Gå til innhold

Piglets bryllupsdagbok


Piglet

Anbefalte innlegg

Hei hei!

Tenkte jeg må legge igjen litt spor etter meg igjen. Jeg er her ofte men har ikke skrevet til deg på lenge. Håper du holder stresset på avstand og koooooser deg med innspurten. :)

Lykke til de siste dagene for dagen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Floja og Lano! Jeg skal gjøre mitt beste for å nyte de siste dagene, men akkurat i dag har det ikke vært så lett... Dro for å hente kjolen min, og siden det manglet de siste tilrettelsene etter at jeg hadde prøvd den, dro jeg en liten tur og så kom jeg tilbake. Da satt den som støpt og jeg var veldig fornøyd. Så fikk jeg den med meg hjem med streng beskjed om å henge den og rette ut slepet straks jeg kom hjem. Men da jeg kom hjem, var det to damer som bonet trappen opp til leiligheten og de sa at jeg ikke kunne komme inn før kl. 17!! Det hadde jeg lest en lapp om, men så glemt det... Og ¨får å gjøre det ekstra stressende hadde jeg glemt mobilen min hjemme. Det ente med at jeg kjørte ned til kjærstens jobb og hengte kjolen min der (men ikke med slepet nede som jeg skulle) og så handlet og ordnet forskjellige ting. Nå har jeg kommer hjem og har endelig fått hengt den opp, så jeg håper den har overlevd. Nå prøvebaker jeg cream cheese brownies som jeg skal lage til resepsjonen. Tenkte forloverne våre kunne prøvesmake dem...

Og så har jeg kjøpt morgengave!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering før jeg går i seng. Nok en hektisk dag, men nå føler jeg at vi har kommet langt. I går prøvde forloveren min og jeg kjolen, og ble enige om at det ikke trengtes annet tilbehær til enn det lille gullarmbåndet jeg har som mitt gamle og lånte. Så da er jeg ferdig utstyrt.

I dag har vi rast rundt, og har bl.a. snakket med han som skal ha ansvaret for servering til resepsjonen, hentet kjærestens foreldre på flyplassen og sendt dem videre til Fyn hvor de skal være noen dager, handlet masse mat og drikke til brunch og resepsjon, vært i IKEA og sett etter orkideer som de ikke hadde, laget kirkeprogram og bordkort og så har jeg faktisk fått jobbet bittelitt og sjekket noen jobbmails.

I morgen blir en mere rolig dag, håper jeg. Jeg skal på cafe med en venninde og kjæresten og jeg har snakket om å fra på badeanstalt, men vi skal også printe ut kirkeprogram og bordkort, jakte mere på orkiedeer og snakke med de på festlokalet.

Nå vil jeg :sove:

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det endelig falt litt ro over feltet og jeg føler vi stort sett er klar. I dag har vi avlert prøvelsesatest, kjøpt 20 orkideer til bordpyntet, ringt og bekreftet avtaler med div. (f.eks. hotellet hvor jeg skal sove natten før og stedet hvor vi skal spise brunch), og kjøpt CD med brudevals og øvd en hel del. Vi begynner faktisk å bli ganske flinke... :danser: Har også snakket med toastmasteren for å sikre oss at han har kontroll. Det har han, ikke minst siden det viser seg at inn til videre har bare

- pappa

- kjærestens foreldre

- min forlover

- kjærestens forlover

meldt seg til talelisten. Og fristen er i morgen!! På en måte er det ok, fordi vi gjerne vil unngå for mange taler, men samtidig er det mange som vi tror kommer til å si noe (søsken, folkehøjskolevenner, fadder, familie etc.) som ikke har sagt ifra, og da er jo spørsmålet om de gjør det før på dagen. Og det vil vi gjerne unngå. MEN man kan jo ikke ringe til folk og spørre om de ikke har glemt å si fra til toastmasteren. Så nå får vi se. I morgen tidlig kommer mamma og pappa, og så kan jeg jo snakke litt med dem om det.

