*Toastmasterbjelle - I hus

*Innmarsj - Mendelssohn brudemarsj

*Utmarsj - Voluntary (Prince of Denmark's march)

*Lang limegrønn løper langs bordene - I hus.

*Toastmaster - Naboen til mine foreldre har takket ja til oppgaven!! JIPPI!

*Sko- I hus, kjøpte på vanlig skobutikk

*Gjestebok - I hus

*Klær til brudgom - Svigermor har sydd bunad :-D I hus

*Frisør/sminkør/manikyr på bryllupsdagen - Har bestilt til meg og frisør til mine to forlovere.

*Pakkeåpnere - Spurte min bror og kjæresten, de ville gjerne :)

*Tiara- Har to stk ;) I hus

*Underskjørt - I hus

*Servietter - Har kjøpt tykke cremhvite servietter med lin-look! I hus

*Egen nettside for gjestene - Ok

*Sjal i ivory farget satin - I hus

*Sko til brudgom - I hus

*Fine champagne glass til velkomsten med gravert inn "brud" og "brudgom" samt bryllupsdatoen vår - I hus

*Bryllupsbil fra kirke til festen og hjem igjen - Midnattsblå volvo pv - I boks :)

*Serveringshjelp - 3 av mine venninner skal servere pluss endel mamma kjenner - I orden

*Invitasjoner - Ferdige, levert 3 februar, sendt 5 februar.

*Bryllupsreise - Er betilt. Reiser til Thailand i 7 november 2008 :)

*Prøvetime på hår og sminke - Mandag 9. juni 2008 kl 10

*Kokk - En gourmet kokk har sagt ja :-D

*Brudebukett - Har funnet den perfekte!! Har vist den frem til hun som skal lage den, og det skulle gå i orden :)

*Knapphullsblomster - Samme look som brudebuketten

*Oppsatser til festen - Hun som setter opp buketten ordner. I orden

*Morgengave til han - I orden

*Skjemaer (prøvingsattest og forlovererklæring) - Sendt

*Videofilming i kirke og resten av dagen - I orden

*Ønskeliste - I orden

*Solist - I orden!! Har ENDELIG funnet en mannlig solist som har takket ja til å spille gitar og synge i kirken.

*Undertøy til bryllupsnatta - I orden

*Undertøy til å ha under kjolen - I orden

*Drikke - Må finne ut hvor mye og hva vi skal servere. I orden

*Nummerlapper, teip til gavebordet og bok - I orden

*Bryllupskake, 3 etg - Kjøpt og betalt. I orden

*Kurver med diverse i på toalettene - Sånn ca i orden

*Avbestill lindukene på renseriet - Gjort

*Spørre en om han kan ha bilde hovedansvaret. Spurt, ikke svart

*Prestesamtale, hadde samtalen den 3. juni kl 18 - 19.30

*Andre kaker - Ordnet med slekt og venner

*Musikk under middagen - Piano taffelmusikk, i orden

*Bordplan - I orden

*Program i kirken - I orden, godkjent av presten

*Sy lindukene og lån linduker av våre aller nærmeste. I orden

*Bordkort - I orden

*Navneendringsskjema - Sendt 11 juni.

*Pynt i kirken - Reagensrør med rosa roser for å henge på bankeradene og to buketter oppe i trappen. I orden

*Ringer - Bruker de vi har, må pusses opp og graveres. Levert inn mandag.

*Program i kirken - I orden

*Skriv tale - Gjort...

Må ordnes/huskes:

*Lage cd for å spille til mottakelsen mens vi tar bilder - Må ordnes

*Tilbehør som lys - Må bestemme oss og kjøpes

*Sanghefte - Må ordnes

*Meny på bord - Må ordnes

*Takkekort - Ordner sammen med fotograf etter bryllupet

*Bilder av oss gjennom oppveksten for å ha i gangen - Nesten i orden

*Gaver til hjelpere? - Må evt ordnes

*Pynt til lokalet (telysestaker og telys) - Må kjøpes

*Rosa rose til fotografering - Må kjøpes

*Handle inn matvarer, snacks ol. - Må gjøres

*Øv på talen - ??

*Øv på brudevals - Må gjøres

Puh, masse å holde styr på! Men goooodt å få det ned på "papiret"

Tenk, jeg :bryllup: meg med verdens beste manneben neste år! Har drømt og planlagt dette i mange år, og nå går det jammen meg fort til den stor dagen! Åh, som jeg gleder meg! :hjerter_rundt:

Kommer bilder av ting og tang etterhvert som jeg blir ferdig med tingene. Det blir, det blir! :sjarmor:

Stooooor :klem: kommer fra meg!

*Redigerer listen etter hvert jeg!*

Endret av Marna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Septima

Velkommen til 2008-gjengen :) Vi er litt flere enn når jeg startet dagbok her i juni :)

Jeg er like gammel som dere, og jeg møtte min kjære i 1999 også :) Men vi ble ikke sammen "på ordentlig" før i 2000 da. Og vi flyttet også sammen i 2002 :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, så fin liste du hadde fått laga deg! Imponert :klappe:

Det virker som du har god kontroll ja!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Septima: Takk for velkomst, trives godt blandt dere jenter her inne! :blomst: Bra at det kommer flere 2008 bruder, tror det er et fiiint år å gifte seg i :)

Artig at vi har lik historie da, med tanke på forholdets lengde og antall år som samboere! Godt å kjenne forloveden på godt å vondt før en tar skrittet og går inn i hymnens lenker :hjerte:

Det skal bli morsomt å følge med dere!

MellonCollie: Takk for liste skryt, nå ble jeg glad :ler: Liker å tro at jeg har stålkontroll *knis* Men det føles ikke slik alltid..

Ballerina: Åh, så godt å høre at du likte lista! :hoppe::danse:

dberry: Bra du synes lista var fin, og det er bare og forsyne seg med ideer! Det er det som er så genialt :ler: Jeg synes det er mye som står igjen, men med tanke på at det er 14 måneder igjen er det ikke så verst :) Godt å få unna det som kan gjøres unna, så ikke tenk på at folk synes ting gjøres tidlig. Har også fått høre at "er ikke det tidlig da??" Men da tenker jeg bedre med å få ting unnagjort i stedet for å stresse med alt på slutten! Sikkert nok å tenke på i dagene før bryllupet vil jeg tro :hoho: Heeeeelt enig, det er herlig å ha ei med samme dato!!! :kose:

Stor :klem: til alle snille jentene på KG fra meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

dberry: Så flink du har vært med lista di!! Du har jammen meg orden på mye du også ja! Ikke å komme seg unna det :icon_smile: Det er mye en skal hode styr på, godt å få det ned her på KG :tommel:

Ballerina: Ja, slå deg løs og stjel i vei :hoho: Meningen det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss den lista di var kjempebra du :tommel: og enda er det over ett år til bryllupet :klappe:

Stålkontroll !

Tror jeg må kopiere den og sammenligne med min liste seinere, kan jo være noe som mangler hos meg da :sjenert:

Ha en fin kveld på jobben da.

:klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...