Gå til innhold

Lille dagbok...


lillen

Anbefalte innlegg

Aiaiai! Litt vondt i hodet, kanskje?

Det ble vist litt mye Baileys på meg igår...tåler jo nesten ingenting, og så røyka jeg mye!

Det var bare såå koselig å ha Mannen sin hjemme igjen; vi koste oss med Baileys og spill til langt på natt... Stakkars han som sto opp kl 8 idag for å gå på skolen! Jeg vet ikke om jeg skal på skole idag, pga hodet...begynner kl16:40. Men så var det den filmen om fosterutvikling da! Tenk om de ser den uten Lille Lillen!! Vi får se!

Orker ikke sitte foran skjermen så lenge av gangen nå... :lol:

Lillen (Dag 5)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke: Heihei!!!

Ville bare si hei jeg! gjort noen flere planer ang bryllpsdato eller?

Jeg har vært og sett på stoff til kjolen min i dag og det er ikke så fryktelig avskrekkende dyrt. Men jeg gleder meg mer og mer jeg... Det skal bli så bra! Og nå har vi vel egentlig bestemt oss for å bli værende i Bergen også. Skal bli så bra så!

Men di får ha lykke til med sengekosen fremover. Og hu sk;

Jo flere jo bedre!!! :ler:

Klem fra Magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dag 7 nå, og nå måå jeg og Mannen bli flinkere til å legge oss FØR vi blir stuptrøtte! Vi har nemlig den stygge vanen, og da blir det ikke no kos! Og nå må vi skjerpe oss, for det gjelder LIVET (til en evt spire)!

Og i disse dager kan vi vel også begynne å håpe på befruktning, siden cellene hans har litt levetid!?

Tror jeg skal bestille graviditetstester på snartgravid snart, så sparer vi litt penger... Er det virkelig ingen som har erfaring med de testene??

:forvirra:

Lurer på om jeg skal fortelle at vi prøver til søsteren min i vinterferien... Vil så gjerne snakke med noen om det! Men det blir jo enda bedre hvis det er en skikkelig overraskelse den dagen det skjer!?

Det er bare to personer (utenom oss to) som vet det, og jeg tror det er best å holde det sånn... Måtte bare fortelle det til den gravide bestevenninna mi :D , og hun gjettet det på telefonen før jeg fikk sagt det, og dermed visste kjæresten hennes det også, siden han satt med henne!

Vil ikke fortelle det til flere, tilfelle det ikke går så bra med prøving, eller det blir mye mas... :-?

Helsetilstanden min er visst ikke så bra for tiden, og jeg orker ikke så mye skole. Tror jeg skal ta jernsprøyte på fredag, for verdien har sunket betraktelig! Magen min har det selvsagt ikke bra heller; jeg går frem og tilbake på do i mange timer om morgenen, og det er vondt! Jeg kunne ihvertfall få sluppet å ha all den luften som gir meg mageknip!

Jeg er litt redd for at alle medisinene mine skal påvirke et foster, men legen har sagt at det skal gå greit, så jeg får vel stole på han... Det er ikke før jeg evt skal amme, at vi må prøve å kutte ned på medisinene!

Denne dagboken har vel vært litt vel deprimerende hittil, men jeg lover å prøve å være gladere fremover... :D

Lillen venter på el!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Heisann lillen :vinke: og velkommen som dagbokskriver.

Vi er i samme situasjon; begge håper på de to blå...

Skriver dagbok selv, og det er ikke bare positive ting som skjer i mitt liv heller... Jeg har valgt å skrive ned følelser og hvordan dagene er.

Noen dager føles helt topp - andre ikke. Slik er vel bare livet?

Skriv det som opptar deg du, så blir det en fin dagbok å se tilbake på... :blunke:

Koselig å følge med deg videre. :hoppe:

Klem fra Maya30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bestilt! :P

...graviditetstester (3 stk) fra snartgravid!

Når jeg får dem, "må" jeg nok prøve den ene den første morgenen. Må jo øve meg litt :oops:

Dessuten trenger jeg en avkreftelse på alle symptomene og tankene mine, så jeg slipper å gå å tenke på det hele tiden. Dessuten kan det jo bli alkoholer i vinterferien, og da er det jo alltid greit å vite... Og ikke glem at jeg skal slutte å røyke! :kul:

Gleder meg til avkreftning! Jeg har jo tross alt hatt mensen :P

Lille lille Lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har testene jeg bestilte kommet i posten, og jeg prøvetester en i morgen tidlig :oops:

Ha vondt på venstre side av navlen idag, og det er skikkelig ekkelt... Og jeg skal syte mer; tok nemlig jernsprøyte idag! Og nå har jeg ikke fått i meg noe mat ennå idag, for sprøyta gjør meg kvalm :-? + masse slim i halsen/munnen, og sist men ikke minst; alt smaker jern (uæk!)!

Men det går helt sikker over inatt :D så jeg får nok en mer normal dag i morgen :lol:

Mannen er atter en kveld på møte, så her sitter jeg! Men det er jo litt fint også da, for da kan jeg okkupere data'n... Sitter og koser meg med forumet og gravidesider på nett, så ingenting i veien her EGENTLIG!

Lillen, Dag 9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LIIIIIIIIIIIIILLEEEEEEEEEN!!!!!!!!!!!!

Hvor er du???

Du har vært så stille i det siste at jeg blir helt redd her jeg sitter. Har du tatt en test eller?? Er litt spent skjønner du... :o

Jeg for min del er bare helt utrolig utslitt for tiden. Det er så slitsomt. Orker ikke gjøre noen ting som helst. Og dessuten så løper jeg på do hele tiden. Så jeg koser meg ikke akkurat.

Men gi oss en lyd da!!

Klem fra Magnhild :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I'M BACK! 8)

Det er så deilig å være tilbake (takk for at du bryr deg bekymringsfult, Magnhild, men alt er bare bra!)

Jeg har jo hatt vinterferie, så uka har jeg tilbringt i Oslo hos søsteren min! (og hun modem, så jeg gadd ikke å prøve engang...)

Og jeg tok forresten en test før jeg dro, men den var negativ gitt!! Idag er Dag 20, så jeg får vente til neste uke, med å evt ta en ny, hvis mensen ikke kommer (+vet ikke hvor lange sykluser jeg har...). Men jeg tror nok at mensen kommer like trofast denne gangen også, for jeg har jo vært i Oslo fra Dag 13 til Dag 19...

Osloturen var egentlig ment for shopping; men kom bare hjem med en kurvboks, ett par strømper og en genser... Likevel har jeg brukt mange-mange penger på usynlige ting :-? , som flexikort på banen, 2 flytog, 2 taxi, tog til og fra drammen, og spiselige ting som det ikke er noe igjen av!

Dessuten var det skikkelig kjipt å gå rundt i Oslo i flere dager, uten å finne en eneste bukse som satt :( Kroppen min er umulig; jeg har for tynne lår, tror jeg, for buksene ligger ikke inntil når de skal det! Fikk forferdelig vondt i ryggen av all gåingen, men det har jeg bare godt av, slappe lillen!

Det var i allfall koselig å besøke søsteren min igjen, og å treffe den nye typen! Og så var lille-halvsøsteren min også i Oslo, så henne fikk jeg også møtt :D

Jeg ble forresten beskyldt for å ha stjålet noe i en ryddesalgsbutikk :evil: :evil: :evil: fordi det lå en kleshenger på gulvet da jeg kom ut av prøverommet :evil: :evil: :evil: som den unge jenta som "passet på" prøverommene ikke hadde sett da hun ryddet der før meg :evil: :evil: :evil: så alt var hennes feil, og jeg måtte åpne veska mi, for å vise hva jeg hadde der :frustrert: Nedverdigende, spør du meg! (Jeg forstår jo litt, da, men mest forbanna; jeg er jo så snill og uskyldig!) :rosaengel:

Jeg kan egentlig ikke skrive så mye mer idag, for jeg har matte-prøve ikveld, og er ikke helt ajour! :-?

Men men, alt ordner seg!

