Gå til innhold

Lille dagbok...


lillen

Anbefalte innlegg

Så ble det omsider min tur til å skrive her... :D

Jeg er 22 år, har vært sammen med Mannen i litt over 3 år, og vi har bodd sammen i 2 1/2 år. Vi gifter oss i 2005! Hurrra!

:lol:

Jeg har villet bli gravid lenge, men Mannen har sagt at han har fryktelig lyst; har bare lyst til å vente til det "passer bedre" (vet ikke helt hva han mente).

Men så en vakker dag...spurte han "når skal vi ha baby?"

Jeg svarte selvfølgelig det innlærte fasitsvaret hans (for jeg vil ikke mase) "nei...når det passer!" Men senere på kvelden fortalte han at grunnen til at han hadde spurt, var at han ville prøve nå!!! :P

Så jeg tok min siste pille (mitt på brettet) på lørdag! Er litt usikker på når mensen skal komme da... Noen som vet? Kommer den som vanlig når man avslutter et 21-pillers-brett? Har ikke fått den ennå ihvertfall. Men jeg vil helst at den skal komme, sånn at jeg også kan begynne å vente på EL :wink: Akkurat nå er jeg brun i trusa... :roll:

Jeg har vært gravid en gang før. Vi hadde vært sammen i 4 mnd, og syntes begge at det var for tidlig, så det endte med abort. :cry:

Jeg hadde vel et helt annet syn på det å være gravid den gang, for sånn som tingene er nå, kunne jeg aldri ha gjort det samme igjen (kanskje med unntak av voldtekt e.l.) Men jeg forstår jo fortsatt hvorfor jeg gjorde det!

Jeg tenker jeg skriver mer senere, jeg!

:lol: Dette blir morsomt! :lol:

Lillen :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

:D Velkommen som dagbokskriver og prøver!! :D

Krysser fingrene for snarlig 2 blå!!

Koz.. :vinke:

Lucky og lillevenn 10+0 i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen.

Dagbokskriving har ofte en god effekt på frembringelse av har det vist seg.

Skriv litt mer om deg selv, da vel.

:D

Klips + småtten, 33+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for velkomsthilsener! De kom fort! Takk.

Trodde kanskje jeg burde holde meg litt unna kg i prøvetiden, jeg! :lol: For de som stresser med å bli gravid, tar det jo noen ganger lenger tid for... Og bortsett fra masse gode råd, støtte, moro og veiledning, så føler jeg meg bare mer og mer gravid for hver gang jeg er her! :oops:

Disse "symptomene" har jeg idag: ømme brystvorter, det stikker i puppen, tannkjøttet oppfører seg rart, jeg tisser hele tiden, og kviser får jeg også. Kan ta med at jeg har hatt mageknip i noen dager, men det er vel ikke noe symptom...

Er litt flau over disse symptomene mine :oops: , spesielt fordi jeg har gått på piller frm til lørdag! :oops:

Nok rødming for idag... (det kommer vel mer senere tenker jeg) :roll:

En annen ting er at jeg røyker. Jeg har valgt å fortsette med det til jeg får se dobbel blå. Hva synes dere om det? Jeg regner jo ikke med å være så langt ut i svangerskapet når det skjer, så jeg tror det skal gå bra for fosteret...

Legen min var VELDIG glad for at jeg prøver å bli gravid, for da kunne jeg endelig slutte å røyke! Og så har han en teori om at jeg heller ikke burde ta p-piller, pga en magesykdom jeg har, så mandagen (legetimen) var hans lykkedag :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VELKOMMEN SOM DAGBOKSKRIVER HÅPER JAKTEN PÅ DE TO BLÅ IKKE BLIR SÅ LANG :ler2::ler:

Ja symtomene strømmet fælt på når jeg leste dagbøkene den første prøvetiden min hi,hi

Men de kan jo være sanne så ikke tenk på det du bare nyt tiden som prøver det er jo ikke sikker den blir så lang for deg.

Min har vært litt lang(les dagboken min),men nå er vi snart igang med utredningen så da håper jeg ting ordner seg!!!

LYKKE TIL SOM PRØVER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HHHHHHEEEEEEEIIIIIII!!!!!!!!! :vinke:

Godt å se at du fant veien du også. Og du er helt normal når du har 10000 symptomer... Jeg har de symptomene hele tiden jeg...

Ellers så har jeg nå fått leilighet. MORO!!! Og så har jeg funnet stoff til kjolen min (brudekjolen), kanskje. Skal i alle fall bestille prøver fra England og se hva de har.

Men nå må vi jo bare holde sammen. Har dere satt dato for bryllupet? Vi skal gifte oss 20.05.2005, husker ikke om jeg har skrevet det tidligere, men uansett. Jeg gleder meg masse!!

Jepp, men nå er dette din dagbok, så skal jeg gå inn og skrive i min dagbok! :ler2:

Klem Magnhild

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsen, og GRATULERER igjen (jeg har skrevet det i boka di også...) Ja, nå må vi holde sammen :lol:

Vi har ingen dato ennå, men tenkte på den samme som deg faktisk... Men jeg tror ikke det passer i forhold til Mannens examner. Vi vet ikke ennå! I'll let you know! (Men dette er ikke bryllupsdagbok, nei...)

Nå som du får det travelt med ny leilighet/hus, må du ikke glemme sengekosen, for det er sikkert nå det skjer! :wink:

Noen som har prøvd andre tester enn clear blue, f x kjøpt på nettet, apotek-prix eller ultra? Har lust til å finne noen som er billigere... For jeg kommer til å teste mye! Klarer vel ikke å styre meg, kjenner jeg meg selv rett... Mannen kommer til å bli gal, så please la det egget bli bomba :lol: fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o :o :roll: GLEMME SENGEKOS??? Går det an da??

Du vet at 20.05.200 er en fredag sant. Vi har valgt den, ikke bare fordi det er en kul dato, som det jo er, men fordi den betyr noe for oss. Litt teit at det er akkurat da jeg skal avslutte hovedfag, men det får så være. Vi får ta det som det kommer. Får heller utsette noen eksamener da...

Klem fra Magnhild

(som fortsatt ikke har beina på jorden) :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heii!!!

Og velkommen som dagbokskriver!!! :enig_animasjon:

Håper at du får to blå om ikke så alt for lenge!! Det skal iallefall bli spennede å følge med deg fremover!!! :D :D

koser og klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Takk for hilsen, snoopie :D

Jeg vet ikke hvordan dette skal gå, når jeg skriver så mange ganger i boka mi bare den første dagen... :lol:

Men denne dagen har vært så utrolig kjedelig.... Skal på skolen (voksenopplæring) nå snart da, så endelig har jeg noe konstruktivt å gjøre!

Jeg lurer på om noen der ute, eller her inne, kan svare meg på et spørsmål, som jeg tror jeg hadde i første innlegg. Lurer på om det kommer en vanlig pille-mens etter avbrutt brett? Burde da gjøre det... Det har til å med hendt at jeg har fått mens midt på et brett, fordi jeg har glemt pillen! Og hva er det brune som er der nå, hæ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!!!

Kan ikke gi deg et konkret svar på spm ditt,men jeg kan jo svare utifra egne erfaringer...Etter avbrutt pillebruk,så kan syklusene bli heeeelt på trynet,og det som legen min sa til meg,var at første mens,er egentlig ikke en mens...Den første orntlige mensen kan det gå flere mnd før den kommer..Alt ettersom hvor fort eggløsningen blir stabil igjen..Men så sa han også at det er lettere å bli gravid rett etter pilleslutt enn ellers...Så det kommer vel heelt ann på kroppen tror jeg...Og det er ganske vanlig at det kommer en menslignende blødning rett etterpå,for nå får jo kroppen ikke tilført hormonene som skal regulere dette lenger...Hmm..Nå ble dette både langt å rotete,men jeg håper du fårstår litt av det jeg prøver å si iallefall... :wink:

Lykke til!!

koser og klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo også si noe om mine erfaringer.

Da jeg gikk på pillen og stoppet midt på et brett, noe som selvsagt hendte siden jeg er utrolig glemsom av meg, så fikk jeg mensen etter tre-fire dager. Det samme skjedde da jeg sluttet på slutten av et brett også. fikk mensen noen dager senere, fordi kroppen ikke fikk de hormonene den var vandt til. Det som også skjedde var at jeg ble gravid på første syklus etter pillebruk, noe som er ganske vanlig egentlig. Desverre så mistet jeg, men det går liksom helt greit. Det er sånt som skjer. Men det som også er helt vanlig, men som ikke har hendt meg er at mensen blir helt på tur. At det kan gå utrooooolig lenge mellom hver mens og umilig å si når det er EL og alt sånt. Men ta ikke sorgene på forskudd lillen. Vent på mens og stå på!!! Det er lett å bli gravid på første syklus!! :ler:

Klem Magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag er mensen her for fullt! Derfor kaller jeg det Dag 1, tilfelle det er en vanlig syklus allerede! :blunke:

Takk for tips, jenter, det var flott å høre at det KAN være stor sjanse for å bli gravid :D Selv om jeg nå har en syklus å gå etter, og skal begynne å telle dager, tror jeg at vi prøver litt hver dag...sånn for sikkerhets skyld, for nå SKAL jeg bli gravid!

I går kveld var jeg på skolen, og vi skulle se Lennart Nilssons film Livets Mirakel, om BEFRUKTNING og FOSTERUTVIKLING, og jeg hylte JIPPI inni meg! Men så var filmen så gammel og slitt, at den gikk i rykk og napp, så vi stoppet den :cry: Men læreren skal prøve å finne en annen film om samme tema, sånn at vi kan få sett det! Det passer perfekt for meg! Vi rakk jo ikke å komme til befruktningen engang!

By the way: Jeg tar voksen-opplæring for å få studiekompetanse, siden min videregående utdanning er forsinket pga magesykdom. Igår hadde jeg altså naturfag.

Tror jeg må ha meg en time hos AETAT, der jeg får pengene mine fra, for etter innlegg i forumet, ser det ut til at jeg blir blakk mamma, men det er mulig jeg har misforstått noe. Ifølge noen, får man bare engangsstønad og barnetrygd...men som sagt, jeg kan ha misforstått, måå ha misforstått, vil ha misforstått, og må snakke med aetat om det. Noe må man jo ha rett til!! :roll:

Nå ble jeg blank... Kan skrive mer senere jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan, det er Kipa som vil ønske deg velkommen hit. Og masse lykke til som prøver! det blir spennende å følge med på deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Takk for hilsen, Kipa :D

Nå sitter jeg her alene, på selveste valentines-dagen :hjerte: :cry:

:roll: Men det er vel min egen feil egentlig, for Mannen har dratt nordover for å være med i en 70-årsdag, og jeg valgte selv å ikke bli med - kan takke meg sjæl for den, gitt! Jeg orket bare ikke det styret med spising og kaking :-? , for jeg er så sliten!

Det er Dag 2 nå, og mensen har allerede forsvunnet, :o men jeg sitter igjen med litt av smertene... Ikke det at jeg pleier å ha så lang mens, men denne her tar kaka! Men det betyr jo at vi kan prøve litt igjen...når han kommer hjem :D

Jeg håper virkelig at ingenting er normalt med min første syklus, for jeg skal reise fra Mannen, og være borte fra Dag 13 til Dag 19... MEN spermiene lever vel i 4-5 døgn, de....

Dette ble kjedelig; jeg burde egentlig stupe i senga vår, men det er jo ikke no artig heller! :(

Jeg har ihvertfall hatt en fin dag, foruten all sutringa mi akkurat nå! Har bare kosa meg og slappa av, dagdrømt litt om magen og sett på tv... perfekt for meg egentlig :lol:

Er det noen som vet om det finnes en "fruktbarhets-mirakel-mix"? Ja takk! :enig_animasjon:

Seriøst; finnes det noen midler for å øke fruktbarheten? Jeg vet min kan være litt nedsatt pga sykdommen, så jeg får vel satse på at SuperMannen har supersperm!?

Jeg orker ikke mer skriving nå, det blir bare syting av dette...

God natt alle sammen, og god natt Lillen :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God morgen Lillen

Håper at humøret ditt er litt bedre i dag. Kjedelig når humøret ikke er på topp. Dessverre har jeg ikke peiling å fruktbarhetsøkende midler - men det finnes sikkert :wink:

Jeg håper at dagen din i dag blir bedre enn i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Noksaå!

Dagen igår var bra den, det var bare det at jeg deppa litt inatt, fordi jeg savnet Mannen! :lol:

Mensen kom tilbake idag, så den hadde nok bare en liten pustepause halve dagen igår...

Nå har jeg mageknip, for mens jeg kosa meg som verst igår, åt jeg 4 berlinerboller og et stykke marsipankake! (Måå jo ha litt ekstra i begynnelsen av syklus, og når jeg i tillegg er alene!)

Nå sitter jeg bare å venter på skiskyting...digger å se på det!

Og senere idag er jeg invitert på middag hos nabo'n, og det blir vel koselig :D Skal ha taco...og cola...mmmmMMM!

Ha en fin dag alle som stikker innom! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dag % nå, og fortsatt er jeg litt brun i trusa, men håper alt er vekk til Mannen kommer ikveld og skal kose med meg! :lol:

Det er bare det at, fytti rakkærn, det stikker så j.... i underlivet og i magen idag... vil ikke vil ikke vil ikke! Det måå gå over, for jeg må være i tipp topp form til ikveld!

JEG har selvfølgelig lyst til å ta en liten test, tilfelle tilfelle! Kanke noen bare si til meg; det er umuulig at du er gravid nå, Lillen! Mannen sier at jeg skal vente, så vi slipper unødv. bruk av de få pengene vi har. Jeg er bare så usikker, for denne p-pille-mensen min er vel ikke det samme som en vanlig en? Og siden jeg ikke har vært den beste i å huske å ta pillen, da jeg gikk på det, blir jeg usikker... *få det ut av hodet ditt*

Må prøve å tenke på andre ting! Men det er ikke så lett nå i begynnelsen av prøvingen. Jeg har jo akkurat vendt meg til tanken (eller kanskje ikke!?)!

Nok tull for idag :-?

Best å sove mesteparten av døgnet fremover, tror jeg :wink: , så slipper jeg å tenke (alt er bra om natta; jeg er gravid i alle drømmene mine!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...