Gå til innhold

Piglets bryllupsdagbok


Piglet

Anbefalte innlegg

:klem: blir spennende natt på dere med andre ord?? :ler:

du har masse kjekt arbeid foran deg som jeg savner,men godt og være ferdig også.....

herlig og kalle seg kone og si mann men veldig uvant også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:kose: Minnimy! Kan godt forestille meg at det er litt uvant med mann og kone...

Fikk hentet det fine undertøyet mitt på postkontoret, og det passet heldigvis perfekt. De skoene jeg hadde sett på, hadde de fortsatt ikke i min størrelse, så nå har jeg bare beholdt de jeg har kjøpt, og som jeg blir mere og mere fornøyd med. Skal kjøpe en pashmina til hvis det blir kaldt og Clarins Instant Light, til å ha under foundationen, så den holder hele dagen. Og så kan jeg vist ikke finne mere jeg kan kjøpe som en del av brude-utstyret. ;)

Og så har vi endelig bestilt hotel til bryllupsreisen. Vi skal hit i tre dager, på deres Honeymoon Exclusive:

Accommodation in a Junior Suite o Deluxe Suite, VIP treatment, breakfast étage, sparkling wine and strawberry in the room upon arrival, 3-course dinner for two people (beverage not included), Italian aperitif on the terrace and a Portofino roud trip transfer with chauffeur . Late check-out if possible.
:rødme:

Etter det skal vi to dager til Milano, på et fint, men knapt så fancy hotel. ;) Den løsningen ble valgt, fordi fem netter på det hotellet rett og slett var for dyrt, men gleder meg også til å se Milano. Har hørt at det er veldig gode shoppe-muligheter der... :fnise:

Av ting som er litt kritiske på min liste, er å få bestilt menicure og pedicure til dagen før til min forlover, min søster og meg, lage liste over musik-ønsker til DJen og få lagt et mere spesifikt program for dagen. Kjæresten skal først og fremst få ordnet med felles transport og ektepakt. Lørdag d. 18. skal jeg "prøve" hår, og resten av den helgen skal vi bruke til å få en del ting på plass. Nå går det jo veldig fort!

Føler meg ikke stresset, men i går fortalte kjæresten at vi ikke kan få komme til det lokalet vi skal holde resepsjon i fredag fra kl. 14 til 16, som aftalt, men først kl. 18. Da var det min store intensjon at alt skulle være ferdig og alle kunne slappe av, men nå må vi nesten finne noen som vil ta på seg og ordne det. Alt av mat og drikke, kan vi forhåpentligvis komme med om ettermiddagen, men selve pyntingen må noen gjøre enten fredag kveld eller lørdag morgen, og det er jo ikke akkurat optimalt. Men kasnkje det kunne være noe for kjærestens foreldre? De skal uansett pynte kirken, og det er jo samme sted, så det er kanskje ikke noe helt dårlig løsning...?

Piglet

Endret av Piglet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå er det snart bare en måned igjen!! Har ganske travelt på jobb for tiden, og derfor skjer det ikke det store med bryllupsplanene, men nå må vi snart se å få gjort litt. Derfor har vi bestemt oss for å ta fri fra jobb d. 3. september, så vi kan få ordnet noe forskjellige ting. Jeg skal bl.a. prøve kjolen, og så skal vi snakket med en advokat og møtes med fotografen. Veldig greit å få samlet opp noen ting som ellers ikke er så lett å få til, siden jeg kommer såpass sent hjem. Og så fikk jeg en god nyhet i dag: I kontrakten min står det at jeg har rett til fri på bryllupsdagen og dagen etter, men da jeg spurte om det skulle forstås som fredag og mandag, fikk jeg vite nei. Så "snille" jobben ga meg fri i helgen (som jeg jo alltid har)... Men i dag fortalte sjefen min at de hadde snakket om det, og at jeg selvfølgelig skulle få fri fredag og mandag. :) Så det var supert!

På lørdag skal jeg ha prøvetime hos frisøren. Vender tilbake med bilder!

Og så har jeg fått vite at de holder utdrikningslag for kjæresten neste helg. Har egentlig vist det lenge (gjennom min forlover, hvis kjæreste skal være med) og har vært litt irritert over at de ikke hadde undersøkt med meg om vi skulle noe. Så var litt fristet til å si at vi hadde bestilt billetter til London den helgen, for å se hva de ville gjort da... Men ble enig med meg selv om at det var litt slemt, så nå gleder jeg meg bare til å se hva som skjer!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en litt merkelig opplevelse hos frisøren. Kom dit kl. 10 og snakket litt med frisøren om bilder, kjole, ideer etc., og så sa hun "Da kan jeg jo starte med å sette det opp litt..." Men da jeg hadde bestilt timen, hadde jeg avtalt at det skulle klippes og stripes først, så det sa jeg. Hun var litt forvirret, for det sto ikke i hennes plan, men fikk ordnet det sånn at hun klippet meg og en annen kunne lage striper. Så tenkte jeg at det ble gjort først og så skulle hun lage en prøveoppsetning etterpå. Jeg ble ihvertfall klippet og stripet (hvilket jeg hater, for det tar så ufattelig lang tid og jeg blir veldig rastløs) og så ble jeg fønet og hun som stripet meg, spurt om jeg ville ha noen stylingprodukter i det. Jeg sa nei, for jeg tenkte at ble det sikkert nok av når det skulle settes opp. Så kom hun som skulle sette det opp bort til meg og sa at stripene hadde blitt veldig fine (hvilket de hadde blitt) og at hun var helt med på hva hun ville gjøre når vi sås på bryllupsdagen. Jeg ble helt forvirret, for skulle hun ikke lage en prøveoppsettelse nå, og spurte selvfølgelig om det. Men hun sa bare at hun viste hva hun ville gjøre og at det kom til og gå kjempebra. Så da var det bare å betale... Er litt lei meg for at jeg ikke fikk en ordentlig prøvetime, men er ikke redd for at det ikke skal bli fint. De er nemlig veldig flinke (med dertil tilhørende priser), og jeg føler meg helt rolig. Men synes alikevel det var litt merkelig, og er litt usikker på om jeg egentlig burde ha insistert på en prøvetime. Men samtidig hadde det jo vært litt rot med det med klipp og farger, så de hadde vel ikke mere tid til meg, og jeg føler ikke at jeg har tid til å bruke enda en lørdag formidag i frisørstolen...

Men vi ble ihvertfall enig om at hun vil gjøre noe i stil med dette, og det tror jeg kommer til og bli kjempefint til kjolen.

Mens jeg tilbragte nesten tre timer hos frisøren, var kjæresten hos en blomsterhandler å ordnet med brudebuket og blomster til håret mitt. Vi har valgt og gjøre det på den tradisjonelle måten, så han står for buketten (og siden hårdingsen skal matche butketten også den), så jeg gleder meg masse til å få se det på hotellet om morgenen. Han har god smak og vi har snakket endel om hva jeg liker, så jeg er sikker på at det blir kjempefint.

Da vi kom jeg, eksprimenteret vi med borddekorasjoner. Vi hadde kjøpte skåler på IKEA, hvite flytelys og både orkideer og hvite roser, men ble enige om at det var finest med bare orkideer. Jeg legger inn noen bilder, hvor vi brukte noen rosenblader som "stand-in" for orkideer, siden vi ikke hadde nok, men man kan ihvertfall få et inntrykk av hvordan det vil bli:

- Med slukkede lys

- Med tente lys

Ellers har det meste av helgen også stått i planleggningens tegn. I går laget vi en masse lister og kjøreplaner, som vi vil diskutere litt med pappa, som kommer på besøk i morgen. Veldig greit å ha noen med litt mere erfaring å snakke med, så vi kan finne ut av om vi er på rette spor når det kommer til f.eks. hvor lang til middagen vil ta og hvor lang tid vi skal bruke på taler. I dag var vi til gudstjeneste i den kirken vi skal giftes i og fikk snakket litt med presten, som virker både flink og hyggelig.

I morgen er det siste frist for svar på invitasjoner, og vi mangler svar fra ca. 10, så det er vel som forventet.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i gang med å prøvebrenne lysene, som skulle brenne i ca. 9 timer, og det ser ut til å holde fint. Blomstene ser også fine ut, etter mere enn 24 timer i vannet.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -eline-

Merkelig prøvetime du hadde ja, men du får satse på at det går fint på dagen :) Den hårfrisyren er i hvertfall kjempefin og passer veldig godt til kjolen ja. Bordpynten var veldig enkel og flott den og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsen, Eline! Jeg satser også på at håret blir fint...

