Jump to content
Sign in to follow this  
Piglet

Piglets bryllupsdagbok

Recommended Posts

Piglet

Det har ikke blitt de store oppdateringene her i det siste - har hatt veldig travelt på jobb og da har det hatt prioritet. Ellers så skjer det ikke så mye på bryllupsfronten heller.

Vi er i gang med invitasjonene som vi håper vi kan lage ferdig på tirsdag, som er fridag her i DK. Ellers skal kjæresten bekrefte tidspunkt med kirken og finne fotograf - håper han ihvertfall får snakket med presten idag. Og så har vi laget en liten hjemmeside, hvor vi kan legge ut litt veibeskrivelse, ønskeliste og annen informasjon.

Synes egentlig vi har god kontroll, men må heller lage en detaljert liste for å se hva vi mangler. Gleder meg til mamma og søster kommer på besøk neste helg, og jeg kan få prøve kjolen min igjen. Skal også se på litt tilbehør, bl.a. sko...

Piglet

Fortsetter under...

Piglet
Sko? Edited by Piglet

Piglet
Veske?Ihvertfall hvis jeg kan finne den neste gang jeg skal til London.... Edited by Piglet

Guest Ballerina

Skoene var nydelige! :) ...veska også :)

Piglet

Takk for det! Skoene er veldig fine, ja, men også ganske dyre. Får overveie det litt.

Ellers har vi vært og sett på lokalet i dag når de skulle ha et selskap og det så veldig fint ut. Vi tok noen bilder (av litt dårlig kvalitet, desverre) og jeg vil se om jeg kan linke til dem...

Bilde 1!

Bilde 2

Guest Lano

Det så veldig flott ut!

Skal dere ha runde bord også? Det er veldig fint, i hvert fall. Jeg har vært i flere bryllup med små runde bord, og stemningen blir kjempebra av det. Mye lettere å snakke med dem man sitter på bord med, og det er jo uansett flere enn man får snakket med på andre bordløsninger.

Og skoene var bare rålekre!!

Annonse

Piglet

:blomst: Takk for det Lano! Vi skal også ha runde bord, med ca. 10 på hvert. Synes det fungerer mye bedre enn langbord, for da er det vanskelig og snakke med så mange andre enn den man sitter ved siden av.

Blir mere og mere forelsket i de skoene. Men de koster nesten 2000, så det er jo mange penger. Men de er jo litt mere annveldig (hvis man kan bruke et sånt ord ;) ) enn et par hvite satengpumps.

Vi har også vært ute og sett på ting til ønskelisten og funnet flere gode ting. Egentlig ganske gøy - nesten som shopping, bare uten å bruke penger. Var også forbi det hotellet jeg gjerne ville bo på sammen med forloveren min og søsteren min natten før bryllupet. Men de hadde umidelbart ikke plass til oss... :tristbla: Skal prøve og ringe til dem, men må tenke ut en plan B også.

Piglet

Guest Lano

Det høres veldig bra ut med runde bord! Jeg har som sagt hatt veldig gode erfaringer med det, så det tror jeg er et klokt valg! Blir som regel veldig god stemning på hvert enkelt bord, og så er det kanskje enklere å sette sammen en bordplan også?

2000 kroner er jo dyrt for et par sko, men det er jo sko du ville kunne bruke som selskapssko igjen og igjen, og så lenge de er gode å gå i, så er det ofte verdt mye penger....

Piglet

For oss har det egetlig aldri vært et alternativ med annet en runde bord, Lano. Vi har vært i bryllupper med langbord også, og jeg synes som deg at det blir mye bedre stemning med runde bord. Og så kan man jo sette grupper sammen (ihvertfall hvis det går opp i 10 ;))...

Skoene drømmer jeg fortsatt om, men jeg får besøk av min lillesøster og mor til helgen og så vil jeg ta dem med på sko-shopping. Ellers er vi i full gang med invitasjoner, så de kan også få hjelpe med å putte dem i konvelutter. Det er jo hyggelig og gjøre litt sånne ting sammen og så føler de seg involvert.

Ellers har jeg lest en del på forskjellige bryllupshjemmesider i forbindelse med at vi lager en selv, og jeg må si at jeg er sjokkert over bruders manglende pli og situasjonsfornemmelse. (Som man forøvrig også ser her på KG noen ganger...) Jeg har sett par som skriver en utførlig liste over hva de har fått av de forskjellige, så stakkaren som har gitt 90 kr blir utstilt sammen med den som ga 3000. Jeg har sett par som aller-nådigst har lagt ønskelisten sin ut på hjemmesiden, men sier klart og tydelig at gjestene SKAL ta kontakt med gavekoordinatoren, for "ellers skal vi bytte så mye!". Og gaven skal pakkes inn i cellofan, takk! Og alle ønskelistene er rene kravlister, med anntall, pris, sted etc. etc. I det hele tatt synes jeg det er veldig mye fokus på gaver - jeg har allerede (FØR invitasjonene er sendt ut!) blitt spurt om hva vi ønsker oss, og jeg er litt sånn "Hva med litt fokus på den hyggelige anledningen?!?" Det var dagens lille utblåsning!

Piglet

Amity

Flotte sko og nydelig veske. Og så likte jeg veldig godt det hvite antrekket som hun med vesken hadde på seg. :-)

Er enig at det blir helt feil å fokusere veldig på gavene, selv om det helt klart er hyggelig å få masse fint når man gifter seg. Men det å legge ut listen med hvem som gav hva hadde jeg aldri kommet på engang.

Piglet

Jeg synes også den kjolen hun hadde på seg var fin, og det var jo litt noe i den stilen jeg trodde jeg ville ende opp med. Men nei...

Nå har kjæresten og jeg bestilt tur til London for å ta TOFEL test, så da vil jeg prøve og spore opp vesken. Vet ikke helt om jeg vil ha en veske, egentlig, men til den prisen (35 pund), så kan jeg ihvertfall kjøpe den.

Selvfølgelig er det hyggelig med fine gaver, men jeg reagerer mere på det store fokuset på dem og på hva folk tillater seg å si. Enten må det være mange merkelige folk i verden ellers blir man rar av å gifte seg... :bryllup:

Ellers har vi fått bekreftelse fra presten om at vi kan flytte vielsen til kl. 14, så da kan vi printe ut invitasjonene. Men hun var ikke så glad for at vi ville ha tekstlesinge fra Profeten. Det synes jeg var dumt, så jeg håper vi kan snakke litt med henne, men man må jo respektere at hun sier nei også.

Har det super-travelt på jobb og er ganske sliten. Det er mange nye oppgaver hele tiden, og jeg er litt redd for at ting glipper for meg fordi jeg ikke har erfaring nok.

Piglet

Amity

Det er nok lurt å begynne tidlig med forberedelsene til studier, så det å ta TOEFL-testen nå snart er et smart trekk. Jeg husker at det tok ganske lang tid da jeg skulle få papirene i posten, og da jeg fikk dem sendt til australia tok det lang tid før jeg fikk tilbakemelding. Jeg brukte en studieagent som formidlet kontakt med universitetet, men jeg kunne like gjerne gjort det på egenhånd. Mye lettere å ikke ha et mellomledd som potiensielt kan sakke farten på saksgangen. Skal jeg studere der igjen i fremtiden kommer jeg iallefall til å ordne opp selv. Dersom dere drar må du gjerne spørre om det er noe du lurer på ifht praktiske ting, jeg svarer gjerne på det jeg vet noe om.

Ellers synes jeg at Profeten har noen av de fineste tekstene om kjærlighet, og jeg skjønner godt at dere vil ha det i bryllupet. Får håpe dere får gjennomslag for det. :-)

Piglet

Hei Amity! Jeg har faktisk litt dårlig samvitighet for at vi ikke har fått gjort mere med studieopphold i Australia, ikke minst fordi vi også skal søke på masse stipender, for å få studiestøtte. Man får nemlig ikke Lånekasse til MBA. Men så kom det plutselig et bryllup på tvers... TOEFL-test har ganske høy prioritet nå, siden ikke minst kljæresten skal ha ganske mange poeng og kanskje kan risikere å skulle ta den igjen, og når den er overstått må vi se og få sendt søknader. Blir spennede!

Vi har endelig fått printet ut både invitasjoner og følgebrev, så nå er alt klart til å bli pakket i konvelutter. Det var litt krisestemning i går, da det ble masse sorte striper hver gang vi printet ut, men vi fant heldigvis ut av det.

Nå sitter jeg og venter på mamma og lillesøster som kommer på besøk, mens kjæresten er på besøk hos en venn i Sønder-Jylland. Og mens han er der, benytter han sjansen til å kjøre en liten tur over grensen og kjøpe vin og brus til resepsjonen. Det er det eneste stedet vi selv skal stå for mat og drikke, og det er litt å spare på å dra til Tyskland.

Gleder meg til jeg skal prøve kjolen min igjen i morgen!

Piglet

Annonse

Piglet

Da jeg hadde besøk av mamma og lillesøster forige helg, fikk jeg tatt noen bilder av meg i kjolen. Har skåret bort hodet, for å bevare et snev av anonymitet, men man ser ihvertfall hvordan den ser ut på meg...

Meg i kjolen - 1

Meg i kjolen - 2

Piglet

Edited by Piglet

Piglet

Har ikke fått oppdatert så mye her inne i det siste, fordi kjæresten har bruk hver kveld til å lage bryllupshjemmesiden vår. Den skulle jo være klar til folk fikk invitasjonene sine. De ble sent ut onsdag og vi har fått mye positiv tilbakemelding på både den og hjemmesiden. Skal forsøke og legge ut et bilde av et eksempel på invitasjon. Vi har også begynt og få svar og har heldigvis bare fått et avbud. Men da vi har invitert 120 (hvordan kjenner vi så mange?!?), regner vi med å få noen flere avbud...

Ellers skjer det ikke så mye i forhold til bryllupsplanlegning. Føler egentlig at mange av de store tingene er i boks og at det ikke er så mye igjen og planlegge, men vi bør ihvertfall snart få styr på fotograf, blomster og bryllupskake.

Piglet

Guest Ballerina

...tror ikke linkene dine virker... :sjenert:

Doratheexplorer

:riste: de virker ikke :klø:

Piglet

Hei Ballerina og Susiepia! Nå bør det virke!

Har hatt en fin kveld hvor vi har feiret kjærestens bursdag. Vi hadde picnic og delte en flaske vin og nå føler jeg meg bitte litte granne :skaal: Men det er jo ikke det værste på en mandagskveld! ;)

Piglet

Amity

For en nydelig kjole!

Gøy med feiring midt i uka, hørtes koselig ut med piknik og vin!c

Guest Pesto

Hei Piglet, dette var en utrolig fin kjole. Kan jo skifte farge på båndet etter som det passer deg og ditt fargetema da kanskje..?