Liskat Skrevet 19. desember 2006 #161 Skrevet 19. desember 2006 Jeg har merket lite til dette blant nordlending (har nordnorsk familie selv), men hører mange rare navn her på vestlandet (bor i Bergen). Alle i min slekt har to fornavn, men ingen med bindestrek.
Gjest *Just-Me* Skrevet 19. desember 2006 #162 Skrevet 19. desember 2006 Hvorfor har så mange nordlendinger så utrolig stygge dobbeltnavn? Unge som gamle heter jo Ken-Charles, Arnt-Alfons, Chris-Karolius og det som verre er. Er det ikke på tide å kvitte seg med denne latterlige tradisjonen? ← Som en ekte nordlæning som æ e (uten dobbelt navn, vel og merke), kan æ jo ikke unngå å kommentere denne tråden!! Du glemte forresten det nydelige navnet Bob Kåre!! Mange, særlig på bøgden, har en del gammle dobbelt navn ja.... men det e faktisk ganske få. Hvertfall her i nordland. Kommer du mer oppi finnmark får du en del navne kombinasjona som hre te på vidda for å si det sånn..... men da e du jo tross alt oppi sameland uansett...
Gjest vsn Skrevet 19. desember 2006 #163 Skrevet 19. desember 2006 Tulletråd Jeg er finnmarking og har ikke dobbeltnavn. Ingen av mine unger har det heller (men det er vel bare fordi jeg er i den unike situasjonen at jeg vet hvem fedrene demmes er) Ops der oppfylte jeg visst en annen fordom mot finnmarkinger
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå