Gå til innhold

Brannas bryllupsdagbok!


Branna

Anbefalte innlegg

Å, i dag har jeg og forloveden vært i Oslo en tur, og hatt det utrolig fint og romantisk! Det var som i "gamle dager", da vi akkurat var blitt kjærester og pleide å dra til Oslo og kose oss. Og så var det jo så nydelig vær! Jeg har fått handlet med to par strømper til bryllupet, et par stayups som jeg skal bruke under kjolen, og et par hvite strømper med perler på som jeg skal bruke til bryllupsnatta. :sjarmor:

Har blitt ganske så solbrent, da... men det gjør ikke noe, har i alle fall hatt en knall dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så gøy! Er jo ikke lenge igjen nå da.. Bare litt over to måneder :)

To måneder og tolv dager, for å være nøyaktig. Det er helt rart å tenke på.

I morgen skal vi dra og se på lokalet :) Det blir gøy. Så finner vi ut hvordan vi skal sette opp bordene og hvor mange det er plass til rundt hvert bord, hvordan bestikket og serviset ser ut, hvor vi skal plassere koldtbordet osv. Og etterpå skal vi sannsynligvis innom en blomsterhandler og se om det er billigere for blomsteroppsatser der enn i Drammen. Synes 7000,- for fem små oppsatser, en litt større en, brudebukett og tre knapphullsblomster var litt mye... Men det er kanskje bare meg.

I dag har jeg og en av brudepikene mine vært og sett på brudepikekjoler (skal ha voksne brudepiker). Vi falt for en som er syrinlilla, det eneste problemet er at det nok ikke passer inn i fargetemaet. Men så tenkte jeg, skal jeg virkelig være så fin på det, det viktigste er vel at brudepikene har en kjole de liker og føler seg vel i? De skal jo tross alt ha den kjolen etter bryllupet også, kanskje gå i den flere ganger. Den ene brudepiken min elsket i hvert fall den kjolen, den så utrolig flott ut på henne. Dessuten fikk vi avslag på den dersom vi kjøpte begge to (fra Brudesenteret). Så da må jeg bare se om den andre brudepiken min også synes den er fin. Håper virkelig det, for da er den byrden løftet av mine skuldre. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På onsdag var vi altså og så på lokalet, og det blir så bra! Det eneste som var dumt er at det ikke er duker der, så det må vi skaffe selv... Men det går sikkert bra. Vi fikk en gledelig nyhet også: Vi får 14 000,- av faren og stemoren min til å bruke til bryllupet! Jeg fikk hakeslepp, for jeg trodde aldri de kom til å bidra med så mye. Trodde de hadde litt dårlig råd. Jeg håper bare de ikke har tatt opp lån eller noe sånt for å kunne gi oss pengene, for da klarer jeg ikke å ta imot pengene... Men uansett så er det jo utrolig sjenerøst. Og det løser mange pengeproblemer.

Vi var innom en blomsterforretning i hjemstedet mitt, og de skulle bare ha rundt 2000,- for fem bordoppsatser, brudebukett og knapphullsblomster! Så det var jo utrolig mye billigere enn i Drammen. Jeg tror vi går for dem, men må sjekke litt mer rundt først.

Det ble forresten ikke noe av de syrinlilla brudepikekjolene, da den ene brudepiken min ikke likte fargen... Men så kan hun jo sy, kom vi på, så da dro vi til Stoff og Stil og kjøpte stoff som hun kan sy kjoler av i stedet. Jeg bare håper det blir bra. Hun har gått på syskole og har sydd siden hun var liten, så jeg burde vel ha tiltro til at hun får det til, men jeg er likevel litt nervøs. Stoffet kostet bare litt over 800,- da, så det er jo ikke mye jeg har kostet på meg for de kjolene. Så hvis det blir bra, så blir det ferskenrosa sateng/chiffon-kjoler med tyll i skjørtekanten. Vi får se hva det blir til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ja, nå nærmer det seg svarfristen på invitasjonene... 1. august. Ennå seks personer som ikke har svart. Blir deilig å få alle svarene, så kan vi sette i gang og bestille maten og beregne hvor mye drikke vi skal ha. Det kommer ikke så mange som vi hadde håpet, åtte personer har sagt nei og tre er usikre. Litt synd, men da blir det jo mindre utgifter også.

