Gjest Norwegian Blue Skrevet 3. oktober 2006 #21 Skrevet 3. oktober 2006 Kjenner mange nordlendinger og ingen har dobbleltavn hurra!
mee mee Skrevet 3. oktober 2006 #22 Skrevet 3. oktober 2006 jeg er nordlening har dobbelnavn og er stolt av det!
DaYdReAm Skrevet 3. oktober 2006 #23 Skrevet 3. oktober 2006 jeg studerer i Bodø for 2. året nå, og de nordlendinger jeg kjenner (både i fra bodø,trondhjem,tromsø osv) har ikke fæle dobbeltnavn, de fleste har et vanlig enkeltnavn faktisk:P
mee mee Skrevet 3. oktober 2006 #24 Skrevet 3. oktober 2006 jeg studerer i Bodø for 2. året nå, og de nordlendinger jeg kjenner (både i fra bodø,trondhjem,tromsø osv) har ikke fæle dobbeltnavn, de fleste har et vanlig enkeltnavn faktisk:P ← ja! jeg er omtrent den eneste i venneflokken som har dobbeltnavn! jeg kommer fra bodø, studerer i oslo, fnner fler dobbelt navn her alså!
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #25 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg behandler stillingssøknader og ofte utlyser vi stillinger i Troms og Finnmark. 70-80% av søkerne har dobbeltnavn med bindestrek.
Gjest Chris-Arno Skrevet 3. oktober 2006 #26 Skrevet 3. oktober 2006 Det må da gå an å finne noe statistikk på dette?
daytona Skrevet 3. oktober 2006 #27 Skrevet 3. oktober 2006 her er det tydeligvis noen som har usannsynlig lite å tenke på !!!!!!!!!!!!
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #28 Skrevet 3. oktober 2006 her er det tydeligvis noen som har usannsynlig lite å tenke på !!!!!!!!!!!! ← Hva tenker du på, da? Hvor lite andre har å tenke på?
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #29 Skrevet 3. oktober 2006 heldigvis e ikke æ nordlending, men finnmarking!! Og hær opp heter vi alle Ante Valente eller Mikkel Mikkel Mikkel Mikkel Bongo!! ....og Mari Boine!! Søringa e nån bleikfisa uansett...
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #31 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg jobber langt oppi nord og ja det er en del dobbelnavn her, men de færreste har bindestrek mellom navnene og de færreste bruker begge navnene. Mange fine dobbeltnavn også synes jeg.
Gjest Fjellsippa Skrevet 3. oktober 2006 #32 Skrevet 3. oktober 2006 Men de er uten bindestrek. Nordlendinger er avhengige av den bindestreken. Han Arnt-Charles må jo ha bindestreken sin! ← Så det er bindestreken som er problemet med nordlendinger. Uten bindestrek hadde de vært som andre folk. Ellers kunne godt Norge stoppet ved Sinsenkrysset, men hva skulle dere østlendinger levd av da? Det er jo i Nord Norge, og på vestlandet verdiskapingen skjer. Hvem skulle forsørget dere da?
Migica Skrevet 3. oktober 2006 #33 Skrevet 3. oktober 2006 Det er da ikke noe galt med nordlendinger??? (sier hun som er samboer med en) Han har da enkeltnavn. Ja, svigerforeldrene mine har dobbeltnavn men de er da ikke stygge.. Jeg tror at vi østlendingene/søringene kan synes at navnene der nord er stygge fordi vi ikke er vant til kombinasjonene. Likeså kan de i nord synes vi har stygge navn fordi de ikke er vant med navnene vi velger til våre barn. Hver og en har sine favorittenavn. Tenk for en kjedelig verden vi hadde hatt om alle hette nesten det samme.. La folk få ha navnene sine uten at dere må fornærme dem....
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #34 Skrevet 3. oktober 2006 Nordlendinger er harry og heter typisk Kjellfrida, Gitta-Margit og Bjarn-Dreng og mye rart!
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #35 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg tror at vi østlendingene/søringene kan synes at navnene der nord er stygge fordi vi ikke er vant til kombinasjonene.← Ja vel. Men det er da lov å si at de er stygge for det? Når kombinsjonene er f eks Berit-Laila og Halle-Fred? Er det pent? Bare nordlendinger synes det og det må da være greit å si at det er temmelig pussig!
Migica Skrevet 3. oktober 2006 #36 Skrevet 3. oktober 2006 ja jøss.. bare nevner det jeg... Men jeg mener at det er sikkert motsatt også.. Om du synes Rita eller Line eller Thomas er pent så er det ikke sikkert nordlendingene synes det liksom..
Gjest gjest1 Skrevet 4. oktober 2006 #37 Skrevet 4. oktober 2006 Her står det litt statistikk: http://ssb.no/navn/ Dette er nyere statistikk. Sjekk for eksempel Troms opp mot Akershus. Ser ikke så mye forskjell i navn her. Av naturlige årsaker kjenner jeg en haug nordlendinger og har ennå ikke hørt en eneste av navnekombinasjonene nevnt i denne tråden.... heller ikke sett noen bindestrek Derimot kjenner jeg både ei Rita, ei Line og en Thomas fra nord.
Gjest gjest1 Skrevet 4. oktober 2006 #39 Skrevet 4. oktober 2006 For en latterlig tråd. ← Ja. Derfor skal man la seg more av den.
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #40 Skrevet 4. oktober 2006 ja jøss.. bare nevner det jeg... Men jeg mener at det er sikkert motsatt også.. Om du synes Rita eller Line eller Thomas er pent så er det ikke sikkert nordlendingene synes det liksom.. ← Ja vel. Tror du jeg er dum, eller? Dette dreier seg ikke om min smak, men at nordlendinger har en forkjærlighet for krøkkete dobbeltnavn! Få det inn,da!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå