Gå til innhold

Lille dagbok...


lillen

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Stakkars mobbeoffer-Lillen!

Jeg har tenkt på en ting ang denne hostesaften. Yukki forklaring følger: Det berømmelige slimet som kommer ved eggløsning skal jo liksom dra tak i sædcellene, og ta de med opp til egget. Hvis du drikker hostesaft vil jo limet tynnes ut. Betyr ikke det at bungy-jump'en ikke vil fungere?

Håper du bruker helgen til noe konstruktivt (altså kjører inn denne nye sengen deres)! Jeg heier for harde livet jeg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Lillen.

Tusen takk for melding. Jo IKM er på onsdag - 3 dager til nå.

Jeg skal da 3 og en halv uke til gamle Sovjetunionen, og min mann skal ikke være med pga at det er gjennom jobben - burde nok sendt over litt sperm ja :ler2:. Jeg reiser tidlig i juni, så da klarer jeg nok ikke oppdatere meg noe særlig her inne. Det blir da litt kipt. Får bare håpe på at det blir noen gledelige overaskelser på disse sidene når jeg kommer hjem.

Det er jo enda en måned til jeg reiser da - så det kan jo enda skje noe!

Høres kjempebra ut med ny seng - tenker meg at den gjør susen :D. Masse lykke til

ps: Hva er det med hostesaft som skal være så bra??? Har ikke fått med meg det!

Klem Lux

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er barnimagen.com det står, under kjerringråd...

Slimløsende hostesaft

Hei! Etter flere års forsøk på å bli gravid, var vi på vei til

prøverørsmetoden. Tilfeldig leste jeg en avisartikkel om ei kvinne som

mente at hun hadde blitt gravid etter å ha drukket slimløsende hostesaft, -

ikke bare en gang, men to ganger hadde hun blitt gravid ved hjelp av

slimløsende hostesaft. Jeg tenkte at det ikke skadet å forsøke dette rådet,

så jeg kjøpte meg ei lita flaske hostesaft og drakk noen dager før

eggløsning - og vips der skjedde det: - endelig gravid. Hittil har jeg fått

to velskapte barn ved hjelp av dette "knepet" og et nytt er på vei. Så vidt

jeg vet er denne metoden ikke vitenskapelig bevist, men hostesaften antas å

virke ved å tynne ut kvinnens "slim", slik at sædcellene får en litt lettere svømmetur mot egget. Husk at hostesaften må være slimløsende. Bruk hostesaften kun noen dager rundt eggløsning og i moderate mengder.

KLEM!

(Kipa har brukt solvipect slimløsende hostemikstur :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag: Den h#§¤#¤>s mensen :evil: Grrr... Men bra at den i det minste var forventet denne gangen. Mai blir nok bra (håper for oss begge)! Fort deg å bli ferdig med mensen, så dere kan begynne å øve... Ja, jeg heier selvfølgelig på Kurt...

Heisann!!

Håper du har hatt en fin helg, med mye sengeaktivitet.

Sender masse av gode vibrasjoner her fra Bergen.

Meg meg - og med mannen og meg - går det fint. Vi har hatt en fin helg sammen. Og siste mensdag var i går, jada, så i morges ble det kos da ja. Deilig :wink: Så, vi er begynt å "øve".

Krysser ellers fingre for dere og heier og heier :D

Må ellers si at jeg er helt enig med deg om at røykende gravide er et stygt syn. Jeg synes også det er flaut å sitte i siden av røykende gravide på kafe. Eller jeg hadde syntes det, får jeg vel heller si, for jeg har ikke opplevd det selv. Men jeg har oopllevd det på fest, og det er langt fra bra. Jge blir veldig provosert av slikt. Men på den annen side er det selvfølgelig bra at mor kutter ned på røyken - ja, at det blir røykt mindre enn før graviditeten - men det er langt fra tilfredstillende spør du meg, altså... :evil: Åh, jeg kjenner meg irritert bare ved å skrive om det.

Selv har jeg ikke røykt en sigarett på en del år (så jeg sluttet før vi tenkte på graviditet). Men siden jeg har røykt selv, så føler jeg at jeg kan uttale meg om det liksom. For jeg vet at det kan være vanskeig å slutte. Men hadde jeg hatt et barn i magen, så hadde du ikke sett meg med en røyk i munnen - sikkert ikke ved siden av en røyker heller (kanskje) - tror jeg kan bli litt sånn hysterisk på de tingene der altså (kjenner jeg med selv rett).

Jaja - det får være med det for denne gang. Får sette i gang med å gjøre litt arbeid.

Ha en fin dag og kos dere i kveld (med eller uten hostesaft innabords)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at jeg synes det er supert at du heier på Kurt!!! Han er superbra. Men han var ikke så altfor bra nå på fredag. Da synes jeg Gaute var knallbra. Fikk virkelig frysninger.

Vi får følge med fremover. Spennende. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært flinke i helga altså! :D Både torsdag, lørdag og søndag... Da blir det vel kanskje ikke noe idag, men...

Blir nesten litt flau over meg selv :oops: ; igår, etter sex, lå jeg og gjorde knipeøvelser helt til jeg sovnet, fordi jeg har hørt at orgasmer hjelper med å "pumpe" opp svømmerne... Og knipeøvelser virker kanskje på samme måte!? :ler:

Håper så inderlig at det har klaffet med el denne gangen... Har jo vært litt usikker på den i det siste.

Det blir nok ikke noe hostesaft på meg, siden vi er blakkere enn vi trodde (men den deilige nye senga var verdt det!). Men jeg får kjøpe det, dersom det ikke har klaffet denne gangen.

Idag skal jeg på skolen, og får god samvittighet av det, siden jeg har så stort fravær...

Ny dag: Takk for hilsen! Så fint at tanta har dratt hjem! :D

Jeg sitter og tar en røyk akkurat nå, men jeg kommer til å slutte hvis jeg får et X slutte!

Lux: Takk for lykkeønskinger, og lykke til selv! :D

Matahari: Jeg er nok ikke noe mobbeoffer... Maya er bare humor, hun! Takk for heiing; :D jeg heier på deg også!

Maya: Engelen... :wink: Du er en søt mobber... Lenge leve svømmerne!

Nå skal jeg lese litt i andre bøker her inne. Etterpå må jeg vel få i meg litt mat...

Lillen

Dag 20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Lillen!

Tusen takk for alle hilsninger i min dagbok! Det varmer :D

Ville bare si at jeg krysser fingre og tær for at det skal klaffe for dere denne perioden, det synes jeg (etter og ha lest igjennom dagboken din) at dere virkelig fortjener! Kanskje blir det en søt liten brudesvenn/pike i år 2005 :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at det tar noen dager før du skriver her igjen, etter "utskeielsene" de siste ukene :hoho:

Får håpe den nye senga hjalp da :hoho:

Klem fra Wit 13+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Er blitt så glad i deg atte... :sjarmor:

Livet er for kort til å ikke kunne mobbe hverandre.

Så lenge vi er så koselige som vi er... :oops: :engel:

Klem fra Maya30 :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maya: Er blitt så glad i deg også atte :D Det er så rart; at man kan få et forhold til folk man treffer på nettet... Trodde ikke det gikk ann før jeg kom inn her! Det er så mange koselige mennesker, som får meg til å både le og gråte! :ler: :cry:

Litt mobbing er bare sundt, for vi vet, koselige som vi er, at det er ikke noe vondt i det :wink:

Wit: Tror du jeg er for sliten til å være her inne? Aldri for sliten for kg (med mindre jeg har hodepine pga skjermen...)! Den nye senga hjelper; en eller annen gang blir vi jo gravide, vi også! :wink:

Bizzy: Vet ikke helt hvordan man gjør seg fortjent til å bli gravid, men...fint at du synes jeg har oppfylt de kravene :D (men vi er bare på tredje forsøk, selv om boka er lang...)! Tusen takk for kryssing!

Er egentlig i godt humør for tiden, men er også i en liten krise-tenke-periode... :-? Skulle ønske vi bare ble gravide , for da slipper jeg å veie for og imot hele tiden...

Ikke misforstå; vi er klare for å bli foreldre!

Det er bare økonomien og situasjonen som ikke er helt rede...

Dersom jeg blir gravid nå...:

*når barnet er født, har Mannen (hvis han fullfører) bare ett år igjen av utdanningen sin.

*når barnet er født, er jeg midt i et skoleår, som er mulig å fullføre selv om vi har et spedbarn (skole tre kvelder i uka; bruke brystpumpe, slik at Mannen kan ta seg av den lille da).

*målet mitt er høyskole-utdannelse...neste høst... Kan det gå mon tro?

*ifølge mine nåværende planer, så har jeg 4 år igjen av utdannelsen, og det er så lengeeee... Det aller beste hadde selvfølgelig vært å vente til vi begge er ferdige, men vi føler likevel at vi er klare for det nå! Og det er vanskelig å vente...

Det er den forbanna sykdommen som har fått meg oppi alt dette styret med forsinket utdannelse osv. Jeg hater den! Den er ond! Uten den, kunne jeg vært ferdig utdannet nå i vår!

Det er nok mange som tenker sitt nå, "huff, hun burde absolutt vente", og selv om vi har en god tone her inne, og alle er veldig støttende og snille, er det lov å si sin mening til meg... :wink: Jeg tåler det...

Jaja, da var jeg ferdig med det dumme jeg skulle skrive om idag...

Mannen har eksamen idag...tvitvi! Jeg kjøpte to t-skjorter (som falt i smak hos han!) og fire sokke-par til han igår. Den første t-skjorten fordi jeg elsker han, den andre fordi han er alt for meg, og sokkene fordi han trengte de... Men alt sammen var en oppmuntring fordi han har eksamen! Det var så fint å se det glade ansiktet hans... :D

Jeg avslutter for idag...

Lillen

Dag 21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hei Lillen!

Jeg kjenner igjen tankene dine rundt hvorvidt det passer å få barn nå. Det er bare DU som vet om det passer. Men jeg slenger nå på mine meninger allikevel jeg... :blunke:

Jeg tror ikke det er noe problem å ha barn mens man er under utdannelse. Tenk så fleksibel man er da! Barnet putter du i studentbarnehage. Av alle de barnehager jeg har vært innom, så synes jeg disse barnehagene scorer høyest. Det er billigere enn annen barnehage også (Såfremt dere ikke har en årsinntekt over 220.000). Jeg er selv student, ferdig om ett år. Jeg planla å få barn slik at jeg ville kun ha ett år igjen ved fødsel. (Men slik gikk det jo som kjent ikke.) Det hadde gått helt utmerket.

Poenget at du må tenke på hva som passer for dere. Ønsker dere å få barn nå - Ja, så GO FOR IT! Hva er det som er viktig for deg her i livet? Det er det bare du som kan svare på.

Men kan jeg få lov til å spørre om hvilken utdannelse du ønsker å ta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Lillen!

Du må ikke tenke så masse!!! :ler: Det kan bli en vane!

Ellers så er det ikke vanskelig å være student med barn. Kanskje de aller første mnd, men når barnet blir stort nok til å gå i bhg så går det greit. Jeg har jo planer om å begynne hovedfag til høsten. planen er å gjløre det som må gjøres de siste mnd før fødsel og så ta noen uker fri og deretter har 'hjemmekontor'. Så lenge du har skole på kveldstid og mannen kan være hjemme med barnet så er det ikke noe problem. Og penger er ikke noe problem lengre. Joda det er nok ikke luksus, men du får hjelp og støtte og klarer deg fint. og hvis mannen har mulighet til å ta kvelds/helgejobb så er jo det kjempebra. Jeg har selv håp om å ha deltidsjobb etter fødselen. På kveldstid og kanskje noen helger. Men jeg må nesten se an hvordan det går. Kanskje det er nok med hovedfag og barn??? :o Høres litt masse ut egentlig.

Ellers så krysser jeg armer, ben, fingre og tær for dere denne mnd og håper virkelig dere har truffet... I alle fall med en svømmer. Det er alt som trengs!

Jeg og lurer på hvilket studie du har lyst til å ta! Åhh det er så masse jegg kunne tenke meg!!!

klem fra Magnhild og Knerten

13+0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, jenter! Dere er goe!

Jeg har egentlig aldri sett på det som noe problem med utdanning samtidig som barn; kanskje heller en fordel fordi man er så fleksibel, får så mye støtte osv.

Jeg vet ikke egentlig hva som er problemet mitt... Det går sånn opp og ned hele tiden! Akkurat nå, når jeg har lest det dere skriver, føler jeg at alt er greit! Som sagt; det skifter veldig fort...er jo ikke så lenge siden jeg skrev det...

Kanskje alt jeg trengte var en oppmuntring, for å føle meg bedre! En annen oppmuntring er jo at Mannen er helt med på dette selv, og han er en ordne-kontroll-ha-alt-i-boks-økonomi-frik!

I will go for it, no matter what! Det er vel heller de rundt meg som ikke sunes dette er det lureste jeg kunne ha gjort! Men jeg vil ikke la sykdommen stoppe meg; det har jeg måttet gjøre i så mange sammenhenger! Og den er ikke noe problem mht det å få barn, så...

(bortsett fra fruktbarhet, 10% arvelighet og et evt. keisersnitt, og det må jeg gjennom uansett når jeg tenker å få barn...)

Takk, supergirls, for at dere gir meg løft og bryr dere! Det er bare deilig å få tankene mine skrevet ned en plass!

Jeg har lenge tenkt på å utdanne meg til radiograf. Har veldig stor interesse for anatomi, fysiologi, patologi...og det er det jeg vil arbeide med! Kunne vært like greit som sykepleier, men i tillegg til at jeg vil velge noe litt mer originalt, så vil det være mere mulighet for en roligere, og mindre stressende jobb som radiograf.

