Gå til innhold

Marnas bryllupsdagbok


Marna

Anbefalte innlegg

Heisann! Her var jeg igjen etter noen dager uten KG. Går så fort disse dagene at jeg blir helt :overrasket: !

Anneb: Bra du likte lista mi! Rimelig fornøyd med den selv om jeg skal si det :ler:

Det er kjekt å sammenligne og se om det er noe man har glemt ja! Ikke så lenge til du gifter deg nå, spennende! Stålkontroll ja... hm, får se hvordan det går når det nærmer seg bryllupet.. :sjenert: Vil tro jeg blir meeeeget stresset på grunn av at jeg må ha kontroll på alt og alle. Det blir litt vanskelig å legge av seg kontrollen på den store dagen, men det går ikke ann å ha kontroll på alt. Sånn er det bare med den nisse saken! :)

dberry: Har tro på at du hadde klart å lage den lista uten min hjelp også jeg! Har stor tro på deg sjønner du! :sjarmor:

SkalBliKone: Åh, så koslig å høre at du er imponert over lista mi!! :) Det er bare å låne ideer, felles nytte og hygge her inne. Låner litt her og der jeg også! Det er godt å kunne gi og ta litt! *Dagens ord* :ler:

Ellers har dagene flydd avgårde nok en gang.. Har vært på IKEA og funnet grønnt tynt stoff som vi skal ha på bordet oppå den hvite duken! Tror det kommer til å bli sååååå fint. Har ikke kjøpt stoffet ennå, vi må måle og regne ut hvor mye stoff vi skal ha snart.. Men de har stoffet til august, så jeg skal nok få rotet med dit igjen og få kjøpt det innen den tid!

Var på besøk til mamma og pappa i går, og det er hjemme hos dem kjolen min henger. Måtte ned og titte på den igjen i går, åh det er så merkelig å tenke på at det er vikelig kjolen jeg skal ha på meg den dagen vi gifter oss! Fine kjolen min! :hjerte:

Skal ta meg en dagbokrunde nå jeg og oppdatere meg litt igjen!

Ha en flotters dag alle sammen! Stooooor :klem: fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ballerina

Heia! Fant du grønt stoff på IKEA? Kan du beskrive grønnfargen...? :sjenert: ...nå skal jeg på stjele-lister-tur :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Septima

Har tenkt å ha grønn løper e.l oppå den hvite duken. Noe sånt dere også har tenkt? Hva slags grønnfarge var det på det stoffet? Har sett inne på ikea.no, men finner ikke noe der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Septima

Ser vi har spurt om det samme, Ballerina og dberry :):ler:

Har sett bilde av et slik bord en eller annen plass, men finner det ikke igjen :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter!

Det stoffet som jeg fant på IKEA var lime grønt. Det var veldig lys lime farge på den, så jeg og forloveden synes det ble finere når vi hadde stoffet dobbelt. Sånn stoff som er så og si gjennomsiktig, litt tyll aktig. Håper dere skjønner hva jeg mener... Forklaring er ikke min sterkeste side.. :ler:

Ja, vi skal ha hvit duk og denne lyse-grønne-lime farge-løperen skal ligge på langs på alle bordene. Som en laaaaang løper :) Det blir maaaaange meter. Koster forresten 19 kroner meteren!

Tihi, stjele-lister-tur hørtes morsomt ut! God jakt!

Håper dere ble klokere, det er bare å spørre! Og hvis noen finner et bilde av noe bord som har hvit duk med lime løper, pliiiiis gi meg et hint! Har ikke sett noe bilde ennå, bordet eksisterer kun i mitt hode! :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Septima

Vet jeg har sett sånn stoff på ikea.no før, men finner det ikke nå. Men vi vil helst ha ei mørkere grønnfarge. Har sett det på kremmerhuset, men det er nok mye dyrere enn ikea.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, kremmerhuset vil nok bli mye dyrere enn IKEA ja. Vi skal ha så langt bord at det hadde blitt en veeeldig stor utgift for oss. Blir maks 1400 kroner for dette på IKEA for oss.

Her er linken med metervaren vi skal ha:

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/serv...productId=46981

--> I linken blir fargen automatisk blå, men vi skal ha lys grønn.. Bare å bytte når siden kommer opp!

Som sagt ble den for lys med bare et lag, den ble mye finere med to lag oppå hverandre! :)

Endret av Marna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Septima

Tusen takk for link! Var den der jeg lette etter :) Må på ikea en tur snart ser jeg. Se hvordan fargen er på ordentlig, og når den er dobbel. Ble litt for lys sånn som den var i linken...

Regner med at vi blir rundt 80-90 stk, så må ha noen meter med stoff ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

...jeg har jo bilde, men på mamma sin mobil... skal be henne sende bildet til meg så skal jeg få lagt det inn her (i dagboka mi eller noe sånn) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble så glad da jeg fant stoff som var likt det jeg hadde tenkt meg, og som i tillegg var rimelig. Så bare fint å tipse andre om det også :)

Men vi har heldigvis hver vår smak, så sjønner godt om andre ikke liker det vi har valgt. Bare så det er sagt. :ler:

Ja, det stemmer det, hadde glemt i farten at du hadde bilde ballerina! :hoppe: Yey, nå ble jeg spent igjen! Små gleder da sjønner du! :ler: Skal følge ekstra godt med i boka di i nærmeste framtid!

Og i mellomtiden skal jeg se om jeg kan finne noe på nett ang bordet :) MÅ da finnes noe her på det o-store-nettet! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Gratulerer så mye med dagbok! :) Virker som om du har skikkelig stålkontroll, var litt av en liste må jeg si! :overrasket:

Var fint det stoffet dere har funnet! :Nikke:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkalBliKone

Det stoffet var jo knallflott Marna !

For et kupp å finne det på ikea " iler til ikea til uka " :ler:

Tusen takk for linken og riktig god helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dere har brukt gårdagen til å planlegge IKEAturer :)

Jeg kjøpte dette stoffet på IKEA. Det er jo egentlig panelgardin på rull, men går helt fint å bruke som løpere. Tror ikke de hadde den grønnfargen inne da jeg var der, så kan ikke si hvordan den ser ut, men virker jo som en eller annen limegrønn, eller... :klø:

Jeg kjøpte den i rosa og den er mye mørkere enn på bildet i allefall. Bare ett tips, så kan dere jo sjekke den grønnfargen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Septima
Ser dere har brukt gårdagen til å planlegge IKEAturer :)

Jeg kjøpte dette stoffet på IKEA. Det er jo egentlig panelgardin på rull, men går helt fint å bruke som løpere. Tror ikke de hadde den grønnfargen inne da jeg var der, så kan ikke si hvordan den ser ut, men virker jo som en eller annen limegrønn, eller... :klø:

Jeg kjøpte den i rosa og den er mye mørkere enn på bildet i allefall. Bare ett tips, så kan dere jo sjekke den grønnfargen :)

Tusen takk for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrållan: Heisann, trivelig med nytt fjes i dagboka mi! :) Takk, trives godt her inne på KG med alle de trivelige damene :sjarmor:

SkalBliKone: Bra du også synes stoffet så fint ut, er litt mer knallgrønnt/lime i virkeligheten enn det virker på bildet. Så det er bare å ile til IKEA ja :ler:

Anneb: Takk for tips på panlellengden, det skal sjekkes ut ved neste IKEA tur. De holdt så klart på å omgjøre hele stoff-seksjonen da vi var der, så det var rotete og uoversiktig! Typisk når en drar i ens ærend for å kjøpe noe! Men satser på at de har fått alt på plass til neste gang!

Fikk se bilde av bordet i går av snille ballerina, men så fant jeg også fine bilder av bord der løperne var lagt på tvers av bordet i stedet for på langs.. Så nå ble vi litt usikkre på hva vi skal velge... Godt vi har litt betenkningstid sier nå jeg!

Her er forresten en link til bord med løpere på tvers jeg likte godt:

http://www.loiten-lys.no/?objectId=290 --> Det nederste bildet.

Ellers må jeg :hoppe::hoppe::hoppe: For at det er 14 måneder til vi gifter oss i dag :hoppe::hoppe::hoppe:

Ønsker alle en goooood helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anneb: Takk for tips på panlellengden, det skal sjekkes ut ved neste IKEA tur. De holdt så klart på å omgjøre hele stoff-seksjonen da vi var der, så det var rotete og uoversiktig! Typisk når en drar i ens ærend for å kjøpe noe! Men satser på at de har fått alt på plass til neste gang!

Fikk se bilde av bordet i går av snille ballerina, men så fant jeg også fine bilder av bord der løperne var lagt på tvers av bordet i stedet for på langs.. Så nå ble vi litt usikkre på hva vi skal velge... Godt vi har litt betenkningstid sier nå jeg!

De låg ikke sammens med metervarene, men sammen med liftgardinene og persiennene. Lengdene er på 3 meter, men syntes det var veldig vanskelig beregne hvor mange meter det går :sjenert:

Jeg har også veldig lyst å ha løpere på tvers av istedefor på langs av bordene. Såg det på en bryllupsmesse jeg var på, det var kjempefint. Må prøve her hjemme først :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh, det er så vanskelig å bestemme seg for alt mulig! I dag har grublingen vært om løperne skal ligge på lang seller tvers.. Og tok med bilder av begge deler til mamma. Og etter en times betenkningstid kom hun fram til at det antakelig vis blir for rotete å ha løperne på tvers... Og jeg må vel egentlig si at jeg er litt enig.. For 120 gjester blir mange bord det.. Blir vel en rekke med 4-5 rekker ut fra den.. Og da blir det fort rotete.. Det blir vanskelig å prøve hjemme også pga at forholdene blir så mye større på lokalet.. Så foreløpig blir det løper langs, som først tengt. Enn så lenge :ler:

Ellers var jeg på besøk til svigers i kveld og jeg nevnte i en bisetning at jeg snart skal begynne å plassere alle til bords, og lage en foreløpig oversikt over hvor alle skal sitte. Men det synes hun var aaaaaaalt for tidlig ja, før i tiden bestemte de bryllup og sendte ut invitasjoner 2 måneder i forveien! Men da ble jeg krass (ble faktisk overrasket over meg selv :)) og sa med klar beskjed at det er ikke mulig i tiden vi lever i nå nei!! Fikk et grynt tilbake.. :ler: Må bare le av henne, ikke noe man gjør er godt nok.. Skulle helst vente til det var 2 måneder igjen til å gjøre alt.. For å gjøre henne fornøyd.. Da hadde vi måtte sittet ute tror jeg.. Med henne som solist! :legrine: Trøster meg med at jeg er overbevist om at tidlig planleggeing er alfa omega, jeg har med min mamma (og forloveden da.. men han lar meg tenke på alt da.. både plusser og minuser med den tanken mener nå jeg da men.. ) på planleggingen (hun er DREVEN, elsker å arrangere selskap!) og at svigermor blir fornøyd når dagen endelig er her (selv om hun ikke kommer til å si det til oss, for skryte gjør hun OM folk, ikke TIL folk!)

Jaja, det var det jeg hadde på :hjerte: for denne gang, skal straks krype til køys nå! Har vært en lang dag, har begynnt å flytte ting vi ikke bruker fra huset vi bor i nå, for vi skal jo snart rive det og flytte til mine foreldre! YEY, gleder meg til riving, oppsetting av drømmehuset vårt og mer intensiv bryllupsplanlegging!

Livet er herlig dere! :kose: til dere alle!

Endret av Marna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Jeg har kommet frem til det samme når det gjelder løpere - ser for meg at det blir litt for mye (vi skal sitte i en E tror jeg eller enda en utstikker...) så da skal vi kanskje bare ha løper på hovedbordet hvor vi skal sitte! (hvis jeg noengang finner rett farge :ler: )

Når det gjelder svigermødre så tror jeg at deres jobb her på planeten er å plage oss som planlegger bryllup! Nå har vi nettopp funnet ut at vi skal til svigers neste helg hvos også min svigerinne er, og da skal vi *kanskje* spørre om hun vil være prest da - gruer meg til svigermors reaksjon... men får ta det et sted hvor hun ikke befinner seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Septima
Ellers var jeg på besøk til svigers i kveld og jeg nevnte i en bisetning at jeg snart skal begynne å plassere alle til bords, og lage en foreløpig oversikt over hvor alle skal sitte. Men det synes hun var aaaaaaalt for tidlig ja, før i tiden bestemte de bryllup og sendte ut invitasjoner 2 måneder i forveien!

Mamma har også kommet med den at før kunne man planlegge bryllup på 2 mnd. Men så ler hun og sier at alt var jo enklere da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dberry: Ja, tiden vil vise hvordan bordet blir.. Får ikke sett det før vi virkelig skal begynne å dekke på, men må vel bestemme oss før den tid..

Og ang svigermødre er det bare å lukke ørene og svelge noen kameler.. Hun får bare holde på, vi fortsetter planleggingen uansett! :) Har en kommende svigerinne som er ivrig i å høre hvordan alt skal være, det er godt å ha hennes støtte!

Ballerina: Ja, jeg også tror det er svigermødres oppgave å plage oss bryllupsplanleggere :ler: De får nå bare holde på, jeg synes nesten litt synd på henne av og til som er så negativ og pessimistisk i sin tenkning. Må være slitsomt å være sånn! Blir spennende å høre reaksjonen til svigermoren din dersom dere spør om svigerinne skal være prest, kan jo ikke være noe negativt i det spør du meg. Høres personlig og trivelig ut :)

Septima: Tihi, så morsom moren din er :ler: Det er godt mulig hun har rett at det var enklere før, men uhyre upraktisk i vår tid :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...