Gå til innhold

Lille dagbok...


lillen

Anbefalte innlegg

Hei Lillen

Tusen takk for melding i dagboka mi. Vi får støtte hverandre vi som prøver, vett du. Tenk så hærlig når det klaffer da!!! Vi får tenke slik.

Masse masse lykke til, og husk å kos dere i prøvetiden :wink:

Klem Lux

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Hei!

Hvor lenge er det til jeg skal heie frem IKM hos deg nå? Har du forresten tatt EL-tester? Det skal jeg ta neste syklus. Gidder jo ikke vente lenger enn jeg må på disse to blå... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

El i disse dager? :o

HVA GJØR DU HER? :evil: :ler:

Kom deg inn på soverommet eller stuebordet eller kjøkkenbenken... :sjarmor:

Klem fra Maya30 :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*tror jeg skal trykke på den knappen som skjuler at jeg er i forumet, for du får meg til å skamme meg, Maya* :ler:

Ja, har vel el snart, men har nettopp vært i dusjen og sjekket tapp og sekret, og fant ikke no el-slim... Jeg tror ikke el kommer før ca den

5. mai, for ikm er 17. mai. Huff, tiden går så sakte nå!

Og dessuten, Maya, så er Mannen min på jobb enda, så det så! Men vi skal nok kose oss litt ikveld, for vi får overnattingsbesøk natt til 1. mai... Lillesøster og kjærsten hennes trenger et sted å sove på festdagen!

(har nå egentlig aldri hatt noe tradisjon med natt til 1. mai, jeg da men...)

Oi, nå har det skjedd store ting, hører jeg! Den fødselen gikk fort, må jeg si...nesten litt merkelig! Fint navn; Maud Angelica :D

Matahari: Jeg har ikke prøvd el-testing, og har ikke egentlig vurdert det heller. Grunnen er vel at jeg føler meg ganske sikker på når el er, og syklusene mine har foreløpig vært regelmessige :D Håper det går bedre med deg nå, og lykke til!

Lux: Ja, vi støtter hverandre alle vi prøvere... Lykke til til dere også, Lux! :D

Bizzy: Fint å løfte andres humør litt :wink: Jeg har jo ikke blitt smittet selv her inne enda, men det er det jo mange andre som har, så jeg regner med at det er et faktum! Lykke til! :D

Ny dag: Koselig å høre fra deg igjen! Det ser ikke ut til at du har det så bra for tiden...eller? Jeg prøver også å konsentrere all min gravid-syklus-teste-symptom-prating til her inne, for menn blir lei! Sånn er det jo bare! Bare til tider interessert... :roll:

Jeg holder selvsagt av med deg, vennen! Og du; husk at det er når du minst tror det selv, at det er stor sannsynlighet for at du er gravid! Jeg driter i om du bare har hatt sex to ganger, for jeg håper og krysser fingre for deg likevel... :wink: Bruk fridagen til hverandre!

Jinx: Kjønnet på barneNE, mener du!? Du må se på deg selv som dobbelt så heldig, du! Synes det høres spennende ut, jeg, men vet ikke hvordan jeg hadde reagert selv, så det er vanskelig å sette seg inn i din situasjon...

Jeg har selvfølgelig plukket opp masse gode tips når det gjelder mitt eget hjemmelagde strippeshow...hvor bare Mannen har billett! :hjerte:

Klemmer til dere alle, s!

Og nå kom Mannen hjem...stinker tåfis her; skjønner ikke at det er mulig å lukte så mye og så vondt! Feil sko? Feil jobb?

Jeg rømmer ihvertfall...

Lillen

Dag 14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt vitenskap til deg..."visste du at elskov kan føre til eggeløsning....."Dette står det nemlig i den svangerskapskalenderen jeg har kjøpt...

-så jeg sier som Maya- løp og pul...eller gå og elsk, alt ettersom...sure tær eller hva, det er det verdt...

Klem til deg, og kanskje en blå rose kan gjøre susen med de to blå... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*

Ny dag: Koselig å høre fra deg igjen! Det ser ikke ut til at du har det så bra for tiden...eller? Jeg prøver også å konsentrere all min gravid-syklus-teste-symptom-prating til her inne, for menn blir lei! Sånn er det jo bare! Bare til tider interessert... :roll:  

Jeg holder selvsagt av med deg, vennen! Og du; husk at det er når du minst tror det selv, at det er stor sannsynlighet for at du er gravid! Jeg driter i om du bare har hatt sex to ganger, for jeg håper og krysser fingre for deg likevel... :wink:  Bruk fridagen til hverandre!

Kjære lillen,

takk for oppmuntrende hilsen fra meg. Takk for at du holder av meg. Får litt dårlig samvittighet av å oppta så mye plass i dagboken din og samtid ig være så selvsentrert og negativ. Håper jeg kun får grunn til å være positiv fremover. Jeg skal ihvertfall gå inn for det... Er vel riktig at jeg ikke har det så bra for tiden, eller kanskje mer korrekt å si at det går opp og ned - litt for ofte. Men i går fikk jeg snakket godt med mannen, som klart synes at graviditeten har gått til hodet på meg. Forstår ikke helt hvorfor han sier graviditetEN - for jeg er jo ikke gravid ennå - men han sier no det... Så jeg skal prøve å roe litt ned, og konsentrere graviditetssnakket enda mer til her inne. Og da er du god å ha :wink:

Ellers takk for opptimisme fra deg på mine vegne... enig med deg at det nok er når du minst venter det at DET har skjedd...men det er nok ikek sliik for meg denne gang. Mannen var jo bortreist i dagene rundt EL :( og elers så kjenner jeg virkelig at mensen er på trappene nå. Begynte med mensmurringer i dag og føler for å løpe på do hele tiden. Sist kom den på dag 32 og ganger før det var det på dag 28. I dag er jeg på dag 29. Men NESTE måned da håper jeg på et lykktreff. Da har jeg og mannen avtalt at jeg skal ta EL-tester igjen. Om det blir som forrige måned med EL-utslaget rundt dag 17 så står jeg nok over testing videre, for da har jeg ganske regelmessige sykluser, samt at jeg vet hva jeg sal kjenne etter av symptomer rundt EL. Også skal jeg til akupunktøren for andre gang neste uke, så kanskje også det vil være et riktig skritt på veien til full klaff! Håper det.

Nå fikk jeg nettopp mail fra mannnen om kino i kveld. Det blir kos!

Vi har det fint mannen og jeg selv om vi blir litt oppgitt over hverandre innimellom. Det var forresten litt artig i morges. Jeg har snakket om at jeg synes at også han burde ta noen vitaminer, men han har ikke brydd seg med det. Men i dag var det "kan ikke du sette frem de vitaminene jeg skal ta?" Jeg; "alle sammen?" "Ja, bare sett frem det du mener jeg skal ta?" ... og sånn ble det... så det går seg til :wink:

Etter råd fra akupunktøren har jeg nå begynt på E-vitamin (fruktbarhetsvit.) og sink (fruktbarhetsmineralet). I tillegg tar jeg en omega-tabelett og en folat-tabelett, og nå gjør altså mannen det samme. Jeg leste et sted at sink skulle være bra for sædkvaliteten, så da kan det vel komme godt med at mannen har begynt med dette...

Tar din mann noen vitaminer eller du selv (utenom folat da)?

Håper ellers at dere får klaff denne EL, lille fruktbare lillen (du høres litenog søt ut med det "kallenavnet"). Ellers som andre har skrevet her; elskov - eller rettere sagt orgasme - kan faktisk fremskynde EL, så det er bare å kose seg.

:P

Ha en fin dag og en fridag i morgen... Kos dere! :P

- jeg får sette i gang med å jobbe.

- ny dag- :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny dag: Bare bruk den plassen du trenger du, for jeg er så spendt! Humørsvingninger, sa du? Det er jo et godt tegn :wink: Fint å høre at du og mannen har hatt en prat...

Jeg synes jeg selv har blitt mye flinkere til å konsentrere pratingen min til her inne, i stedet for å "plage" Mannen min med det :D, og det er deilig.

Jeg må si du har en positivt innstilt mann, som vil ta litt vitaminer også! Det tror jeg ikke jeg får min til å røre... Jeg tar kun folat selv, men tror jeg vil begynne med litt hostesaft, sink, E og salvie dersom jeg ikke blir gravid denne gangen!

Oppdater meg angående ikm etterhvert, vær så snill... :D

:lol: Jeg er ikke liten, men ganske søt... Strekker meg 175 cm over gulvet, men er tynn. :lol:

Kipa: Jeg ler godt :ler::ler: "løp og pul eller gå og elsk"

Tusen takk for rose... Du ÆÆR så søt!

Skal se litt på HC nå, men skal skrive litt til etterpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stor og deilig nyhet som jeg ikke skrev om ovenfor:

:hjerte: Ny drømmeseng/elskovsseng :hjerte:

:hoppe: Jippiii!! :hoppe:

Vi var og betalte den før idag, og nå har jeg hentet den, mens Mannen er på jobb (kompis med stor bil...)!

Det er ikke sikkert vi får installert den idag, men i morgen...helt sikkert! Jeg har aldri hatt en fjærmadrass før (er oppvokst med skumgummi), så dette skal virkelig bli en fryd! To madrasser i bunnen + to mykere madrasser oppå + en stor overmadrass. Billig var den også! :o

Det passer så perfekt nå, siden vi skal lage baby! Hihi! :D

Etter han er kommet fra jobben, skal vi dra opp til Svigers på kaffe (flere fra familien hans er der på overnatting). Det blir nok koselig...og godt med søtsaker :wink:

Etter hvert kommer lillesøster og kjærsten for å sove over her!

Og i morgen blir det sengekos! Gjett om gjett om gjett om! :hjerte:

Hihi!

Lille prinsessen på erten (minus ert) :ler:

Dag 15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Håper mannen har vasket bena da !

Følger spent med hva som skjer og sender over litt bli gravid tanker til deg !

klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Fått de skjuletast nå da... :ler:

Kos deg her med oss du - men ikke glem at det beste kjerringrådet for å bli gravid: sex... :wink:

Grattis med ny seng.

Klem fra Maya30 :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag: Bare bruk den plassen du trenger du, for jeg er så spendt! Humørsvingninger, sa du? Det er jo et godt tegn :wink: Fint å høre at du og mannen har hatt en prat...

Jeg synes jeg selv har blitt mye flinkere til å konsentrere pratingen min til her inne, i stedet for å "plage" Mannen min med det :D, og det er deilig.

Jeg må si du har en positivt innstilt mann, som vil ta litt vitaminer også! Det tror jeg ikke jeg får min til å røre... Jeg tar kun folat selv, men tror jeg vil begynne med litt hostesaft, sink, E og salvie dersom jeg ikke blir gravid denne gangen!

Oppdater meg angående ikm etterhvert, vær så snill... :D

:lol: Jeg er ikke liten, men ganske søt... Strekker meg 175 cm over gulvet, men er tynn. :lol:

Heisann lille - men høye - lillen.

Selv er jeg ca. 10 cm lavere enn deg, men også jeg er vel forholdsvis tynn. Håper jeg er litt søt også :wink:

Ellers; ikm ble til mensen. Hadde masse av verk tidlig på arbeidsdagen på onsdag og rett før lunsj så gjorde den sin entre. Kjiipt, men forventet. Dermed ble den siste syklusen min på 28 dager (de to forrige var på 27 og 31 dager + den første etter pilleslutt som var litt over en måned). Dette er altså 4 ganger med mens etter p-pilleslutt. Er glad for at syklusene er noenlunde regelmessige. Det blir enklere da.

Vi to får pepre hverandre med graviditetsprat her inne, sånn at vi kan ligge litt rolig ellers. Enig med deg at det er et smart trekk. Vi vil jo nødig ha oppgitte menn, ikke sant?

Ja, jeg synes det er flott at mannen min ahr begynt å ta vitaminer. Han sier selv at det er fordi han vi føle seg litt kvikkere, men han tar no både sink og folat og jeg er ikke så sikker på om det kvikker en så veldig opp. Men jeg er jo strålende fornøyd med vitamininntaket hans, så det føles veldig greit.. :wink: Det var jo akupunktøren min som anbefalte meg å ta sink og E-vitamin, men hun sa ikke hvorfor. Men jeg tror det må være pga. at jeg sa at vi ønsket å bli gravide (men det er jo ikke derfor jeg går til henne) - og det har jeg selvfølgelig sagt til mannen.

Mannen min er så utrolig glad i barn, og jeg må bare si at jeg håper så mye på at vi kan få det til, for jeg vil så gjerne at han skal bli far (og til mine barn, selvsagt). Håpe-håpe...

Vi snakket om det i går (jada - jeg vet at jeg har sagt at jeg skal ligge lavt, men) - at mai da blir det en del kos, ja... (etter mensen selvsagt). Jeg har stor tro på denne måneden :P

Også har jeg en god følelse for dere - NÅ! Du er jo midt i gang med EL...spennende. Lykke til og gratulerer med nye deilig seng (les: elskovsrede). Håper dagen i dag blir fin og ha en strålende helg!

KOs dere!!! :D :D

PS: Du heier vel på Kurt i Idol????? Eller må det bli Rebekka for din del (trønder)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mayamor

Men lillen da... :o

Er det pga. el at du ikke viser deg her for tiden? :ler:

Du må jo ikke slite helt ut mannen din heller da... :wink:

Krysser fingrene for dere. xxxxxx

Klem fra Maya30 :sminkedokke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at dere bryr dere, og takk for at dere er her med gode tanker; Jinx, Hilde, Maya, Kipa og ny dag. Jeg setter umåtelig stor pris på det...

