Gå til innhold

Brannas bryllupsdagbok!

Branna

Anbefalte innlegg

I dag skal jeg ha prøvetime!!!

Gleder meg masse, har klipt ut bilder av hårfrisyrer fra blader og limt dem på ark i kategorier (oppsatt hår, delvis oppsatt, nedslått osv.), for jeg klarer ikke å bestemme meg helt for hva jeg skal ha.

En annen ting jeg ikke klarer å bestemme meg for, er om jeg skal farge håret rødt eller bare la det være med en ti centimeter lang ettervekst. Jeg har farget håret i bortimot to år, men har latt det hvile litt siden jul. Resultatet er en, etter omstendighetene, nokså fin overgang fra mørk blondt til kobberrødt, men jeg vil egentlig bare ha kobberrødt. Men så er det diverse mennesker i familien som sier: "men du er jo så fin med din naturlige hårfarge!"

Joa, klart de synes det, det er jo deres gener!

Men jeg har lys hud og grønne øyne, og da er faktisk rødt hår inmari pent. Jeg har jo dessuten gener for det også, mamma hadde rødt hår da hun var liten.

Huff, nå rablet jeg fælt, bare er så i villrede om hva jeg burde gjøre... Får spørre frisøren hva hun synes. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg vært hos frisøren... og ble litt skuffet. Håret mitt er veldig langt, slett og glatt, og viste seg å være så vanskelig å jobbe med at frisøren ikke fikk satt det opp ordentlig. Så jeg gikk ut derfra uten noen egentlig idé om hvordan frisøren hadde tenkt det. Hun sa at på bryllupsdagen blir det mye finere enn det ble på prøvetimen, men det er så vanskelig å forestille seg hvordan det vil bli. Vet ikke om jeg vil ha håret slik hun prøvde å sette det opp, heller. Vil mye heller ha det litt enkelt. Likte ikke måten hun tuperte det og fikk det til å stå opp på... Egentlig ville jeg krølle alt håret og ha det delvis oppsatt, men så kan ikke håret mitt krølles... Så da ville jeg heller ha noe slik som dette, bare med noen korketrekkere som henger ned på siden av ansiktet, men det virket ikke som om hun skjønte helt hva jeg mente... Men jeg har god til på bryllupsdagen, da, skal være der ni, og vielsen begynner tre, så jeg skal ta med dette bildet og prøve og vise henne...

Det jeg fant ut, var at jeg bør farge håret mitt, for det var ikke fint med ti cm ettervekst... Så det var jo egentlig litt bra, for jeg vil ha rødt hår. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også vanskelig hår å krølle datt bare ut. Men korketrekkere og masse masse og da mener jeg masse spray gikk det bra.

Må inrømme jeg også var litt skuffet over prøve timen, den er veldig overflatisk. Men Det ble virkelig bra på dagen. Jeg hadde med meg 5 forskjellige bilder å viste henne!

Men er du uenig med henne, si i fra og få det slik som du vil, er din dag må du huske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også vanskelig hår å krølle datt bare ut. Men korketrekkere og masse masse og da mener jeg masse spray gikk det bra.

Må inrømme jeg også var litt skuffet over prøve timen, den er veldig overflatisk. Men Det ble virkelig bra på dagen. Jeg hadde med meg 5 forskjellige bilder å viste henne!

Men er du uenig med henne, si i fra og få det slik som du vil, er din dag må du huske :)

Ja, jeg skal nok få det som jeg vil! Var nok bare litt forsiktig av meg på lørdag, prøvde å være åpen for ideer... Men når det kommer til stykket så blir det nok finest slik jeg tenker meg.

Nå har jeg kjøpt neglpleiesett på Esthetique, så kanskje jeg klarer å få neglene mine pene til den store dagen uten å måtte gå til salong... synes det ser litt kunstig ut med falske negler. Mye billigere også, settet kostet bare ,-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, var på Vinmonopolet i dag og bestilte drikkevarer - og det ble mye billigere enn vi hadde regnet med! Og i går bestilte vi denne bryllupskaka fra Baker Hansen. Ting begynner å komme på plass nå.

Har kjøpt en lær-å-danse-brudevals-dvd, så nå skal vi lære å danse! Håper det går bra på bare litt over tre uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke lenge igjen hehe. Og tiden går fort vet du. Bare tre helger igjen før din helg. Så gøy. Noe som minner meg på at jeg kanskje burde ordne gavepakke opplegget snart hehe.. Med mindre du har gjort noe med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det ikke lenge igjen hehe. Og tiden går fort vet du. Bare tre helger igjen før din helg. Så gøy. Noe som minner meg på at jeg kanskje burde ordne gavepakke opplegget snart hehe.. Med mindre du har gjort noe med det?

Nei, det har jeg ikke, så det hadde vært veldig fint hvis du kunne gjort det... Bare kjøp inn det du trenger av notisblokker o.l., så betaler jeg deg tilbake. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går greit det hehe.. Jeg kjøper bare en liten skrivebok, de koster da ikke mye så de få utgiftene kan jeg ta på meg hehe.. Ser liten vits i å ordne noe skikkelig stort ettersom du sikkert skal skrive det over et annet sted senere evt. Dessuten hvis man skriver litt feil så er det greit å bare ha en bok hvor ingen merker om man kanskje river ut en side litt pent. Skal nok få ordna noe.. Skal ned å sjekke på norli her nede på jobben senere.. Evt om kanskje Nille eller Europris kan ha en pen hvit bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snaaart brullyp nå.. Ihhhh, glede seg :-D

Jeg også... Prøver å finne på hva jeg skal si når jeg ønsker gjestene velkommen. Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært min siste tur bort til Brudesenteret og fått sydd inn kjolen litt i skuldrene, den var litt for vid. Og så fikk jeg tips til hvordan jeg best skulle hekte opp slepet etter fotograferingen. Det var så deilig å få ordnet det!

I det siste har jeg stresset noe innmari med alt som har med bryllupet å gjøre, har følt at jeg ikke har tid nok osv, men nå begynner jeg å roe meg ned igjen. Det eneste som gjenstår er egentlig å skaffe duker til bordene, få ferdig bordkortene, øve på å danse vals og brenne ut musikken vi skal ha. Det er jo ikke mye, og vi har jo to hele uker på oss enda.

Eneste jeg er engstelig for, er om været holder seg, for vi har nemlig ikke fått tak i noe telt. Vi får bare håpe på det beste, alt går egentlig, så lenge det ikke regner før etter klokken 17:00. Da skal vi bare være inne uansett.

BARE 2 UKER IGJEN!! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei!!

vet jeg ikke har snakket med deg her inne... men jeg er ganske ny!! ville bare si at jeg får sommerfugler i magen på dine vegne!!

det er jo bare litt over en uke igjen til dere sier JA!!

Gratulerer så masse!!

ville bare også si at det ordner seg med de få tingene du har igjen!! er jo INGENTING! :)

du har vært så flink å fikse og ordne selv (har lest mye i dagboka di for tips og ideer!!) så nå håper jeg bare de siste 10 dagene blir smooth as! :jepp:

klem Lille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!!

vet jeg ikke har snakket med deg her inne... men jeg er ganske ny!! ville bare si at jeg får sommerfugler i magen på dine vegne!!

det er jo bare litt over en uke igjen til dere sier JA!!

Gratulerer så masse!!

ville bare også si at det ordner seg med de få tingene du har igjen!! er jo INGENTING! :)

du har vært så flink å fikse og ordne selv (har lest mye i dagboka di for tips og ideer!!) så nå håper jeg bare de siste 10 dagene blir smooth as! :jepp:

klem Lille

Tusen takk!! :)

Håper det går bra jeg også, bare vi får brent ut de pokkers cd'ene så kan vi ta det mer med ro. Og så var det jo den brudevalsen, da. Men som du sier, det er jo ingenting. Bare gleder meg kjempemasse og håper så inderlig at det blir fint vær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Branna!

Håper du koser deg og ikke stresser for mye om dagen... :sjenert:

Tenk 9 dager igjen :juhu: Ser ut som du har alt under kontroll :Nikke:

Lykke til med innøving av brudevalsen og brenning av cd'er, det blir nok sååååå bra skal du se :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hei Branna!

Håper du koser deg og ikke stresser for mye om dagen... :sjenert:

Tenk 9 dager igjen :juhu: Ser ut som du har alt under kontroll :Nikke:

Lykke til med innøving av brudevalsen og brenning av cd'er, det blir nok sååååå bra skal du se :)

:klemmer:

Hei hei og tusen takk :sjenert:

Jeg stresser litt, er ikke så lett å slappe av når jeg konstant går rundt og føler at jeg har glemt et eller annet! Å, så irriterende. Men det er sikkert bare min fantasi.

Bare en uke igjen i morgen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bursdag!!! 20 år! Moro. Har akkurat kommet hjem fra utdrikningslag, eller det var vel mer en jentekveld, med god middag, jentefilmer, kake og potetgull. Hadde det kjempekoselig. Og i morgen (senere i dag?) kommer nærmeste familien min på besøk for å feire bursdagen min. Gleder meg masse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...