Jeg kan utføre ultralyd også! :wink:

Igjen takk! Jeg har jo dere, så da er jo ingenting noe problem egentlig! Fint å høre at det er flere som er i student-og-prøver-rollen!

Og lykke til på eksamener!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PS: Jeg kommer nok til å fortsette med å argumentere for og imot mine egne meninger resten av mitt liv :Nikke:

Jeg lider av noe vi kan kalle "tegnefilm-syndromet".

Hele tiden sitter det en djevel på den ene skulderen min, og en engel på den andre...og enkelte ganger vet jeg ikke hvem jeg skal høre på.

Men jeg er mest som en engel, altså! :wink:

:engel: + :evil:

God natt... :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lillen og takk for hilsen i dagboka mi :D

Jeg har lest masse om det som står på barnimagen.com, og noen av rådene prøver jeg å følge. Ellers er det jo bare å krysse fingrene og håpe at bekkenløsningen ikke blir så veldig mye verre. :-?

Grunne til at man anbefales å gå til tannlegen skal være at tannkjøttet blør fortere under graviditet, og man vil derfor sikre at det ikke danner grobunn for større problemer i etterkant... Noe sånt ihvertfall :)

Lykke til.

Klem fra Wit 14+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for svar, hilsen og lykkeønskinger, Wit! :D

Har vondt i magen, og nå mister jeg masse blod...(!) Jeg har blødd ganske mye i tarmen de siste dagene, og må begynne å være litt flinkere med medisinene mine, tror jeg :-? Kanskje jeg tar litt mer enn normalt også, selv om det egentlig er legen som bestemmer det. Men etter så mange år, så kjenner jeg medisinene mine ganske godt, og vet akkurat hvilken som hjelper raskt, når jeg er litt verre... Så det skal nok gå bra! :wink:

Ellers har jeg rare smerter i underlivet for tiden (og jeg har hatt dem før...). Det kommer sånne stikk ca ved ytre skamleppe på den ene siden, bare innvendig liksom... Vanskelig å forklare. Litt ved siden av klitoris altså. Kanskje urinrøret er der? Smerten kommer og går hele tiden. Gruble, gruble... Jeg er bare nysgjerrig!

Ellers er det ikke mye å fortelle... Annet enn at tiden går veldig sakte mot IKM :(

Lillen

Dag 22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

:-? Uff - ja husker hvor lange de dagene mot IKM var... :-?

Det går fortere når testen slår ut positvt... :wink:

Dette med tarmene - er det noe du har vært mye plaget av?

Høres ikke noe kjekt ut.

Ønsker deg riktig god bedring. :kysse:

Og at det blir en evighet til IKM... sånn ca. 12-13 mnd kanskje... :ler:

<<<<<<<<<<<<<<blå

(Alt etter som...)

Klem fra Maya30 :engel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!!

Jaja, det er den største selvfølge at man skal blø masse i tarmen... Stakkers lille lillen!!! synes fryltelig synd på deg. Ikke noe moro!

Tenkte bare på en ting. Hva med å studere bioingerniør? Det begynte jeg på og det var kjempegøy. Men nå er ikke jeg noe stor fan av kjemi og dermed så sluttet jeg. Men det har jo alle de tingene du snakket om da. Jeg synes også at radiograf virker spennende, men synes det virker litt ensidig. Nå er det nok bare jeg som ikke vet alt hva man kan gjøre som radiograf, men ser for meg de som tar røntgenbilder av brukne bein og sender dem videre til legen... Sikkert moro! Lurte på det også, men jeg er heller ikke fan av fysikk... :ler: Da funket det dårlig.

Skulle jeg valgt igjen nå så ville jeg studert til å bli sykepleier, og deretter til intensiv, jordmor, eller barnesykepleier. Man trenger ikke engste seg for ikke å få jobb i alle fall... Og jeg mener å huske at alt dette har de på Høyskoleni Bergen!!!!!!!!!!!! (HINTHINTHINT)

Du får har god bedring! Gjør som du best mener med medisinene. du kjenner din kropp best uansett hva legene sier. (Er disse medisiner farlig for barn i magen?? Det har du sikkert kontroll på tenker jeg!!)

Og dessuten; alt går greit, har bare litt dårlig tid og prioriterer å skrive i andres bøker enn i min. Men jeg skal forsøke å oppdatere litt oftere! Men jeg er her hver dag altså!

Mangemange klemmer fra Magnhild og Knerten

13+1 :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og bare så du vet det så sender jeg ut usynlige gravideviber døgnet rundt her...

{{{{{{{{{{{{{{{blir gra

så det så!

:ler:

Klem igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...