Gå til innhold

Brannas bryllupsdagbok!


Branna

Anbefalte innlegg

Så kjedelig, tror jeg får holde meg borte fra ebay også da.

Men jeg har vært veldig fornøyd med de andre tingene jeg har kjøpt på eBay, det var bare disse to gangene jeg var litt uheldig. Og begge gangene var det litt min feil, jeg burde sett nøyere på bildene. Men av og til tenker man bare "å, men det er jo så billig..." Så jeg kommer nok til å handle på eBay igjen, men ikke ting som kommer fra selgere som ikke har minst 99 % positiv feedback.

Nå bare venter jeg på den tiaraen jeg bestilte, og håper den svarer til forventningene. Den er jeg ganske sikker på, da, for den kommer fra samme selger som den tiaraen jeg kjøpte først.

Har allerede fått to svar på invitasjonene! (bortsett fra de vi visste kom fra før). Begge kommer, i hvert fall noen fra hver familie. Moro! Nå vet alle det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kommer jo da såklart :) Og mest trolig sambo og, hvis jeg bare får på han dress, men tør ikke svare sikkert for han enda for han forandrer mening hele tiden.

Men er jo ikke lenge igjen nå da. Bare 116 dager igjen ;)

Men har du finni ut om noen andre vil være med å pakke opp gaver da?

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer jo da såklart :) Og mest trolig sambo og, hvis jeg bare får på han dress, men tør ikke svare sikkert for han enda for han forandrer mening hele tiden.

Men er jo ikke lenge igjen nå da. Bare 116 dager igjen ;)

Men har du finni ut om noen andre vil være med å pakke opp gaver da?

Ja, jeg har regnet med at du kommer :) Håper du får med sambo, da. Hvis ikke så får han ha det så godt og gå glipp av alle de gode kakene :ler:

Har ikke funnet noen andre som kan pakke opp, men det blir vel ikke så vanskelig å finne. Det er jo morsomt å pakke opp gaver.

I dag har vi kjøpt gifteringer! Kom på at jeg hadde et sånt rabattkort som vi fikk på et bryllupsshow vi var på, så vi fikk ringene og gravering (egen håndskrift) for 1000,- mindre enn vi hadde trodd! :Hehe: Det ble ikke plass til så mye gravering som vi hadde håpet, da. Ville ha "Evig din *Navn* :hjerte: 29/09-2007"

Men det ble bare plass til "Din *navn* :hjerte: 29/09-07"

Ja ja... Blir nok bra likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi hatt vårt første møte med vigsleren! Han var veldig koselig og morsom, men kanskje litt overstyrende. Det var noen ting som ikke kommer til å bli slik jeg har ønsket det, men det var jo av praktiske årsaker. Men alt i alt blir det nok bra. Håper i hvert fall det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har regnet med at du kommer :) Håper du får med sambo, da. Hvis ikke så får han ha det så godt og gå glipp av alle de gode kakene :ler:

Har ikke funnet noen andre som kan pakke opp, men det blir vel ikke så vanskelig å finne. Det er jo morsomt å pakke opp gaver.

Spør Atle.. Kanskje han vil hmm..

Men jeg får nok med meg sambo, smisket med kaker og det at han alikevel må kjøe og hente meg, så hvorfor bare ikke ha på seg dress og få kaker og mat i tillegg.. :ler:

Så bra at du fikk ringene billigere da, det hjelper jo litt også kan man jo da bruke 1000 kr på andre ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør Atle.. Kanskje han vil hmm..

Men jeg får nok med meg sambo, smisket med kaker og det at han alikevel må kjøe og hente meg, så hvorfor bare ikke ha på seg dress og få kaker og mat i tillegg.. :ler:

Så bra at du fikk ringene billigere da, det hjelper jo litt også kan man jo da bruke 1000 kr på andre ting :)

Jepp :) som for eksempel underskjørt. Gleder meg kjempemasse til å kjøpe underskjørt, for da skal jeg ha med hele kjolen til brudesenteret, og så får jeg enda en unnskyldning til å ha den på meg! Men jeg må vente et par uker til, for mamma må kjøre meg, og hun har ikke mulighet før neste torsdag. Men de snille menneskene på Brudesenteret har holdt av et til meg, så det ikke blir utsolgt. Jeg har fått så god service fra Brudesenteret! Skal sende dem et takkekort, tenker jeg.

Fikk tiaraen i går (den tredje og siste). Heldigvis var den akkurat slik jeg hadde forestilt meg, og perlene satt på plass. Så da ordnet i hvert fall det seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Revenka

Det blir helt annerledes når man får på underskjørt og sko :) Moro.

Så godt at diademen var i orden nå. God helg, og kos deg med planlegging i varmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir helt annerledes når man får på underskjørt og sko :) Moro.

Så godt at diademen var i orden nå. God helg, og kos deg med planlegging i varmen.

Tusen takk! :) Selv om det har ikke blitt så mye planlegging enda! Har bare ligget rett ut på plenen og lest bok i hele dag. Men snart kommer forloveren min, så da blir det vel litt bryllupsprat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Det er jo så forferdelig varmt!! Jeg syns synd på bikkja som har all den pelsen.

Æsj, jeg syns det er litt trist at bryllupet er over. I går hørte jeg tilfeldigvis på utgangsmarsjen vår, og fikk kommentar om at "er du ikke ferdig med det der da" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pesto
Det er jo så forferdelig varmt!! Jeg syns synd på bikkja som har all den pelsen.

Æsj, jeg syns det er litt trist at bryllupet er over. I går hørte jeg tilfeldigvis på utgangsmarsjen vår, og fikk kommentar om at "er du ikke ferdig med det der da" :ler:

Det der har jeg lurt på, savner man det litt når alt er over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo så forferdelig varmt!! Jeg syns synd på bikkja som har all den pelsen.

Æsj, jeg syns det er litt trist at bryllupet er over. I går hørte jeg tilfeldigvis på utgangsmarsjen vår, og fikk kommentar om at "er du ikke ferdig med det der da" :ler:

åja, det kan jeg se for meg.. Når man har brukt så mye tid og energi på bryllup i så mange mnd må det jo nesten bli litt tomrom.. men du kan jo gleeede deg til dere skal på bryllupsreise.. det får bli ditt neste prosjekt, finne ut alle de tingene dere skal gjøre.. :ler:

*ser-for-meg-Revenka-piske-mannen-rundt-på-Thailand-med-opplegg-fra 8-til-8-hver-dag*

:ler: Good søndag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo så forferdelig varmt!! Jeg syns synd på bikkja som har all den pelsen.

Æsj, jeg syns det er litt trist at bryllupet er over. I går hørte jeg tilfeldigvis på utgangsmarsjen vår, og fikk kommentar om at "er du ikke ferdig med det der da" :ler:

Kan føle med deg der. Men som Bare Bea sier, du har jo bryllupsreisen igjen. Jeg gleder meg nesten mer til bryllupsreisen enn til selve bryllupet, jeg. Jeg og min kjære har aldri vært lenger enn til Sverige sammen, så det blir kos. Og så varer jo bryllupet bare en dag, mens bryllupsreisen varer en hel uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det blir jo herlig i Dublin da.. En hel uke der må jo være herlig.

Men selve brullypet blir jo sikkert også veldig morro da, masse kake og god mat.. Og koldtbord (slik at jeg får mat jeg liker). Gaver og hehe..

Gleder meg utrolig mye hvertfall, selv om det blir to brullyp til høsten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir jo herlig i Dublin da.. En hel uke der må jo være herlig.

Men selve brullypet blir jo sikkert også veldig morro da, masse kake og god mat.. Og koldtbord (slik at jeg får mat jeg liker). Gaver og hehe..

Gleder meg utrolig mye hvertfall, selv om det blir to brullyp til høsten..

Det er jo bare gøy å dra i bryllup, da. Selv har jeg bare vært i tre, og av de var det bare faren og stemoren min sitt bryllup jeg husker ordentlig. Jeg fikk være brudepike! Det var stas.

Jeg gleder meg jo selvfølgelig masse til selve bryllupsdagen også, men det blir jo mye stress. Blir deilig å kunne slappe av etterpå.

Var og kjøpte underskjørt i dag! Fikk ikke hatt med brudekjolen, men hun på Brudesenteret husket hvordan kjolen så ut, og fant frem ett som hun tenkte ville passe perfekt. Så da gjenstår det og se. Har ikke prøvd det under kjolen ennå. Tar det etter middag.

Edit:

Ja, det så vel bra ut, det. Vanskelig å se uten et helfigurspeil. Men det var mye lettere å bevege seg i kjolen med underskjørt på, da. Det eneste som er et problem er at jeg ikke skjønner hvordan jeg skal holde slepet mens jeg danser o.l. uten at det kommer nedi gulvet eller noen tråkker på det. Slepet er jo så langt. Jeg får øve meg litt.

Endret av Branna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pia 30.08.08

Har du ikke sånn hempe til å holde i under slepet? Det har min, og det er jeg glad for, for jeg har også laangt slep :) Kan jeg spørre hvor mye du betalte for underskjørt på Brudesenteret? Vet lissom ikke om jeg skal kjøpe der eller på nettet :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke sånn hempe til å holde i under slepet? Det har min, og det er jeg glad for, for jeg har også laangt slep :) Kan jeg spørre hvor mye du betalte for underskjørt på Brudesenteret? Vet lissom ikke om jeg skal kjøpe der eller på nettet :sjenert:

Jo, jeg har en sånn hempe, men det sleper i gulvet likevel, for det er så langt. Enten det eller så er det jeg som er for lav. Det jeg kommer til å gjøre, er å spørre på Brudesenteret om de kan sy på noe slik at jeg kan feste sløret bak, se denne tråden. Jeg og forloveren min prøvde oss litt frem i går med det (hun holdt opp slepet slik det ville blitt om det var festet bak), og da vil det bli mye enklere å holde styr på.

Underskjørtet mitt kostet 1500,- , så det var jo litt dyrt, men da hadde de funnet frem et som passet akkurat til min kjole, pluss at jeg fikk prøvd det på først. De sydde det også til i lengden og rundt livet slik at det passet akkurat til meg, og det var inkludert i prisen.

Endret av Branna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Det er nå bare to måneder og 27 dager igjen til bryllupet, og jeg tenkte jeg skulle komme med en oppdatert liste.

Ting som er gjort:

* Bestemt forlovere og brudepiker

* Satt opp gjesteliste, budsjett og meny

* Bestilt vielsessted

* Bestilt selskapslokale

* Bestilt vigsler

* Kjøpt brudekjole

* Bestilt hotell

* Ordnet med musikk til bryllupsfesten (CD)

* Valgt klær til brudgommen

* Bestilt frisør

* Bestilt bryllupsreise

* Bestilt fotograf

* Kjøpt ringer

* Laget og sendt ut invitasjoner (de fleste)

* Laget ønskeliste for bryllupsgaver

Ting som gjenstår

* Lage taler

* Bestille brudebukett og andre blomster

* Bestille bryllupskake (de andre kakene lager familien)

* Ordne med duker til bordet (servise og bestikk finnes allerede)

* Ordne med pynt og servietter til bordet

* Lage kjøreplan for bryllupsdagen

* Sende inn skjemaer for ekteskap

* Bestille maten

* Kjøpe drikkevarer

* Lage bordplassering

* Lage bordkort

* Bestille bryllupsannonse i avisen

Har jeg glemt noe? Noen som har en bedre liste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! Nå har jeg og forloveren vært på IKEA og handlet inn masse fin pynt til bryllupsfesten! Det var kjempemoro, og ble mye billigere enn jeg hadde trodd. Hadde budsjettert med 1500,- men endte opp med bare rundt 800,-

Meg fornøyd! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, jeg sa du skulle dra på ikea, er jo så mye fint der. Og mye billigere enn man tror :)

Ja, det var det virkelig. Ble særlig glad for å finne røde tepper til 98,- stk (140x200 cm) som kan legges etter hverandre og brukes som løper. Vi kjøpte fem, så har vi ti meter :)

Ellers kjøpte vi glassboller til å ha flytelys i, farget sand til å ha i bunnen av glassbollene, guloransje roseblader til å strø på bordet og massevis av telys. Fant ingen fine kubbelys da, men skal se på Nille, kanskje de har noen der. Må ha noen som dufter og noen som ikke dufter, men de må helst se like ut. Så det blir vel kanskje ikke så lett å finne.

Dette har ikke noe med bryllup å gjøre, men fra i morgen og hele helgen skal jeg passe hunden min! (Den bor hos mamma.) Gleder meg kjempemasse! Måtte bare si det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...