Nå er kjæresten på utdrikningslaget. 20 gutter ringte på her ved 10-tiden, og han ble helt stresset "for nå får vi ikke handlet!" (Vi pleier å handle inn til hele uken hver lørdag...) :lergrine: Så fikk han beskjed om å pakke en bag med alt mulig rart (pass, masse klær, opplader til mobil etc), men jeg fikk vite at han kommer hjem engang i løpet av natten. Og så ble han ikledd badebukser, parykk, store soldaterstøvler og smurt inn i olje... Så begynte de å spise frokost som de hadde med, og da var det så mye testoseron i luften at jeg snek med ut. Han ble veldig overrasket og jeg er sikker på at de får en super dag! Det eneste jeg er litt bekymret for, er at han får alt for mye og drikke, fordi aller presser han. Han må selvfølgelig gjerne bli full, men gjerne ikke sånn at han må pumpes... Han er den første i hele vennegjengen som skal giftes, så man kan jo forestille seg at mange har alle mulige ideer om utdrikningslag som de vil utleve...

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten raport fra kjærestens utdrikningslag:

Etter at han hadde blitt kledd ut, hadde pakket alt mulig og jeg hadde dratt, spiste de deilig frokost med alt mulig godt og fikk drukket et par gammel dansk. Så dro alle 19 ut til et sted hvor de spilte kajakpolo, og hvor kjæresten fikk lov til og spille hele tiden, så han var helt bombet. På det tidspunktet fikk han skifte fra utkledningen til våtdrakt, så det var bare her hjemme og i bilen han hadde det på. Og det var han veldig glad for... ;) Etter kajakpolo, bar turen til painball, hvor de spilte "jurister og andre lærde" mot de andre... :hoho: Der spilte de i 2 timer, og så var kl. 18. og de dro opp til en kammarat og grillet. Et riktig herremåltid - 1 kg. kjøtt og 1 hvitløksbrød til hver, og det var det... Så begynte noen å dra hjem, og den harde kjerne dro videre, først på bar (hvor forloveren fant en jente ;) ) og så videre på strippeklubb. Her fikk han en lapdance og det var vist litt merkelig og litt gøy... :sminkedokke: Han kom hjem kl. litt før syv, strålende fornøyd, akkurat passe full og med masse blåmerker på hele kroppen.

En av kameratene hans, fortalte at et bryllup skulle ha vært forlover i, hadde blitt avlyst, fordi gommen hadde ombestem seg - fire uker før!! :hakeslepp: Stakkars bruden og stakkars han!!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg hadde verdens mest stressende jobbuke i forige uke og så ble jeg syk og lå i sengen fredag. Men nå er det mindre enn tre uker igen, så nå må vi heller se å få de siste tingene unnagjort. I går øvet vi brudevals med en venninde som innstruktør, og vi var egentlig ganske flinke, så nå må vi bare øve jevnlig for å holde det ved like og gjerne bli litt mere sikker. I dag har vi hatt fri fra jobb for å ordne forskjellige ting. Først var vi hos fotografen og snakket om bilder, så var vi hjemme og jeg jobbet litt med bordplanen, men kjæresten ringte og mailet forskjellige kontakter. Vi har nå 97 sikre (og 2 som ikke har svart) gjester, så nå jobber vi med å få bordplanen til å gå opp. Vi har runde bord med plass til ti og det er litt av et puslespill.

