Gå til innhold

Piglets bryllupsdagbok


Piglet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dessuten kjempekoslig å "se" deg her inne igjen. Det er faktisk ikke så lenge siden jeg tenkte på hvor du hadde blitt av.

Slenger meg på denne og gratulerer jeg også!

(Heksehilsen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Linus, Pia, Frk. Åberg, MinniMy og Floja. Tusen takk for hyggelige hilsner!

Brudekjoleraport:

Jeg og min forlover møttes utenfor Nicolai kl. 10.45 og etter å ha iført oss fine blå skoovertrekk ble vi tatt godt imot. Damen så på de bildene jeg hadde med meg og sa at en kort kjole nok kunne bli vanskelig, men at vi jo kunne prøve oss frem. Jeg prøvde vel en 8-10 kjoler, og ingen av dem var egentlig det rigtige. Det tetteste jeg kom på en var en konfirmasjonskjole (i DK konfirmerer man seg i små brudekjoler) som var kort, stroppløs og hvit. Men den ble litt for enkel. Så prøvde jeg en corsage-topp og et stramt skjørt og det var også mere meg enn mye av det andre jeg så. Men ikke noe hvor jeg overhode tenkte: Yeah! Desuten ble damen ganske sur underveis, av uklare årsaker. Men hun anbefalte meg og gå til en skredder og ga med nummeret på en, så henne skal jeg til på onsdag.

Så dro vi videre til Jesper Høvring og allerede i vinduet så jeg den første fantastiske kjolene og inn fortsatte det bare. ALT var fint... Vi ble tatt godt i mot av en dame og vi snakket litt om hva jeg hadde lyst til. Så startet jeg med å prøve en corsage-topp og et kjempestort tyllskjørt. Den var helt fantastisk, men ikke meg. Så kom hun med en kjole som dekket alle de tingene jeg egentlig hadde lyst på: 50-talls, stram topp, stort skjørt og et utrolig nydelig, gyllent silkestoff. Jeg fikk den på og hun ordnet litt med livet så det kom litt høyere opp, puttet litt tyll under skjørtet så det ble litt mere festelig og jeg fikk også et slør på, og det var helt som jeg hadde sett for meg. Så fikk jeg høre prisen: 13 000 kr. :hakeslepp: Jeg hadde håpet på en ca. 8000 og hadde hun sagt det, hadde jeg stoppet letingen der og fått den sydd til meg. Men 13 000 er jo veldig mange penger. Så fikk jeg prøve en kjole til, en stroppløs kjole med et forholdsvis stramt skjørt og blonder over det hele. Den ble nålet litt til, så jeg fikk virkelig timeglass-figur og så bandt de et sort bånd rundt livet. Og den var helt fantastisk. Jeg ble høy og slank og så voksen ut, samtidig som at den var veldig i min stil, siden den er så enkel. Prisen: 18 000 kr. :hakeslepp::hakeslepp: Så da sto jeg der med to egentlig helt perfekte kjoler, men til en pris jeg ikke egentlig kan og vil betale. For det kommer jo sko, undertøy og kanskje slør i tillegg, og det er bare for dyrt. Men på den annen side er det også vanskelig å glemme en sånn kjole og den følelsen at man aldri har sett så pen ut. Og det var jo uten sminke og hår og uten at den var tilpasset til meg... Begge kjolene kan farges og sys om, men allikevel...

Nå prøver jeg alt jeg kan å fjerne de to kjolene fra hode mitt, og være åpen for å se noe fint imorgen og onsdag. Men det er vansekelig når man først har sett noe sånt.

Jeg vil anbefale alle som skal se på kjole i København å gå til Jesper Høvring, for å se hvor fin man kan bli. Men det er jo med risikoen at man går ut 13-18 000 fattigere...

Piglet

Endret av Piglet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var også en helt annen stemning det andre stedet. Jeg prøvde bare noen få kjoler, men fikk masse tid til og se meg i speilet, prøve sko til etc. Det første stedet ble det mye inn og ut av den ene kjolen etter den andre, og vanskelig og få en følelse av noe som helst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt meg kjole! Den er her: http://www.demetriosbride.com/intl/index.p...lection_blue_07 og har nummer DB-119. Jeg fikk den på salg til 6800 og det beste er at den minner veldig mye om den til 18 000, bare endel billigere. :) Jeg skal ha et sort bånd rundt livet og ikke slør. Er litt usikker på sko, men en eller anden sandal-ting blir det helt sikkert.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer!!

Så fin den var: enkel, men samtidig veldig brudekjole. Du blir nok flott! :)

Har du tenkt noe på blomster, forresten? Eller er jeg litt i forkant nå? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Lano og Amity! Jeg er også veldig fornøyd, selv om det føles litt overveldende med alle de pengene for noe som egentlig er så "ubrukelig"...

Lano: Hvis du har noen ideer til blomster, så hører jeg gjerne. Jeg tror jeg vil ha en orkide i håret og ellers ikke noe slør eller noe. Og da kunne det kanskje være fint med orkider i buketen og som en del av knapphulsblomsten. Men sammen med hva?

