Bettie Skrevet 18. mars 2007 Forfatter #141 Del Skrevet 18. mars 2007 Søndag 18.mars Det har blitt litt hagearbeid, mysan. Og det er gøy å synge i kor, Cata. Kobler ut problemer når jeg synger. Seminaret var så som så. Mange hyggelige mennesker, men litt tynt innhold. Eller rettere - det var ikke noe nytt som ble presentert, så jeg drodlet en masse. Men fikk nå snakket en del med folk i samme stilling som meg selv, og det er alltid interessant. Jeg fikk ikke så mye ut av kvelden, for jeg ble dårlig. Til dessert var det fruktcoctail - med kiwi. Og jeg fant ikke ut at det var kiwi i den før jeg hadde spist en del. Tåler ikke den frukten - så da var jeg flittig gjest på det lille rommet resten av kvelden. At jeg ikke lærer - har gjort den samme feilen før. Så heretter skal jeg holde meg unna fruktcoctail når jeg spiser ute. Lørdag fikk jeg tatt våronn i blomsterbedene. Plukket vekk gammelt løv og tørre pinner og skar tilbake rosene. Det var deilig ute, så jeg fant fram en av utestolene, fant meg litt le og satt ute i sola en drøy halvtime. I dag har vi hatt besøk av Poden, svigerdatter og nurket. Nurket smiler nå, og har begynt å pludre litt. Det er kjempegøy å se hvordan han utvikler seg. Lillefrøkna var i Sverige denne helgen, så hun var ikke med hit. I morgen blir det å sette seg ned med regneark igjen. Gjett om jeg gleder meg...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjandark Skrevet 19. mars 2007 #142 Del Skrevet 19. mars 2007 Gleder meg til jeg også kan begynne med hagearbeid. Her er det masse snø enda. Og det snør litt nå også. Så jeg må nok smøre meg med tålmodighet. Tenk å sitte ute og kjenne vårsola varme.. deilig . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 19. mars 2007 Forfatter #143 Del Skrevet 19. mars 2007 Mandag 19.mars Vårsol er deilig, Kers. Håper du snart kan sitte ute og nyte den. Akkurat nå hater jeg tall. Jeg har regnet opp og ned og fram og tilbake, i hele dag - uten å komme et skritt videre. Det eneste jeg fikk ut av dagen, er hodepine. I morgen må jeg jobbe videre med tallene, for på onsdag kommer tallknuserne til meg, og da må jeg ha et eller annet for dem å bite i. Og i morgen får jeg ikke sitte i fred med tallene mine, for jeg har tre møter som jeg ikke kommer unna. Dette stresser meg. Men jeg har oppnådd en ting - innsparingene vil ikke skje før etter sommerferien, så det er da noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 19. mars 2007 Forfatter #144 Del Skrevet 19. mars 2007 forstatt mandag 19.mars TV-n har streika. Nei - ikke tv-n, men koblinga er feil. Halvdelen vil ha tv på datarommet sitt - og har koblet om. Men da mistet jeg signalene på tv-n i stua. Han har ringt operatøren og holdt på, men "min" tv er like svart og tom. Halvdelen er litt sånn at han starter på prosjekter han ikke helt vet om han kommer i mål på. Noen ganger er det greit - andre ganger irriterer deg meg - som nå. Men - det er lite å gjøre med det. Hvis jeg ikke får signalene før jeg legger meg, vet jeg om en mann som må jobbe iherdig med saken slik at jeg kan se på tv i morgen - ellers kobler jeg fra tv-n på datarommet hans og putter den dekoderen til meg. Så når dette en gang virker, kan Halvdelen og jeg virkelig ha er "rikt" samliv. Jeg kan sitte nede i stua med min PC og TV, og han kan sitte oppe med sitt ditto. Så kan vi sees mens vi spiser middag, for jeg drar på jobb før han står opp, og han kommer fra jobb på kvelden. Vi skulle ikke bli lei av hverandre i hvert fall. Nei - fullt så ille er det ikke, men muligheten til at det vil kunne bli sånn, den er til stede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 20. mars 2007 #145 Del Skrevet 20. mars 2007 Plutselig så jeg for meg en TV-fremkalt variant av "Rosenes krig". (Du husker filmen med Michael Douglas og......????? Kathleen Turner?) Hvis samlivet skulle true med å bli altfor "rikt" på den måten du skisserer, så får du sette tidsstyring på begge TV'ene. "Nå er det tid for kvalitetstid, kjære......." Men ellers så er det jo ingen dum idé med flere TV'er hvis man liker forskjellige typer programmer da. Kampen om fjernkontrollen kan av og til være en tøff kamp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Camelia Skrevet 20. mars 2007 #146 Del Skrevet 20. mars 2007 Halvdelen er litt sånn at han starter på prosjekter han ikke helt vet om han kommer i mål på. ← Vær glad han i det hele tatt starter på prosjekter! Så er det da i det minste en sjanse for å komme i mål... Her i huset er ordet prosjekt et fremmedord. For Mannen, altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 20. mars 2007 Forfatter #147 Del Skrevet 20. mars 2007 Tirsdag 20.mars Tidsstyring er nok tingen, Cata. Nei - vi klarer vel å finne fellespunktene våre. Og så slipper jeg å se på all sport (og han på CSI). Prosjekter har han, Halvdelen min, Camelia. Og jammen kom han i mål med dette. Jeg har tv-signaler i stua - hurra. Halvdelen hadde fikset det på morgenen i dag. Og jeg klarte å komme i mål med tallene mine i dag. Så nå har jeg noe å vise til tallknuserne i morgen. Jeg håper de liker det jeg har kommet fram til, for da skal jeg være fornøyd. Jeg kommer dem i hvertfall litt i møte. Det kommer til å bli tøffe forhandlinger. Får jeg til det jeg har lagt opp til, skal jeg være veldig fornøyd. Hadde en del møter i dag også. Et møte var i hert fall positivt. Vi får lov til å planlegge en ombygging av administrasjonsavdelingen. Det trengs. Og det er en oppgave jeg ser fram til å ta fatt på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 21. mars 2007 #148 Del Skrevet 21. mars 2007 Hei Bettie - enig med deg i at to tv-er kan være greit. Det er gjerne forskjell på hva vi liker å se. Her har vi også to, Yme og jeg. De står ved siden av hverandre i stuen Nå ser han sjelden på tv da, men jeg tror jeg flytter den ene inn på rommet til Liten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 23. mars 2007 Forfatter #149 Del Skrevet 23. mars 2007 (endret) Fredag 23. mars Jo - det er greit å ha to tv-er for Halvdelen og jeg har forskjellig tv-smak.mysan. Sånn - da er jeg hjemme igjen. Onsdag var det korkveld. Vi øver inn noen sanger til en konsert. Jeg får ikke vært med på den, for jeg har belagt hver helg fra og med neste helg og ut april. Mye hyggelig, da. Og så måtte jeg pakke den lille kofferten, for jeg har vært på en konferanse fra i går til i dag. Det var litt av en opplevelse. Programmet i går var bra, men det var mye. Vi holdt på fra ni på morgenen til seks på kvelden. tre av foredragene var på engelsk - og det meste var interessant. Men det er slitsomt å sitte og lytte i så mange timer. Jeg så en og annen som fakisk duppet av på slutten av dagen Programmet i dag var heller traurig første del av dagen, men siste forelese var et fyrverkeri. Han hadde publikum i sin hule hånd, kunne sitt fag og var en mester i formidling. Det er herlig å høre på slike folk. Så faglig sett var 2/3 bra. Men hotellet var en sak for seg selv. Det er helt nytt og vi var de første gjestene der. Og vi kom til et hotell som delvis var en byggeplass. Det skal være et spa-hotell, på samme måte som Holmsbu, men spa-avdelingen var ikke klar enda. De holdt på å fuge flisene på veggen der boblebadet var. Gulvene var ikke ferdige, så vi gikk stort sett på råbetong, og rommene ble klare mens vi var der. Helt klare var de ikke, for jeg kunne skrive navnet mitt i byggestøvet på skapdøra. Rommene var ikke klare før ved sekstiden på kvelden. Det vil bli lekkert når det er ferdig, med moderne møbler. Ikke alle stoler var beregnet til å sitte godt i. Stolene i konferansesalen - der vippet setene nedover, så jeg måtte stemme fra med beina for ikke å skli av stolen. Ryggen min hadde ikke godt av det. Den har kranglet med meg i dag. Kjøkkenet var heller ikke helt klart, så å spise middag var en tålmodighetsprøve. Men maten var kjempegod den - når den bar kom. Og ikke klarte de å fylle opp kaffe fort nok til frokosten i morges. Så egentlig burde de ikke tatt i mot gjester enda. Jeg holdt på å ta en helskrudd engelskmann med flikk-flakk i går da jeg skulle opp på rommet. Tok heisen opp, men i det jeg trår inn på gulvet i heisen, sklir den ene foten så jeg nesten endte i spagaten. Gulvet i heisen var speilglatt og jeg hadde glatte såler på skoene. Og så var det litt vann på gulvet. Videre elegant var det ikke - og det hadde overhode ikke noe å gjøre med de to glassene med vin jeg hadde tatt. Jeg falt heldigvis ikke, og like heldigvis - jeg var alene. Men det hjalp ikke akkurat på en kranglete rygg. Men - det var mange hyggelige folk der, og jeg traff tidligere kjente - ja til og med familie traff jeg. Datteren til en av kusinene mine var der, og hun tok kontakt med meg. Henne har jeg bare sett bilde av, så det var koselig å treffe henne. I morgen skal jeg til frisør. Det gleder jeg meg til, for nå er jeg lite fiks på håret. Skal farge det også - men jeg vet ikke hvilken farge dt blir. Har ikke bestemt meg enda. Skal prøve en ny frisør også, for jeg var ikke helt fornøyd sist jeg ble klippet. Endret 23. mars 2007 av Bettie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 23. mars 2007 #150 Del Skrevet 23. mars 2007 Bettie da, du må ta med isbrodder når du drar på hotell, kan du skjønne. Så slipper du doble engelskmenn med flikk-flakk. Hørtes litt traurig ut med hotellet. Hjelper jo ikke at det blir fint, når man opplever det som en byggeplass når man er der. Da kunne de heller ventet litt med å ta i mot gjester, synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 23. mars 2007 Forfatter #151 Del Skrevet 23. mars 2007 Vel - jeg forsøkte å ta med skismøring til Tyrkia, da, men den ble konfiskert av sikkerhetskontrollen. Hadde glemt å sjekke alle lommer i reisesekken, og en mystisk sylinderformet gjenstand ble oppdaget i gjennomlysningen. Ikke for mitt bare liv kunne jeg komme på at det var blå swix før lommen ble gjennomsøkt. Så - skismøring til Tyrkia og brodde på norske hotell Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest **Evergood** Skrevet 24. mars 2007 #152 Del Skrevet 24. mars 2007 (endret) Fredag 23. mars Det skal være et spa-hotell, på samme måte som Holmsbu, men spa-avdelingen var ikke klar enda. ← Ser du nevner Homsbu. Hvordan er hotellet der? Kjenner ei som jobber der, kanskje jeg skulle ha kontaktet henne. Jeg og samboeren kunne tenkt oss et opphold der. Ønsker deg ei kjempe flott helg. Endret 24. mars 2007 av **Evergood** Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 24. mars 2007 #153 Del Skrevet 24. mars 2007 Ser du nevner Homsbu. Hvordan er hotellet der? ← Sniker meg inn og svarer på det siden jeg var der i fjor . Hotellet er i seg selv bra. Jeg var littegrann uheldig med rommets beliggenhet, men selve rommet var OK. Spaet var veldig hyggelig og behandlingene jeg fikk var gode. Det som trakk en del ned var bassenget. Dvs. fysisk var bassenget bra men det var adgang for barn mesteparten av dagen så det var mye støy og ståk. Kun om morgenen og etter kl.18 (tror jeg) var det barnefritt - og en av dagene hadde et par småbarnsfamilier "sneket seg inn" på kvelden også. Skjønner jo at de må ha basseng med adgang for barn også for unger elsker jo å bade, men når man er der for å slappe av så er ikke ungeståk det optimale - spesielt ikke når ikke "barnetidene" ble overholdt. Jeg hadde kjøpt spa-pakke med helpensjon og maten kan anbefales på det varmeste. (Hm, nå fikk jeg jammen lyst på en tur igjen ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 24. mars 2007 Forfatter #154 Del Skrevet 24. mars 2007 Enig med Cata om Holmsbu, Evergood. Men det var ikke så mange barnefamilier der da jeg var der. Har vært der to ganger og bodde på selve hotellet første gang. Det var topp. Neste gang bodde jeg i et av småhusene knyttet til hotellet. Det var ikke så bra. Men spa-avdelingen er behagelig. I dag har det vært vår igjen. Sløret sol og ikke så gal temperatur. Jeg dro til frisøren på formiddagen og fikk skrelt av en del hår. Har fått en litt mer fyldig frisyre enn jeg har pleid etter klipp, men jeg tror jeg liker det. I morgen skal jeg farge håret. Etter frisøren dro jeg hjem og fant fram hagesaksa og begynte på beskjæring av trær. Vi har et lite lysthus - vel det er å dra det litt langt - det er to vegger - av asketrær. Så nå er de beskjært etter alle kunstens regler. I morgen skal jeg begynne på frukttrærne. Da må jeg nok finne fram grensaksa også. Det skal ryddes skikkelig opp i epletrærne, for vi var for forskiktig i fjor. Jeg er glad jeg kan klippe med både venstre og høyre hånd, for det er tungt å kutte greiner. Men det er jammen godt å kunne være ute igjen. I morgen kommer Poden med familie. Vi får se omdet kanskje blir en grill - hvis været tillater det, og det ser det ut til at det gjør. Stor sol på værkartet. agemølene skal ut - det er i hvert fall skkert. Og snakr skal sykkelen få seg en våroverhaling også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Camelia Skrevet 24. mars 2007 #155 Del Skrevet 24. mars 2007 Du som ser ut som du har dreis på dette med frukttrær: Kan man plante et epletre i oktober? I Trondheim. I såfall, hvilken type? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest **Evergood** Skrevet 24. mars 2007 #156 Del Skrevet 24. mars 2007 Enig med Cata om Holmsbu, Evergood. Men det var ikke så mange barnefamilier der da jeg var der. Har vært der to ganger og bodde på selve hotellet første gang. Det var topp. Neste gang bodde jeg i et av småhusene knyttet til hotellet. Det var ikke så bra. Men spa-avdelingen er behagelig. ← Tusen takk for svaret. Da vet jeg vi skal passe på å få rom på selve hotellet og ikke i småhusene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luise Skrevet 25. mars 2007 #157 Del Skrevet 25. mars 2007 Bettie Nog har jeg stengt kaféen men det er liv i meg Cata vet at jeg har kjøpt "riktig" bil (en VW Polo) met 4 hjul, B-B skal lages flott og selges da hon er bare i veien for alle andre og det kan jeg ikke lenger klare, så tøff behandler man ikke andre! Håper det går bra hos deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 25. mars 2007 #158 Del Skrevet 25. mars 2007 Ååååå, frisør. Det vil jeg også ha. Jeg begynner å se ut som en lurvetuss. Når jeg leser om hageutskeielsene dine så blir jeg ustyrtelig glad for at jeg ikke har hage selv. Liker nemlig ikke hagearbeid. Men hører fra dem som er hagentusiaster at det er en avslappende hobby. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 25. mars 2007 Forfatter #159 Del Skrevet 25. mars 2007 søndag 25.mars Har ikke så veldig greie på frukttrær, Camelie. De vi har sto her da vi flyttet hit. Jeg ville kontaktet et plantesenter i området, for de vet hva som trives på stedet. Bare hyggelig å dele på erfaringer, Evergood Hei Luise. Så godt å se deg igjen. Jeg lurte på hvor det var blitt av deg. Gratulerer med ny bil. Det må være litt lettere å kunne kjøre bil også om vinteren, selv om B-B var enkelt og lett. Hagearbeid er ikke bare kos, Cata, så hvis man ikke er entusiast, blir det fort et ork. Da er det like greit å ikke ha en hage. For en nydelig dag det har vært i dag. Jeg rasket over huset med støvklut, støvsuger og vaskefille på morgenen (eller tidlig formiddag, da, for jeg sov godt på morgenkvisten). Så da Halvdelen dro for å hente Poden med familie, var huset presentablet. Jeg begynte å samle sammen kvistene jeg hadde kuttet i går, og da Poden kom, fikk jeg ham til å ta ut hagemøblene og fikk vasket av bord og stoler. Vi satt ute til halv fem, og jeg kjenner det litt i ansiktet i kveld. Vi fikk beskjært et av epletrærne også. Poden hjalp til med å sage av noen grener. Jeg er ikke så veldig dreven i beskjæringskunsten, men vet at grener som vokser inn i kronen skal vekk, og grener som krysser hverandre skal vekk. I fjor syntes vi at vi tok mye, men da tok vi alt for lite. I år har vi tatt mye mer. Så nå er det to trær igjen å beskjære. Vi får ta et i morgen, tror jeg. Det er jo meldt nydelig vær i morgen også. Jeg savner Bøllepusen. Det er litt over ei uke siden vi måtte til veterinæren for å avlive henne. Øret hennes ble bare vondere og vondere, og ingen behandling hjalp. Det var en hurtigvoksende svulst som førte til at hun fikk betennese i øret, og det plaget henne. Men det er rart - for Bøllepusen var liksom min pus. Hun likte å ligge på fanget mitt, og lå ofte på hendene mine når jeg satt ved tastaturet og skrev. Jeg savner til og med tåbitinga hennes om morgenen - når jeg ikke var rask nok med å fylle matskåla. Bøllepusen ble nesten 13 år, så hun har levd et ganske langt katteliv. Men jeg savner henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 26. mars 2007 #160 Del Skrevet 26. mars 2007 Trist med Bøllepusen, Bettie - hun har jo vært med her i dagboka i alle disse årene jeg har lest hos deg så vi kjente henne jo liksom litt vi også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå