Gjest baby-E Skrevet 26. mars 2007 #161 Del Skrevet 26. mars 2007 Det er trist når man må avlive noen man har hatt lenge. De blir jo en del av familien. Men det er jo det beste når de ikke har det noe godt i live... Det spahotellet hørtes deilig ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 26. mars 2007 #162 Del Skrevet 26. mars 2007 Det er trist når kjæledyr forsvinner ut av tilværelsen ja. Husker ennå hvor tomt det ble i huset da vi måtte "knerte" vår 7 år gamle katt. (Han ble syk, stakkar, og det var dyrlegen som foretok "knertinga" bare så det er sagt.) Men det er jo en del av ansvaret når man har dyr, dessverre. Trist uansett, -de blir jo å regne som familemedlemmer selv om de har pels (eller fjør). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 26. mars 2007 Forfatter #163 Del Skrevet 26. mars 2007 Mandag 26.mars Bøllepusen har vært med meg på opp og nedturer, mysan, og hun har likesom vært mors pus. Og det er som å miste et familiemedlem, baby-E og Cata, selv om vi vet at vi gjorde det eneste rette - for pusen. Så nå er det bare Lillepusen igjen her. Hun er nå rar, da. Hun gikk og mjauet og slo seg ikke til ro på flere dager, og hun har vært veldig opptatt av å skulle ligge på fanget mitt. Jeg projeserer sikkert, men det så ut til Lillepusen lette etter Bøllepusen - at det var noe som manglet. I dag har det vært nok en strålende vårdag. Jeg hadde egentlig tenkt å slutte tidlig i dag, for å fortsette i hagen. Men det gikk ikke. Jeg måtte steppe inn i et møte pga sykdom på huset, og det varte og rakk. Så jeg var heller seinere hjemme enn vanlig. Kunne ikke være uhøflig å avbryte møtet for å gå tidlig fra jobb. Vi ble enige etterhvert, og bra er det, men de siste 45 minuttene var bortkastet, for da tygget vi egentlig drøv på det vi var enige om. Noen ganger er det riktignok viktig at folk føler seg trygge på at de vet at vi vet at vi er enige. Så det ble ikke noe hagearbeid i dag. Jeg tok heller med meg avisa ut og satt i sola noen minutter før Halvdelen hadde middagen klar. I kveld blir det litt PC, litt TV og litt strikking. Frøkna ønsker seg en supportergenser, så jeg har komponert en rød og hvit genser. (Heia FFK) Hun vil gjerne ha den til seriestart, men det er ikke sikkert jeg er klar til det. Vi skal jo ha navnedagen til nurket hos oss, så jeg har litt å holde på med i heimen også. Vil jo gjerne ha det striglet til en slik fest. Det er ikke før i påsken, men det er greit å ha litt tid på seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Camelia Skrevet 27. mars 2007 #164 Del Skrevet 27. mars 2007 Synes det høres veldig logisk ut at Lillepusen savner Bøllepusen, og at oppførselen hennes blir litt annerledes og merkelig. Jeg innbildte meg til og med at fiskene i akvariet ble litt forvirret når en fisk døde! 13 år katteliv står det respekt av. Og enkelt å forestille seg hvordan en katt på den tiden rekker å bli et integrert familiemedlem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 27. mars 2007 #165 Del Skrevet 27. mars 2007 Så trist å høre om Bøllepusen, Bettie. Føler med deg. Det er fryktelig trist å miste et dyr man er glad i. Godt du har Lillepusen, vennen! Varm klem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 30. mars 2007 Forfatter #166 Del Skrevet 30. mars 2007 Fredag 30.mars Fysj - jeg er sint. Sint og lei meg på en gang. Vi har jo holdt på med etterarbeid i forbindelse med svigemors bortgang, salg av leilighet osv. Leiligheten er solgt og alt skulle være ok. Men nå har vi fått et brev fra en advokat. Svigerinne og reservedatter og andre niese har gått til advokat fordi de mener vi har underslått penger fra boet. Så nå vil de ha en forklaring på hva pengene har gått til. Og de har gått tilbake helt til da svigermor flyttet i nærheten av oss. Da har de funnet store uttak - fra 20 til 50.000 kr, og vil at vi skal redegjøre for dette. Milde himmel. Svigermor kjøpte en ganske rimelig leilighet, og Halvdelen og jeg totalrenoverte den. Vi malte alle rom, skiftet ytterdøor, fikk satt inn skyvedørsgarderobe, fikk tak i elektrikker til å legge opp flere kontakter osv. I tillegg måtte hun ha nye hvitevarer, for i leiligheten som hun solgte, var hvitevarene inkludert. Og hun kjøpte seg nye møbler, som ny spisestue, ny seksjon på stua, ny tv osv. Dette ordnet vi for henne, og hun overførte penger til vår konto så vi kunne ivareta innkjøpene for henne. Og nå heter det altså at Halvdelen har fått disse pengene til eget bruk, og at de må regnes som forskudd på arv. I tillegg har de hentet ut kontoutskrifter fra det siste året, og mer enn antyder at Halvdelen har underslått penger fra moren sin. Og de trekker fra Halvdelens problemer, som reservedatter har fått som fortrolig informasjon fra Frøkna, som bevis for at han har underslått penger. Og vi som har stilt opp for svigermor hele den tiden hun har bodd her. Og har handlet for henne, kjørt henne hit og dit, ordnet med lege og tannlege - og handlet klær for henne. Uten at vi har tatt oss betalt for det. Svigerinne har besøkt henne tre ganger de åtte årene svigermor bodde her, og da bare som snarest - et par dager -selv om hun har vært i landet i godt over en måned. Reservedatter har besøkt henne 2 ganger - enda så ofte hun har vært hos oss. Andre niese har nå vært her en fire, fem ganger i året, så hun er den som har vist bestemoren sin "mest" oppmerksomhet. Og så kommer de trekkende med slike beskyldninger. Jeg har forlangt at enten så trekker de beskyldningene, eller så anmelder de Halvdelen til politiet. Da skal det ikke være vanskelig å renvaske seg. Og da kommer jeg til å forlange en skikkelig unskyldning - og oppreising. Jeg er mest skuffet over reservedatter. Hun har gått ut og inn i vårt hus, og vi har tatt vare både på henne og sønnen hennes. Og vi har hjulpet henne når hun har hatt vansker. Og så gjør hun dette mot Halvdelen. De to andre har jeg ingen store tanker om, så der hadde jeg ventet noe faenskap. Så det er som forventet. Og jeg kjenner dessverre til advokaten deres. Han er rett og slett en fisk, en ekkel type som gjerne rører i ting - bare han tjener på det. Og han vil selvsagt tjene på at disse tre damene har kontaktet ham. Men jeg grøsser bare jeg tenker på ham. Jeg var så sinna da jeg kom hjem i dag at jeg måtte få utløp for litt damp. Så jeg skiftet på senger og gjorde grundig rent på soverommet. Men jeg er fortsatt sint. Og jeg synes synd på Halvdelen, for han tåler slike konflikter svært, svært dårlig. Og jeg er sint, sint, sint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 30. mars 2007 #167 Del Skrevet 30. mars 2007 Og jeg er sint, sint, sint. ← Det skjønner jeg. Mye rart kan skje i forbindelse med arveoppgjør, men det er trist når det blir sånn som med reservedattera som har gått ut og inn i huset. Man føler seg på en måte sviktet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 30. mars 2007 #168 Del Skrevet 30. mars 2007 Jeg blir bare mer og mer imponert over den familien til Halvdelen... stakkars mann som kommer fra "sånt folk".. hun der svigerinnen din kan ikke være helt god i hodet sitt vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 30. mars 2007 Forfatter #169 Del Skrevet 30. mars 2007 Takk for støttende ord, Cata og mysan. Svigerinnen min har en eneste tanke i hodet - tanken på hva som er best for henne. Om hun tråkker på andre - se det bryr hun seg ikke om, og hun er flink til å trikse og lure - så hun tror vel alltid at andre er som henne - type mistroisk. Den ene datteren hennes er svært lik henne. Det er meg - meg - meg. Jeg har likt svigerinne mindre og mindre jo mer jeg har sett av henne. Tror nesten Halvdelen må ha bli forbyttet ved fødselen, for han bryr seg om andre - nesten for mye, og han tror alt for godt om folk. Er litt mer skeptisk, jeg. Jo - arveoppgjør får fram det verste i noen, det er helt sikkert. Og hadde det vært en formue å krangle om, så hadde det kanskje vært verd det. Men her kommer vi ikke en gang opp til arveavgiftsnivå. Men - vil de bruke pengene sine på advokat, så er det greit, det. De vil få merke at de har "yppet" seg mot feil person når de har fått meg forbannet, for da er jeg veldig lite snill. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Camelia Skrevet 30. mars 2007 #170 Del Skrevet 30. mars 2007 Fytterakker'n. Noe så på trynet vil jo bare måtte slå ut én vei. I bråkmakernes disfavør. Håper på en snarlig avslutning på bråket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 31. mars 2007 #171 Del Skrevet 31. mars 2007 Men - vil de bruke pengene sine på advokat, så er det greit, det. De vil få merke at de har "yppet" seg mot feil person når de har fått meg forbannet, for da er jeg veldig lite snill. ← Heia Bettie!!! Er entusiastisk heiagjeng når det gjelder å ta igjen med folk som oppfører seg ufint, så det er godt du kan ta igjen om det blir noe mer. Det er fint å være snill, men man kan ikke la seg overkjøre når ting blir åpenbart urimelige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 31. mars 2007 #172 Del Skrevet 31. mars 2007 Er det virkelig mulig?!?! De folka er fanken tute meg ikk gode i hode! Jeg forstår at du er sint! Jeg hadde nok flydd i taket! Dere er bare snille og hjelper først svigermor, og når hun dør, åpner dre hjemmet deres for svigerinne. De finnes jo virkelig ikke takknemlige. Slåss med nebb og klør Bettie. Jeg heier på dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjandark Skrevet 1. april 2007 #173 Del Skrevet 1. april 2007 Jeg blir så sinna på dine vegne Bettie. Er det mulig å oppføre seg sånn? Det er sant som du sier, arveoppgjør får fram det verste i folk. Slåss med nebb og klør Bettie. Jeg hadde ikke latt de komme over dørstokken hos meg mer. Men det er meg det.. Du skal vite at jeg tenker på deg. Ønsker deg en riktig god påske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 2. april 2007 Forfatter #174 Del Skrevet 2. april 2007 Mandag 2.april Vi håper også på en snarlig avslutning, Camelia. Fint med heiagjeng, Cata. Kan nok trenge det. Jeg har ganske mye ekkel ammunisjon i forhold til niesene, baby-E, og jeg er beredt på å bruke det. Og jeg er ikke sikker på om jeg kommer til å åpne døra for den delen av familien mer, Kers. Lørdag formiddag satt jeg meg ved PC-n og forfattet et svarbrev til advokaten. Jeg antydet der noe av det jeg vet om damene - som svart arbeid, og jeg la fram et krav om innbetaling av lån til dødsboet på nesten 50.000 kroner. Begge niesene har nemlig lånt penger penger av svigermor uten å betale noe tilbake til henne. Det ble et rimelig skarpt brev, men ikke ufint. Jeg sendte niesene kravet pr. brev også. Og så dro jeg for å hente barnebarna. Vi hadde avtalt at vi skulle være barnevakt denne helgen slik at Poden og svigerdatter skulle få sjansen til å ta en tur på byen -sammen. Jeg tok med meg Lillefrøkna og nurket og så gikk vi en tur til butikken. Måtte jo kjøpe litt lørdagsgodt. Etterpå spaserte vi til en lekeplass slik at Lillefrøkna fikk rørt seg litt. Vi plukket hestehov, og jammen fant vi hvitveis også. Nurket var rolig og sov i vogna, så vi var ute ganske lenge. Det er aldri noe problem å ha Lillefrøkna på besøk. Hun er lettvindt. Var litt mer spent på nurket, for vi har jo ikke hatt ham alene over et døgn. Men - han var fornøyd og blid, han også. Var bare sur og sutrete når han var sulten og når det var noe i bleia. Og jammen sov han i nesten sju timer om natten. Søndag fant jeg fram litt sernit så Lilefrøkna kunne lage noe småtterier, og etterpå gikk vi ut til lekeplassen igjen. Halvdelen hentet Poden og svigerdatter til middag. I dag skrev jeg litt om på brevet til advokaten, og fikk sendt det. Og så har jeg satt opp et forslag til møte på nøytral grund om ei uke. Været har vært flott i dag også, så etter at jeg var ferdig med advokatstyret, og en halv arbeidsdag på kontoret, dro jeg hjem og tok påskeferie. Så jeg satt en stund ute i solveggen i dag. Det gjorde godt. Frøkna ville ha hjelp til å regne ut kjørepenger på selvangivelsen, så hun kom hjem i dag. Litt middag fikk hun også. I morgen skal jeg vaske vinduer og bytte gardiner og vaske klær. Greit å gjøre slikt når jeg har fri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest **Evergood** Skrevet 3. april 2007 #175 Del Skrevet 3. april 2007 (endret) Svigerinnen min har en eneste tanke i hodet - tanken på hva som er best for henne. Om hun tråkker på andre - se det bryr hun seg ikke om, og hun er flink til å trikse og lure - så hun tror vel alltid at andre er som henne - type mistroisk. Den ene datteren hennes er svært lik henne. Det er meg - meg - meg. ← Høres ut som den ene søstera mi. Hun er slik. Albuene hennes er ganske kvasse