Gå til innhold

Piglets bryllupsdagbok


Piglet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Ballerina

Det er jo mye som har skjedd her jo! :tommel: Rart med det, man ser det først når man setter seg ned og skriver det opp :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose: Ballerina og Amity!

Amity: Ja, veldig! Håper vi kommer inn og alt går bra med TOEFL-testen...

Nå har både fotografen og DJen bekreftet, så det er på plass. Desuten har en av kameratene til kjæresten sagt ja til å bake bryllupskake til resepsjonen. Han har masse erfaring med å lage mat til mange mennesker, men IMPONERENDE når det er snakk om kake til 150 mennesker. Han vil gjerne at vi sier noe om hva vil ha av fyll og smak, så hvis noen har ideer, vil jeg gjerne høre om dem.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Utrolig lenge siden jeg har vært her inne og nå som det er mindre enn to måneder igjen så må jeg heller få skrevet litt.

Først kan jeg nevne at jeg har kjøpt:

Veske (Den helt enkle, smale uten hank) og Undertøy til bryllupsnatten

Brukte også masse tid på og se på sko i London, men fant ikke noen jeg likte. På lørdag skal jeg møtes med forloveren min og da må jeg se om jeg kan finne noen. Har sett et par for noen uker siden som jeg syntes var fine, så krysser fingre for at de ikke har forsvunnet. Når de er på plass, er jeg fanktisk ferdig utstyrt!

Og så har vi bestemt hvordan bryllupskaken skal være. Har ikke mailen her, så husker det ikke helt, men det var noe med sitron, hvit sjokolade og jordbær, og så hvitt marsipanovertrekk og hjerter som pynt. Jeg er ikke så stor fan av bløtkaker, men kjæresten er ellevill så det blir nok bra.

Vi har også snakket litt om inn- og utgangsmarsj i kirken (inspirert av en tråd her inne). Jeg hadde ikke så lyst på den helt klassiske "Here comes the bride", så jeg søkte litt rundt og fant Panchebels Canon in D Major som vi forelsket oss helt i. Blir på orgel og ikke helt så fint som med strykere, men bra for det håper jeg... Som utgang har vi tenkt litt å ha All you need is love som tompetsolo. Synes den bryllupsscenen fra Love Actually er helt fantastisk, men vet ikke om det bare blir teit... Eller søtt! :hjerter_rundt:

Har også falt litt for Everything! som solosang. Men har egnetlig avtalt en annen med hun som skal synge, så vet ikke om jeg tør og foreslå en annen... ;)

Kjærestens far er prest og vår guide til alt som har med sermonien og han mente at de ville være overlykkelige hvis vi valgte noe annet enn det helt tradisjonelle, så det satser vi på.

Talte over gjestelisten vår idag, og med de avbud vi allerede har fått og de vi tror vi får, ender vi nok med ca. 100 mennesker. Det er jo fortsatt mange, men vi har fått det resdusert med 20 og det er egentlig greit, ikke minst siden de som kommer er de vi aller helst ville at skulle komme.

Det var vist det inn til videre...

Piglet

Endret av Piglet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke skrevet at TOFEL testen gikk greit, selv om jeg synes den var mye vanskeligere enn sist jeg tok den. Venter i spenning på resultatene!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bh'en var virkelig lekker, Piglet! Det blir nok en brennheit bryllupsnatt, samme hva alle sier om hvor trøtte man er. :tommel:

Supert at testen gikk bra forresten, da venter vi bare i spenning på resultatet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjæresten insisterer på at bryllupsnatten blir brennheit (selv om jeg har prøvd å si at de fleste bare sover), så da får jeg ihvertfall sørge for å se lekker ut...

Piglet

Endret av Piglet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart den blir heit! Det er vel litt et valg man tar selv også; er man på nachspiel til neste morgen er det forståelig å være sliten, men man kan jo heller ha sitt eget lille private nachspiel da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får satse på vårt private nach-spiel, Floja! Vi har lokalet til tre og regner med å dra ved halv to-to tiden, men har diskutert det mye. Det kommer jo masse mennesker vi gjerne vil være sammen med, og det er jo litt trist og dra også, men på den annen side er det jo en lang dag. og så ses vi med alle til brunchen dagen etter.

I går var vi på IKEA og kjøpte skåler til borddekorasjoner. Vi har snakket om å lage dem selv (roser (og evt. orkideer) og flytelys som flyter i skåler med vann. Og vi fant veldig fine skåler til 30 kr. stykket på tilbud og fikk rasket med oss de 11 siste de hadde (i hele DK). Og så fikk jeg også bestilt flytelys på nettet. Når de kommer skal jeg legge inn bilder og vurdere om det fungerer.

Ellers følger jeg TdF med stor interesse (og/eller irritasjon). Det blir jo bare mere og mere farse-aktig. Og nå så jeg nettopp at de mener enda en rytter er tatt for doping!! :sur:

I ettermiddag har vi gjort masse rent, noe som var ekstremt tiltrengt etter mange travle uker. Og så har jeg bakt Cookies med muskat, peanøtter og sjokolade som jeg skal kose meg med til den nye Harry Potter boken. Fikk den på onsdag, men har spart den til nå og nå GLEDER jeg meg!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kjøpt meg sko. Det var de jeg hadde sett på før og jeg synes de er både pene og gode å gå i, men jeg fant et annet par som jeg syntes var enda finere, men de hadde ikke dem i min størrelse. Så de var veldig snille og ga med 7 dagers returrett på de jeg har kjøpt og så drar jeg tilbake på neste lørdag og ser om de har fått de andre inn i str. 36, og ellers er jeg fornøyd med de jeg har.

Har også kjøpt en hvit paraply. Så mye som det regner for tiden, tar jeg ikke sjansen på å klare meg uten, og det er litt mere stil over en hvit paraply med blonder enn en eller annen stor, sort en... :regn:

Min forlover har blitt syk, så hun kunne ikke være med på sko-shopping i dag, men vi skal møtes i morgen og spise brunch i stedet. :) I kveld skal jeg lese mere av den veldig spennende HP-boken. Heldigvis er jeg alene hjemme og kan konsentrere meg fullt ut om den! ;)

Piglet

PS Vurderer om jeg skal få en "ticker" eller om jeg bare blir stresset av å se dagene forsvinne...

Endret av Piglet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du leser HP nå - jeg leste den ut på noen dager, og du har noe å se frem til ;) Veldig bra bok, uten at jeg skal si noe mer selvfølgelig! Hehe :)

Kommer forresten ikke inn på bildene dine, jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, MellonCollie! Den er allerede super-spennende og det er trist at det veldig snart er slutt!

Bildene bør virke nå...

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk en skikkelig DYR og DÅRLIG brunch her i formiddags, men ellers var det veldig hyggelig. Fikk snakket litt bryllup, om hva som gjør et utdrikningslag bra og om masse annet.

Ellers har kjæresten og jeg faxet karakterer, uttalelser, personlig erklæring etc. til universitetet i Australia, så når resultatene fra testen kommer, har vi alt på plass. Så får vi bare krysse fingrene for at vi kommer inn. :) Etter at vi hadde sendt de tingene, bestemte vi oss for å gå en tur på stranden og kom inn i det villeste regnværet. Ble våt helt inn til trusene og ganske så kald. Og dette er juli?!?

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer i værsykheten med 12 grader og pissregn! Hvor blir sommeren av???? :regn::sur:

Sommeren har vi her :sol::danser:

Endret av Susiepia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så mye du har fått på plass på så kort tid! Kjolen var skikkelig fin!! Og litt gøy med spesielle invitasjoner :) Har ikke lest her inne før, men blir gøy å følge med den siste tiden frem til bryllupet :) Lykke til ang skole i Australia da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pesto
Fikk en skikkelig DYR og DÅRLIG brunch her i formiddags, men ellers var det veldig hyggelig. Fikk snakket litt bryllup, om hva som gjør et utdrikningslag bra og om masse annet.

Ellers har kjæresten og jeg faxet karakterer, uttalelser, personlig erklæring etc. til universitetet i Australia, så når resultatene fra testen kommer, har vi alt på plass. Så får vi bare krysse fingrene for at vi kommer inn. :) Etter at vi hadde sendt de tingene, bestemte vi oss for å gå en tur på stranden og kom inn i det villeste regnværet. Ble våt helt inn til trusene og ganske så kald. Og dette er juli?!?

Piglet

Det bøtter ned her også, helt grusomt til å være juli. Vi fyrte faktisk i ovnen i går, slå den..

Så spennende med skole i Australia, håper dere kommer inn da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Takk for hyggelige hilsner! De lover at sommeren skal komme til helgen, så det satser jeg på.

Skjer ikke det store på bryllupsfronten, men vil snart begynne og se på bordplan, kirkeprogram og meny/bordkort.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg ferdig med Harry Potter! Veldig fornøyd, selv om det er trist at det er slutt.

Ellers har jeg ganske travelt på jobb for tiden, så det blir ikke tid til de store bryllupsaktivitetene. Men det er greit, siden det meste er på plass så vidt jeg kan se. Når vi kommer til d. 20. august og har fått svar fra alle, vil jeg begynne med meny og bordkort, og gjerne også kirkeprogram. Men før vi kan lage det helt, skal vi jo ha snakket med presten. Mener vi har møte med henne den 3. september, så vi kan jo godt vente til da.

Nå skal jeg gjøre litt rent, før jeg møtes med en venninde for å se litt i butikker og ellers bare slappe av. Nå har det endelig blitt sol, så jeg håper jeg kan få lokket henne med ut i en park, så vi kan nyte den litt. Kjæresten og jeg har besøk av to av hans nevøer, og de er å hygger seg i Tivoli nå.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...