Jump to content
Sign in to follow this  
Piglet

Piglets bryllupsdagbok

Recommended Posts

Piglet

:blomst: Amity og Pesto!

Vi skal ha sort og hvit som temafarger, så jeg har satt på det sorte båndet selv. Synes det blir veldig fint selv, men mamma syntes det var litt spesielt.

Piglet

Fortsetter under...

Guest Pesto

Vi skal ha sort og hvit som temafarger, så jeg har satt på det sorte båndet selv. Synes det blir veldig fint selv, men mamma syntes det var litt spesielt.

Piglet

Sort og hvit funket bra det da, spesielt er vel bare fordi folk tenker at sort og bryllup ikke på noen måte hører sammen. Tror det er litt mer godtatt nå, men mødre vet du, ikke så lett når barna gjør rare ting... :ler: Kult at du satte på det båndet selv, trodde det hørte til jeg :)

Guest Ballerina

Nydelig kjole! :rødme: Tipepr han kommer til å elske den - selv om den er stroppeløs :ler:

:klem:

Majabeth

Det var en veldig nydelig kjole- og jeg syntes det ble veldig bra med det sorte båndet :)

Guest -eline-

Nå har jeg sniklest her litt, men etter at jeg så bilde av deg i kjolen så må jeg bare si at den var nyyydelig! Og båndet var veldig lekkert, du kledde hvertfall den fasongen :) Likte invitasjonene deres også, veldig stilrene og anerledes.

Floja Felíz

Piglet

Det var kjempefint! Spesielt er jo bra det! Nydelig kjole!!!

Annonse

MellonCollie

Den kjolen var fantastisk fin!! Og det svarte båndet satte en ekstra spiss på det... Jeg tror nok mannen blir fornøyd selv om det er stroppeløs kjole ja :)

Piglet

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding på kjolen! Jeg er veldig fornøyd selv, men det betyr jo ganske mye at andre også synes den er fin. Kjæresten blir sikkert også fornøyd, han har ihvertfall ikke sagt annet enn at han altid liker det jeg har på meg og derfor er helt sikker på at jeg blir fin. Men har egentlig veldig lyst til og vise den til han. Føles ganske merkelig at jeg har bruk så mange penger på noe, og så kan jeg ikke engang dele den med ham før på dagen...

Her er noen bilder av invitasjonene:

Invitasjon 1

Invitasjon 2

Vi har fått veldig mye positiv tilbakemelding på dem, selv om de ikke er typiske bryllupsintitasjoner.

Piglet

Piglet

Hey, jeg har funnet ut av hvordan man får sånt stort bilde! ;)

Guest Ballerina

Kule invitasjoner!! :tommel:

Piglet

Vi har fått ganske mange svar etterhvert, men fortsatt bare et avbud. Så det er jo veldig positivt! Derutover har gjestelisten også utvidet seg litt, fordi den eneste vi ikke hadde fått sendt invitasjon til, skrev adressen sin og nevnte at han bodde sammen med kjæresten sin, som han gledet seg til og vise frem... Dette er en kjæresten har studert sammen med i USA og derfor ikke noen vi ser særlig ofte. Så da måtte vi invitere henne, og også kjæresten til en av de andre fra den gjengen, som vi i første omgang ikke hadde invitert.

Og så hadde jeg besøk av pappa i går, og da vi snakket om bryllupet fortalte han at min kusine ikke vil ha med seg mannen sin, men til gjengjeld sin 5 år gamle datter (som ikke er invitert!). Pappa hadde prøvd og si at det ikke var så passende siden det ikke kommer noen andre barn, men advarte meg om at jeg nok kunne på henne på telefonen... Ja, ja...

Ellers har vi smakt på vinene som vi har kjøpt til resepsjonen, vi hadde nemlig ikke prøvesmakt den før kjæresten kjøpte 74 flasker i Tyskland. Heldigvis syntes vi den var veldig god, frisk og perlende, og festelig uten å være champange (som vi ikke liker).

På jobb er jeg litt i en sløv fase for tiden. Bruker litt for mye tid på å planlegge bryllup... :rodme: Men i morgen skal jeg til Stockholm for å ha møte med et reklamebyrå, så det blir spennende. Og så får vi håpe motivasjonen kommer raskt tilbake.

Piglet

PS Og så skal min bror ha en :babygutt: / :babyjente: nr. 2 til januar!

Edited by Piglet

Guest Pesto

Heisann, de invitasjonene var utrolig kule. Ikke spesielt bryllups invitasjon kanskje, men søren heller, disse var jo så kule da. Synes at tema med sort og hvitt ble enda mer passende etter at jeg så dette. Bare å gå for dette, samme hva noen mener er utradisjonelt. :tommel:

Sympatia

Kjempenydelig kjole, og kjempestilig tema...alt var veldig smekkers med deg, det skal du ha! :)

Annonse

Floja Felíz

Invitasjonene var kule!

Gratulere med det nye tantebarnet da! :)

Majabeth

invitasjonene var kjempestilige! :klem:

Artig med tantebarn, ja. Har dere noen selv? Unger altså :ler:

Piglet

Hei, alle sammen! Vi er også veldig fornøyde med invitasjonene, selv om de er ganske anderledes enn mange andre bryllupsinvitasjoner. Det var spesielt kjæresten som gjerne ville ha noen som gjerne ville ha noe mere "maskulint" en noen av de forslagene jeg hadde laget med sløyfer og blomster på. Og jeg synes de passe veldig godt til stilen på lokalet, kjolen etc.

