Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Og i Akershus har vi Wenche Aina, Lori Aina, Kåre Arthur, Aina Viola, Ståle Atle, Geir Atle ++++

Kjære vene, dette er bare for dumt.

De er nok opprinnelig nordfra. Folk flytter, forstår du. Faktisk noen ganger fra det øverste nord og helt ned til Akershus. Og navnet tar de selvsagt med seg, folk bytter da ikke navn selv om de flytter til en annen landsdel! :overrasket:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvem er teit nå..?  ;) Tråden handlet om utrolig stygge dobbeltnavn. Det er vel et like seriøst utsagn å komme med som "Søringenes bærum blærum"...?

Du er teit nå. Tror du denne diskusjonen er seriøs? :ler:

Skrevet
De er nok opprinnelig nordfra. Folk flytter, forstår du. Faktisk noen ganger fra det øverste nord og helt ned til Akershus. Og navnet tar de selvsagt med seg, folk bytter da ikke navn selv om de flytter til en annen landsdel! icon_eek.gif

Er du sikker på at de flytter helt til Akershus? Enda helt dit? Hmmm... ;)

Skrevet
Har bare lyst å legge til at de færreste bor på vidda i f.eks. Finnmark.Det er noe søringer tror. Det  går direktefly sørover flere ganger daglig herfra. Vi har bredbånd. Vi har alle tv kanaler. -Flere radiokanaler. 3gnett osv. Vi studer på Universitet og høyskoler og er ikke så foskjellig fra andre. Med unntak av i lynne. 

Vi visste det, da. At dere til og med har strøm og tv og flyplass. Men forskjellig i lynne, det er dere. Og andre navnetradisjoner har dere. Det er vel bare fint, det
Skrevet

Det er forsket på navn vet du. Navnetrender begynner i Bærum i Norge. Et år etter bruker det å spre seg utover Oslo og omegn. Deretter utover landet. Topp tid på navn er like oftest. Men tydeligvis har folk nordpå bedre/værre fantasi. *fnis* :)

Skrevet
Og i Akershus har vi Wenche Aina, Lori Aina, Kåre Arthur, Aina Viola, Ståle Atle, Geir Atle ++++

Kjære vene, dette er bare for dumt.

De er nok opprinnelig nordfra. Folk flytter, forstår du. Faktisk noen ganger fra det øverste nord og helt ned til Akershus. Og navnet tar de selvsagt med seg, folk bytter da ikke navn selv om de flytter til en annen landsdel! :overrasket:

Er du sikker på at de flytter helt til Akershus? Enda helt dit? Hmmm...  ;)

Ser du sammenhengen nå? Det var Clementine som hadde venner med nordnorske navn i Akershus. De flytter forøvrig enda lengre. Jeg skjenner ei samejente som bor i Sør-Afrika og hun har tre fornavn uten binderstrek.

Skrevet
Det er  forsket på navn vet du. Navnetrender begynner i Bærum i Norge. Et år etter bruker det å spre seg utover Oslo og omegn. Deretter utover landet. Topp tid på navn er like oftest. Men tydeligvis har folk nordpå bedre/værre fantasi. *fnis*  :)

Tror det er slik som ei sa tidligere, at de bare tar navnet til f eks mora og tanta elle et par som de liker og klæsjer dem sammen. At det ikke er så farlig om det klinger bra. For det gjør det jo sjelden.

Skrevet

Dette betyr at kjært barn flytter langt og kjært barn har maaaaaange navn. ;) Til stoooor irritasjon for enkelte.

Skrevet
Dette betyr at kjært barn flytter langt og kjært barn har maaaaaange navn.  ;)  Til stoooor irritasjon for enkelte.

Ikke noe å irritere seg over det. Det som er noe å irritere seg over er alle som sier :"Nei, sånn er det ikke. Folk i nordnorge har ikke oftere dobbeltnavn enn andre!" De skammer seg vel over det og det er jo synd. At de skammer seg over egne tradisjoner. Trodde vi hadde kommet lengre enn det, men ikke folk fra nord, tydeligvis! :overrasket:

Skrevet

Jeg skammer meg ikke for det er ikke noe å skamme seg for. Om jeg skulle gått rundt å bekymret meg over skammen for rare dobbeltnavn i nord,da hadde jeg hatt problemer da. Dessuten er det kun generasjonen 60+ jeg kjenner med rare dobbeltnavn. Forøvrig er det mer viktig om folka jeg kjenner er ok enn om de har dobbeltnavn som stinker for en søring .

Hva betyr det egentlig i den store sammenheng? Niks Nada! Du har lite å tenke på du!

Skrevet
Jeg skammer meg ikke for det er ikke noe å skamme seg for. Om jeg skulle gått rundt å bekymret meg over skammen for rare dobbeltnavn i nord,da hadde jeg hatt problemer da.  Dessuten er det kun generasjonen 60+ jeg kjenner med rare dobbeltnavn. Forøvrig er det mer viktig om folka jeg kjenner er ok enn om de har dobbeltnavn som stinker for en søring .

Hva betyr det egentlig i den store sammenheng? Niks Nada! Du har lite å tenke på du!

Du har da noen innlegg i denne tråden du også.... Du tenker tydeligvis også på det! Ganske engasjerende, ikke sant?

Skrevet

Ja jeg syntes det var morsomt i starten. Helt til du kom... :sjarmor:

Skrevet
Ja jeg syntes det var morsomt i starten. Helt til du kom...  :sjarmor:

Har vært her hele tiden, jeg. :klem:

Skrevet

Det var vel ikke nødvendig å spore så veldig av? Om du er tom for "argumenter" kan du vel la tråden være. Ingen andre gidder å diskutere dette nå når du bare roter det til her inne. Teite dobbeltnavnberte! :frustrert:

Skrevet

:klaske: Yeah right!

Jeg har diskutert og diskutert. Du er fremdeles gjest du?

- Du er sikkert belemret med et av de styggeste dobbeltnavnene som finnes siden dette berører deg så fryktelig.

I don't give a shit. Diskuter videre du.

Mvh hilsen trippelnavnberta. :danse:

Skrevet
:klaske: Yeah right!

Jeg har diskutert og diskutert. Du er fremdeles gjest du?

- Du er sikkert belemret med et av de styggeste dobbeltnavnene som finnes siden dette berører deg så fryktelig.

I don't give a shit. Diskuter videre du.

Mvh hilsen trippelnavnberta.  :danse:

Nei, nå gidder jeg ikke mer. Jeg er bare en fast bruker som synes det er moro å være forumtroll og erte folk litt. Derfor startet jeg denne tråden. Takk for oppmerksomheten! :hoho:

Skrevet

Må bare legge til at jeg personlig ikke kjenner de som har sånne navn jeg ramsa opp fra Akershus. Fant dem i telefonkatalogen på nett. Men *sukk, resignerer*, de er jo bare nødt til å være fra nord-norge. Kanskje jeg skulle ha ringt å spurt hvor de egentlig kommer fra først. :ler:

Skrevet
Enig, hadde vært steike godt å bli kvitt alle de ignorante søringan....

:klappe::klappe::klappe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...