I ettermiddag var vi hos advokat og snakket ektepakt, som han sender er utkast til ASAP, og så var jeg og fikk tilpasset kjolen min. Det var egentlig litt et anti-klimaks, selv om jeg hadde gledet meg masse. For det første var det mega-dyrt med tilpassning - over 4000 kr?!? Og for det andre ble jeg plutselig litt usikkker på kjolen, hvilket egentlig bare er tull, for jeg ser jo at den er veldig fin på. Men det var litt merkelig og se den helt uten heia-gjeng (= folk som sa at jeg så kjempefin ut). Lurer på om jeg skal få med med forloveren min når jeg skal prøve den neste gang og si at jeg har bruk for masser komplimenter... ;-) Uansett så vil jeg invitere henne på besøk når jeg har fått den med hjem, så hun kan se den tilpasset og med sko og smykker og alt mulig.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde et veldig hyggelig møte med presten i går, hvor vi satt og snakket i over to timer. Så det er jo imponerende at hun vil ta seg tid til det. Den første timen snakket vi om hvem vi var, hvordan vi ble kjent, bakgrunn, værdier etc. Så gikk vi igjenom de salmen vi gjerne ville ha, og det var hun helt med på. Det samme med inn- og utgang. Og så kom det en veldig positiv overraskelse - vi har mailet litt med henne før, og da sa hun nei til at vi kunne ha Profeten om Ekteskapet som tekslesning, men nå fortalte hun at hun hadde ombestemt seg! :tommelsmil: Så det ble jeg veldig glad for! Solosangen var hun også åpen for, men hun ville tenke litt over det. Så nå ville hun prøve og sette sammen en rekkefølge til oss, sånn at vi kan lage kirkeprogram.

Ellers sitter vi og pusler med kirkeprogram. Vi har nå fått de siste svarene og ender med 97 mennesker inkl. oss, så nå forsøker vi å finne den helt riktige plassen til alle sammen. Og så har min lillesøster blitt singel (hvilket selvfølgelig er trist for henne), men det betyr at kjærestens forlover for en "date" og hun kan sitte på hovedbordet. :)

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Nå nærmer det seg bryllup, ja!! Hørtes koselig ut at presten hadde såpass tid til å snakke med dere - og at hun syntes det dere ville ha var OK :)

Og lykke til med bordplasseringen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nærmer det seg virkelig for dere ja, det er morsomt å lese om den siste innspurten! Og ikke minst var det bra at presten tok seg så god tid, det er visst ganske forskjellig praksis på det her i Norge. Noen prester mener at det ikke er nødvendig å møtes en gang, mens andre tar seg god tid og gjør det til en fin samtale som mange sier at nesten var det fineste med hele opplevelsen. Må innrømme at jeg synes det er litt dumt at forskjellene er så store, men sånn er det vel bare...

Lykke til med de siste forberedelsene!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her nærmer det seg ja!

Kjempefint at presten var så positiv til alt, da. Som Lano sier, det virker som det er veldig store forskjeller på prester rundt omkring.. Men da ser det jo ut til at deres vielse kommer til å bli kjempefin :)

Lykke til med de siste forberedelsene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for hyggelige hilsner!

Ballerina, Lano og MC: Ja, det var kjempe fint at presten tok seg så god tid. Føler meg veldig sikker på at hun vil si noen fine ting i kirken. Men kjæresten og jeg snakket litt om at det nok er noe som går litt to veier. Vi hadde brukt en del tid på å forberede oss og hadde snakket om hva vi ville si, hvilke salmer og tekster vi ville ha og sånt, og da føler kanskje presten også at vi er intereserte i å bruke tid på det. Kjæresten har flere prester i sin familie, og de har fortalt at det er flere par de føler bare ønsker kirken som romantisk ramme og isom kke er interesert i selve sermonien og det religiøse innholdet, og det må jo føles litt merkelig for presten.

Amity: Ja, det er super-spennede! Og når dette bryllupet er overstått, vil jeg bruke litt mere tid på å sette meg inn i ting - universitetet, visa, legater etc.

Ellers hadde jeg utdrikningslaget mitt i helgen, og det var veldig hyggelig. Først og fremst var jeg veldig rørt og glad for at mine tre gode venniner fra Norge og min lillesøster hadde tatt seg turen. Ut over dem var det tre andre som også var med hele dagen og en som dro etter et par timer, og jeg var selvfølgelig også glad for at de var der! Jeg hadde jo nesten gjenomskuet at det måtte være den helgen, og da kjæresten ba meg skifte, ta ´på linser og sminke meg, for deretter ta meg med ut, mens han bare på en stor bag, så tenkte jeg jo mitt. Men det var veldig hyggelig og se alle i en pavelion i en stor park her i København og få et glass champagne kl 12. Etter at vi hadde snakket litt sammen, hadde vi forskjellige leker som innebar utrolig mange shots (spesielt for meg) og så spiste vi lunch. Så dro vi videre med tog og da tenkte jeg at jeg heller måtte drikke litt mindre så jeg holdt resten av dagen... ;) Etter litt transport kom vi frem til et kulturhus, hvor de fortalte at vi skulle ha porselensmaling, og jeg tenkte litt sånn: "Ja, ja..." Men det viste seg at vi skulle lære og strippe! :fnise: Det var kjempegøy, selv om jeg fikk masse blå merker på knærene av å orme rundt på gulvet. :sminkedokke: Så dro vi hjem til min forlover, hvor kjæresten hennes hadde laget deilig tapas. Da den var spist sammen med masse rødvin, var det tid for masse cocktails, leker (hvor godt kjenner du bruden) og dansing. Og til slutt dro noen av oss videre på byen. Var veldig fornøyd og tror de andre også hygget seg.

Nå skal jeg bare få de siste dagen på jobb overstått og så skal vi bruke neste uke på å få de siste tingene på plass. Gleder meg veldig mye til dagen kommer og vi bare skal hygge oss sammen med venner og familie! Selv om vi ikke har planlagt så veldig mye eller veldig mye, så begynner jeg å bli litt lei...

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten er på kurs frem til på torsdag, og i dag fikk jeg verdens søteste brev fra ham hvor han skrev hvor mye han gledet seg til vi skulle gifte oss, at han var helt sikker på at vi skulle være sammen alltid og hvor glad han var i meg... :hjerter_rundt:

Nå vil jeg se litt på bordplan og musikliste.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det hørtes ut som du hadde hatt en veldig koselig utdrikningslag, akkurat etter min smak hvis jeg noen gang skulle hatt et. Når man gifter seg i smug sånn som vi gjorde slipper man/går man glipp av sånt, alt etter hvordan man ser det. :fnise:

Kos deg med de siste forbredelsene til den store dagen!

...og som jeg skrev inne hos meg selv, du har så absolutt fortsatt troverdigheten i behold! ;)

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Malou! Takk for hyggelig hilsen! Det kan jo hende at dere får lyst til å holde en bryllupsfest når dere har litt mere overskudd og da kan det jo hende at det er mulighet for en liten "polterabend" også...?

Nå har jeg fått ferie, og det er utrolig deilig! De siste ukene har vært veldig hektiske og med lange dager, så nå blir det bra å kunne slappe av og lade opp til den store dagen. Det blir selvfølgelig litt ting som skal ordnes også, men ikke alt for mye, så tror vi har tid til å kose oss litt også. Desverre har kjæresten fått veldig vondt i ryggen, så det håper jeg fortar seg fort.

Ellers så har hun som skulle synge under vielsen trukket seg av flere forskjellige grunner. Det må jeg jo selvfølgelig bare akseptere og respektere, men det er litt dumt også. Min forlover kjenner en som er i gang med å utdanne seg til oprasanger, og har tilbudt å spørre ham om han kan og vil og hva det vil koste. Så det tror jeg jeg vil be henne om, og så får vi se hva det blir til.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 dager igjen!

Har hatt en litt slitsom helg med masse rengjøring - vi hadde avtalt at vi skulle gjøre hovedrent denne helgen, så vi har vasket gulv med spesialsåpe, avrimet kjøleskap og fryser, gjort rent i komfyren, hengt opp vår nye bioetanolpeis utover normal rengjøring. I ettermiddag gikk vi en tur i det fine været, men var så slitne begge to at vi måtte gå litt kortere enn vi hadde tenkt. ;) Men det er jo deilig når det er gjort! Ellers har jeg prøvesminket meg og det ble veldig fint, synes jeg. Tok bilder underveis for å sikre at jeg ikke skinte, og det var en god ide som jeg må huske til dagen.

I morgen skal kjærsten på jobb og jeg skal hente kjolen min. Om kvelden får vi besøk av våre forlovere så vi kan kooridnere litt med dem.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk, om en uke er dere godt gift!! :rødme:

Blir en spennende uke det her, og morsomt å følge med dere også i innspurten. Husk å ta gode pauser underveis og nyt følelsen av at dere faktisk skal gifte dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...