Skal snart bestille bryllupskake, har kjempelyst på hvit sjokoladekake, men vet ikke om jeg får tak i det. Gleder meg i hvert fall til å dra på kakesmaking! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pesto

Hei Branna, en stund siden sist jeg var her inne. Spennende å se hvor mange personer det blir til slutt. Man må vel bare regne med at folk ikke kommer, men det er litt kjedelig. Men du får se det positive i det som du sier: mindre penger :tommel:

Så fint at dere fikk gave fra faren din da, 14.000,- er jo masse pnger det. Vi har også regnet med at vi ikke får så mye av andre. Like greit det så får vi heller ta det positivt hvis det skulle ramle in noen penger.

Det var en god pris på blomstene synes jeg, det hadde kostet mye mer her tror jeg. Det gjelder å undersøke litt og da er det litt viktig å ha god tid også tror jeg. har brukt mye tid på sånne undersøkelses prosjekter, det er jo gøy også så det gjør liksom ingenting å bruke tid på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Branna, en stund siden sist jeg var her inne. Spennende å se hvor mange personer det blir til slutt. Man må vel bare regne med at folk ikke kommer, men det er litt kjedelig. Men du får se det positive i det som du sier: mindre penger :tommel:

Så fint at dere fikk gave fra faren din da, 14.000,- er jo masse pnger det. Vi har også regnet med at vi ikke får så mye av andre. Like greit det så får vi heller ta det positivt hvis det skulle ramle in noen penger.

Det var en god pris på blomstene synes jeg, det hadde kostet mye mer her tror jeg. Det gjelder å undersøke litt og da er det litt viktig å ha god tid også tror jeg. har brukt mye tid på sånne undersøkelses prosjekter, det er jo gøy også så det gjør liksom ingenting å bruke tid på det.

Ja, det er bare gøy. Tror jeg bestiller blomster på lørdag, har ikke funnet noen som er billigere. Men da må jeg bare finne ut akkurat hvordan jeg har lyst til å ha brudebuketten og blomsteroppsatsene... Ikke lett.

Hm, nå er fristen gått ut og fremdeles ikke svar fra seks personer. Når burde jeg purre? Hadde vært greit å få bestilt maten, det er jo under to måneder igjen :overrasket:

Nå har jeg byttet navn, så skal vel til politistasjonen og få oss pass snart, tenker jeg. Denne gangen skal bildet bli fint! Er alltid så uheldig med det. Det er så rart å tenke på at jeg ikke heter det samme lenger. Har ikke begynt å bruke det nye etternavnet mitt ennå, da. Venter med det til etter bryllupet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fristen gikk jo ut i går, så er alltid noen som er trege, men går vel ann og kanskje sende de en melding eller noe slikt og minne dem på det.

Er jo kort tid igjen nå.. Gleder meg litt selv jeg.. Skal jo pakke opp gaver, det blir gøy.. Også får man kaker og mat hihi.. Også er det jo pent der du skal gifte deg da. :Hehe:

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fristen gikk jo ut i går, så er alltid noen som er trege, men går vel ann og kanskje sende de en melding eller noe slikt og minne dem på det.

Er jo kort tid igjen nå.. Gleder meg litt selv jeg.. Skal jo pakke opp gaver, det blir gøy.. Også får man kaker og mat hihi.. Også er det jo pent der du skal gifte deg da. :Hehe:

Ja, skal purre litt neste uke, tenker jeg. Vil ikke virke masete, men vil bare få bestilt maten og sånn og bli ferdig med det. Fikk en telefon fra tanta mi i går, hun hadde helt glemt bort hele fristen. Så det kan jo hende flere ringer før jeg rekker å purre.

Bare 57 dager igjen!!! Jeg kjenner jeg begynner å føle meg litt rar innvendig når jeg tenker på det... At det faktisk er virkelig, at det endelig skjer. Jeg har planlagt så lenge og nøye at virkeligheten med det hele ikke har slått meg ennå, det har bare vært noe som skulle skje en gang i fremtiden. Jeg har også begynt å bekymre meg for allslags ting, som at været kommer til å være grusomt, at vigsleren glemmer papirene, at noe alvorlig skal skje i familien like før...

