Gå til innhold

Lille dagbok...


lillen

Anbefalte innlegg

Magnhild:

Bioingeniør? ...er nok ikke noe for meg, fordi da må jeg vel ta realfagskurs først, tenker jeg!? Og det har jeg hvertfall ikke tid til (dette er jo 6. året mitt på "videregående", så du skjønner kanskje hvor treg jeg er...ikke i selve faga da! :wink: )!

Radiograf... Jeg vet ikke såå mye om det enda jeg heller, men det jeg har lest hittil virker interessant. Ultralyd, CT, MR, vanlig røntgen... Jeg hart selv vært igjennom en del undersøkelser med forskjellig røntgen-utstyr.

En annen ting er at radiografen er med på å behandle kreftpasienter, og ikke "bare" ta seg av dem...

Vel vel; vi får se hva det blir til! Men en ting vet jeg; jeg kan ikke ha en stressende jobb pga magen, og det må også helst være forskjellige arbeidstider.

Høgskolen i Bergen har kanskje radiografutdanning, ja, men det er kun aktuelt dersom Mannen en dag bestemmer seg for videreutdanning på Handelshøgskolen... Jeg trives så godt her i Trondheim!

(for now, anyway... :wink: )

Mine medisiner er ikke noe farlige for et foster! :D Legen syntes hvertfall det var helt greit å bli gravid med min nåværende dosering... Men når/hvis ammingen kommer, må jeg nok revurdere en av medisinene. Vet ikke helt hvorfor, men den påvirker vel morsmelka på en eller annen måte. Men det er ikke så farlig å bytte den ut, for den er ikke av de viktigste! :D

Alt er bra med Magnhild-vennen! Flott!

(Fint at du er her hver dag også, dersom jeg skulle ha noe viktig(!) å meddele... :wink: )

Jeg vet om dine usynlige vibber! Jeg er ikke helt dum da vettu! :wink: Har da en liten sjette sans! Eller kvinnelig intuisjon, som noen kaller det!Takk...

Maya:

Takk for vibber (blir nokdenne gangen, dersom jeg skal teste) og lykkeønskinger, vennen!

Sykdommen har plaget meg siden 1996...og jeg har aldri vært heelt frisk siden; bare dårlige eller gode perioder... Men det er noe man lærer å leve med! Dessuten er jeg enda ung, så det gjøres nok flere nye oppdagelser når det gjelder behandling/kurering mens jeg lever, tenker jeg :wink: Det forskes ihvertfall på det!

Nå er mannen hjemme... Skal være litt sosial! :hjerte:

(dessuten har vi ikke hatt sex siden søndag...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok nå har du satt meg på saken! Bare så du vet det! :ler:

Hva gjør en radiograf?

Radiografen tar bilder av menneskekroppen ved hjelp av røntgen, isotoper, ultralyd eller magnetbølger. Bildene brukes av legene når de skal

undersøke pasienter og stille diagnoser. Det er radiografen som gir strålebehandling til pasienter som har fått kreft. Du får faglig ansvar for

pasienten når han/hun er i røntgenavdelingen eller til strålebehandling, og må kunne gi informasjon, veiledning og omsorg.

Naturvitenskapelige emner;

1A: Anatomi og fysiologi :D

1B: Sykdomslære og mikrobiologi :D

1C: Farmakologi og kontrastmiddellære :D

1D: Grunnleggende strålefysikk :(

1E: Strålebiologi og strålevern :)

Samfunnsvitenskapelige og humanistiske emner,

2A: Vitenskapteori og forskningsmet. :roll:

2B: Etikk* :roll:

2C: Stats- og komm.kunnsk, helse/sos.pol* :-?

2D: Komm., samh. Og konf.løsn.* :)

2E: Psykologiske og ped. Emne 2 :o

2F: Yrkesetikk og faglig fundament 8)

Radiografisk bildeframstilling og behandling;

3A: Pasientomsorg og sykepleie :D

3B: Anvendt fysikk for bildediagn./ beh. :evil:

3C: Apparatlære :(

3D: Informasjonsteknologi og databehandl. :D

3E: Røntgenbilder og digitale bilder :D

3F: Metodiske prinsipper og teknikker :P

3G: Kvalitetssikring og dokumentasjon :P

Studiepoeng i praksis 60 :hoppe:

Jaja, det ser jo faktisk veldig morsomt ut! Kunne sikkert tatt dette også jeg. Hvorfor er det sånn at man alltid vil ta det men ikke holder på med??

Og i dag har jeg dessuten bestemt at jeg skal bruke opp boken din!!! :enig_animasjon:

Lalalalal!!!

gå og kos med mannen din du!

Klem igjen!!!!! :tronderbart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW WOW WOWAH

For en vis kvinne!

(som vet hvor hun skal slå opp, når det virkelig gjelder! :wink: )

Nå blir jeg enda mere gira på å begynne med det... Har faktisk nesten lyst til å kjøpe pensumbøker! :ler:

Men jeg har vel nok med naturfagen (dna for tiden...) og matten for øyeblikket! Skal på skolen også idag, hvis jeg kommer så langt...

Det som er det fine med disse dagbøkene, er at de kan bli så uendelig lange! Og det gjør ingenting for meg; for du (og resten av supergirls) fyller den bare med god-ord!

Har ikke gjort noe "alvorlig" med Mannen; bare :hjerte: dusja :hjerte: ...

Må jo pleie kjærligheten med mer enn bare baby-laging...

Lillen

Fortsatt Dag 22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan dna...

Blæh det er kjedelig det...

Ellers såprøver jeg å skjønne hva de forskjellige beina i hele fuglekroppen heter på latin... :o Begynner å bli litt sprø nå...

Jeg og vil dusje med mannen (min)!! Men han har jo gips, så da får jeg dusje alene. Og når han får av gipsen så er jeg nok for stor til å dele dusj... HIHI, håper det i alle fall. At jeg vokser litt snart!

Klem fra Magnhild som snart skal gå hjem. SULTEN!!!!!! :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dna er en fin ting, det, men kjedelig, jah! :roll:

Nå må du (og er sikkert også på vei...) hjem, for å sanke næring til Knerten! Og kos deg med fuglebeina! :wink:

Må bare skrive en ting til idag...: Fikk plutselig kjempevondt i den enne puppen! Men det er vel for tidlig... Ikke sånn ta-på-vondt, men bare vondt inni nå mens jeg satt her!

IKKE innbilning detta her! Men for tidlig; JA! Et evt egg kan ikke ha rukket å feste seg engang! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for tidlig; JA! Et evt egg kan ikke ha rukket å feste seg engang! :lol:

Det kommer jo helt an på NÅR det var EL det. Jeg trodde jo at vi ikke hadde klart å treffe når jeg ble gravid, mest fordi jeg fikk så tidlig tegn... Nei det ble feil, men festesmertene var så mye tidligere enn det jeg trodde de kom til å være...

Men det er lov å håpe uansett!

Og nå lover jeg at jeg har skrevet nok i boken din for i dag... :klovn:

Klems Magnhild

(fortsatt) :sminkedokke:

Nå skal knerten hjem og få mat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hilde K S

Halloen Lillen og takk for engasjement i dagboken min !

Å studere med barn er deilig det. Har prøvd begge deler og de deilige laaange feriene til å kose seg med familien er bare vidunderfantastiskdeilige !

Teste snart ? :sjarmor:

Håper det blir dobbelblå !

Sender noen blå tanker fra fruktbarheten herself

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, oj oj - har det vært mye aktvitiet de siste dagene. Ser at særlig bergenserinnene er aktive her inne. Herlig!!!

Nå har jeg virkelig på følelsen at det er noe på gang inni magen din ... håpe - håpe :wink:

Håper du også føler deg bedre i magen sånn ellers. Høres ikke noe godt ut den sykdommen din. Har du forresten prøvd noe alternativ behandling, eller tror du ikke det kunne hjulpet?

Ang. utdannelse, så har jeg forresten to venninner som er radiografer, som har vært der i ca. 3 år. Kun den ene jobber som det, for det er visstnok ganske vanskelig å få jobb som det. Ihvertfall her i Bergen. Men jeg tror de begge synes det var en interessant utdannelse, og at de ikke angrer på sitt utdannelsesvalg.

Selv har jeg studert i ca. 8 år etter gymnaset, og har egentlig alltid valgt å studere det jeg syntes var gøy + at jeg har forsøkt å gjøre det bra og få gode studievaner. Jeg synes på mange måter at det er veldig gøy å studere - man lærer mange nye ting, blir reflektert, og treffer mange interessante og spennende mennesker. Jeg synes helt klart det er et privilegium!

Angående valget deres om å få barn nå eller å vente så kan jeg ikke råde deg i noen retning. Det er noe dere må føle på og finne ut av. Tror nok det er helt vanlig å svinge litt når det gjelder de tankene der, uansett hva grunnene måtte være for det ene og det andre.

Ønsker deg ellers en fin uke - og please husk å oppdatere oss på ømme-bryster-symptomer og evt. andre mulige graviditetstegn :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :P

Håper du tester positivt snart...

Spennende å følge med deg er det...