Ny dag: Den h#§¤#¤>s mensen :evil: Grrr... Men bra at den i det minste var forventet denne gangen. Mai blir nok bra (håper for oss begge)! Fort deg å bli ferdig med mensen, så dere kan begynne å øve... Ja, jeg heier selvfølgelig på Kurt... :wink:

Senga vår ble installert allerede onsdag kveld den! :wink: Men vi fikk jo ikke innviet den, siden lillesøster og kjærsten lå i rommet ved siden av. Men torsdag braket det løs! :ler:

Vi hadde ikke sex igår (har det sjelden to dager etter hverandre... :-? ), så ikveld skal vi vel til igjen... :P

Jeg har ikke merket noe el-slim enda, men håper jeg har el likevel...hvertfall snart! Hvis det er slik som jeg tror; at lutealfasen min er på 12 dager, så skal el være på mandag. Men da burde jeg egentlig ha hatt el-slim nå, tror jeg...så jeg vet sannelig ikke!

Jeg liker ikke å sjekke sekret så ofte for tiden heller, for jeg innbilder meg at jeg da vil forstyrre noen svømmere som klamrer seg fast der inne og venter på åpning... :wink:

Menmen; har nå trodd at mai er måneden for oss, så da skal jeg fortsette å tro det... Har til og med sjekket den eventuelle terminen min på barnimagen :oops: , og der er jeg ikke befruktet enda! :ler2: :oops: :ler2:

Igår var jeg sammen med en gravid venninne (som jeg ikke har all verdens kontakt med ellers...) for å se på mamma-klær. Hun kjøpte mest "normale" klær, for utvalget er ikke så stort på mamma-fronten. Men så finnes det jo masse andre klær som også kan passe til en mage... :wink:

Magen hennes er såå søt (termin i august)!

...jeg fikk shoppet litt selv også :D Lenge siden sist jeg gjorde det.

Et lite Men: Vi satt på kafe, på røykeavdeling, fordi hun fremdeles røyker :o :roll: Jeg gidder ikke å si noe, for det er hennes valg...

Jeg sier bare "flott", når hun snakker om nedtrapping...

Jeg synes det er flaut å sitte ved siden av gravide som røyker :(

Nå må/burde jeg vel vaske opp...

Lillen

Dag 18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- har du kjøpt deg hostesaft da, vennen.... :blunke:

Nå satser vi på at den sitter som et skudd!! og om noen måneder kan du tusle rundt å se på gravide- klær du også...

- og om enda kortere tid fortvilet lete etter sex- lysten...., og være sinna som en sinnatagg- men slettes ikke ha dårlig samvittighet... :ler: og blid som ei sol noen minutter etterpå- og mannen din elsker deg alikevel...

foresten er du gift? Det har jeg jammen ikke fått med meg...

GOD HELG!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, jeg har nok ikke kjøpt hostesaft... Har glemt det hver gang jeg er i nærheten av apotek... Må nok vente til neste syklus, hvis det blir en neste da... :wink:

Vi skal gifte oss sommeren 2005! Grunnen til at vi må vente så lenge, er bryllupsbudsjettet... Derfor er vi antageligvis ikke gift når vi får vårt første barn, fordi vi ikke klarer å vente til 2005 med å prøve... :oops: Men det er ikke så nøye for meg hva som kommer først av de to tingene...

Vi tar antageligvis pause i prøvingen om et år, dersom vi ikke har klart det til da, slik at vi kan tenke på bryllupet, uten å planlegge en evt graviditet i tillegg...(det kan jo kræsje helt).

"Gleder meg" til å være sint, blid, trist og irritert om hverandre... :wink:

Lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant... Jeg skal gjøre det på vei til skolen på mandag (ettermiddagsskole)!

Men Mannen kommer til å le seg ihjel når han får vite hva jeg har kjøpt for å bli gravid... :ler:

Får ta en dose med en gang da... Vi skal vel ha sex på mandag, tenker jeg, siden vi "skal" ha sex idag! Full kontroll her :ler::ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Ville bare si at det skal i teorien holde å ha sex annenhver dag.

Sædcellene er levedyktige opp til 5 dager sies det.

Jeg satset på 2 dager...

Da hadde vi "unnskyldning" til å ha oss litt oftere... :ler:

Pst. koselig å mobbe deg litte granne. :wink:

Klem fra Maya30 :engel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...