til tider. En strålende påske ønskes deg Endret 3. april 2007 av **Evergood** Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 3. april 2007 #176 Del Skrevet 3. april 2007 Så bra at du hadde de lånene til niesene og slenge på bordet til dem - kanskje de angrer på sine egne krav nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 5. april 2007 Forfatter #177 Del Skrevet 5. april 2007 Skjærtorsdag 5.april Noen er født med spisse albuer, Evergood. Mm, tenker at i hvert fall den ene niesen vil angre - hun med det største lånet. Blir lite igjen på henne, mysan. Det er deilig med fridager. Tirsdag vasket jeg vinduer og byttet gardiner. Jeg rusket også opp i plantene i vinduskarmen, så der er det orden nå. Etter å ha rukt formiddagen på dette, tok jeg med meg avisene ut og satt i sola. I le var det slett ikke ille, så til og med mine melkehvite legger ble solbestrålt. I går var det ganske grått vær, så de ryddet jeg ferdig i stua og vasket litt mer klær. Hadde samlet litt av hvert i et hjørne av stua, så det gjorde godt å få kastet en del. Selv om det ikke akkurat var sol ute, var jeg ute en stund likevel. I dag har Halvdelen og jeg hadd ryddesjau. Vi har en utebod, og den er av sorten "putt ting inn". Det har vi gjort gjennom et drøyt halvt år, så nå tok vi ting ut, sorterte og kastet. Ble ikke mye igjen av sånne "kjekt å ha" ting. Etterpå ryddet vi ute der vi har veden - og litt av hvert annet. Så nå står det noen søplesekker klare til å bli kjørt på fyllinga. Vi samlet vel omtrent et hengerlass med dritt. Skal bli godt å bli kvitt det etter påske. Jeg gjorde et tappert forsøk på å sitte ute, men det blåste nordavind fra alle kanter, så etter en drøy time ga jeg opp. I ettermiddag skal jeg finne fram litt rundt navnedagen til nurket. Jeg skal lese fra Profeten om Barn, og så skal jeg se om jeg finner noe som jeg kan bruke som et minne fra dagen. Sette sammen noe bilde og tekst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 5. april 2007 #178 Del Skrevet 5. april 2007 I dag har Halvdelen og jeg hadd ryddesjau. Vi har en utebod, og den er av sorten "putt ting inn". Det har vi gjort gjennom et drøyt halvt år, så nå tok vi ting ut, sorterte og kastet. Ble ikke mye igjen av sånne "kjekt å ha" ting. Etterpå ryddet vi ute der vi har veden - og litt av hvert annet. Så nå står det noen søplesekker klare til å bli kjørt på fyllinga. Vi samlet vel omtrent et hengerlass med dritt. Skal bli godt å bli kvitt det etter påske. Jeg gjorde et tappert forsøk på å sitte ute, men det blåste nordavind fra alle kanter, så etter en drøy time ga jeg opp. ← Nordavinden fra alle kanter er visst her også. Prøver å psyke meg opp til en liten rusletur etter middag, men - det (og jeg) sitter langt inne. Ryddesjau er deilig - etterpå. Her skal gjesterommet få seg en overhaling i løpet av påska, og hvis det er mer piff igjen i meg etterpå så skal klesskap gås gjennom med hard hånd. Har jeg egentlig bruk for vinterkåpa jeg kjøpte i -86? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 5. april 2007 Forfatter #179 Del Skrevet 5. april 2007 Fortsatt skjærtorsdag Vinterkåpe av -86 modell er sikkert et godt varp for Fretex, Cata. Nå har jeg sittet og kost meg og laget i stand litt av hvert til navnefesten til nurket. Jeg har komponert en liten serimoni. Først skal vi synge Morgendagens søsken Så skal jeg holde en liten tale for barnet. Har funnet en legende om regnbuen som jeg skal spinne litt rundt. Etterpå skal vi synge Barn av regnbuen. Jeg har laget en navneplakett med et vakkert regnbuebilde. Der står navnet hans, dato for navnedag og et vers av "Din tanke er fri" "Fadderne" skal så undertegne før mor og far får det. Håper jeg finner fotopapir i morgen. Tilslutt skal vi synge Din tanke er fri. Har laget et lite sanghefte med bilder og tegninger. Koser meg mens jeg holder på med sånne ting. Det kommer et sted mellom 15 og 20 mennesker hit, så i morgen må jeg få antallet slik at jeg får kopiert opp det som skal kopieres. Er fornøyd med meg selv, nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 6. april 2007 #180 Del Skrevet 6. april 2007 Høres ut som du planlegger en koselig navnedag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå