Gå til innhold

Piglets bryllupsdagbok


Piglet

Anbefalte innlegg

Da har vi funnet et sted hvor vi kan holde brunch. Det er et sted som kjærestens familie har tilknytning til og det er jo veldig hyggelig, siden ingen av oss egentlig stammer fra København. Og så ligger det i et veldig hyggelig område og 100 m fra hotellet vi hadde tenkt at folk kunne bo på. Vi vil ihvertfall arangere med buss fra feststedet til det hotellet. Deilig med enda en ting som faller på plass!

Piglet

Endret av Piglet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Planen er at mamma og pappa skal stå for brunchen - på den måten får de noe de er ansvarlig for og samtidig blir det en ting mindre for oss og bekymre oss for. Alle som kommer til festen blir også invitert til brunch, men regner jo med at det først og fremmest er de tilreisende som kommer. Har også tenkt litt på om vi skal ha fotballkamp/døballkamp (normenn mot dansker) etterpå... Det er nemlig tradisjon for en eller annen aktivitet når min familie holder fest.

Brunchen vil være en stående buffet, og jeg ser for meg noen i denne stilen:

- Kaffe, te (helst fair trade) og juice (gjerne denne)

- Yogurth, müsli og frukt

- Speltbrød og rugbrød (fra Emmerys)

- Forskjellig ost, skinke, pølser etc.

- Hjemmelaget syltetøy

- Muffins og wienerbrød (som vi håper de som skal holde festen for oss kan lage)

Tror det blir bra og det kan forhåpentligvis ordnes i det forholdsvis lille kjøkkenet som tilhører lokalet.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også har vi fått menyforslag for festen:

Velkomstdrink: Hylleblomst-mojito

Middag i den store sal ved runde borde, Italiensk Antipasti inspiration,

Forret serveres på tallerken

Skindstegt laks i syltede grønsager

Vitello tonnato, kalvekød med tunsauce med kapers og krydderurter

Honningstegt and med grønne æbler, pinje kerner og balsamico

Lomo med jordskok creme og jordskok fritter

Buffet

Parma skinke med syltet artiskokker

Udvalg af gode Italienske pølser med grisini og cornichon

Stegt muslingerisotto med parmesan og persille

Grillet oksefilet med tapanade af kastanjer

Rødvinsmarinerede rødbeder med basilikum og revet parmesan

Lasagne med 2 slags ost og skovens svampe

Spaghetti carbonara med bacon

Desert serveres på tallerken

Tiramisu, Vanille pana cotta med sensommerbær og limesorbet

Synes det ser veldig spennede ut, men vurderer om spaghetti carbonara skal byttes ut med en eller anden grønnsaksrett. Mamma og pappa kommer på besøk d. 30. april og 1. mai og da får vi noen smaksprøver, og det gleder jeg meg masse til.

Vin tror jeg blir dette:

Hvidvin: Sauvignon Blanc 2005, Kemblefield, Hawks Bay, New Zeland

Rødvin: Lantz Revive, Dominio de Eguren, Tinto DOM. Limited selection

Desertvin overveier vi fortsatt... Det er det veldig tradisjon for i DK, men vi synes det smaker ganske avskyelig begge to...

Desuten teller vi penger og om vi har råd til fri bar med drinker, eller om det blir "bare" med vin, øl og brus.

Det blir også kaffe og småkaker, men ikke Avec, da vi har kommet frem til at ingen vil savne det uansett.

Ingen kakebord (men kaker til resepsjonen) og stenovnspizza til nattmat.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så Gilmore Girls i går og der så Lorelai Funny Face, og jeg synes den kjolen Audrey Hepburn hadde på seg var kjempefin. Jeg kunne veldig godt tenke meg noe i den stilen...

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt litt på solosang til bryllupet og spurt en venninde om hun evt. vil synge...

Kunne kanskje tenke meg Perfect Day, som jeg synes er veldig fin og passer godt til oss. Ikke minst siden vi var i Zoo den dagen han fridde. :rødme:

Har også tenkt på Make me smile, som er mye mere glad og positiv, men egentlig har litt trist tekst...

Og så har jeg tenkt og spørre en annen venninde om hun har lyst til og lese dette. Synes det sier noe veldig bra om forhold, og jeg vil gjerne ha noe på engelsk, siden vi får masse utenlandske gjester (mest fra Norge, selvfølgelig), som ikke nødvendigvis forstår dansk.

Og så har jeg vært hos frisøren, og blitt enig med henne om at jeg skal spare til litt lengere hår, så det gjør jeg. Og så har jeg bestilt prøvetime d. 18. august for å se hva vi finner på med håret, og reservert tid til d. 22. Så da er enda en ting krysset av på listen.