Det er så lenge siden jeg har vært på kg at jeg måå bruke litt tid idag på å lese hva som skjer her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Endelig! Ferdig med matte-prøve! :D Og den gikk vel sånn mitt på treet, tenker jeg (fikk litt dårlig tid), men er iallfall ferdig! Jippi :hoppe:

Nå kan jeg bare slappe av og kose meg... Med mat og Mannen :hjerte:

Magen min føler seg også masse masse bedre etter oslo-turen; og urinveisinfeksjonen min, som varte en uke, har begynt å gitt seg, så nå får vi sove godt inatt; og sove lenge i morgen...mmmMMM! :lol:

Nå er det bare å vente på ikke-mens, eller vente til neste EL (er positiv idag)

:enig_animasjon: Dette blir en fin uke :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*hoppe, hoppe, hoppe, hoppe og nå vil jeg spre en hel masse <<<<bli gravid NÅ>>>> vibber*

Jippi!! Jeg har teste to blå!! Og nå synes jeg du skal det også!!!!!!!!! Helst med en gang!!!!

Så nå har du bare å høre på meg!!!

Ellers så er det bra å se at du har det bra!

Hold oss oppdatert og gi beskjed om du skal være lenge vekke!! :fy: Ikke bra det der! Blir jo rent fortvilet her jeg sitter jo!!!

Klem fra Magnhild

*den hoppende* :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å høre etter så godt jeg kan når søte mennesker gir ordre!

Jeg adlyder, Magnhild! (Ihvertfall snart, håper vi)

GRATULERER til deg inni boka mi også (har skrevet i boka di...)!

Jeg blir så glad når det skjer med andre her inne, at jeg nesten begynner å grine litt! :cry: :wink:

Jeg skrev for mange innlegg siden, at jeg skulle være borte fra Mannen fra Dag 13 til Dag 19, men glemte å skrive det igjen da jeg dro... :oops:

Nå er det Dag 22, og foreløpig er det ingen mistenkelige symptomer på lur, så jeg tviler på at vi har klart det allerede. I neste uke må jeg prøve å finne mye annet å tenke på og mye å gjøre, hvis ikke blir det bare springing på do for å sjekke tanta! Tålmodighet på dette feltet, er ikke min sterkeste side... :-? :lol:

Gleder med til dobbelblå, jeg og!

Gleder meg til å slutte å røyke! :kul: + :fy: + :rosaengel: = :briller:

Gleder meg til å si det til Mannen

Gleder meg til forbud mot alkohol (magesykdommen kommer til å få det så mye bedre da, kanskje, vet ikke)

Gleder meg til mamma-klær

Gleder meg til bestemødre

Gleder meg til lille-lille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dag 23...og nå går tiden sakte! Dagene bare snegler seg bortover...mot mensen! Og så er det mange dager til neste EL også!

Har ingen symptomer... :( Kjenner etter på puppene så ofte at de BLIR ømme :oops: Jeg vil ligge meg til den blå bølgen NÅ!

Et millilite symptom(?) er at jeg har mindre lyst på røyk for tiden :D Tror jeg røyka 4-5 røyk igår, hvis jeg ikke tar helt feil, og det er fremgang :D Den gravide venninnen min har sluttet å røyke, fordi det var så lett å ikke ha lyst på røyk! (men det var langt ute i svangerskapet, siden hun ikke visste det selv før i fjerde mnd...) Men når hun ser tilbake på høsten, uviten som hun da var, så husker hun at hverken alkohol eller røyk smakte noe særlig. Og når hun drakk, ble hun ofte syk; som om kroppen ikke vil ta imot, og bare skiller det ut igjen :lol:

Nå er jeg sulten; tror jeg skal lage meg et rundstykke med noe godt... :P Og så en røyk etterpå? Hmmm....

Jeg sier -Ja til blåe bølger!

:sur::sjokk:

(disse var de eneste blå ansiktene jeg fant her inne, og de var ikke så oppløftende, men jeg har valgt å tolke de slik: Jeg går rundt og er litt sur :sur: noen dager, fordi jeg ikke er gravid. Men plutselig får jeg sjokk(!); :sjokk: dobbelblå viser seg likevel!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Skjønner deg så godt.

Venter selv på den forbaskede :evil: IKM. :o

Krysser fingrene for at vi begge er mottakelige for Magnhilds vibber. :ler:

Klem fra Maya30 :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnedagen og Dag 24

Det eneste jeg tenker på idag er at jeg synes magen min står ut overfor skambeinet, og at jeg har funnet en klump på livmortappen min :-?

Gleder meg til neste uke er over, så jeg vet om jeg er gravid eller ikke... (og så jeg slipper å føle at magen står mer ut enn den skal :wink: )

Mannen lager deilig middag til oss akkurat nå :D

Vil bare kose meg hjemme ikveld, jeg :D

Nå roper kokken! Mmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:evil:

Blir så forbanna nå!

Jeg prøver å finne clipart til profilen min...

Og jeg har funnet masse fine "bilder", både animerte og ikke-animerte!

Men de er jo f..n meg ikke små nok! :evil: Selv ikke tegnede stillbilder! Hvordan er det mulig!!!? Grrr.... :frustrert:

Og så kommer beskjeden om at det må være jpg, gif eller png. Men jeg har jo funnet de på "gif-sider" :evil: :evil:

Godt å få ut litt av frustrasjonen her... Kanskje Mannen kan hjelpe meg når han kommer hjem (han er hos noen andre som trenger litt hjelp på pc'n) Snill Mann Ja :hjerte:

Ellers føler jeg meg veldig gravid (selvfølgelig :wink: ), men mangler ømme bryst... Tannkjøttet blør, blæra er overaktiv, magen er rar, formen er veldig rar (allmentilstanden er plutselig blitt bedre; :o kanskje litt motsatt av alle gravide... :oops: hmmm), "utstående mage (kremt...skjerp deg, lillen; get real :oops: ), og jeg har ikke så stort røyksug... :D 3 røyk hittil idag.

Det er Dag 25... Jeg venter og venter; hvis mensen ikke er hos meg neste helg, så tester jeg (håpe håpe :wink: )

Mannen kan komme NÅ og hjelpe meg! :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, klarer aldri å bestemme meg; djevelen så litt kjent ut (kanskje noen andre her inne som har den?), og dessuten for ondskapsfull for meg... :rosaengel:

Jeg er mer en Diddl-type :lol: :D

Bare synd at alle Diddl-cliparts er så store! Men men, tar denne bittelille til jeg finner noe bedre ihvertfall! Ok, har bestemt meg...midlertidig!

God natt, lille dagbok! I morgen er det Dag 26...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 26...dette begynner å bli nervepirrende!

Har litt ekstra vondt i magen idag; og igår føltes det som jeg hadde menssmerter i magen. Men jeg vet lissom aldri, for det er ikke så lett å kjenne forskjell på menssmerter og mine "normale" magesmerter (de som hører med sykdommen). :-?

Kom plutselig på en ting!

Jeg har tenkt en del på dette med blodtyper i forhold til graviditet, for for et par år siden tok jeg en sånn hjemmetest for å finne ut blodtypen min. Resultatet var litt uklart, men fant ut at jeg mest sannsynlig hadde B-! Og så er det visst sånn at hvis du er rhesus negativ og Mannen er rhesus positiv (noe han mest sannsynlig er, fordi 85% av befolkningen er det...), så kan barnet bli positiv, og da er det fare for å lage antistoffer mot din egen lille spire :cry: :-?

Men faren gjelder visst ikke ved første graviditet, for det er først ved den andre at antistoffene som ble produsert ved den første graviditeten, "virker" på barnet. Derfor har jeg ikke bekymret meg så mye, før nå... Jeg har jo vært gravid med Mannen før! Har bare ikke latt det bli med i tenkingen før, fordi jeg ikke har sett på den som en "graviditet" (dette hørtes litt feil ut, men er vanskelig å forklare), for den ble avbrutt i ca 8. uke.

Spørsmålet jeg stiller meg, er da; har jeg evt rukket å produsere disse antistoffene? :-?

(dette ble veldig rotete og kanskje vanskelig å forstå... :oops: )

Tror jeg må snakke med legen min om dette; skal til han om en mnd...

Inatt så vi filmen Training day, den var ok. Men etterpå begynte vi å se scener fra yndlingsfilmen, the Boondock Saints :D :lol: :D Den er så genial!! Og så leste vi litt på nettet om den, og det viser seg at en oppfølger er på vei; jeg holdt på å hoppe i taket, så glad ble jeg!

:hoppe::hjerte::hoppe: (jeg og Mannen hopper i taket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...