I dag har jeg hatt besøk av en venninne som skal gifte seg til neste sommer, og det var veldig hyggelig å kunne snakke om bryllup med god samvitighet. Prøver å ikke snakke alt for mye om det med alle mulig andre, i fare for å bli oppfattet som en bridezilla som tror at ens bryllup er det viktigste i verden. Vi snakket bl.a. litt om det (egentlig litt) groteske i å bruke så mange penger på noe som egentlig ikke betyr noe som helst, men ble også enig om at det er ganske gøy... ;)

Majabeth: Ingen barn her og heller ingen umidelbare ønsker om å få noen...

Kvelden skal jeg tilbringe hjemme på sofaen med et blad, og så skal jeg kanskje se litt ut av vinduet på det store bålet de skal tenne i den sjøen jeg bor rett ved. Kjæresten er i Stockholm på guttetur og jeg er veldig fornøyd med å bare slappe av etter en litt stressende uke.

Piglet

PS I går var det nøyaktig 3 måneder til vi skrider ned av kirkegulvet som mann og kone...

Piglet

Med mindre enn tre måneder til den 22. september, tror jeg det er på tide og lage min første liste over ting vi mangler (i noenlunde prioritert rekkefølge):

- finne fotograf

- finne DJ

- bestille blomster til meg og til lokalet

- spørre kamerat om han vil bake bryllupskake til oss og ellers få den bestilt

- bestille overnatning til natten før til meg, forlover og lillesøster

- bestille tid til div. hudpleie (napping av bryn, manikyr, pedikyr etc.)

- bestemme solosang med venninde som skal synge

- ektepakt

- kjæresten skal bestille tid til hudpleie og frisør

- kjæresten skal kjøpe undertøy og sokker

- jeg skal finne undertøy til bryllupsnatten

- jeg skal finne smykker

- jeg skal finne sko

- bryllupsreise skal kjøpes

- bordkort og meny skal lages

- kirkeprogram skal lages

- snakke med toastmaster om hans oppgaver

- legge program for dagen

- ordne med felles transport

- undersøke om det er piano i kirken til solosang

- sørge for at mamma får noen til å bake småkaker til kaffen

- sørge for at mamma og pappa tar med spekemat og flattbrød til resepsjonen

- avtale endelig med stedet hvor vi skal holde festen om mat og drikke

- finne noen til å åpne gaver

- jeg skal tilpasse kjole d. 3. september

- "svigermor" skal brodere med blått inne i kjolen

- kjolen skal hentes og gjemmes et smart sted

- kjærestens klær skal presses og ordnes hos renseri

- møte med presten

- handle inn/bestille brød og muffins til brunch dagen etter

- bake brownies til resepsjonen

- pynte respesjonlokalet

Det var vel det, i grove trekk...

Piglet

Piglet

Overveier denne sangen som solosang i kirken...

Ellers er kjæresten satt på fotograf- og DJ-oppgaven, og har funnet noen som virker både bra og billige, så forhåpentligvis kommer det på plass snart.

Piglet

Piglet

Det skjer ikke det helt store på bryllupsplanene for tiden, så derfor er det heller ikke så mye å skrive her.

Men vi har funnet fotograf, som vi synes tar noen veldig fine bilder. Vi vil gjerne unngå de typiske oppstilte bryllupsbildene, og heller ha noen som er i sort-hvit og litt reportasje-aktige i stilen. Og sånn er hennes bilder... Hun kommer får vielsen og tar bilder av kjæresten mens han venter, meg når jeg kommer og evt. under vielsen, hvis det er greit. Så tar hun bilder under resepsjonen, mens vi går rundt og snakker med folk, og så bruker vi en halv time til noen mere oppstilte bilder - forhåpentligvis utenfor (hvis været er ok)... Tror det blir ganske morsomt med noen bilder hvor vi går rundt på gatene der hvor vi bor og går hver dag.

Har også funnet en DJ som virker flink. Ingen av oss intresserer oss særlig mye for musik og vi har derfor ikke lyst til og bruke masse penger på et band og snakket faktisk lenge om jukebox. Men ble enig om DJ, da det passer godt til lokalet, og fordi de gir litt mere stemning og liv...

Bryllupsreisen går til Portofino på den italienske riviera. Der har jeg vært en gang før og alltid drømt om å komme tilbake til. Den gangen bodde jeg på dette hotellet, men med 3000 kr natten ble det rett og slett for dyrt. Så vi har funnet dette hotellet istedet, som er en del billigere, men samtidig så ser det veldig hyggelig ut. Så det blir det nok... Vi flyr til Milano og leier en bil dit, og kjører de ca. 200 km. Man kan også fly til Genova, som er tettere på, men da vi var i USA fikk vi 300 euro til å kjøpe flybilletter for av SAS for å reise med et annet fly, og de pengene bestemte vi at vi ville bruke på bryllupsreise. Og siden SAS ikke flyr til Genova, blir det Milano.

Hmm, det har vist skjedd litt allikevel...

Piglet

PS Og så vet kjæresten når jeg skal ha utdrikningslag, og jeg vet ingenting om hverken mitt eller hans og "it's driving me crazy..." :)

Piglet

Og så har vi søkt på universiteter i Melbourn...