Har også reservert tid hos noen kjolebutikker på neste lørdag, hvor jeg skal ut og se sammen med min venninne. Og nå skal jeg bruke noen timer på å fikle litt med ideer til innbydelse.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og min forlover skal ut og se på kjoler neste helg, og vi skal

hit

hit

og hit

Og da jeg var ute og gå en tur idag, kom jeg forbi denne butikken og nå vil jeg prøve og få en avtale med henne på lørdag og diskutere muligheten for å få sydd en kjole. Jeg har nemlig en ganske klar følelse av hva jeg har lyst på

- kort

- gylden/champagnefarvet

- litt 50-talls stil med stram topp og stort skjørt

og fra det jeg har sett fra de ovenstående butikkene er det ikke det det er mest av. Og så er det jo noe spesielt over å få sydd kjole...

Ellers har jeg sett litt på muligen steder for resepsjon, og enten her eller en koselig diner/cafe rett ved kirken kunne kanskje være alternativer.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så Gilmore Girls i går og der så Lorelai Funny Face, og jeg synes den kjolen Audrey Hepburn hadde på seg var kjempefin. Jeg kunne veldig godt tenke meg noe i den stilen...

Piglet

Helt enig i at den kjolen er fantastisk! Jeg hadde nok vurdert noe slikt hvis jeg skulle valgt noe annet enn den jeg har endt opp med. Liker stilen kjempegodt!

Har tenkt litt på solosang til bryllupet og spurt en venninde om hun evt. vil synge...

Kunne kanskje tenke meg Perfect Day, som jeg synes er veldig fin og passer godt til oss. Ikke minst siden vi var i Zoo den dagen han fridde.  :rødme:

Perfect Day er en utroooooolig vakker sang!! :rødme:

Gleder meg til å høre om kjoletittingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige kommentarer, Floja! Fint med litt tilbakemelding! Jeg gleder meg også masse til kjoleprøving, selv om jeg egentlig ikke finner så mange kjoler jeg liker. Synes det blir mye dill og wannabe-prinsesse... Så å få sydd blir mere og mere aktuelt, tror jeg.

Kjæresten syntes også Perfect Day var fin, så da blir det nok den.

Piglet, som forøvring er alene hjemme igjen. :tristbla: Kjæresten var hjemme fra kl. 18 i går kveld til i morges, og nå er han på kurs i firedager og så drar han videre på tur til Bornhom. Men så skal vi ha 14 dager ferie, SAMMEN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer og velkommen til kg,har ikke sett dagboken din før nå :sjenert:

men nå skal jeg følge godt med videre.

spennende planlegging på dere og blir spennende og se kjole.

ble sulten når jeg leste igjennom meny.....nam nam-

lykke til videre i planlegging

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også menyen hørtes veldig bra ut. Må si at det går fort fremover med planlegningen her, men dere har vel ikke akkurat så veldig mye tid heller da.

Lykke til med kjoleprøving til helgen!

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først, gratulerer så mye med forlovelsen Piglet, det var koselige nyheter!

Må si du har fått planlagt mye allerede, og det hele høres ut som et drømmebryllup! Så koselig at gjestene skal være sammen til brunch, og så til middag igjen om kvelden. Er det jeg som ikke er med på hva som skjer på bryllupsfronten, eller er det bare vanlig med kirke/vielse og middag her i Norge? Det høres uansett mye koseligere ut med begge deler, man får snakket med alle gjestene, og feiringen varer litt lenger.

Nydelig kjoler du skal se på, jeg ble sittende og klikke fra kjole til kjole..utrolig mye nydelig å velge mellom. Synes din perfekte kjole høres romantisk, stilig og morsom på samme tid. Champagnefarget er utrolig delikat, og absolutt ikke i nærheten av "marengskjolene".

Lykke til videre med planleggingen, nå er du på mine innlegg, så da stikker jeg innom rett som det er. :)

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige hilsner, Malou, Amity og minnimy! Er glad for at dere synes menyen høres bra ut, det er jo ikke den klassikse "suppe, steg og is" ihvertfall. Jeg skal nok holde dere oppdatert på kjolefronten. Gleder meg masse - tror at det går virkelig opp for meg at jeg skal gifte meg når jeg står i en ekte brudekjole.

Amity: Brunchen er om søndagen. Vi får veldig mange tilreisende gjester, så da er det hyggelig og gjøre noe for dem etterpå...

Nå må jeg lage litt mat og så er det pilates!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SkalBliKone

Ja , det var en herlig meny " får vann i munnen " :wow:

Er veldig spennende å lese dagboken din, masse flotte forberedelser.

Morsomt og inspiererende å se linker til alt sammen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, SkalBliKone. Skal snart innom din dagbok og se hvordan det går med forberdelsene.

Ellers så merker jeg at det kommer litt bryllupsstress krypende. Det har gått så bra med planleggningen inn til nå, men så var det plutselig flere ting som ikke helt falt på plass og jeg oppdaget hvor dyrt brudekjole var og det er utrolig mye stress på jobb... Veldig bra at jeg snart skal ha to ukers ferie, og før det kommer mamma og pappa på besøk for å planlegge bryllup og de er veldig flinke til å få ting til å skje.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

mye å planlegge på kort tid,men det er passe tid også,siden det litt utenom høysesongen for bryllup......

lykke til med kjole tittingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...