Gå til innhold

Lille dagbok...


lillen

Anbefalte innlegg

Gjest Hilde K S

Litt av en journal du har på sykehuset da !

Jeg har ikm neste lørdag, men tror heller ikke at det er noe der !

Men for meg er det ikke verdens undergang.

Jeg tenker alltid at det er værre for dere som strever med å bli gravid med første barnet.

Jeg har tenkt mye den siste tiden og er ike sikker på om jeg orker å bli gravid en gang til. Det er slitsomt å alltid engste seg for å miste.

Sender noen bli gravid fort tanker til deg !

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Dakar lille suuuuuuukling! (Og stakkars foreldrene dine - de må ha vært ENGSTELIGE!!!) Men med en slik sykehistorie så har du sikkert blitt ganske modig i hvert fall.

Uff, det er ikke så enkelt å skulle være alene om alle disse graviditetstankene heller. Greit nok at det er kjedelig for gutta med EL og symptomer, men det er ganske altoverskyggende for oss jenter mens det står på. Håper du har noen venninner å prate med. Det hadde ikke jeg da vi prøvde sist, fordi vi prøvde i skjul. Men det hjelper jo litt med alle jentene som henger på nettet da!!!

Håper du koser deg hos mammaen din.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag: Takk for hyggelig oppdaterende hilsen! Ja, de derre mennene våre(!), men også venninnene synes jeg noen ganger...frustrerende å være den eneste i mitt real life som prøver! Det er ikke alltid det hjelper at gode venninner vet, for de forstår bare ikke...

Hilde: Tusen takk for tankene dine... Sender masse positive tanker tilbake, som kan brukes ved behov :wink: Stå på!

Matahari: Tusen takk for hilsen; alltid kos! Som du kan lese så trenger det ikke å hjelpe så mye å ha venninner som vet... Men det hjelper meg jo litt bare å ha fortalt det, så jeg slipper å "lyge"! Uansett så har jeg det kjempekoselig her "hjemme"! Håper du også har det bedre... :D

Ha en meget fruktbar påske, alle venner! :D Jeg X'er og X'er masse hele tiden for dere alle! :wink:

Nå sitter jeg her, sent på natt...

Har drukket TO øl og kjenner meg faktisk litt brisen :oops: Jeg tåler jo ingenting for tiden, siden jeg har gått ned i vekt!

En ting må jeg si; det er faktisk bare dere jentene her inne som forstår meg fullt ut (og jeg takker atter en gang for det...).

Selv om jeg nå har to veldig gode venninner som vet at vi prøver (har endelig fått fortalt det til venninne N), så får jeg ikke den responsen jeg vil... Jeg er jo veeldig opptatt av dette akkurat nå, men jeg tror ikke de har skjønt det. Og så vil jeg ikke snakke for mye om det heller, for jeg vil ikke at de skal bli lei! Så det ender med at det ikke blir snakk om det i det hele tatt... Det vi snakker mest om, er venninne J's kommende fødsel og barn! Og selv om vi er de beste venninner, så kjenner jeg et stikk av sjalusi... Hun har bare den vakre magen (termin i mai) :-? :D

Huff...

Er så glad for å ha dagboka mi :D

Ikke kjenner jeg noe tegn til graviditet heller! Tenker som så, at har jeg ikke ømme bryst, så er jeg heller ikke gravid (for det hadde jeg før aborten...)!

JEG VIL BLI GRAVID!

Lillen

Dag 28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Kjære lille Lillen!

Du skal se at du snart blir gravid. Når du er så fruktbar at du til og med har klart å bli gravid uten å ville det (sist gang, mener jeg), så er det klart at du får det til igjen senere! Men det tar jo av og til litt tid, og det er jo ikke akkurat det man har lyst til. Desto gøyere når det endelig klaffer!!!

Vet du hva noe av det første jeg gjorde når jeg fikk to blå var? Jeg durte ut og kjøpte en svangerskapskalender. Kjempegøy! Satte meg ned og fylte ut alle sidene med datoer, fra sist jeg hadde mens til forventet fødsel. Så fant jeg frem hammer og spiker, og hang den opp over nattbordet mitt. Dødsstolt! I den kalenderen står det om utviklingen uke for uke. Jeg skiftet ukenummer på søndager, så vi hadde et rituale hver søndagsmorgen, hvor vi leste om hva terten vår skulle gjøre den kommende uken.

Så du kan GLEDE deg til du endelig får det svaret du vil ha på den testen! Hvor lang syklus pleier du å ha forresten? Ser du var på dag 28 i går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matahari: En graviditetskalender høres kjempegøy ut(!), men hvor får man kjøpt en sånn en da? Trist å høre at det ikke blir mamma-pappa-tur på deg! Du bør nok slappe av en stund, ja, og kanskje en tur til legen!? :-?

Min forrige syklus (som også var den første) var på 31 dager. Jeg fikk mensen på dag 32. Men mange dager før mensen hadde jeg mensmurringer, og tre dager før hadde jeg brun utflod. Det har jeg ikke nå, bortsett fra stikkingen før helgen! Men alt dette med å kjenne etter på kroppen er litt uvandt, siden jeg ikke visste hva mensmurring var før jeg sluttet på pillene mine...

Er litt usikker ennå; det er litt "menssmerter" før mens ja?

Jeg skal altså, ifølge min første syklus, ha mensen på onsdag (vet nesten at jeg hadde el for ca ti dager siden, så mensen skal komme!). Har ikke noen andre tegn enn manglende mensmurring og manglende brun utflod. Sku nesten ønske noen kunne denge løs på puppene mine, slik at de blir ømme :lol:

Håpet henger i en tynn tråd...

Men det er der...

Idag har jeg bare daffa, spist og spilt spill! Ekte påske for meg! (men mangler yatsy-spillingen ennå... :wink: )

Mannen sier han skal komme hit en tur han også; kanskje til helga! :D Savner han...

Lille håp

Dag 29...3 dager igjen! Men skal ikke kjøpe test før det er absolutt nødvendig!

Flink jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære lillen, ønsker deg lykke til med testing!! Men om tre dager er jo apoteket stengt...skal du være så flink at du venter helt til påskeaften med å teste...?? Eller er det onsdag som er ikm...isåfall stenger det vel før den dagen også...Hmmm, det er jo spennende og jeg synes du er vedlig flink som er så tålmodig!!

-ikke meninga og bry meg altså... :oops: Jeg er litt spent da veit du...!

GOD PÅSKE!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny dag: Takk for hyggelig oppdaterende hilsen! Ja, de derre mennene våre(!), men også venninnene synes jeg noen ganger...frustrerende å være den eneste i mitt real life som prøver! Det er ikke alltid det hjelper at gode venninner vet, for de forstår bare ikke...

Heisann kjære lillen,

jeg er kun innom en kjapp litern tur på arbeid og da måtte jeg selvfølgelig sende deg en liten hilsen. Håper mensen ikke vil vise seg hos deg... håpe-håpe-veldig-mye...Sist jeg fikk mensen fikk jeg en del mensmurringer og verk nederst i korsryggen (slitsomt å sitte mye, vondt fra korsyggen og fremover). Nå er EL rett rundt hjørnet så nå er det kommet litt stikkinger og murringer igjen. Har mye mer verk og sånn før og under EL enn det jeg har rett før og under mensen. Men disse tingene er jo veldig forskjellig fra person til person så det er vnaskelig å sammenligne hvordan man føler det.

Jeg er også den eneste i min venninneflokk som prøver. Tror jeg.. får jeg si. Jeg har jo ikke fortalt dem at jeg har sluttet på pillene og snakker som at jeg går på p-piller fremdeles. Men det blir en del snakk om barn for det er ganske mange av våre felles bekjente som har barn og også noen som er gravid. Også er vi i den alderen at vi føler at vi bør begynne å tenke på det med barn og sånn...så det er et samtaleemne det med barn og graviditet selv om ikke jeg har røpet vår hemmelighet.

Tenkte jeg bare skulle si tvi-vi til deg + god påske. :wink:

Nå må jeg løpe av gårde.