Vi hadde en veldig effektiv planlegningsdag med mamma og pappa i går, og fikk sett og snakket med stedet hvor vi skal holde fest, sett på hotellet hvor folk skal bo, sett på det stedet hvor vi skal holde brunch og fått avklaret at det ordner mamma og pappa, og sett på kirken og krypten under hvor vi skal holde resepsjon. Resepsjonen har jo vært en av utfordringene, og da vi så at ikke bare var lokalet i tilknytning til kirken veldig fint, men de hadde uendelig mange glass og talerkner, så vi "bare" skulle ordne med mat og drikke, ble jeg overbevist om at det blir kirke-vielse. Er litt ambivalent rundt det, men kombinasjonen av det praktiske og at det betyr mye for kjæresten og hans foreldre, overbeviste meg. Så nå får jeg bruke de neste par måndenden til å venne meg til tanken.

Mandag kveld smakte vi maten og det var helt fantastisk - både anrettet nydelig og utrolig god smak. Så det er vi veldig godt fornøyd med. Og da vi fant ut (etter å ha nærlest tilbudet) at det var fri bar med drinker inkl. i kuvertprisen på 900 kr, så er vi også veldig fornøyd med prisen. Selv om det selvfølgelig blir dyrt nok, fordi vi inviteter så mange gjester.

Fredag morgen drar vi til USA og Canada (6 dager i Toronto, 3 i NY og 6 dager i New Orleans) og kommer ikke hjem før d. 19. Og så allerede dagen etter drar jeg til London med jobb for å være med på noe fotografering. Så derfor kommer nok denne dagboken til å ligge litt stille. Vi skal selvfølgelig snakke bryllup med kjærestens foreldre (som bor i Toronto) og jeg håper også vi kan finne klær til han i NY, men ellers regner jeg med at vi tar litt (tiltrengt) fri fra bryllupsplanlegning...

Ha en fin mai, inn til videre, til evt. lesere!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur Piglet. Jeg er bare litt misunnelig på de tre dagene i New York, og resten av turen også forsåvidt. ;)

...gratulerer med kjolekjøp, den var stilren og enkel. Høres veldig stilig ut med sort bånd i livet.

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Malou! Skjønner at du er litt misunelig over New York-turen, men du har jo startet nedtellingen til sommerferie, så jeg håper det hjelper litt.

Nå har vi pakket koffertene, ryddet i leiligheten og tømt ut av kjøleskapet, så vå vil jeg gå en liten tur før jeg smører meg i selvbruner og går i seng. Og så flyr vi i morgen kl. 9.30. :)

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lano

Ha en kjempefin tur, det hørtes veldig bra ut! Jeg er også misunnelig.... ;)

Jeg har ikke akkurat peiling på blomster, men er veldig glad i dem og har jobbet cirka ett års tid i en blomsterbutikk, så jeg kan bittelitt. :sjenert:

Jeg tror kanskje jeg ville ha gjort det veldig enkelt og stilig, hvis jeg var deg. Kjolen er jo så enkel og elegant, så en diger bukett med masse forskjellige blomster, blir kanskje litt for mye av det gode?

Jeg er veldig glad i Phalaenopsis jeg da. Det er jo litt moteblomst, men synes de er veldig flotte. En venninne av meg hadde en bukett med kun lillarosa sånne blomster, en lang og smal bukett som var virkelig lekker!!

Men noe i den duren her, da?

Sånn

eller sånn?

Eller så har jeg veldig sans for den brudebuketten som Mette-Marithadde jeg da. Eller i hvert fall noe i den duren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da er jeg tilbake fra en veldig fin ferie i USA og Canada og om 10 minutter drar jeg til London for å være med til fotografering. Så jeg må vente med en lengere oppdatering fra ferien.

Lano: Veldig fine blomster, synes jeg. Passer veldig godt i den stilen jeg gjerne vil ha. Har vist dem til kjæreten, som skal stå for blomstene. Jeg synes det er en hyggelig tradisjon at gommen skal står for brudebuketten og da jeg synes at buketten bør matche bordpynten litt, har vi blitt enige om at han skal stå for blomstene. Så det blir spennende.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake fra noen spennede og vellykkede dager i London, og er klar til og opdatere litt mere omkring turen til USA...

Vi har hatt det veldig fint, selv om det var litt lenge å være hos kjærestens foreldre. De var veldig glade for å få mulighet for å snakke om bryllupet og selvfølgelig bare for å se oss. Men de var ikke særlig flinke til å høre på hva vi hadde lyst til og gjøre, men trakk oss med på alt mulig merkelig. Og så sa spesielt moren hans flere ganger at hun syntes at det var vanskelig å være borte fra DK når det skjedde så mye her hjemme (bryllup, to nye barnebarn etc.) og det forstår jeg selvfølgelig godt, men samtidig var jeg litt sånn: "Dere har jo selv bestem at dere vil flytte til Canada i 18 månder!" Men, men...