Men mest av alt bare gleder jeg meg utrolig mye. Stresser i hvert fall ikke, ikke ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærmer seg enda mere nå.. Det blir nok bra ser du. Også skal jeg få pakke opp gaver hihi..

Har du fått alle svarene enda da? Får da håpe det sånn at du får ordnet ting og slikt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærmer seg enda mere nå.. Det blir nok bra ser du. Også skal jeg få pakke opp gaver hihi..

Har du fått alle svarene enda da? Får da håpe det sånn at du får ordnet ting og slikt. :)

Ja, nå har jeg fått alle svar. Viste seg at et vennepar hadde sagt fra at de kom til kjære, og så hadde han glemt å si fra til meg :roll:

Skal bestille maten i morgen, og begynner snart og handle inn drikke (må få tak i noen med bil først, så vi får fraktet alt sammen).

Hørte du hadde kjøpt ny kjole, en grønn en. Skal du bruke den i bryllupet? Den hørtes kjempefin ut, i alle fall (har du bilde?).

I dag har jeg vært veldig flink! Jeg har hatt fri fra jobben hele dagen, og på formiddagen dro jeg og min kjære til byen og ordnet oss nye pass (dyrt!), så gikk vi til biblioteket og lånte en samling med kjærlighetsdikt (til å brukes under vielsen), så spiste vi is og koste oss i varmen, så dro jeg til tannlegen (null hull :)).

Kjære dro på jobb, og jeg dro og kjøpte en gave til ham, som var mansjettknapper i gull med en liten diamant i hver, som han skal få litt før bryllupet slik at han kan bruke dem da. Håper han liker dem, det er i hvert fall de fineste jeg har sett.

Og så gjorde jeg det skumleste jeg noensinne har gjort: Jeg tok bilder av meg selv i brudeundertøyet hos en fotograf! Det tok veldig mye mot, særlig siden det var en mannlig fotograf. Men min forlover, snille henne, var med meg og hjalp meg og støttet meg. Det skal være morgengaven til min kjære, og jeg bare håper så inderlig at han blir glad... Ellers dør jeg, tror jeg :sjokkbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan da ikke ikke bli glad for en slik gave. I såfall så får jeg slå han litt. Jeg tror sambo hvertfall ville blitt overlykkelig for en slik gave hehe, de er gutter, de er ganske simple på noen ting ;)

Hvis jeg får lappen (oppkjøring 21 august) så kan jeg vel muligens hjelpe til med litt kjøring hvis du trenger. Du sier jo alltid at du har så få til å kjøre deg så jeg kan jo være til litt hjelp, eller prøve hvertfall.

Skal bruke kjolen i brullypet ja, jeg må bare finne sko og et sjal til den, skal ut i morgen og kikke.. Ligger et bilde av den underinnlegget "kan jeg bruke denne kjolen som gjest i et brullyp" eller noe slikt på brullyps forumet. En av de siste sidene. Veldig dårlig bilde der da. Men jeg må skaffe meg my høyere sko fordi den ble litt lang og jeg vet ikke om jeg tør å legge den opp.

Har du fått ordnet kjole til brudepikene da? Burde vel snart være ferdig med de nå vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han kan da ikke ikke bli glad for en slik gave. I såfall så får jeg slå han litt. Jeg tror sambo hvertfall ville blitt overlykkelig for en slik gave hehe, de er gutter, de er ganske simple på noen ting ;)

Hvis jeg får lappen (oppkjøring 21 august) så kan jeg vel muligens hjelpe til med litt kjøring hvis du trenger. Du sier jo alltid at du har så få til å kjøre deg så jeg kan jo være til litt hjelp, eller prøve hvertfall.

Skal bruke kjolen i brullypet ja, jeg må bare finne sko og et sjal til den, skal ut i morgen og kikke.. Ligger et bilde av den underinnlegget "kan jeg bruke denne kjolen som gjest i et brullyp" eller noe slikt på brullyps forumet. En av de siste sidene. Veldig dårlig bilde der da. Men jeg må skaffe meg my høyere sko fordi den ble litt lang og jeg vet ikke om jeg tør å legge den opp.

Har du fått ordnet kjole til brudepikene da? Burde vel snart være ferdig med de nå vel.

Hei hei!

Kjolen var kjempeflott, har svart i den tråden også og sagt så alle forstår at den kjolen er helt ok å bruke i mitt bryllup. Håper du finner sko, da, blir kanskje ikke så lett med den fargen.

Brudepikekjoler er i produksjon, vet ikke helt hvordan det ligger an, men jeg er blitt lovet at de skal være ferdige i god til før bryllupet. De blir ikke lange, da, men til litt under knærne (for den ene brudepiken ville ikke ha lang kjole...) Så da får de bare angre hvis det blir kaldt! Men kjolene blir veldig fine da, sånn ferskenrosa farge med litt "silke" og chiffon over.

Har bestilt all maten i dag! Så da er det ute av verden! Jeg er glad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blri vel ikke så kaldt i september da, selv om det nesten er oktober.. Ok, det kan kanskje bli det da. Men de blir nok kjempefine tenker jeg, også kostet de jo mye mindre når hun valgte å lage de og ikke å kjøpe de.

Sko ja hihi, har tenkt litt på det, men kjolen er så lang så ingen ser uansett hehe..

Må være deilig å få bestilt maten ja, det er jo en av de vitkigste tingene tenker jeg meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er deilig å få gjort unna ting som det å bestille maten osv. Ikke så mye igjen å ordne nå. Bare kjøpe inn drikkevarer, bestille blomster og bestille bryllupskake. Og så må vi få sendt inn de skjemaene så fort forloveren til kjære får skrevet under. Og så må vi kjøpe duker til bordene. Og lage taler (vi skal muligens holde tale sammen, blir det bra, tro?) og bordkort. Ok, det var visst ganske mye igjen likevel... Men har begynt på bordkortene, da. Å skrive talen blir vel det vanskeligste, tenker jeg.

Mamma ringte i sted og sa at hun har tenkt til å gi oss lommepenger til bryllupsreisen som gave, og det var jo strålende! Var litt lite igjen etter bryllupet, men nå kan vi kose oss litt på bryllupsreisen også!

:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I går var vi og snakket med vigsleren igjen, og nå er alt som har med selve vielsen å gjøre i boks! Det blir så fint! Veldig romantisk, men ikke for klissete, har vigsleren lovet oss. Talen blir veldig personlig, vi har fortalt vigsleren litt om hvordan vi møttes, hva vi liker best ved hverandre, om frieriet osv. så han skal bruke dette i talen. Blir nok bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da har jeg vært i blomsterbutikken og bestilt blomster! Eller, bestillingen er ikke ferdig ennå, jeg har bare vært innom og sagt litt om hvordan jeg vil ha det, men hun som lagde dekorasjonene og buketten var ikke tilstede, så siden jeg ikke bor der skal mamma dra innom igjen for meg på mandag og ordne med resten. Brudebuketten blir noe slikt som dette her, bare i hjerteform, og dekorasjonene blir i samme stilen, bare med litt mer oransje toner.

Så da var det i boks. Ting skjer stadig vekk nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da har jeg vært i blomsterbutikken og bestilt blomster! Eller, bestillingen er ikke ferdig ennå, jeg har bare vært innom og sagt litt om hvordan jeg vil ha det, men hun som lagde dekorasjonene og buketten var ikke tilstede, så siden jeg ikke bor der skal mamma dra innom igjen for meg på mandag og ordne med resten. Brudebuketten blir noe slikt som dette her, bare i hjerteform, og dekorasjonene blir i samme stilen, bare med litt mer oransje toner.

Så da var det i boks. Ting skjer stadig vekk nå :)

Blir nok en kjempe stilig bukett :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok en kjempe stilig bukett :rødme:

Takk, jeg håper det! Håper bare hun skjønte hva jeg mente. Men det blir sikkert bra uansett, så lenge fargene blir riktige og buketten henger litt. Det jo ikke være hjerteform...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...