Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #1 Skrevet 3. oktober 2006 Hvorfor har så mange nordlendinger så utrolig stygge dobbeltnavn? Unge som gamle heter jo Ken-Charles, Arnt-Alfons, Chris-Karolius og det som verre er. Er det ikke på tide å kvitte seg med denne latterlige tradisjonen?
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #2 Skrevet 3. oktober 2006 Hva med sunnmøringene da, Per Leif, Leif Per osv., ikke noe bedre der.
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #3 Skrevet 3. oktober 2006 Dobbeltnavn er mer utbredt i Nord-Norge enn i resten av landet. Mange andre har også dobbeltnavn, men i nord har omtrent alle det. Og fæle kombinasjoner også.
Gjest Gjest3 Skrevet 3. oktober 2006 #4 Skrevet 3. oktober 2006 Det er ikke noe bedre med østlendingenes merkelige gammeldagse navn som Amalie, Constanse, Rasmus o.l.
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #5 Skrevet 3. oktober 2006 Det er ikke noe bedre med østlendingenes merkelige gammeldagse navn som Amalie, Constanse, Rasmus o.l. ← Det kaller nordlendingen ungene sine også, men de forverrer dem ved å gjøre dem doble - Berit-Amalie, Aina-Constanse og Rasmus-Henry...
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #6 Skrevet 3. oktober 2006 Det er ikke uten grunn at Norge burde sluttet ved Trondheim også kan resten være nasjonalpark. Det bor jo knapt folk der oppe alikevel.
pulverheksa Skrevet 3. oktober 2006 #7 Skrevet 3. oktober 2006 Det er ikke uten grunn at Norge burde sluttet ved Trondheim også kan resten være nasjonalpark. Det bor jo knapt folk der oppe alikevel. ← Enig, hadde vært steike godt å bli kvitt alle de ignorante søringan.... 1
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #8 Skrevet 3. oktober 2006 Det er ikke uten grunn at Norge burde sluttet ved Trondheim også kan resten være nasjonalpark. Det bor jo knapt folk der oppe alikevel. ← Tiltredes! Vi her sørpå har dessuten veldig lite til felles med dem. De har et helt annet lynne enn oss og er opptatt av helt andre ting. Mer naturmennesker, liksom. Fisken og havet og været og reinsdyra...
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #9 Skrevet 3. oktober 2006 Mye snusk der opp også. Kjenner ei som jobbet i barnevernet i en kommune i Finnmark. Det var så mye fæle saker der så hun ble helt dårlig og omskolerte seg. Og hun hadde jobbet på en del steder rundt i landet før, men aldri sett maken til forholdene det var der oppe.
Gjest Ylva Virvla Skrevet 3. oktober 2006 #10 Skrevet 3. oktober 2006 Wow, fordommene mot nordlendinger lever tydeligvis i beste velgående. Jeg trodde de fleste døde da folk fikk pakistanerne å snakke dritt om istedenfor.
Mossa Skrevet 3. oktober 2006 #11 Skrevet 3. oktober 2006 Morroklumper!! Mye snusk der opp også. Kjenner ei som jobbet i barnevernet i en kommune i Finnmark. Det var så mye fæle saker der så hun ble helt dårlig og omskolerte seg. Og hun hadde jobbet på en del steder rundt i landet før, men aldri sett maken til forholdene det var der oppe. ← Det er lite snusk sør for polarsirkelen..bare å ta seg en liten titt på nyhetene!! Ingen drap, ingen kriminalitet.
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #12 Skrevet 3. oktober 2006 Trodde dette var en tråd om dobbelt-navn.....
snøfnugg Skrevet 3. oktober 2006 #13 Skrevet 3. oktober 2006 (endret) Mye snusk der opp også. Kjenner ei som jobbet i barnevernet i en kommune i Finnmark. Det var så mye fæle saker der så hun ble helt dårlig og omskolerte seg. Og hun hadde jobbet på en del steder rundt i landet før, men aldri sett maken til forholdene det var der oppe. Juhuu! Snakk om å generalisere! Jeg har bodd sørpå,bodd veldig langt sør og veldig langt nord. Overalt finner du dobbeltnavn. Fæle navn og flotte navn. Til og med fæle enkle navn og flotte enkle navn. Dessuten sosiale kasus fins absolutt overalt. Ikke bare her oppe. Dama som måtte omskolere seg har sikkert ikke vært klar over hvliket yrke hun valgte. Det sier mer om henne det. Videre har ikke navn noe med hvordan vi er som personer. Uansett. Endret 3. oktober 2006 av snøfnugg
Ciara Skrevet 3. oktober 2006 #14 Skrevet 3. oktober 2006 ...og av min store nord-norske familie er det altså ingen som har dobbeltnavn
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #15 Skrevet 3. oktober 2006 Wow, fordommene mot nordlendinger lever tydeligvis i beste velgående. Jeg trodde de fleste døde da folk fikk pakistanerne å snakke dritt om istedenfor. ← Ja, jeg innrømmer at jeg føler meg fremmed ift nordlendinger. Kall det fordommer eller hva som helst. De er forskjellig fra meg som har vokst opp i Oslo. Føler at jeg har mer tilfelles med de med pakistansk bakgrunn som har vokst opp i Oslo enn de som bor ei forblåst øy med 10 innbyggere på Finnmarkskysten.
Gjest Alf Kaida Skrevet 3. oktober 2006 #16 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg synes dette er verst blant de kongelige. Haakon Magnus, Martha Louise, Maud Angelica, Ingrid Alexandra, Sverre Magnus. Tenk så deilig å få en skikkelig folkekonge; Kong Geir! Eller Kong Ali, for den saks skyld.
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #18 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg synes dette er verst blant de kongelige. Haakon Magnus, Martha Louise, Maud Angelica, Ingrid Alexandra, Sverre Magnus. Tenk så deilig å få en skikkelig folkekonge; Kong Geir! Eller Kong Ali, for den saks skyld. ← Men de er uten bindestrek. Nordlendinger er avhengige av den bindestreken. Han Arnt-Charles må jo ha bindestreken sin!
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #19 Skrevet 3. oktober 2006 Men de er uten bindestrek. Nordlendinger er avhengige av den bindestreken. Han Arnt-Charles må jo ha bindestreken sin! ← Mette-Marit er jo litt harry og folkelig og hun har bindestrek. Kunne godt vært nordlending. Apropos kongelige.
Gjest Tweek Skrevet 3. oktober 2006 #20 Skrevet 3. oktober 2006 Det viser bare at en go del nordlendinger har dårlig smak når det gjelder navn. Men det er jo meg som mener det. Alle har jo forkjellig smak.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå