Gå til innhold

Lille dagbok...


lillen

Anbefalte innlegg

:oops: Skjønner ikke jeg heller...

Er bare glad for at drikking ikke funker helt for meg for tiden, for da mister jeg lysten. Kan ha det moro uansett... :ler:

Men røykingen fortsetter jeg med helt til jeg får en positiv graviditetstest. Veit det er egoistisk, men håper på en positiv test før de mest kritsiske ukene setter inn...og det er ikke så usannsynlig heller! :wink:

Kritiske uker begynner vel som værst ca en uke etter ikm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei lillen,

håper du har det bra.

Jeg venter spent på 17. mi på dine vegne. Spennende!

Selv er jeg på dag 13 i syklusen i dag, og har tatt EL-test lørdag, søndag og i dag. Alle med negativt resultat :( Men jeg føler at EL er på trappene - så det blir en del kosing denne uken, ihvertfall annenhver dag :wink: Ellers har jeg vært hos øreakupunktøren igjen (med ryggen) og hun kunne også fortelle at hormonbalansen min så fin ut (fikk ikke utslag på at noe var galt) - og det er jo positivt i forhold til å bli gravid. Så jeg håper og håper (som jeg egentlig har gjort hele tiden, men kanskje jeg håper enda sterkere nå). Prøver jo å ikke stresse dette med graviditet, men det er neimen ikke lett.

Det er bl.a. ikke lett å holde seg helt unna alkohol - ihvertfall ikke når man vil gi inntrykk av at man ikke prøver/vil bli gravid, men fortsatt går på p-piler :roll: Ved spesielle anledninger f.eks. hvor alkohol er en naturlig del er det vanskelig å la være/å si nei. Samtidig tror jeg ikke at det er noe farlig med moderate mengder alkohol så tidlig i svangerskapet (og da snakker vi om før ikm/testing). Om/når jeg blir gravid/tester positivt blir det selvsagt ingen alkohol (sikkert ikke alkoholinntak igjen før jeg er ferdig med ammingen).

Enig med deg lillen at snartgravid-sidene ikke er så bra som KG.. de er litt rotete og uoversiktelige. MEN der er masse av fornuftige opplysninger å finne (ihvertfall innimellom) og høy aktiviteter på de sidene. Jeg har lest en del der om bl.a EL-tester, EL-slim og p-pilleslutt. Jeg komemr nok ikke til å begynne å "skrive" der, men lese litt det vil jeg fortsette med.

Ønsker deg ellers en fin dag og lykke til med eksamensforberedelser/lesing! STÅ PÅ (Snuppa)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MÅ bare få lov til å komme med en anbefaling - som IKKE er en formaning eller et pålegg av hensyn til andre enn deg selv.

Slutt å røyke nå!!

Selv sluttet jeg å røyke nøyaktig 2 uker før jeg fikk positiv GT. Det er IKKE kult. Når man slutter å røyke bedres luktesansen vesentlig. Når man i tillegg er gravid og overfølsom for all lukt, blir inntrykkene helt sinnsykt sterke. Jeg kan lukte en åpnet flaske rødvin i et annet rom, en sigarett på andre siden av bussholdeplassen, kaffe som har stått mer enn 10 minutter i kolben etc. Og det er utrolig gyselig!!

Kjøpte noen blomster til kontoret - måtte kaste de ut fordi de luktet for sterkt.

Syns forøvrig det var litt symbolsk at jeg ble befruktet omtrent samme dag som jeg sluttet å røyke, men er ikke overtroisk , så det blir bare sånn "intern signaleffekt" :ler:

Lykke til med prøvingen!!

30+

______________

7+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Tusen takk for hilsen i dagboken min Lillen. Du er virkelig søt. Det er ikke enkle tider det her gitt! Jeg følger nøye med på deg om dagen, er spent på testingen din. Hadde jo vært veldig koselig om det klaffet for deg.

Det var spennende å høre at du kunne tenke deg å bli radiograf. Selv er jeg veldig glad jeg ikke skal jobbe innen helsevesenet. Har fått min dose hvite frakker for mange år fremover! (Og det burde i hvert fall du være mettet på!!!)

Jeg håper du koser deg, og at du ikke er dødsnervøs for tantebesøk. Jeg håper du får århundrets opplevelse på 17. mai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære lillen!

Hvordan står det til med deg? Mange nye tegn??

Synes du kan ta rompetrolldrømmen som et tegn jeg :ler:

Krysser fremdeles fingre og tær for deg, og sender mange bli gravid tanker, så får vi se om det kanskje hjelper, gjør i allefall mitt beste :blunke: Det praktiske derimot får dere nok stå for selv :ler:

Lykke til, skal nok komme meg inn på nettet på et eller annet vis i ferien, må jo holde meg oppdatert på dagboken din til helgen!!

Nei, dette ble ikke mye konstruktivt nei.... Tanken som teller!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :D

Ehh, svarte på innlegget du hadde i min dagbok, også klarte jeg å svare i min egen dagbok i stedet for her... :oops:

Det var koselig med ønske om god ferie og det ligger som sagt utfyllende svar i dagboken min..

Drømt om noen fler rompetroll siden sist :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som du ser, Bizzy, så pleier jeg også å svare litt her...

Bizzy: Takk for at du følger med og krysser fingre og tær! :D Det er nok ikke mye nye tegn her i gården nei... :cry:

Matahari: Tusen takk for lykkeønskinger, vennen! Det er beundringsverdig hvordan du sprer glede, når du selv ikke har den muntreste hverdagen... :) Angående doser av de med hvite frakker, så tror jeg at jeg bruker en annen dosering enn deg; derfor vil jeg bare ha mer og mer! :ler: Og du...jo, jeg er dødsnervøs...

30+: Blir så glad når jeg ser nye navn dukke opp i boka mi, jeg! :wink:

Det med røykingen har jeg faktisk ikke tenkt på på den måten før... Kanskje jeg klarer å slutte før graviditet dersom det ikke har klaffet for oss denne gangen...!? Jeg røyker bare 5-6 røyk om dagen...

Takk for lykkeønskinger!

Ny dag: Hei, vennen! Idag er din dag 14, og nå må dere bare kose ivei altså!! Da antar jeg at alt er bra mellom deg og din kjære?! Det er ikke lett å ikke stresse med disse gravide-tankene, men så lenge vi holder dem inne i datamaskina, skulle vel alt gå greit... :wink:

Jeg gleder meg sånn til din ikm, for da skal du begynne med dagbok, og da kan jeg få fulgt med på deg ordentlig! :D

Ja ja...her sitter jeg inne, mens det er sommer ute :oops:

Får ikke akkurat god samvittighet av det...

Har ingen symptomer jeg kan gruble på eller glede meg over heller!

I grublende hallusinasjoner opplever jeg det slik at jeg tisser oftere, småømme bryster og stikkinger i magen... Men alt dette er som sagt bare hallusinasjon. brystene er nok blitt ømme av at jeg driver å skal klemme på dem hele tiden, og å tisse ofte...vel, det er ikke akkurat en uvanlig ting for meg, og stikkinger i magen kan da også alltids forklares...

Det er bare å vente på ikm. Vi har sex i ventetiden vi! :wink:

Klokka går sakte...

Har ikke noe å skrive...

Kanskje jeg skal slutte her...

Lillen

Dag 28

(ikm: lørdag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke jeg ser på Friends...ååå jo da!! :D Et av høydepunktenen på tv'n tirsdagskvelden....men jeg tror jeg missa den episoden da Rachel var på ul.... men vet du det ligner på en sånn nøtt...er sant det, men sånt sier man jo ikke til legen liksom. jeg sa ikke å mye foresten, føler meg ikke så kul i slike situasjoner- men det var alikevel spennende!

Lykke til med din ikm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NB: Beklager dersom avatarskiftingen gjør noen forvirret, men jeg er bare inne i en fase nå...

:D :lol: :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes avataren din nå var kjempesøt jeg da...

Jeg har kjøpt digitalt kamera!!!!!! *hopperundtiringheletiden*

Krydder fingre og tær til IKM på lørdag jeg da!

Klem fra Magnhild og Knerten

13+1 :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Heisann min venn.

Jeg røykte tom. 10 mars.

Testet positivt 11.mars.

Har ikke hatt lyst på en eneste sigarett etter jeg testet positivt!!!

Jeg var prøver i 16 måneder før det klaffet for oss...

Hele tiden var jeg innstilt på at fom den dagen jeg testet positivt:

Maya30 = ikkerøyker...

Og slik ble det...

Slik jeg føler det:

jeg må få lov å gjøre mine valg selv om jeg prøver å bli gravid...

Du må få lov å gjøre dine valg...

Lytt til deg selv du.

Er så spent på dine vegner.

3 dager til 17.mai nå...

Krysser fingrene for deg. :hoppe:

Ønsker deg en riktig fin 17 mai og kommer nok til å kikke etter en oppdatering da... :sjarmor:

Klem fra Maya30 :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for lykkeønskinger,

Ja... 14. mai... tiden snegler av gårde i full fart... as if!

Sov ikke særlig godt inatt. Sovnet vel i fem-tiden, men så la vi oss litt vel sent også da! Døgnrytmen er ute på tur!

Jeg tenker for mye på IKM for tiden; det er litt av grunnen til at jeg ikke får sove. Og så bråkte det no veldig inatt også, for det haglet/regnet på takvinduet... Måtte opp for å ta meg en røyk.

Våknet litt utpå dagen idag, og da var magen vond. Vet ikke helt hvorfor den var sånn, men det er kanskje pms...!? Har liksom aldri fått kartlagt mine premenstruelle symptomer, derfor er det vanskelig å kjenne dem igjen når de kommer...

Hele kroppen min er øm å ta på, så ømme bryster betyr ingenting idag...

Føler meg bare rar...

Skal snart på skolen for å sjekke blodtype (lab); det kan jo bli spennende å se om jeg får det samme svaret som legen har gitt meg! :lol:

Ellers så skal jeg prøve å legge oss tidligere ikveld...

Lillen

Dag 29

(ikm: lørdag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysjom!

Det gjør så vondt i magen!

Nå sitter jeg å venter på Mannen som henter en gutt som skal se film sammen med oss.

Men magen er oppblåst (ser ut som 3 mnd gravid :ler: ), og det kniper over det hele.

Dette må da være det dere kaller P M S!

Sjokolade sier jeg ja takk til...

Og dette er ikke morsomt, for jeg vil være gravid denne gangen! Vi har jo vært så flinke!

Venter bare på Fetter Brun nå, for han sa han skulle komme i morgen eller overimorgen. Håper bare at både han og Tante Rød avlyser...

Grr...den som våger å komme på besøk på selveste 17. mai... :frustrert:

Lillens lille avreagering er ferdig.

Hun er tilbake i morgen, like blid!

Slike utbrudd går fort over...så lenge man får skrevet de ned!

:vinke::Gjesp::frustrert::hjerte::sur::ler::roll: :o :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Uff! Stakkars deg! Har det gått over nå? Jeg håper ikke du fikk noen besøk i løpet av natten.

Pleier du å ha helt regelmessige sykluser? Eller, det vet du vel ikke. Når jeg tenker meg om så er det jo ikke så lenge siden du sluttet på pillen.

Vi håper det er veldig sterke graviditetssymptomer du går og bærer på nå. *heier frem en minilillen*

Klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag: Hei, vennen! Idag er din dag 14, og nå må dere bare kose ivei altså!! Da antar jeg at alt er bra mellom deg og din kjære?! Det er ikke lett å ikke stresse med disse gravide-tankene, men så lenge vi holder dem inne i datamaskina, skulle vel alt gå greit... :wink:  

Jeg gleder meg sånn til din ikm, for da skal du begynne med dagbok, og da kan jeg få fulgt med på deg ordentlig! :D

over heller!

Heisann lillen, hvordan er formen og hvordan er magevondtene???

Det kan godt være det er pms, men det kan jo like gjerne være graviditetssymptomer...Du har jo selv sagt til meg at det kan føle som det samme. Hvis du ikke har kjent det sånn som du gjør det nå før - så kan jo det tyde på at det er noe nytt på gang inne i mgaen din. Alt som er nytt mht. symptomer kan og bør vel tolkes positivt - er du ikke enig???

Håper du ikke har fått mer typiske menssymptiomer for din del og at tante rød holder seg langt borte, leeeeeenge :wink:

I dag er jeg på dag 16, så det var hett rett at dag 14 var på tirsdag. Følte meg veldig frutbar da

:hoppe:

(Pos. EL-test om morningen, EL-smerter; stikkinger i magen, spesielt på den ene siden + EL-slim/"våt")

men det ble ikke noe kos :pirat:

Var ganske krise !!

Det ble for mye tyting for mannen...som sagt, han er veldig lei alt dette maset om graviditet, EL, EL-tester, fruktbare dager ... og hoppe i sengen "på minuttet". Så det ble ikke noe da :cry:

Men i går ettermiddag hadde vi oss en fin og deilig kosestund, og det traff vel det også for vi håpe.

:P

På EL-testen står det at EL vil skje 24-36 timer etter pos. resultat (som altså var tirsdag morgen) + at det står at evt. befruktning sannsynligvis vil skje om 2-3 dager. Og det vil jo faktisk si IDAG og IMORGEN!!!!

I dag føler jeg imidlertid at jeg har "tørket litt inn" der nede - og etter lesing og input fra snartgravid så tolker jeg det som at EL har vært... Så nå er vel egget på sin lille vandring.

Håper kanskje det "blir noe på meg også i dag, eller i morgen", men saken er at mannen jobber og jobber for tiden :(

Men vi har det fint altså, selv om det var litt krise på tirsdagen...

Etter det har jeg klart fått høre det at han selvfølgelig vil veldig gjerne han også. Han lengter jo sånn etter å bli far (og jeg mor) :enig:

Jeg håper for oss begge lille venn!!!

:bigfoot:

- ny dag

PS: Ang. dagbok så kan jeg ikke love noe... men blir det toblå/et kryss så blir jeg vel så hoppende glad at det kan være det kommer en hel del ord - så da trenger jeg vel kanskje min egen bok. Utfra alt jeg skriver her inne, så bør jeg kanskje vurdere det...

:wink:

Tante rød - hold deg langt borte fra lillen nå!!! :eeeh: I beg you..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag: Takk... Ja, alt som er nytt, kan tenkes på som noe positivt :)

Kosa dere dere litt før el-testen slo ut da? Det er jo vel så viktig, for noen av svømmerne lever jo lenge. Jeg har til og med lest et sted at noen svømmere har overnatting inne i skjeden mens de venter på åpning med el-slim...

Forrige syklus gjorde jeg noe lurt... Jeg tror ikke jeg nevnte el en eneste gang for mannen! Jeg "lurte" han bare til å ha ekstra mye sex med meg de dagene jeg trodde jeg hadde el! :wink: Det er mye lettere for han, dersom det er mer "tilfeldig" enn "planlagt" sex... (Ja, det går visst ann å ha "tilfeldig" sex, selv om man er samboer/gift :ler: )

Du får lov til å skrive alle de orda du vil her inne! Men når du får dine to blå, vil det jo være fint for andre å kunne følge med også (føler meg litt priveligert nå...)! :wink:

Håper for oss begge...

Matahari: Koselig at du er innom og bryr deg om meg! Takk...

Ikke noe besøk i sikte foreløpig, nei! Angående syklusene mine, så har jeg jo kun hatt to, men de har begge vært på 31 dager... Før jeg begynte på pillen, men er jeg de var kortere, men det kan jo ha blitt forandret.

Takk for heiing ("minilillen" var jo bare kjempesøtt :kyss: )!

Her er jeg igjen!

Dette begynner jo å bli for dumt; jeg skriver hver dag for tiden, men har egentlig ingenting å skrive om (derfor er det jo greit å ha noen innlegg å lese her inne, og svare på... :D )!

Jeg våknet like vond idag... dette er ikke morsomt! Hadde kanskje sett litt mer positivt på det dersom smertene hadde konsentrert seg ved livmoren, men smerten er litt overalt i magen egentlig. Mye av det er luftsmerter, det vet jeg, men pleier ikke å ha det...

Har nettopp sjekket tapp og sekret, og forstår ikke bæra, for tappen bare fortsetter å kødde med meg; den er myk! Og sekretet var slimete faktisk! Håper det barte var rester av noen svømmere, for jeg synes ikke det er noe morsomt hvis jeg ikke har hatt el enda!

Huff...

Lillen

Dag 30

(ikm: lørdag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

HJEEEEEEEEEEELP!!! Jeg kjeder meg!!!!!!!!!!!

Gjør noe GØY!!!!!!!!!!!

*stønn*

*ork*

*blæh*

*sinna*

*lei*

:sjokk::frustrert::murvegg::grine::sinnatagg::sur::tunge1: :evil: :cry:

Unnskyld!

Dette skulle ikke gå utover deg....

Snakkes i morgen!

Klem!

Dommemagnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho::hoho::hoho:

SøteMagnhild

(jeg ler av/med deg, men ikke av at du kjeder deg...)

Gjør ingen verdens ting at du frustrerer litt inni boka mi også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Klart det går an å ha sex utenom lørsagskvelden selv om man er samboer / gift. Det er jo den beste ! ( Onsdagsmorgen feks )

Det er lett at det blir rutinepreg over det og jeg skjønner godt mannen som ikke ønsker det slik ; åja nå vil hun fordi det er eggløsning.

Tror nok det var lurt av deg å ikke nevne det. Ofte er ikke mennene like opptatt av det som damene og det blir kun stress. Det er derfor det er så fint med slike steder som dette og sg på nettet der man kan spørre og fortelle og der er noen som faktisk har samme interesse for eggløsningsslim som deg selv.

Og ; drit i tappen. Ser folk inne på sg skriver om den er hard eller myk, oppe eller nede til venstre eller til høyre om den stemmer ap eller rv !

Du må ikke stresse slik. Sett deg en dato der du ønsker å bli gravid innen og dersom det ikke har skjedd innen da så oppsøker du lege.

Ser mange blir gravid i en måned de har tenkt pause fra prøvingen. Det er vanskelig å bli gravid når man er stresset.

Jada vet det er vanskelig, men husk at de aller fleste kvinner har mer lyst på sex når det er gunstig å bli gravid. Dette kan mannen "lukte" ( kødder ikke, de er mer urmennesker enn kvinner ) og er lett å overtale.

På denne måten ble kvinner gravide før eggløsningstester, tappekjenning og temperaturmåling. JAH

Forresten så blir det spennende å se hva som skjer i morgen da mht ikm og testing. Går ut fra at du har kjøpt test ?

Og ikke stresse !

Sender noen blå tanker til deg !

Klemmer fra Hilde, antistresser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Også en ting til ; sannsynligheten for at dere "traff" er så absolutt til stede !

Hilde, stresser for Lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...