Påskehilsen fra Bergen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg kjøper nok ikke no test før lørdag (dersom tanta er så snill og holder seg borte...ikm på onsdag), for jeg orker ikke å bruke penger på negativt svar...og det er jo større sjanse for å få positivt hvis mensen uteblir noen dager! :wink:

:( Men håpet er nesten forsvunnet nå, for jeg har en liten dråpe brun utflod i trusa mi, akkurat som sist! :evil:

Er bare innom en kort tur nå; skal se hvordan det går med Klips-mamma!

Tusen takk for hilsener jenter! God påske til alle! :D :lol: :D

Lillen

Dag 30 :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er onsag, onsdag kveld t.o.m... og jeg er så spent.

Håper ikke mensen er kommet. Likte ikke det jeg leste om utfloden, men håper fremdeles på dine vegne. :D

Ellers så tyller jeg i meg meg både B- og C-vitaminer og nyter dagene!!! :wink::roll:

Mannen er bortreist, men på lørdag når han kommer hjem da blir det kos da! Kanskje for sent i forhold til EL, men uansett blir det nok kosing. Gleder meg til å se ham igjen. :P

Håper på "hvit" uke og det svaret du ønsker deg!

Påskehilsen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlige nyheter igjen...

Idag kom tanta mi, som ventet...

Er nesten litt lei allerede, og i tillegg går alle rundt meg og er gravide! :-? +dagbladet idag fortalte om hvor "in" det er med gravide og mammaklær... :-? Jeg vil jo også!

Men jeg er også ganske lykkelig...egentlig! For hun kom jo akkurat på ikm-dagen! Jeg hadde aldri ventet meg at hun skulle være så snill med meg; og være regelmessig med en gang (vet det er mange her inne som sliter med det...ære være de!)!

Nå kan jeg for alvor begynne planleggingen...ikm 17. mai!

Klarer ikke å deppe når solen skinner for hele landet hele dagen heller... :D

Har solet ansiktet mitt i dag, og det var deilig! Særlig siden venninne N satt ved min venstre side og en kald glass-cola satt ved min høyre side! :D Satt faktisk i bare singlet! Må sole mer i morgen... Skal være fin i fargen når Mannen kommer hit! :hjerte:

Nå må jeg oppdatere meg litt i flere dagbøker!

ny dag: Tvi tvi når mannen kommer hjem! :D

Lillen

Dag 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Uffda Lillen. Det var veldig leit. Men som du sier - 17. mai er jo en superoptimistisk dag!!! Er dette ditt andre uønskede tante-besøk? Før jeg ble gravid hadde jeg to uønskede menser, og så VIPS! Og da føltes det som om det hadde gått kjempefort.

Sånn apropos disse kalenderne; de selges i hvert fall på Ark.

Kos deg i dag da! (Og hurra for regelmessighet!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lillen!

Tusen takk for innlegg i min dagbok. Har nå lest en hel del i di dagbok, og jeg føler med deg. Det er skikkelig trist å se flere og flere går med stor mage, når du også har så inderlig lust!! Men, men vår tid kommer nok også. Min mann er på påskeferie hos foreldrene sine, og jeg sitter her hjemme. Blir ikke noe barn på dette :). Han kommer hjem på søndag, så det får bli kos da. Håper at du får to RØDE neste gang!! Følger med deg.

Lux

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann lillen!

Nei, dette var ikke noe gøy. Det var jo ikke sånn det skulle gå nå...

:cry: Hm - jaja, du får glede deg over din regelmessige syklus og tenke at der ikke har vært prøvere så altfor lenge. Selv er jeg på dag 17 i dag og sist syklus var det på denne dagen at EL-testen slo ut. Denne gangen har jeg jo ikke tatt de testene så jeg slapper mer av. Mannen kommer imorgen :wink: Takk for lykkeønskningene.

Har ikke hatt så mye vondt i magen denne gangen (stikkinger og sånn). Bare litt + at jeg er opplåst. Også tror jeg at jeg har hatt det berømmelige EL-slimet igjen.

Siden jeg har begynt på akupunktur for ryggvondt så kan det jo kanskje være at det har innvirket litt denne gangen, og forsinket EL, eller fjernet noe av smertene. Hvem vet?

Unasett så har jeg ikke noen forhåpninger denne gangen om at mensen ikke vil vise seg. Håper heller/kun på at den kommer på omtrent riktig tid og at jeg derfor kan slå meg til ro med å ha en ganske stabil syklus.

Jaja - jeg leste også om store mager og kjendiser i avisen. Litt misunnelig (på det første).

Ellers er været også her i Bergen heeeelt nydelig. Ca. 25 grader på terassen, og ca. 18 i skyggen. Har slappet mye av. Ikke fått jobbet noe særlig - som var planlagt - men deilig å få slappet av også.

Jeg har også fått solt meg litt. Håper mennene våre legger merke til det :wink:

Ha en fin påskeferie videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære lillen!

Leit med tanter som dukker opp når de ikke er invitert!!! :evil:

Men så fint at du er i rute og kan planlegge litt mer. TVI; TVI og all mulig lykke til deg for den neste syklusen!!!

*en god klem* :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:evil: Domme IKM :evil:

:hoppe: hurra for regelmessig mens :hoppe:

Jaja, håper du har hatt en bedre påsken enn meg i alle fall!!

Ses oftere nå tenker jeg! Det nærmer seg eksamener og da er det mye nyttig å finne på KG! For det tror jeg!!! :hoho:

Mange klemmer fra Magnhild og Knerten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Dumme IKM. :evil:

<<<<<<<<<<<BLÅ VIBBER>>>>>>>>>>>>>>>

Men samtidig er det jo greit at du begynner å få "orden" på syklussene. :wink:

Vel overstått påske forresten, men det var ikke dette jeg ville lese, vett du...

Neste måned - neste måned xxxxxxxxxxxxxx :wink:

Klem fra Maya30 :kysse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for fine hilsener, supergirls!

Nå er jeg endelig hjemme igjen! (og kan kose meg med adsl...)

Det har vært den beste påsken på lenge! Siden jeg har vært hos mamma såpass lenge, ble det ikke noe stress i det hele tatt. BVi kunne bare nyte dagene og gjøre som vi ville! :D

Har tilbringt mye tid sammen med gravide venninne J også, og det var kjempekos! Har tilbringt enda mer tid i solsteken, og resultatet ble rød armer... :D

På lørdag kom Mannen... Det var herlig å se han igjen! På kvelden hadde vi svigermor-samling :lol: ! Svigermor, svigerstefar og søsteren til Mannen var på besøk... Stefar lagde nydelig mat, og mamma lagde deilig dessert. En vellykket kveld! :D

Nå sitter jeg bare å slapper av foran pcn og oppdaterer meg med hva som har skjedd i andres liv i det siste! :wink:

(må vel snart slå av så jeg kan lese litt til en prøve... :( )

Lillen

Dag 7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Lillen, tusen takk for at du er så snill!!

Jeg leste på sg sine sider tror jeg det var et kjerringråd...var jo passe desperat.. så jeg fulgte det. Drakk nemlig slimløsende hostesaft under el, noen små slurker. det stod at de som hadde prøvd det hadde det lykkes for. Man vet jo ikke, men jeg kan kanskje gi det som et lite tips..så får du gjøre hva du vil med det... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er barnimagen.com det står, under kjerringråd...

Slimløsende hostesaft

Hei! Etter flere års forsøk på å bli gravid, var vi på vei til

prøverørsmetoden. Tilfeldig leste jeg en avisartikkel om ei kvinne som

mente at hun hadde blitt gravid etter å ha drukket slimløsende hostesaft, -

ikke bare en gang, men to ganger hadde hun blitt gravid ved hjelp av

slimløsende hostesaft. Jeg tenkte at det ikke skadet å forsøke dette rådet,

så jeg kjøpte meg ei lita flaske hostesaft og drakk noen dager før

eggløsning - og vips der skjedde det: - endelig gravid. Hittil har jeg fått

to velskapte barn ved hjelp av dette "knepet" og et nytt er på vei. Så vidt

jeg vet er denne metoden ikke vitenskapelig bevist, men hostesaften antas å

virke ved å tynne ut kvinnens "slim", slik at sædcellene får en litt lettere svømmetur mot egget. Husk at hostesaften må være slimløsende. Bruk hostesaften kun noen dager rundt eggløsning og i moderate mengder.

KLEM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...