Og så har vi faktisk hatt tid til å hygge oss litt også. Kl. 11 møttes jeg med en venninde og spiste brunch og det var kjempehyggelig å snakke om noe helt annet enn bryllup. På vei handlet jeg inn til middag i morgen, hvor vi skal spise sammen med foreldre og svigerforeldre. De har møtt hverandre før, men ikke så mange ganger, så vi syntes det var greit at de sås før lørdag. Og så har vi vært på badeanstalt, og har slappet av i boblebad, sauna og dampbad. Deilig for en litt stresset kropp. :dusje:

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Å, så spennende!! Nå er det jammen meg ikke lenge igjen altså... :-D Det høres ut som om du har veldig mye å gjøre, men også som om du koser deg med det :) Håper du får noen nydelige dager før bryllup - og ikke minst en flott bryllupdag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ballerina! Nei, nå er det ikke lenge til! Kjæresten og jeg har nettopp spøkt med at vi snart skal tilbringe vår siste natt i synd sammen... ;)

Dagen i dag har vært ganske rolig, selv om vi både har handlet inn til brunch, laget de siste rettelser i bordplanen, laget ferdig kirkeprogram og kjæresten har hentet klærene sine. Nå stryker kjæresten bånd til å ha rundt serviettene og når de er satt på, tror jeg vi kan legge oss med god samvitighet.

I kveld har vi hatt besøk av forledre og svigerforledre, og det har vært veldig hyggelig, selv om jeg merker at min tålmodighet ikke er den største...

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 dag igjen!! Nå har jeg vært og fått manicure og pedicure, og det var superdeilig! Nå er det siste innspurt med forbereldsene, og så drar jeg på hotellet kl. 18. I morgen er det frisør kl. 10, vielse kl. 14, resepsjon kl. 15 og så går vi til bords kl. 18.15. Gleder meg!!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at i morgen er du gift!!!!! :hjerte:

:hoppe:

Jeg kommer til å sende noen tanker til deg i morgen, og krysse fingrene for at dere får en dag som blir akkurat sånn som dere ønsker dere. Gleder meg til å høre hvordan dagen blir!!

Lykke til i morgen, og gratulerer på forskudd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapp tur innom for å gratulere dere så mye med dagen! Nå er det ikke mange timene til du er kone :juhu:

Håper dagen blir alt dere har drømt om :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jeg frue! :bryllup: Vi hadde en fantastisk dag og en deilig bryllupsreise som vi kom hjem fra i går. Jeg har skrevet ned en lang raport mens vi var borte, og den skal jeg skrive inn snarest.

Inn til da kommer et bilde!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem - gleder meg til å få høre mer om dagen :)

Kjolen din ser så nydelig ut, og det ser ut til at dere hadde sol også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lano, Mellon Collie, Majabeth. MrsG, Ballerina og Amity: Tusen takk for tanker og hilsner!

Her kommer første del av referat, nemlig fra fredagen:

Fredag morgen våknet jeg og var ganske sliten, selv om jeg egentlig hadde sovet godt. All planlegningen og streset begynte og tære på kreftene... Etter litt frokost, dro jeg, min forlover og min lillesøster til hudpleier og fikk ordnet hender og føtter. Det var både avslappende og hyggelig, og mens jeg gikk for enkel klar lakk på både hender og føtter, eksprimenterte de andre med forskjellige farger. Vi ble så fine! :sminkedokke:

Da jeg kom hjem, bakte jeg tre dobbeltporsjoner med cream cheese brownies til resepsjonen. De fikk jeg aldri smakt på, men jeg håper de var gode... ;) Mens jeg gjorde det, ordnet kjæresten en masse andre ting og vi fikk egentlig ikke snakket sammen hele den dagen. Kl. 18 kjørte han meg og min lillesøster til hotellet hvor jeg skulle tilbringe min siste natt som ugift. Så sa vi ha det og skulle ikke ses før dagen etter kl. 14. Etter å ha inspisert det fine rommet og champagnen de hadde satt frem til oss og spurt pent om vi ikke kunne få beholde rommet til kl. 13.30 (vi skulle egentlig sjekke ut kl. 12 og da hadde vi jo ikke noe sted å være - men det kunne de ikke love på det tidspunktet, vi måtte spørre igjen om morgenen!), dro vi på en cafe for å møtes med min forlover. Vi fikk deilig mat og hygget oss, og så dro vi til hotellet og spiste smågodt, drakk champagne og snakket om alt mulig (men ikke særlig mye om bryllupet). Kl. 23 gikk vi i seng, og om ca. 15 timer ville jeg ikke lenger være frøken... :)

Vender tilbake med mere i morgen...

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye som nygift Piglet! Beklager at jeg litt sent ute med å gratulere, men jeg har hatt det så innmari travelt den siste tiden. :sjenert: Gleder meg til å høre mer om brylluppet og bryllupsreisen.

Malou :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...