Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Av naturlige årsaker kjenner jeg en haug nordlendinger og har ennå ikke hørt en eneste av navnekombinasjonene nevnt i denne tråden.... heller ikke sett noen bindestrek ;)

Men det har jeg! Det florerer! Veldig dumt å skulle benekte at nordlendinger oftere har dustete dobbelnavn enn andre når det faktisk er sånn.
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Men det har jeg! Det florerer! Veldig dumt å skulle benekte at nordlendinger oftere har dustete dobbelnavn enn andre når det faktisk er sånn.

Hvor i Nord-Norge har du foretatt denne forskningen din da?

Jeg har bodd i Troms i snart 30 år, og har enda til gode å høre slike dobbelnavn som nevnes i denne tråden.

Så kom med fakta og dokumentasjoner på denne påstanden din, for nå er jeg spent! :)

Skrevet

Jeg har bodd i Troms i snart 30 år, og har enda til gode å høre slike dobbelnavn som nevnes i denne tråden.

Så kom med fakta og dokumentasjoner på denne påstanden din, for nå er jeg spent!  :)

Hvordan mener du jeg skal dokumentere det? Ta en kikk i telefonkatalogen da vel.

Gjest Bellatrix
Skrevet
Hvordan mener du jeg skal dokumentere det? Ta en kikk i telefonkatalogen da vel.

Så kan du ta en kikke i telefonkatalogen over andre steder i landet. Mener å huske at jeg ble kjent med en Kjell-Vernick på Sunnmøre, men jeg kjenner både Håkon og aleksander i nord.

Skrevet

Det gjør jeg da stadig vekk. Men jeg har annet å gjøre enn å sette meg ned for å lese hver side i den. ;)

Skrevet

Fra gammelt av tror jeg dobbeltnavnene kommer av oppkalling fra kjære slektninger; feks mormor Anna og farmor Berit blir til Anna Berit. Da har man jo vist rauhet til begge sider av slekta, og er det noe nordlendinger er kjent for så er det vel raushet (!).

Husmusa

Skrevet (endret)

Så kom med fakta og dokumentasjoner på denne påstanden din, for nå er jeg spent!  Happy.gif

*

Skriver under på denne jeg.

Vil ha dokumentasjonn! NÅ! ;)

-Hvis du kjenner så mange med rare misforstriske dobbeltnavn,så host de opp nå. Ellers så tror jeg ikke på deg. :tunge1::sjarmor:

Endret av snøfnugg
Skrevet (endret)
Skriver under på denne jeg.

Vil ha dokumentasjonn! NÅ!  ;)

-Hvis du kjenner så mange med rare misforstriske dobbeltnavn,så host de opp nå. Ellers så tror jeg ikke på deg.  :tunge1:  :sjarmor:

Skal jeg legge inn navn, adresse og personnummer, mener du?

Namn, adress och personnummer är borttagna i enlighet med Kvinneguidens regler

"Du kan ikke poste innlegg som inneholder:

* Identifisering av deg selv eller andre gjennom fullt navn, adresse, eller telefonnummer"

/Furstina (moderator)

Endret av Furstina
Skrevet
Fra gammelt av tror jeg dobbeltnavnene kommer av oppkalling fra kjære slektninger; feks mormor Anna og farmor Berit blir til Anna Berit. Da har man jo vist rauhet til begge sider av slekta, og er det noe nordlendinger er kjent for så er det vel raushet (!).

Husmusa

Det tror jeg ogå, i og med at så mange av navnene passer så dårlig sammen. Når andre lager dobbeltnavn, prøver de å finne to navn som passer sammen, det gjør ikke nordlendingene.

Skrevet

Du er kanskje vel ikke så mye ute blant folk? Eller så er det jo mange militære i Troms, spesielt i indre Troms og de er jo fra hele landet.
Skrevet
Så kan du ta en kikke i telefonkatalogen over andre steder i landet. Mener å huske at jeg ble kjent med en Kjell-Vernick på Sunnmøre, men jeg kjenner både Håkon og aleksander i nord.

Det ER flere med dobbeltnavn i nord! Så kranglete dere er! Hvorfor skal dere krangle på fakta? Motbevis det, da!

Gjest Gjest_Mia_*
Skrevet
Jeg synes dette er verst blant de kongelige.

Haakon Magnus, Martha Louise, Maud Angelica, Ingrid Alexandra, Sverre Magnus.

Tenk så deilig å få en skikkelig folkekonge; Kong Geir! Eller Kong Ali, for den saks skyld.

KONG GEIR går jeg for...skikkelig bra ;)

Skrevet
:ler:

...og av min store nord-norske familie er det altså ingen som har dobbeltnavn ;)

:enig_anim:

vi har heller ingen dobbelt navn..

men hva med søringenes bærum blærum.. jammen ikke noe å være stolt av spør du meg... janteloven lenge leve sier jeg.. :legrine:

Skrevet
:enig_anim:

vi har heller ingen dobbelt navn..

men hva med søringenes bærum blærum.. jammen ikke noe å være stolt av spør du meg... janteloven lenge leve sier jeg.. :legrine:

Hvis du blir provosert av påstanden om dobbeltnavn, har du et problem med dem. Ellers ville du vært stolt av dem. Og nå skal du liksom "ta igjen"? Så teit. Søringenes blærum bærum - det er da ingen som heter det. Bærum er ei bygd utenfor Oslo.

Skrevet
KONG GEIR går jeg for...skikkelig bra ;)

Hold deg til saken.

Skrevet (endret)
Skal jeg legge inn navn, adresse og personnummer, mener du

Nei,men navn holder jo. Jaha,da var du oppe i to stykker. Har du flere?

Jobbe nå!! :sjarmor:

Det må være navn på gamle msk du har funnet. Ingen yngre heter dette,tror jeg.Her blir majoriteten døpt det samme som ellers i landet. 10 på topp landet rundt er ganske like.

Endret av snøfnugg
Skrevet
Nei,men navn holder jo. Jaha,da var du oppe i to stykker. Har du flere?

Jobbe nå!!    :sjarmor:

Det må være navn på gamle msk du har funnet. Ingen yngre heter dette,tror jeg.Her blir majoriteten døpt det samme som ellers i landet. 10 på topp  landet rundt er ganske like.

Ken-Charles vet jeg ihvertfall om en på 18 år som heter. Og Henry-Endre. Han er i 20-åra.

Skrevet (endret)

Hva er galt med Ken-Charles? :) Det klinger jo helt greit selv om det er spesielle navn.

Nå er vi oppe i 4! Det må jo være snart halvparten av oss nordpå! ;)

Endret av snøfnugg
Skrevet
Hva er galt med Ken-Charles?  :)  Det klinger jo helt greit selv om det er spesielle navn.

Nå er vi oppe i 4! Det må jo være snart halvparten av oss nordpå!  ;)

Du må da kunne finne noen selv, eller mener du seriøst at jeg skal liste opp alle dobbeltnavn i nordnorge for deg? Betaler du bra, eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...