Gå til innhold

Fordi jeg (ikke) må ut og oppdage


Gjenglemt sykkellås

Anbefalte innlegg

Heia! Titter innom jeg!

Hihi, jeg er veeeldig seint ute her nå men MÅTTE bare legge tekstene her:

Det bor en baker

Det bor en baker i Øster Aker

Han baker kringerl og julekaker

Han baker store han baker små

Han baker noen med sukker på

Og i hans vindu står rare saker

Tenk, hester, griser og pepperkaker

Og har du penger, så kan du få

Og har du ikke, så kan du gå.

Det bor en gammel baker

av Inger Hagrup

Det bor en gammel baker

på en bitte liten øy.

Han er så lei av kaker

og krem og syltetøy.

Men han må sitte likevel

og spise sine kaker selv.

For han bor helt alene

på en bitte liten øy.

Når små og store båter

går dampende forbi,

da sitter han og gråter

i sitt varme bakeri,

og spiser loff og fattigmann,

for ingen kunder går i land.

Og han er helt alene

på en bitte liten øy.

Det var en gammel baker

på en bitte liten øy.

Han åt for mange kaker

med krem og syltetøy.

Forleden dag så satt han død

midt i en haug med wienerbrød.

Og nå bor det ingen baker

på en bitte liten øy.

Satt nå her å kjedet meg og leste litt på dagbøkene (sjelden jeg gjør det men det hender jo) ;)

Så leser jeg deres lille "det bor en baker" greie, og jeg fikk SÅ lyst på Oreos-kake... :sjenert:

Men jeg kunne iallefall finne fram teksten til begge snagene da... :sjenert:

(Psst! Det er mulig å bake oreos-kaken selv, poenget er at den er så vanskelig at den tar h...lang tid... 7 lag liksom :overrasket: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så moro, Collargol. :ler: Håper du og alle dere andre har hatt en strålende jul så langt!

Jeg har hatt det helt topp. Har funnet meg en PC med Internettilgang via modem (Guuuud, det går tregt!!) og jeg er fortsatt på ferie. Etter planen drar jeg hjemover i morgen kveld.

Har kost meg masse i alle fall. Kalkunen på julaften var nydelig! Vil ha mer! :sur: Og det ble et par-tre pakker på meg i år også. ;)

Jeg kommer sterkere tilbake om noen få dager, men nå får jeg ønske alle en strålende romjul videre (gå julebukk!).

Usj, tenk at det snart er 2007!

Fikk forresten fire forskjellige DVD-filmer til jul, og for å bevise hvor alsidig jeg er, nevner jeg: Dynastiet sesong 1, Nysgjerrige Nils, Typisk norsk og en spansk film fra 1973 som heter El espiritu de la colmena. Jada.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:tommelsmil: Godt nyttår! (Ja, litt sent, men gårsdagen ble brukt til restaurering kan man si. :) )

Nyttårsaften ble en veldig hyggelig og vellykket kveld. Mye god mat, god drikke, mange gøyale menneskevenner og i det hele tatt.

Og jeg har fri i dag, men får ikke sove. Det er til å bli halvgal av. Men P3-morgen er koselig, så jeg får høre litt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Shoppingdagbok:

Jeg har så lyst på ny mobiltelefon og nytt kamera. De jeg har fra før av er ødelagte (mobiltelefonen) og svært utgåtte (digitalkameraet)

Men jeg har jo ingen penger! Svært upraktisk må jeg innrømme. Betalte semesterstartsavgiften i dag og tømte praktisk talt kontoen min. Husleia blir mirakuløst betalt med julegavepenger, men nå venter jeg bare på lønn og lån. Jeg glemte selvsagt at Lånekassen ikke utbetaler noe før de får beskjed fra universitetet at man har betalt den semesteravgifta da. Veldig typisk.

Men ja, over til ønskene mine: Jeg tror jeg kommer til å kjøpe denne mobilen: http://www.dinside.no/php/art.php?id=344145 Rett og slett fordi den tilfredstiller de kravene jeg har. (Dvs lav pris, radio og kamera og litt andre småting), ikke fordi jeg nødvendigvis falt for utseendet, eller er noen helsefreak - noen helsefreak er jeg definitivt ikke. *Spise pizza til frokost* :sjarmor:

Og kameraet vet jeg ikke helt ennå. Kanskje det blir et Canon av noe slag. Det kommer hvert fall til å bli et nokså rimelig kompaktkamera.

Ukas gode gjerning:

Vi ringte politiet da vi så to unge gutter knuse ruter på en ungdomsskole i nærheten. *sladrehank* ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bøllefrøet

Sladrehank skal selv ha bank! :ler:

Godt nyttår forresten! (litt vel sein jeg)

Jeg vil også ha kamera, har ikke i digitalkamera i det hele tatt jeg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du arve mitt gamle kamera :ler: Og godt nyttår!

Du har fortsatt ferie, du også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bøllefrøet
Da kan du arve mitt gamle kamera :ler: Og godt nyttår!

Du har fortsatt ferie, du også?

Jau, fram til 8 Januar. Du da?

(Psssst.. Jeg har fått meg dagbok.. Og ingen har skrevet i den ennå (nettopp starta) :sjenert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bøllefrøet
Da kan du arve mitt gamle kamera :ler: Og godt nyttår!

"Du skal få min gamle sykkel når jeg dør, du skal få min gamle sykkel når jeg døøøør"

*synge* :plystre:

*teit i dag* :sjenert:

Endret av Kake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Jeg skal bruke studielånet på PC jeg. Huff, liker egentlig ikke å bruke så mye penger på en gang, i hvertfall ikke når det jeg kjøper ikke er noe jeg kan ha på meg. :sjenert::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bruke studielånet på PC jeg. Huff, liker egentlig ikke å bruke så mye penger på en gang, i hvertfall ikke når det jeg kjøper ikke er noe jeg kan ha på meg.  :sjenert:  :ler:

Fnis. Så heldig du er som skal det (på en måte). :ler: Bærbar da, eller? Jeg kjøpte det for halvannet år siden og det er jo bare så deilig og befriende. Vil egentlig ha ny, men... jeg bør vel vente litt med det, gitt. :ler:

Nå har jeg nettopp sett på Gilmore Girls. Herlig at det er tilbake igjen. Og jeg fikk TV'en til bestemor siden hun fikk nytt til jul, men det gjelder bare å få fraktet det hjem. Lettere sagt enn gjort. Det er en gigantisk stor kloss og svært, svært tungt. Ikke noe man tar med på toget akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken reklame er dette: "- Og god når den er kald!" hentet fra?

Har tenkt på det siden lenge før jul og kommer ikke på det. Ingen jeg har spurt husker heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bøllefrøet
Hvilken reklame er dette: "- Og god når den er kald!" hentet fra?

Har tenkt på det siden lenge før jul og kommer ikke på det. Ingen jeg har spurt husker heller.

:klø: :forvirra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En reklamefilm på Teeve. En mann som sier den setningen på slutten av filmen. Jeg kommer ikke på hvor den er fra. :ler:

Jeg kan ikke ha dikta det opp! :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg husker jo ikke noe mer enn det der. :ler: Irriterende med sånne ting man ikke kommer på altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta
Fnis.  Så heldig du er som skal det (på en måte). :ler: Bærbar da, eller? Jeg kjøpte det for halvannet år siden og det er jo bare så deilig og befriende. Vil egentlig ha ny, men... jeg bør vel vente litt med det, gitt.  :ler:

Ja er en laptop. Jeg vil dra den med meg overalt, og det er vanskelig med en stasjonær. :ler: Det blir min aller første PC som er bare bare min! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt meg en ny trillekoffert av liten størrelse i dag. Til kroner 99,- :ler: Fra Coop Obs. Får se hvor mye den tåler og hvor lenge den varer, ja.

Og ellers så bør jeg vel legge meg nå? Jeg som skal opp klokken syv. Jeg klarer bare ikke løsrive meg herfra helt ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...