Gå til innhold

Brannas bryllupsdagbok!


Branna

Anbefalte innlegg

Jeg er nå litt sent ute med bryllupsdagbok, er bare litt under et halvt år igjen til den store dagen, men men... Bryllupsdagen vår er satt til den 29/09-07.

Dette er allerede gjort:

- Kjøpt kjole og slør

- Kjøpt brudgomsklær

- Satt opp budsjett

- Leid lokale

- Skaffet vigsler (Human-Etisk Forbund)

- Booket hotell

- Bestilt fotograf

- Kjøpt inn materiale til å lage invitasjoner og bordkort, men ikke begynt å lage ennå

- Kjøpt halssmykke og tiara

Vi har også bestemt oss for hvilke ringer vi skal ha, og jeg har en viss anelse om hvordan brudebuketten min skal se ut... Og her er skoene jeg har lyst på :)

Endret av Branna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg akkurat kjøpt det perfekte korsettet på ebay! Det ser sånn ut! Gleder meg til å se ansiktet på min tilkommende på bryllupsnatten, heheh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Synes du har mye klart til bryllupet jeg, så da er du vel i rute til den store dagen.

Blir koselig å følge med her videre. Var forresten veldig fin kjole, korsett, sko og bukket du hadde funnet deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Synes du har mye klart til bryllupet jeg, så da er du vel i rute til den store dagen.

Blir koselig å følge med her videre. Var forresten veldig fin kjole, korsett, sko og bukket du hadde funnet deg.

Tusen takk :) Har brukt litt mye penger på klærne, men... Bare kjolen kostet 14900,- , men de i den brudebutikken (Brudesenteret i Drammen, anbefales virkelig!) lot meg få den på avbetaling, så da gikk det!

Tenkte jeg skulle fortelle litt om selve frieriet...

Det var en lørdag, og dagen etter bursdagen min. Min kjære skulle i den anledning (trodde jeg) ta meg med på en fin restaurant i Oslo. Etter en utsøkt middag gikk jeg på toalettet en tur, og da jeg kom tilbake rakk jeg såvidt å sette meg ned før hovmesteren selv brakte meg desserten, som var skjult under et lokk. Jeg ble nokså forbauset, både fordi det bare var jeg som fikk, og fordi jeg hadde takket nei til dessert, men kjæresten min sa jeg måtte ta en titt under lokket likevel. Jeg gjorde det, selvfølgelig, og derpå en tallerken fylt med jordbær og sjokolade lå det en ring! Jeg ble så overrasket! Riktignok hadde jeg lenge gått og håpet på at han skulle fri, men jeg hadde på en måte gitt opp håpet ettersom det virket som han ikke helt ville ta det steget ennå. Men der lå altså ringen på tallerkenen, og min kjære gikk så ned på kne, tok hånden min og spurte om jeg ville gifte meg med ham! Jeg sa selvfølgelig ja med en gang, og gråt en skvett, han felte en tåre (han er litt sentimental) og tok ringen fra tallerkenen og satte den på fingeren min.

Det må ha vært den desidert lykkeligste dagen i mitt liv hittil, men jeg tenker nok (og håper inderlig), at bryllupsdagen blir enda bedre :)

Endret av Branna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Gratulerer med bryllupsdagbok og :velkommen: til nabolaget :) Kjempefin kjole og sko!! ...og du har jammen meg fått planlagt mye :) Skal bli gøy å stikke innom senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pia 30.08.08

:velkommen:

Nyydelig frieri, nydelig kjole og akkurat sånn korsett som jeg vil ha! :sur:

Er du Drammensbrud du og Kanskje? Gleeeder meg sånn til og prøve kjoler, har liksom ikke kommet så langt enda :sjenert: Tenkte jeg skull ta med meg forlover og mamma og gjøre en dag ut av det. Først brudesenteret, så lunsj og til slutt AnnaBee :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med dagbok, velkommen inn hit :)

De skoene er utrolig fine, og likte også tiaraen kjempegodt! Korsettet var også utrolig stilig, får jo håpe mannen blir fornøyd da ja :ler:

Morsomt at forloveden din tydeligvis hadde lagt ned endel i frieriet, og at du likevel ikke visste noe :) Kjenner igjen den lykkefølelsen der ja! Utrolig morsomt når man blir så overrasket i tillegg.

Blir spennende å følge deg frem mot et høstbryllup!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen!

:velkommen:

Nyydelig frieri, nydelig kjole og akkurat sånn korsett som jeg vil ha!  :sur:

Er du Drammensbrud du og Kanskje? Gleeeder meg sånn til og prøve kjoler, har liksom ikke kommet så langt enda :sjenert: Tenkte jeg skull ta med meg forlover og mamma og gjøre en dag ut av det. Først brudesenteret, så lunsj og til slutt AnnaBee :)

Ja, jeg er Drammensbrud :) Jeg kan virkelig anbefale Brudesenteret, de er helt fantastisk hjelpsomme der. Har derimot ikke så gode opplevelser fra AnnaBee, de virket lite villige til å hjelpe meg og så ut som om de ikke engang tok meg seriøst... Men de kan ha hatt en dårlig dag, jeg vet ikke...

I dag fikk jeg en gledelig nyhet: Mamma sa at hun og pappa (de er skilte) vil betale for bryllupsreisen vår som bryllupsgave! Det vil si flybilletter og hotell, mat og slikt ordner vi selv. Men det er virkelig en lettelse, for vi hadde virkelig lyst på en bryllupsreise, men var veldig usikre på om vi hadde råd. Hadde tenkt på bare en kort weekend-tur. Men nå kan vi være borte en hel uke! :) Meg glad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pia 30.08.08
Tusen takk alle sammen!

Ja, jeg er Drammensbrud :) Jeg kan virkelig anbefale Brudesenteret, de er helt fantastisk hjelpsomme der. Har derimot ikke så gode opplevelser fra AnnaBee, de virket lite villige til å hjelpe meg og så ut som om de ikke engang tok meg seriøst... Men de kan ha hatt en dårlig dag, jeg vet ikke...

I dag fikk jeg en gledelig nyhet: Mamma sa at hun og pappa (de er skilte) vil betale for bryllupsreisen vår som bryllupsgave! Det vil si flybilletter og hotell, mat og slikt ordner vi selv. Men det er virkelig en lettelse, for vi hadde virkelig lyst på en bryllupsreise, men var veldig usikre på om vi hadde råd. Hadde tenkt på bare en kort weekend-tur. Men nå kan vi være borte en hel uke! :) Meg glad!

Så deilig, da :) Håper på å få litt hjelp vi og, men vi prøver så godt vi kan og spare. Har ikke vært så lett hittil, når begge to plutselig sto uten jobb. Men nå er vi på vei opp igjen :)

Hmm... Jeg syntes å huske at jeg har hørt mye bra om AnnaBee. Jaja, hvis ikke sier vel mamma ifra (hun pleier det :forvirret: )... Er uansett mest på grunn av MS-kjolene jeg skal dit, det må jeg innrømmen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat vært og sett på brudesuiten på First Hotel Ambassadeur i Drammen... Det var virkelig en flott suite! Anbefales varmt til alle Drammensbruder! Den koster jo litt, 3000,- kr natten med boblebad, uten boblebad blir det 500,- billigere. Men det synes jeg er verdt det. Det er et stort soverom med massasjeseng, og et lyst og koselig bad med trekantet boblebad og mørke takbjelker i taket som får det til å virke skikkelig koselig. Jeg likte den utrolig godt! Måtte bare si det :D

Endret av Branna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pia 30.08.08
Har akkurat vært og sett på brudesuiten på First Hotel Ambassadeur i Drammen... Det var virkelig en flott suite! Anbefales varmt til alle Drammensbruder! Den koster jo litt, 3000,- kr natten med boblebad, uten boblebad blir det 500,- billigere. Men det synes jeg er verdt det. Det er et stort soverom med massasjeseng, og et lyst og koselig bad med trekantet boblebad og mørke takbjelker i taket som får det til å virke skikkelig koselig. Jeg likte den utrolig godt! Måtte bare si det :D

Det var det godt du sa! Har lurt litt på den selv, nemlig... Liker First Hotel så godt, men var litt usikker på om den var verdt 3000... Men det høres jo veldig bra ut da... Hmm... Tror nok det blir der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Kjolen var kjempefin!! Jeg bestilte de samme skoene du vil ha, fra kreativt bryllup, men de var for store så de måtte returneres igjen. Veldig gode sko da, jeg liker de kjempegodt. Kommer ikke til å bestille nye slike siden det tok en mnd før jeg fikk de. Har ikke tilpasset lengden på kjolen enda, og det skal gjøres når skoene er her. Med bare 7 uker igjen så går det fort :)

Hvor har du tenkt til å kjøpe skoene? Skal du ha de i hvit? jeg fikk mine farget i gull. Moro når man kan ta igjen detaljer fra kjolen og diademet.

Korsettet var kjempesexy!! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjolen var kjempefin!! Jeg bestilte de samme skoene du vil ha, fra kreativt bryllup, men de var for store så de måtte returneres igjen. Veldig gode sko da, jeg liker de kjempegodt. Kommer ikke til å bestille nye slike siden det tok en mnd før jeg fikk de. Har ikke tilpasset lengden på kjolen enda, og det skal gjøres når skoene er her. Med bare 7 uker igjen så går det fort :)

Hvor har du tenkt til å kjøpe skoene? Skal du ha de i hvit? jeg fikk mine farget i gull. Moro når man kan ta igjen detaljer fra kjolen og diademet.

Korsettet var kjempesexy!! :sjarmor:

Jeg tenkte å kjøpe dem fra kreativt bryllup, i ivory, siden kjolen er ivory. Jeg har veldig små føtter, så lurer på om jeg skal bestille 35 eller 36. 36 pleier å være for stort, men det kan jo hende de har små størrelser der. Jeg har jo god tid uansett, så det gjør jo ikke så mye å måtte bytte skoene. Vet egentlig ikke om noen andre steder som selger dem, heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Jeg er veldig fornøyd med servicen hos kreativt bryllup. To dager etter at jeg hadde returnert skoene hadde jeg fått pengene inn på konto. Lurer på om jeg skal bestille nye sko i en str. mindre. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med servicen hos kreativt bryllup. To dager etter at jeg hadde returnert skoene hadde jeg fått pengene inn på konto. Lurer på om jeg skal bestille nye sko i en str. mindre.  :sjenert:

Wow, det høres jo kjempebra ut. Da tror jeg nok jeg gjør det. Må bare vente til jeg har fått inn litt mere penger :) Tror nok jeg bestiller 36, har hørt at det er lurt å ha litt for store sko fordi føttene kan hovne opp i løpet av kvelden, og at det da er bedre å bare legge inn en sånn gelésåle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag fikk jeg korsettet jeg hadde bestilt fra Ebay, men ble ikke helt fornøyd. Joda, korsettet så fint ut det når jeg prøvde det, bortsett fra at puppene ble en anelse flate sett fra siden. Når jeg prøvde kjolen over viste det seg at det ikke gikk, for puppene ble altfor flate og det så bare ikke pent ut... Så det var jo litt synd :(

Men men, det var jo fint når jeg bare hadde på korsettet, så tror kanskje jeg bare går for vanlig stroppeløs bh under kjolen og siden skifter til korsettet når vi kommer på hotellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å lage invitasjoner i dag! Har laget fire stykker (ut av ca. 50, så det kommer nok til å ta tid). De ble kjempefine, synes jeg :-D Har ikke fått tatt noen bilder ennå, men skal gjøre det og så skal jeg legge dem ut for å høre deres mening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...