Derfor var det også veldig deilig og komme til NY, selv om vi ikke hadde så mye tid. Vi kom om ettermiddagen og da fant vi bare hotellet og fikk litt og spise. Dagen etter gikk stort sett til å finne bryllups-dress til kjæresten. Han endte med en veldig fin mellomgrå Versace dress, en kul rosa skjorte fra Marol (my 400 dollar shirt, som han sier), sko og belte. Synes han ble veldig fin og ikke minst så er det noe han kan bruke fremover også. Og det synes jeg er veldig viktig. Det må være nok at jeg heller en masse penger ut av vinduet på en kjole jeg aldri kommer til å bruke igjen. ;) Den andre dagen i NY var vi turister, og gikk tur i Central Park, spiste pannekaker til frokost, var i Museum of Modern Art og gikk på kino. Vi skulle også se Ground Zero, men undergrunden stoppet ikke der, så det fikk vi ikke til. Til gjengjeld fikk vi kjøpt papir og konvelutter til invitasjoner hos Kate's Paperie. Jeg skal scanne inn invitasjonene når de er ferdige...

Etter NT gikk turen til New Orleans, hvor kjæresten har bodd. Heldigvis var sentrum av byen og det området han har bodd i stort sett som før, og det betød selvfølgelig masse for han. Det var masse liv og musikk i gatene, god mat og hyggelig stemning. Og veldig varmt og fuktig! Heldigvis kom det litt regn etterhvert, så temperaturen falt litt. Den siste dagen var vi på en post-Katrina tour og det var veldig trist. Både det å se husene hvor det sto skrevet hvor mange mennesker som var døde, å høre alle de tristen historiene og å forestille seg hvor desperate folk må ha vært i den forferdelige varmen uten AC mens de ventet og ventet og ventet på hjelpen som ikke kom, men også å se hvor ødelagt ting fortsatt var. Det var veltede trær, lukkede skoler, fullstendig ødelagte hus etc. Veldig merkelig at ikke staten tar ansvar for å rydde ihvertfall litt opp - nå er det tross alt nesten to år siden og det må være forferdlig deprimerende og bo i. Men det er vel USA... Ellers var det også veldig interesant og høre hvordan de mente at mye av katastofen var menneskeskapt og skyldtes bl.a. oljeboring.

Piglet

Endret av Piglet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ellers så har vi valgt følgende fire salmer:

Dejlig er jorden

Op, al den ting, som Gud har gjort

Herre Gud! Dit dyre navn og ære!

Jeg elsker den brogede verden

Alle er veldig fine og forhåpentlig kjente både for normenn og dansker. Den siste er fra højskolesangboken og den vil vi gjerne ha siden vi møtte hverandre på en folkehøjskole. Og så synes jeg teksten er fantastisk. Forhåpentligvis er presten åpen for det.

Piglet

PS Vet ikke om jeg har skrevet det, men vi har bestemt oss for å gifte oss i kirken, og det ble kjærestens foreldre veldig glade for. Og med det litt anstrengte forholdet jeg har til dem, får jeg ta de små seire jeg kan...

Endret av Piglet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så sa kjæresten på et tidspunkt da jeg prøvde noen klær, at han syntes ikke at sånne stroppløse topper var så fint... ETTER at jeg har kjøpt en stroppløs brudekjole!! Ja, ja... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så sa kjæresten på et tidspunkt da jeg prøvde noen klær, at han syntes ikke at sånne stroppløse topper var så fint... ETTER at jeg har kjøpt en stroppløs brudekjole!! Ja, ja...

Hvis han ligner det minste på andre gutter jeg kjenner, så kommer han ikke til å huske det når han får se deg med hele stasen på!

Og så skal det sies at jeg også synes det er litt forskjell på stroppeløse topper og stroppeløse kjoler... :sjenert: Noen kler begge deler, men synes det er flere som kler stroppeløse kjoler.

Høres ut som en kjempefin tur, og så bra at kjærestens foreldre ble glade. Noen kameler er det verdt å svelge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok rett, Lano... Og det var ikke sånn at det er en stor krise, men egetlig mest litt en komisk kommentar.

Ellers vil jeg lage en liten liste over den sminken jeg kjøpte til bryllupet i NY:

- Clinique almost makeup foundation

- Clinique superpowder

- Nars blush i Orgasm

- Clinique gentle waterproof mascara

- Benefit silki-finish lipstick i Make Nice

- Clinique Glosswear for lips i Air kiss

- Estee Lauder Ideal light

- En pudderbørste og en øyenskyggepensel

Jeg har en veldig fin øyenskygge fra Chanel som jeg skal bruke, og ellers vil jeg kjøpe en primer (fra Laura Mercier?) og en nye parfyme. Synes det ville være hyggelig med en ny parfyme som minne om dagen, og har tenkt litt på Romance fra Ralph Lauren.

Av klær har jeg også kjøpt litt:

- et blått silkeskjørt fra Banana Republic

- en sort silkekjole fra Banana Republic

- en sort topp fra Banana Republic

- to topper fra Abercrombie & Fitch

- shorts fra A&F

- hvite jeans

- grønne peep toe pumps fra Zara

Og så fikk jeg plukket opp et par svarte linbukser fra M&S og et par ballett pumps fra Clarks i London.

Et deilig materialistisk innlegg! ;)

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...