Gå til innhold

Brannas bryllupsdagbok!


Branna

Anbefalte innlegg

Gjest Revenka

Moro med invitasjoner. Jeg hadde ganske enkle invitasjoner, og lagde mine på 2 kvelder. Jeg storkoste meg da jeg lagde de ja ;)

Hvordan står det til på skofronten? Jeg ville også ha tango too, og bestilte de fra kreativt bryllup. De ble returnert siden de var for store. Jeg vil fortsatt ha de men det er ikke tid siden det tok lang tid fra jeg bestilte de til jeg fikk de. Har kjøpt noen anfre sko med spiss tupp som jeg ikke er fornøyd med :tristbla: Jeg vil ha tango too!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Moro med invitasjoner. Jeg hadde ganske enkle invitasjoner, og lagde mine på 2 kvelder. Jeg storkoste meg da jeg lagde de ja ;)

Hvordan står det til på skofronten? Jeg ville også ha tango too, og bestilte de fra kreativt bryllup. De ble returnert siden de var for store. Jeg vil fortsatt ha de men det er ikke tid siden det tok lang tid fra jeg bestilte de til jeg fikk de. Har kjøpt noen anfre sko med spiss tupp som jeg ikke er fornøyd med  :tristbla:  Jeg vil ha tango too!

Jeg fant et par flotte sko på DinSko som jeg bare måtte ha... så det kan hende det ikke blir nødvendig å kjøpe over internett. Må prøve de jeg kjøpte først, se hvordan det går å gå utendørs med dem. De kostet bare 280,- så hvorfor ikke? :P

Har ikke fått laget flere invitasjoner enda, men her er et bilde: Invitasjon Beklager dårlig kvalitet, tok det med mobilen.

Bestilte bryllupsreise i går! Det endte med at det var morfar, og ikke foreldrene mine, som betalte, men det er jo ett fett. Fikk 10 500,- og da går turen til Irland, nærmere bestemt Dublin, i en uke! Jeg har vært der før, men det har ikke min kjære, så det blir moro å vise frem den flotte byen!

Det eneste som kanskje er litt dumt er at nå er det ingen vei tilbake - jeg må skifte navn, for det står på billetten og i hotellreservasjonen. Hadde egentlig litt tvil, men jeg føler at jeg vil ha det samme navnet som min kjære. (Og navnet hans er penere og sjeldnere enn mitt). Men da må jeg bytte navn før bryllupet siden vi skal på bryllupsreise mandagen etter og jeg må ha nytt pass. Det gamle er utgått...

Menmen... Jeg er jo fremdeles meg selv, uansett etternavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :vinke:

Hadde ikke sett dagboken din før nå jeg.

Så nydelig kjole.. og fantastisk frieri!! Det korsettet har jeg også titta litt på, men må prøve et annet korsett først og se om det er plass til noe korsett under kjolen i det hele tatt.

Lykke til med planleggingen, jeg titter innom senere også jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Kjempefine invitasjoner. Hvor har du kjøpt papiret??

Moro med bryllupsreise. Dublin høres kjempefint ut da. Så hyggelig gave da, det var en veldig flott gave.

Hva slags sko kjøpte du? De var veldig billige da :) Ikke noe er bedre enn det. Jeg går litt med mine for å gå de til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefine invitasjoner. Hvor har du kjøpt papiret??

Moro med bryllupsreise. Dublin høres kjempefint ut da. Så hyggelig gave da, det var en veldig flott gave.

Hva slags sko kjøpte du? De var veldig billige da :) Ikke noe er bedre enn det. Jeg går litt med mine for å gå de til.

Jeg kjøpte papiret og de andre materialene i en hobbybutikk i Drammen som blant annet fører Panduro, men husker ikke navnet nå...

Skoene er veldig fine, ivory farget med en liten sløyfe på og ganske høye i hælene, men jeg har ikke noe bilde ennå. Skal se om jeg ikke får tatt et bilde snart og lastet det opp, men det er så mye pes :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har laget hjemmeside for bryllupet! Adressen er http://www.ewedding.com/sites/renate_peter. Håper den vil gi grei oversikt for gjestene og sånn. Halve familien til min kjære har jo aldri møtt meg engang, siden de bor så langt unna, så nå vil de i hvert fall se hvordan jeg ser ut... :P Selv om bildene er litt gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk alle sammen. Jeg bare håper den holder seg fin... viser seg at det bare var gratis i 2 uker, og deretter må jeg betale hvis jeg vil beholde visse fordeler. Jeg skjønte ikke om hele siden kom til å forsvinne eller bare noen ting, men uansett gidder jeg ikke å betale, tror jeg. Det bryllupet koster nok som det er... :P

Eventuelt kan jeg jo bare få meg en gratis geocities-konto og lage en hjemmeside fra scratch. Tar litt lengre tid, men jeg har gjort det før.

Har nå laget ti invitasjoner ut av 50. Går sakte, men får liksom aldri tid til å sette meg ned og lage. Må se å få opp tempoet snart, for de skal sendes ut i slutten av mai/begynnelsen av juni. :overrasket: Tida går så fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Så lenge du får det til, så kan du jo lage en side som er gratis! :) ...for oss som ikke får det til, så blir det noe à la den allerede har ;) Vi betalte vel 300,- for den tror jeg...

Innbydelsene blir du ferdig med i tide altså! Leeeenge til slutten av mai ennå ;) (sier hun som er ferdig med alle sine eksamener i slutten av mai :sjenert: )

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innbydelsene blir du ferdig med i tide altså! Leeeenge til slutten av mai ennå ;) (sier hun som er ferdig med alle sine eksamener i slutten av mai :sjenert: )

:klem:

Ja, men vi har ikke fått alle de materialene som vi bestilte ennå... Hva om de ikke kommer i tide? Bekymrer meg masse for det. Vi bestilte jo før påske, det burde da ikke ta så lang tid. Vi får ringe og mase.

Jeg driver og jobber med ny hjemmeside, bruker den "gamle" som inspirasjon. Da risikerer jeg i hvert fall ikke at siden plutselig forsvinner. Men det tar tid, sånne koder er vanskelig å lære seg, selv om jeg kunne det da jeg var yngre og hadde sånn 5 hjemmesider på en gang... Man glemmer fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å, jeg føler meg så teit nå... Hadde kjøpt tiara og halssmykke og bestemt meg for alle smykker, og så klarer jeg å ombestemme meg. Så dette i en gullsmedbutikk, og plutselig vil jeg ha perler og gullfarge i stedet for sølv og grønne/blanke stener... Tror neppe jeg får råd til det perlekjedet, da, det koster rundt 4000,-. Men har i hvert fall lyst på perler. Dessuten har jeg rødt hår, og da er det vel egentlig finere med gull enn sølv uansett. Har funnet en tiara på eBay som er akkurat slik den jeg har kjøpt fra før, bortsett fra at den er i gullfarge med perler. Den er ikke så dyr, rundt 100,-, så det får gå. Men da sitter jeg jo igjen med en tiara jeg ikke kan bruke... Ja ja...

Legger inn et bilde av skoene jeg har kjøpt: Sko. Er de ikke fine? Elsker DinSko!

Forresten, sånn ser forlovelsesringen min ut! Kom på at jeg ikke hadde lagt ut noe bilde. Den er bare av sølv, men er veldig meg (elsker keltiske mønstre). Og så fikk jeg denne til jul i fjor da, han følte vel kanskje at han måtte kompensere for en forlovelsesring i sølv, hehe. Stakkar... Men jeg er storfornøyd, jeg :-D

Endret av Branna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle legge ut en oppdatert liste over ting som må gjøres frem til bryllupet. Det som står øverst er gjort. Bare si fra hvis dere ser noe jeg har glemt å notere meg.

* Bestemme forlovere og brudepiker

* Sette opp endelig gjesteliste, budsjett og meny

* Bestille vielsessted

* Bestille selskapslokale

* Bestille vigsler

* Velge brudekjole

* Bestille hotell

* Velge brudgomsklær

* Bestille frisør

* Bestille bryllupsreise

* Bestille fotograf

* Kjøpe ringer

* Bestille brudebukett og andre blomster

* Bestille maten (koldtbord)

* Bestille bryllupskake

* Kjøpe drikkevarer

* Lage invitasjoner (nesten ferdig, mangler bare noen materialer)

* Sende ut invitasjoner

* Lage bordkort

* Lage taler

* Lage program for vielsen og bryllupsfesten

* Lage ønskeliste (har lagt ut liste på Christiania Glasmagasin, men den må utfylles litt)

* Lage bordplassering

* Ordne med duker + pynt til bordet (servise, glass og bestikk finnes allerede der)

* Lage kjøreplan for bryllupsdagen

* Sende inn skjemaer for ekteskap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig har materialene kommet til invitasjonene, og jeg har laget ferdig alle unntatt 4 stk, og så gjenstår det bare å skrive inni dem... Det viser seg å være det som tar lengst tid, for det er så vanskelig å skrive pent med kalligrafipenn, og så får jeg skikkelig vondt i hånda (minnene om eksamener og tentamener strømmer tilbake). Håper bare jeg blir ferdig i tide.

Har fått vite at svigermor betaler maten, så da er det i boks. Det eneste vi foreløpig ikke er helt sikre på hvordan vi skal klare er drikkevarene, men det går nok bra.

:smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...