Ang radiograf, så søkte jeg også på det for en del år siden,

men kom ikke inn :cry: Det er jo nesten like vanskelig

som å komme inn på lege studiet..

Men har du et snitt på 6 så er ikke det noe problem :P

Tusen takk for alle hilsener jeg får av deg i boken min..

Det er så koselig :wink:

Klem Jinx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HodepineDet er det som foreløpig står på menyen idag. Kanskje jeg satt en smule for lenge foran skjermen igår, eller har spist for lite i det siste!?

Kommer sterkere til bake når det går over...

Lille pille

Dag 23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, så spennende!

Siden du ikke er helt i form, håper jeg det er pga en liten spire i magen!!

(Hvis ikke kan de dumme plagene pelle seg langt vekk :evil: )

Krysser fingre og tær for at du skal få en koselig beskjed den 17mai! Det hadde jo vært litt av en dag å feire to blå på :D

Lykke til på eksamenene dine også!!!

Misunner dere som studerer(kanskje ikke akkurat nå i eksamensperioden..), men nå er det jo snart min tur til å ta den veien også, bare mannen blir ferdig med sine 7 år :blunke: Noen må jo forsørge "familien". Kunne sikkert ha studert begge to, men vi valgte å dele det opp etter at vi kjøpte oss hus, ble litt for mye jobbing ved siden av studiene for å klare å betjene lånet (Det ble liksom litt for synlig på karakterene..) :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bizzy: Takk for oppmuntring, men det er nok ikke graviditetstegn... Er nok litt for tidlig for den slags! Men plagene har hørt din strenge røst! De har pelt seg vekk...tusen takk! :wink:

Jinx: Det er kjempekoselig når du skriver i min også! :wink: Takk for lykkeønskinger. Angående radiograf-søking, så var det sist jeg sjekket 5 komma noe, i snitt, dersom man tar med alders-/fordypnings-/realfags-poeng og alt det der. Jeg har ikke mulighet til å komme inn hvis det er 6 i snitt... :-?

Ny dag: Jeg liker dere bergensjenter :D ! Oi; jeg visste ikke at det var vanskelig å få seg jobb som radiograf... Skal sjekke det ut før tiden er inne for søking! Takk!

Jeg har en følelse for oss begge denne måneden, ny dag! :wink:

Hilde: Takk for hilsen, og ord fra fuktbarheten selv!

Nå har plagene gitt seg, takket være Bizzy. Så nå er jeg opplagt nok til å sitte foran pc'n igjen. Gjør jo nesten ikke annet for tiden; dette har blitt en uvane!

Men snart skal jeg bli flinkere til skolearbeidet, for det er jo innspurt-tid! Har fått tips på en del forsøk jeg kan gjøre hjemme på kjøkkenet av min naturfag-lærer, så alt skal ordne seg med antall rapporter og timer. Det blir moro!

Graviditetssymptomer finnes ikke i min verden idag, men håpet er der alltid!

Livmortappen kødder bare med meg for tiden, så det er ikke godt å vite noe som helst egentlig! Den har vært myk hele syklusen (hvertfall de gangene jeg har kjent = ganske ofte), og idager den bare enda mykere! Det er jo egentlig meningen at den skal bli hard igjen etter eggløsning...

Dumme tapp, slutt å tull! :(

Tror nesten jeg burde engasjere meg litt mere på snartgravid-sidene (for der kryr det jo av prøvere man kan dele erfaringer med!), men det er ikke så lett, for jeg forstår ikke så mye av forumet der...

Det ser ikke ut som det er noe særlig system liksom! Så det må jo være noe galt med øynene mine, siden alle skryter sånn av sidene! :o

Dette blir bare kjedelig stoff, for jeg har vel ikke så mye å skrive om som vanlig!

Lillen

Dag 23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Lillen :D

Takk for koselig hilsen..

Håper det ordner seg for dere denne måneden, vet godt at det er frustrerende når alt dreier seg om å bli gravid..

Prøv å ikke tenke så alt for mye på det og gled deg over de tingene du ennå kan gjøre..nyte et glass vin eller 5, kjøre karuseller osv..

( litt misunnelig for dette, fikk forbud mot dette og det er jo litt kjedelig når man en gang i livet skal til på Eurodisney)

Krysser fingrene for deg.

Klemmer fra jente 29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Det greie med SG sidene er at det er mange prøvere der.

Tips, råd, erfaringer å dele... you name it... :wink:

Det som er dumt er at nyeste svar kommer ikke opp...

Mye skrolling nedover... :(

Ellers er det jo undergrupper, men den mest "brukte" er vel generell diskusjon.

Ellers står det jo greit nedover.

For å legge inn nytt innlegg - må du (igjen) skrolle deg helt ned og trykke:

"Create New Conversation"...

Tungvindt - men alikevell verdt det... :ler:

Jeg hadde stor glede av de sidene i tillegg til KG.

Nå blir det mest KG og SM... men må innom SG og kikke også... :oops:

Lykke til min venn.

Klem fra Maya30 :engel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hei Snuppa!

Dæven så fort den syklusen din går. På dag 24 allerede!

Jeg satt mye på SG før jeg ble gravid sist. Lærte utrolig masse, og leste det jeg kom over om alt mulig rart. Og det var nå greit nok. Men så ble jeg gravid, og da husket jeg jo selvfølgelig alt jeg hadde lest om MA og SA og sånne ting. Jeg holdt på å dø av skrekk. Så da bestemte jeg meg for at jeg måtte holde meg unna slike forum. Ja, whatever, poenget mitt var i hvert fall at hvis du skal henge litt mer på SG så bør du være kritisk med hensyn til hva du leser. For det er mange veldig sære tilfeller der inne.

Skal du noe morsomt i helgen da? Her i hovedstaden er det fint vær, og ingenting er så digg som en slapp vårhelg. Livet er ikke så verst, eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Lillen!

Tusen takk for ønskehilsen i boka mi.

Når er din IKM?

Må begynne å følge med på deg nå.... Det nærmer seg vel snart?

Håper dere lykkes snart!!! :wink:

Klem Lux

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente29: Takk for lykkeønskinger! Jeg prøvde visst å nyte alkoholen igår, men det var ikke noe særlig morsomt. Men en karusell hadde nok gjort seg! :D

Maya: Takk for hjelpen, min venn! Jeg kommer nok til å bruke SG når det er noe jeg ikke kan få hjelp til på KG, men går å bærer på en SM-drøm, som jeg håper blir oppfyllt snart...

Matahari: Livet er ikke så aller verst, nei! Deg har jeg skrevet til nå nettopp i boka di, for jeg ser at tankene har kødda litt med deg i det siste... :wink: Du er søt som kaller meg for "Snuppa"; det gjør nemlig både mormor og en god venninne også! :D

Lux: Min ikm er om en uke (17. mai). Jeg håper vi begge lykkes snart...eller nå! :wink:

Igår var jeg ute en tur, med noen venner av Mannen. Verken jeg eller Mannen hadde det noe særlig gøy, vet ikke hvorfor, det ble bare sånn. Idag er ikke magen min så aller verst faktisk, selv om jeg drakk alkohol igår (men holdt meg kun til en type...).

Hver gang jeg drikker nå for tiden, tenker jeg at dette kan være siste sjanse. Men jeg blir egentlig like skuffa hver gang; det ser ut til at drikking ikke er noe for meg for tiden! Og det er jeg glad for! :D

Har ikke noe graviditets-symptomer nå, og tiden går sakte... Men jeg har drømt veldig rart (telles det? :ler: ). Har drømt om rumpetroll, og deres utvikling til å bli frosker! Ja, jeg velger at det betyr noe! :P

Mener det var noe "viktig" jeg skulle skrive idag, men hodet mitt er tydeligvis ikke helt klart idag, for jeg har glemt det. :-?

Lille rumpetroll

Dag 25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi... nå har det nettopp begynt å stikke litt i livmor... eller

Ånei... er det tarmen?

Prøver ihvertfall å tenke positivt, selv om jeg ikke har lyst til å tro for mye... Tappen bare fortsetter å kødde med meg!

Brystene er ikke ømme, men jeg blør mer i tannkjøttet.

Prata med snart-termin-venninne J igår, og det var veldig koselig. Vi har ikke snakka no særlig sammen siden påske, så hun lurte selvfølgelig på om jeg var blitt gravid. Koselig at noen prøver å følge med, og det blir ikke noe mas så lenge det er så få som vet noe om det (og det ikke kommer til å ta en halv evighet å bli gravid...).

J hadde det ihvertfall bra, og tok livet med ro :D

Det har ikke skjedd så mye siden sist akkurat (siden det bare er en dag siden jeg har skrevet...), annet enn at jeg nå har lyst på brus, røyk og sjokolade (eller...det var kanskje ikke nytt... :wink: ).

Har bare røyk i huset... blir ikke no brus :(

Lillen

Dag 26

(ikm: 17.05)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:roll:

Hm..Skjønner ikke at du drikker alkohol jeg, når du

kan være gravid.. (eller prøver å bli det)

Men men..

Måtte innom å lese litt i dagboken din :wink:

nå tilbake til eksamens notater :(

Heldigvis ferdig imorgen...

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...